Sam rozbierałem Epic-a i go uszczelniałem ( kupiłem tanio drugą pompę do uszczelnienia - auto nie mogło stać, 4 godziny podmianka ). Wszystko było ok po robocie. Oryginalny zestaw uszczelek Delphi - 100 zł. Po roku złapał czkawkę, gasł kiedy chciał ( najczęściej po zwolnieniu pedału gazu - miga kontrolka komputera i silnik gaśnie ), nie trzymał wolnych obrotów, najlepsze jest to że po przejechaniu kilkunastu kilometrów, po zgaszeniu silnika, po około 0,5 godziny, jak pompa nabrała temperatury od silnika, wszystko wracało do normy, silniczek pracował jak nowy. Odkręciłem osłonę z góry pompy, poluzowałem wszystkie śruby od górnych solenoidów, poruszałem solenoidami w każdym kierunku i po kilku próbach silniczek cykał jak zegarek. Tak spokojnie minęły 2 lata. Przyszła zima w tym roku i znów czkawka, gaśnięcie na biegu jałowym. Tak męczyłem się przez 2 miesiące do 12.02.2016 i powiedziałem sobie dość !!! Powtórka poprzedniej operacji i nic. Zostały solenoidy na tyle pompy, jednak tam mamy plastikową obudowę, którą aby ściągnąć trzeba rozebrać masę rzeczy. Tyle czasu nie miałem. Połamałem ją kombinerkami na kawałki i odsłoniłem solenoidy. Poluzowałem 5 śrub mocujących solenoidy i poruszałem nimi w każdą stronę. Po pierwszej próbie - SUKCES !!!. Silnik cyka jak zegarek. Zamiast osłony dałem kawałek plastiku, aby nic na pompę ( Solenoidy ) nie leciało. Prawdopodobnie uszczelki w zestawie naprawczym są wykonane w innej tolerancji niż oryginały, lub montaż pompy w fabryce przebiega w takiej dokładności, o której my amatorzy możemy pomarzyć. Na razie ok. Drugi Epik leży w zapasie do uszczelnienia. Oby nie było potrzeby.
W sumie Epic to prosta pompa i nie wiem dla czego ludzie się jej boją. Mikser w kuchni jest bardziej skomplikowany. Można ją samemu uszczelnić itd. Trzeba to robić z głową. NAJWAŻNIEJSZE ODNOŚNIE POMPY !!! Jeżeli nie mamy dostępu stołu probierczego na którym ustawimy ciśnienie pompy to przy uszczelnianiu trzeba koniecznie zwrócić uwagę na śrubę, która odpowiada za ciśnienie pompy, zmierzyć głębokość jej wkręcenia suwmiarką elektroniczną, lub lepiej głębokościomierzem mikrometrycznym przed jej wykręceniem i tą samą wartość ustawić po uszczelnieniu. To jest jedyna rzecz, do której potrzebny jest stół probierczy z osprzętem. Resztę regulacji przeprowadza komputer sterujący wtryskiem w samochodzie. Ustawienie wstępne kąta wtrysku też banał. Zablokować wał na sworzeń za rozrusznikiem ( jak przy rozrządzie ) i wystarcz drut fi 3 mm pod nakrętką w pompie i tyle. Jeżeli tego nie umiesz zrobić to ustaw pompę w środkowym położeniu śrub w łezkach mocowania, komputer samochodu ustawi sobie kąt, jeżeli wtryskiwacz sterujący jest sprawny, regulacja komputera ma duży zakres, sprawdziłem w obu skrajnych położeniach.
Fiat ULYSSE, Citroen EVASION, Peugeot 806, Lancia ZETA - mbred - Chomikuj.pl
Jak ktoś dokładnie przejrzy te materiały i wie co robi, to Epic jest prosty jak młotek. Ja robiłem mojego bazując na wiedzy z tych materiałów i 7 lat bez większych problemów Epic-a ogarniam. Ulysse 2.1 TD to wdzięczny traktorek. Miałem wcześniej kilka samochodów, ale ten jest najbardziej bezawaryjny, może niezbyt komfortowo jak na dzisiejsze czasy, ale bezawaryjnie na trasie przez 7 lat. Pytanie - co kupić po nim ???