Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire

    Brak światła cofania

    Witam,

    Niedawno kupiłem Uno, które nie jest w idealnym stanie i ucząc się dopiero wszystkiego, próbuję własnymi siłami doprowadzić go do porządku

    Problem, który mnie spotkał polega na tym, że nie miałem migaczy bocznych (jedno urwane a w drugim przepalona żarówka), więc wymieniłem i naprawiłem. Działa. Ale teraz po tym wszystkim przestało świecić światło cofania. Nie wiem dlaczego, dzień wcześniej wszystko było OK.
    Żarówka OK, bezpiecznik OK (wg. papierów ten sam bezpiecznik odpowiada za światło cofania jak i kierunkowskazy - więc dziwne Wiem że jest jeszcze gdzieś włącznik światła cofania, ale za bardzo nie wiem gdzie jest i jak się do niego dostać choć z drugiej strony chwile wcześniej działało.. zbieg okoliczności?

    Możę ktoś z Was miałby jakąś wskazówkę dla mnie?

    dziękuję
    Pozdrawiam,
    Tomek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    teyot, jak ze stykami elektrycznymi? Czyściłeś? Jak nie to polecam, u mnie ze światłami już się różne ,,cuda'' działy i za każdym razem pomagało rozebranie lampy(lamp) do najmniejszej śróbki i czyszczenie połączeń elektrycznych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire
    No szczerze mówiąc nie robiłem tego, bo dzień wcześniej było OK i pomyślałem że coś nie tak z połączeniami bądź bezpiecznikami.. Ale będę musiał w takim razie wyczyścić dzieki
    Pozdrawiam,
    Tomek

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI
    Włącznik światła cofania jest wkręcony w skrzynie biegów. A styki trzeba wyczyścić i przesmarować by się nie utleniały.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    niczym nie smaruj styków jedynie co to możesz kontaktolem prysnąć. posmaruj jeszcze towotem to wogóle będzie bosko.
    Ja też stawiam na czujnik ale dla pewność zdejmij z niego kość i połącz styki i jak zaświecą to znak ze czujnik padł.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI
    Można smarować delikatnie (nie nakładać szpachelką) wazeliną techniczną. Ja średnio co trzy miechy miałem problemy ze światełkami bo autko pod chmurką parkuje. Dopiero przesmarowanie wazelinką pomogło i mam już pół roku spokoju .A jak teraz będę coś robił ze światłami to zastosuje pastę z drobinkami złota, Która to polepsza styki, hamuje korozję i pozostawia warstwę ochronną przed wodą i solami

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to do tego wszystkiego co napisałeś służy właśnie preparat do styków zwany kontaktolem. ja go tyle używałem i muszę powiedzieć że nie zdarzyło mi się żeby usterka się powtórzyła. ale skoro jakieś patenty jeszcze są to ok. ja po prostu mam juz zaufanie do tego produkty dlatego go polecam.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI
    Owszem kontaktol jest super preparatem od elektroniki domowej , ale ma małą odporność na zmienne warunki atmosferyczne. A nawet wspomaga korozję styków miedzianych i niklowych. Zaobserwowaliśmy to w robocie przy gniazdach zewnętrznych wzmacniaczy wysokich częstotliwości.
    Te konektory traktowane kontaktolem (bodaj firmy Druchema lub jakoś tak) były bardziej skorodowane od tych smarowanych pastą Gold 75WL.
    No ale oba te preparaty są do tych samych celów tylko cenowo różnią się bardzo (kontaktol jest dużo, dużo tańszy a z pasty trzeba się rozliczać jedna tubka 10ml na 15 konektorów )

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no nie wiem ja w robocie tylko kontaktola do styków używałem i było super.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire
    Znalazłem chwilę czasu i poczyściłem styki.. ale nic to nie pomogło. Szukałem tego włącznika światła wstecznego (przy lewarku od skrzyni biegów) ale kurczę nie mogę znaleźć

    W którym miejscu on sie może dokładnie znajdować? Czy ktoś mógłby łopatologicznie wytłumaczyć takiemu nieogarniętemu człowiekowi jak ja, gdzie mam poszukać?

    Dzięki
    Pozdrawiam,
    Tomek

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI
    A więc takowy włącznik znajduje się na korpusie skrzyni biegów. Jak staniesz przed samochodem i popatrzysz w dół (koło akumulatora pod cięgłem sprzęgła) na skrzynię to powinieneś zobaczyć czujnik koło śrubki do sprawdzania poziomu oleju. Do niego dochodzą dwa kabelki. Spróbuj je jakoś zewrzeć a wtedy powinno cię oświecić światło cofania

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire
    Pozdrawiam,
    Tomek

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI
    No coś takiego zależy od rocznika. Bo od roku 1995 w uno 1.0 były ciut inne włączniki świateł cofania (Poprawcie mnie jak się mylę). Ja osobiście spotkałem się z dwoma typami włączników z gwintem M15x1,5 i m14x1.5 Oczywiście różnią się jeszcze długością czpienia który wchodzi do skrzyni.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2010
    Skąd
    Krk
    Postów
    2
    Auto
    Uno
    Ja bym sprawdził wszystkie kable masowe i styki tak jak przedmówcy stwierdzili. U mnie problemem była właśnie nie stykająca masa.


 

Podobne tematy

  1. Problem ze światłami stop w kropku
    Napisany przez edbit na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2009, 15:04
  2. Brak prawego światła mijania
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-03-2009, 20:21
  3. Narodowy Auto Test - Auto Świat
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-10-2008, 20:39
  4. Nie działające światło wstecznego
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-10-2008, 21:10
  5. właczające się światłą przy spryskiwaniu
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-08-2008, 22:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brak swiatel cofania fiat punto

lokalizacja czujnika swiatla cofania w fiacie uno

gdzie w fiacie uno

czujnik swiatla cofania w fiacie uno

czujnik cofania fiat uno

bezpieczniki do swiatla stopu fiat uno 1995

czujnik cofania uno

bezpiecznik wstecznego punto 1

fiat punto 96r brak swiatla wstecznego

gdzie jest czujnik cofania fiat uno

czujnika swiatla cofania w fiacie uno

fiat punto brak swiatla wstecznego

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl