Witam. Jak w temacie, chce zmieniæ p³yn w ch³odnicy na zimowy ale niestety niemogê zlokalizowaæ zaworu którym móg³bym spu¶ciæ wodê. Proszê o pomóc
Witam. Jak w temacie, chce zmieniæ p³yn w ch³odnicy na zimowy ale niestety niemogê zlokalizowaæ zaworu którym móg³bym spu¶ciæ wodê. Proszê o pomóc
By³o - luzujesz doln± rurê przy ch³odnicy.
Kto¶ Ci pomóg³? Odwdziêcz siê i kliknij gwiazdkê reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
By³: Fiat Bravo 1.8GT
Ok wielkie dziêki
Mo¿esz odkrêciæ jeszcze t± z bloku dodatkowo - zleci te¿ jeszcze trochê p³ynu.
Je¶li chodzi i spuszczenie to w dolnym prawym rogu ch³odnicy poszukaj.
Przed za³o¿eniem nowego tematu zapoznaj siê z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
By³o:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
ju¿ zrobione. temat do zamkniêcia
Mam dodatkowe pytanie -czy w bloku silnika jest jaki¶ korek spustowy ,bo co do ch³odnicy siê zgodzê wystarczy doln± rurê zdj±æ.
i czy jak w innych autach po nalaniu uk³ad sam siê odpowietrzy?
FIAT ULYSSE 2.0JTD 16V << srebrny >> 145 kkm
FIAT UNO 1.4ieS LPG << czarny >> 324500 km +++
W bloku nie ma korka. Mo¿esz zdj±æ rurê co idzie do niego. Uk³ad nie odpowietrzy siê sam.
Wys³ane z mojego GT-I9100
Przed za³o¿eniem nowego tematu zapoznaj siê z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
By³o:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
dziêki za odpowied¼
FIAT ULYSSE 2.0JTD 16V << srebrny >> 145 kkm
FIAT UNO 1.4ieS LPG << czarny >> 324500 km +++
No kolego raczej nie bardzo wiesz jak wygl±da uk³ad ch³odzenia w Ulysse 2.0JTD 16V.
Korek spustowy z bloku jest,najni¿ej s± rury (gumowe) z webasto (podgrzewacz p³ynu ch³odz±cego).
A je¶li chodzi o odpowietrzenie tak¿e po zapaleniu potrafi siê odpowietrzyæ ;jest te¿ odpowietrznik na termostacie.
Nastêpnym razem pomy¶l zanim komu¶ poradzisz co¶ co w praktyce nie ma potwierdzenia!!!
Ostatnio edytowane przez adam0729 ; 08-11-2012 o 16:32
FIAT ULYSSE 2.0JTD 16V << srebrny >> 145 kkm
FIAT UNO 1.4ieS LPG << czarny >> 324500 km +++
nie wiedzia³em ¿e jest tam korek. Dlatego napisa³em ¿e mo¿esz zdj±æ rurê, czego i tak wiêkszo¶æ nie robi. Cieszê siê ¿e jest. Je¶li chodzi o odpowietrzenie to ¿aden samochód nigdy siê sam nie odpowietrzy. Tyle je¶li chodzi o mnie.
Wysy³ane z mojego GT-I9100 za pomoc± Tapatalk 2, przy u¿yciu Swype
Przed za³o¿eniem nowego tematu zapoznaj siê z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
By³o:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Witam ,jak w temacie napiszê jak to zrobi³em -mo¿e siê kiedy¶ przyda.
W tym silniku znajduje siê wg tabeli pojemno¶ci 9.5 litra p³ynu chodz±cego.
1)odkrêcamy i zdejmujemy os³onê silnika (oczywi¶cie t± z do³u)
2)bêd±c w kanale twarz± do przodu auta po lewej stronie ch³odnicy jest gumowa rura zabezpieczona zawleczk±,któr± po odbezpieczeniu delikatnie roz³±czamy podstawiaj±c naczynie (zlatuje oko³o 5 l p³ynu)
3)dalej patrz±c w tym samym kierunku cofamy siê aby zobaczyæ ty³ silnika (jakie¶ 10 cm nad misk± olejow±,i z lewej strony czujnika temperatury p³ynu w bloku ) jest ¶ruba na klucz imbusowy 10, po jej wykrêceniu zleci ko³o 3,5 l p³ynu.
4) jeszcze dalej do ty³u auta s± przewody gumowe ³±cz±ce siê z podgrzewaczem p³ynu .
dokoñczê pó¼niej
Ostatnio edytowane przez lukq ; 08-11-2012 o 17:06
FIAT ULYSSE 2.0JTD 16V << srebrny >> 145 kkm
FIAT UNO 1.4ieS LPG << czarny >> 324500 km +++
podwie¶ mój temat i bêdzie O.K
FIAT ULYSSE 2.0JTD 16V << srebrny >> 145 kkm
FIAT UNO 1.4ieS LPG << czarny >> 324500 km +++
Kto¶ Ci pomóg³? Odwdziêcz siê i kliknij gwiazdkê reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
By³: Fiat Bravo 1.8GT
Witam ,jak w temacie napiszê jak to zrobi³em -mo¿e siê kiedy¶ przyda.
W tym silniku znajduje siê wg tabeli pojemno¶ci 9.5 litra p³ynu chodz±cego.
1)odkrêcamy i zdejmujemy os³onê silnika (oczywi¶cie t± z do³u)
2)bêd±c w kanale twarz± do przodu auta po lewej stronie ch³odnicy jest gumowa rura zabezpieczona zawleczk±,któr± po odbezpieczeniu delikatnie roz³±czamy podstawiaj±c naczynie (zlatuje oko³o 5 l p³ynu)
3)dalej patrz±c w tym samym kierunku cofamy siê aby zobaczyæ ty³ silnika (jakie¶ 10 cm nad misk± olejow±,i z lewej strony czujnika temperatury p³ynu w bloku ) jest ¶ruba na klucz imbusowy 10, po jej wykrêceniu zleci ko³o 3,5 l p³ynu.
4) jeszcze dalej do ty³u auta s± przewody gumowe ³±cz±ce siê z podgrzewaczem p³ynu .(webasto-najni¿ej po³o¿one)
5)mo¿na przep³ukaæ uk³ad wod±
6)sk³adamy wszystko do kupy
7)powoli wlewamy p³yn przez zbiornik wyrównawczy (s³ychaæ gulgotanie to dobrze),warto te¿ po nagniataæ przewody gumowe z ch³odnicy (te¿ pomaga wypchn±æ powietrze
8)na termostacie znajduje siê odpowietrznik uk³adu(zakrêtka jak na wentyl) luzujemy ¿eby powietrze wysz³o
9)odpalamy samochód na ogrzewaniu -je¿eli przewody gumowe robi± siê ciep³e ,dzia³a ogrzewanie to znaczy ¿e jest O.K
10)zak³adamy os³onê silnika
warto sprawdziæ po jakiej¶ trasie (tu¿ po wymianie ) czy nie trzeba dolaæ jeszcze p³ynu do uk³adu
Jeszcze kto¶ ma jeszcze jakie¶ sugestie lub o czym¶ zapomnia³em proszê dopisaæ.
FIAT ULYSSE 2.0JTD 16V << srebrny >> 145 kkm
FIAT UNO 1.4ieS LPG << czarny >> 324500 km +++