Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Ulysse 2.0 8V
    Rocznik
    1996

    Ulysse I - nierówna praca/gaśnie na benzynie na zimnym silniku

    Mam od niedawna auto, kupiłem już z taką przypadłością. Myślałem, że to brudne wtryski (bo mam lpg), ale dolanie dodatku do paliwa czyszczącego wtryski nie pomogło. Poprzedni właściciel mówił, że to prawdopodobnie wina czujników temperatury, ale dziwne, że jest to tylko na benzynie. Fakt, że strzałka temperatury pokazuje maksymalnie poniżej 80 stopni, co jest chyba za niską temperaturą roboczą, ale nierówna praca jest przez około minutę po zapaleniu, potem jest ok.

    Czy to może jakaś typowa przypadłość tych aut czy trzeba się podpiąć pod komputer?

    A przy okazji: czy jest na forum podpowiedź jak skompletować zestaw do diagnostyki tego auta, żeby prostsze rzeczy sprawdzać na komórce czy laptopie, a nie ze wszystkim ganiać do warsztatu? Nie mogę nic znaleźć.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    volvgangster
    Guest
    Kolego a nie ubywa ci płynu chłodzącego?do sprawdzenia zapłon...kable świece kompresja....układ paliwowy filtr itp

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Ulysse 2.0 8V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał volvgangster Zobacz post
    Kolego a nie ubywa ci płynu chłodzącego?do sprawdzenia zapłon...kable świece kompresja....układ paliwowy filtr itp
    Płynu nie ubywa. Zapłon raczej wykluczam, bo na lpg jest dobrze. Z tego samego powodu wykluczam raczej kompresję. Dobrze myślę?

  5. #4
    volvgangster
    Guest
    zrób test ...na wolnych obrotach wyciąg wtyczkę z np 1 wtrysku i będziesz widział czy silnikowi obroty spadną...i potem 2..3...4 jak na wszystkich będzie tak samo tzn ,że wtryski działają dobrze.Jeżeli na każdym będzie taks samo a na innym nie będzie reakcji to jest padnięty wtrysk lub zasilanie jego...narazie to tyle

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    program komputerowy Lexia bo to francuski silnik PSA i auto produkowane w SeveL Francja , sterownik silnika jest Magnetti Marelli ,
    do podłączenia potrzebny interfejs 30 pinowy - ten sam co do Evasiona czy P 806 do kupienia na all... za ~20zł
    odradzam odpinanie wtyczek na zapalonym silniku bo nasiejesz błędów , a raczej odepnij klemę akum na godzinę, aby zresetować sterownik
    tylko sprawdż wcześniej czy masz kod do radia

    ps dodawanie STP do benzyny może pomóc wtryskiwaczom benzynowym i nijak ma się do wtryskiwaczy gazu

    a czujników temperatury płynu masz 3 obok siebie, ale od tyłu za cewką zapłonową - francowaty dostęp
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 05-01-2017 o 22:17

  7. #6
    volvgangster
    Guest
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    program komputerowy Lexia bo to francuski silnik PSA i auto produkowane w SeveL Francja , sterownik silnika jest Magnetti Marelli ,
    do podłączenia potrzebny interfejs 30 pinowy - ten sam co do Evasiona czy P 806 do kupienia na all... za ~20zł
    odradzam odpinanie wtyczek na zapalonym silniku bo nasiejesz błędów , a raczej odepnij klemę akum na godzinę, aby zresetować sterownik
    tylko sprawdż wcześniej czy masz kod do radia

    ps dodawanie STP do benzyny może pomóc wtryskiwaczom benzynowym i nijak ma się do wtryskiwaczy gazu

    a czujników temperatury płynu masz 3 obok siebie, ale od tyłu za cewką zapłonową - francowaty dostęp
    nie nasieje błędów...tak najlepiej sprawdza się wtryski i elektrykę do nich...a na kompie może mu nie pokazać błędu
    a dodawanie cudownych środków do wtryskiwaczy mija się z celem...jak jest wtrysk padnięty to nawet modlitwy nie pomogą
    tak się kończy jazda na samym gazie...pewnie poprzedni właściciel odpalał auto na gazie ...
    Ostatnio edytowane przez volvgangster ; 06-01-2017 o 11:27

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Ulysse 2.0 8V
    Rocznik
    1996
    Test zrobiony - raczej nie wtryski. Poszukam dobrego gazownika, to będę mógł się upewnić, że nie rozjechały się mapy gaz/benzyna.

    A drugi trop jaki chce zbadać to czujniki temperatury. Czy robocza temperatura jest poniżej 80 st.? Tak pokazuje wskaźnik. Jeśli dobrze rozumiem książkę do tego auta po rosyjsku, to robocza powinna być około 90 st. Jak pokazuje wskaźnik u was?

    Pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Ulysse 2.0 8V
    Rocznik
    1996
    Jeszcze dla pewności odłączyłem akumulator na dwie doby. Jest lepiej, nie gaśnie na zimnym, chociaż wciąż bardzo faluje. Temperatura robocza wciąż około 80 st. więc podejrzewam czujnik lub termostat.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    na temperaturę płynu w zimie wpływa też parownik/ reduktor gazu działa jak dodatkowa chłodnica
    jeśli silnik krokowy był wymieniany niedawno to wykręć go wyczyścić grzybek i gniazdo , jak stary to zainwestuj - dobre zamienniki ok 30÷40 zł
    potem znowu odłącz akumulator na 2 godziny
    wymiana termostatu nie jest skomplikowana , tyle że nie w tych temperaturach pod chmurą

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Ulysse 2.0 8V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    na temperaturę płynu w zimie wpływa też parownik/ reduktor gazu działa jak dodatkowa chłodnica
    jeśli silnik krokowy był wymieniany niedawno to wykręć go wyczyścić grzybek i gniazdo , jak stary to zainwestuj - dobre zamienniki ok 30÷40 zł
    potem znowu odłącz akumulator na 2 godziny
    wymiana termostatu nie jest skomplikowana , tyle że nie w tych temperaturach pod chmurą
    Silnik krokowy wymieniony, jest poprawa.

    Z tym, że wymieniłem też termostat i czujniki temperatury i dziwne rzeczy się dzieją. Wentylator załącza się dopiero jak temperatura jest na czerwonym polu, termostat puszcza też jak wskazówka jest powyżej 100 st, a powinien wcześniej. Zakładam, że wskaźnik wariuje, bo termostat nowy.

    Czy może to mieć związek z napięciem w układzie elektrycznym? Jak włączę duży odbiornik prądu np. wentylator to temperatura momentalnie idzie do góry. Jutro zmierzę napięcie pod obciążeniem.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Ulysse 2.0 8V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał wloczykij Zobacz post
    Silnik krokowy wymieniony, jest poprawa.

    Z tym, że wymieniłem też termostat i czujniki temperatury i dziwne rzeczy się dzieją. Wentylator załącza się dopiero jak temperatura jest na czerwonym polu, termostat puszcza też jak wskazówka jest powyżej 100 st, a powinien wcześniej. Zakładam, że wskaźnik wariuje, bo termostat nowy.

    Czy może to mieć związek z napięciem w układzie elektrycznym? Jak włączę duży odbiornik prądu np. wentylator to temperatura momentalnie idzie do góry. Jutro zmierzę napięcie pod obciążeniem.
    Czy temperatura robocza 105 stopni jest prawidłowa? Tyle mam po wymianie czujników na nowe i poprawieniu ładowania. Jak rośnie powyżej 105, uruchamia się wentylator.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Ulysse 2.0 8V
    Rocznik
    1996
    Walczę z tematem nieprawidłowej pracy na zimnym silniku dalej. Zaraz po zapaleniu potrafi falować, a do tego jakby nie miał mocy. Jak próbuję od razu po zapaleniu ruszyć, to gaśnie, dławi się. Mogę ruszyć po zapaleniu tylko jak dodam nienaturalnie dużo gazu. Po przełączeniu na lpg problem ustaje w jednej chwili - na lpg wszystko ok. Na ciepłym silniku na benzynie też wszystko ok, chociaż czasem minimalnie falują obroty.

    Silnik krokowy nowy, przepustnica zmieniona (na używkę, ale objaw identyczny jak przy starej więc zakładam, że to nie przepustnica). Sondy lambda komputer nie wyrzuca. Czy mimo to warto ją podmienić na próbę? Co jeszcze sprawdzić? Czujnik podciśnienia (map sensor)?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2015
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    68
    Auto
    Idea 1.4 70kW STAG 200
    Rocznik
    2004
    Nowy termostat nie oznacza wolnego od wad 105 st jako temperatura robocza to za dużo. U mnie na zimnym silniku obroty też falują, latają między 500 a 1200 przy temperaturze do 15 st na zewnątrz, natomiast powyżej 15st wahają się między 1100-1300. Na LPG na zimnym silniku falowanie jest znikome. Błędy jakie mi wyświetla to wypadanie zapłonu na cylindrze 1, wypadanie zapłonów (ogólne) no i czasem błąd katalizatora. Wymiana świec i podmienienie fajki nie pomogły, więc też szukam dalej


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 22-08-2016, 22:47
  2. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 22-03-2015, 15:13
  3. Nierówna praca na zimnym silniku (Punto I 1.2 75)
    Napisany przez Elektryk # na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-07-2014, 20:59
  4. Nierówna praca na zimnym silniku
    Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 08-11-2011, 14:52
  5. [silnik] nierówna praca silnika na zimnym silniku
    Napisany przez digidyy na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-05-2011, 17:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasnie na zimnym silniku wtryski

fiat ulysse nier9wna praca silnika

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl