Najdroższy sedan 1.6 MJ Lounge bodajże 81.300 wychodził i w akcji złomowania lub odkupu opuszczali cene o 9 tyś.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Najdroższy sedan 1.6 MJ Lounge bodajże 81.300 wychodził i w akcji złomowania lub odkupu opuszczali cene o 9 tyś.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
-------------------------------------------------------------
FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG
Sedan w najbogatszej wersji LOUNGE z podstawowym silnikiem kosztuje mniej o 1500 zł od hatchbacka z T-Jetem. Spora różnica w cenie. Jak dla mnie silnik to jednak podstawa i chociaż lubię dobre wyposażenie to wolałbym Popa z T-Jetem z kilkoma najważniejszymi opcjami niż wypasionego Lounge ze zwykłym 1,4 16v.
Wszystko zależy też o możliwości finansowych...ja już zamówiłem swojego Tipo HB, ale z najprostszym silnikiem lecz z dodatkami, bez których nie wyobrażam sobie jazdy jak tempomat czy światła przeciwmgłowe... Przyznaję, że pewnie trochę mi zajmie przyzwyczajenie się do bardziej rozważnej jazdy, a moim obecnym autem jest Volvo 850 2,5 TDI 140 km, a wcześniej jeździłem volvo V70 2,5T, które miało 193 km i tam nie zastanawiałem się czy dam rade wyprzedzić 4 tiry tylko przystępowałem do działania. Jednak latka lecą i przeżyłem też jedno dachowanie (nie z mojej winy).
Czasami trzeba iść na kompromis i wybrać coś z wyposażenia kosztem czegoś innego (nie koniecznie silnika), ale najważniejsze by spełniło swoją rolę i najczęściej jest to dotarcie z punktu A do B. Warto pamiętać też, że każdy bierze sobie silnik nie tylko w zależności od kosztów, ale też od miejsca, gdzie będzie się poruszać...jak do miasta to po co więcej niż te 95 kucy :-) Ja akurat pokonuję dziennie około 100km (rocznie od 25 do 30 tys.), ale warunki na mojej trasie, która jest głównie zatłoczoną drogą krajową nie uzasadniałaby wyboru mocniejszego silnika. Myślę, że dla mnie taki będzie OK. Każdy ma spełnić swoje własne potrzeby :-) SZEROKOŚCI ;]
Jak wygląda taka fabryczna instalacja LPG? Zbiornik na benzynę jest mniejszy i komputer sam uruchamia silnik na odpowiednim paliwie, przełącza na gaz itp? W fabycznych instalacjach KIA był tylko 10 litrowy zbiornik benzyny a duży zbiornik na gaz.
Jak to wygląda w Tipo?
Jeśli jeździsz głównie po mieście to po co Ci tempomat i światła przeciwmgłowe? Ile razy użyjesz tych opcji? Podstawowy 1,4 do miasta faktycznie wystarczy ale z mocniejszego T-Jeta będziesz korzystał cały czas a ze światel przeciwmgielnych tylko w złą pogodę
Po 140 KM dieslu przeżyjesz szok przesiadając się do wolnossącego 1,4. W wersji z turbo nie będziesz przy każdym wyprzedzaniu myślał "ale to muł" Warto dla tego poświęcić nieco wyposażenia.
jeśli niedawno zamawiałeś to możesz jeszcze zrobić korektę wersji ....
Proszę przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem ...
Ja akurat pokonuję dziennie około 100km (rocznie od 25 do 30 tys.), ale warunki na mojej trasie, która jest głównie zatłoczoną drogą krajową nie uzasadniałaby wyboru mocniejszego silnika.
(główna prędkość od od stałej 70 do 90 km/h obecnie posiadam tempomat i używam go codziennie)
Czasem jadę też S11 ... to o jeździe po mieście to był przykład, czyjegoś wyboru ;]
Ostatnio edytowane przez Tybek ; 01-01-2017 o 13:34
Nie pomyślałem, że tempomatu możesz używać na zatłoczonej krajówce. Rozumiem, że wykonałeś jazdę próbną 1,4 i zdecydowałeś, że takie osiągi Ci wystarczą. W takim razie życzę Ci żebyś był tego samego zdania po kilku miesiącach użytkowania
Raczej nie zmienię, a poruszałem się innymi autami z podobnymi silnikami, więc wiem, czego się spodziewać. Oczywiście z uwagi na przebiegi wrzucę instalkę LPG - ale to samemu u swojego gazownika...przy moich kilometrach zwróci się bardzo szybko, ale zrobię to po gwarze. Co do tej krajówki to wszystko zależy...rano jest pusto i wtedy jadę na tempomacie, popołudniami to w zależności od planów, jadę w tłoku, albo S11, albo na Piłę DK11 - nie zmienia to faktu, że obecnie mam tempomat i używam go codziennie i nie wyobrażam sobie jazdy bez (w aucie dziennie spędzam około 3 godzin). Auto jest lepsze niż niejednemu się może wydawać. Pomijam oczywiście ludzi, którzy oczekują za te pieniądze jakości i osiągów audi ;p Ja użytkowałem już różne auta, gdzie przewagą były Volvo od 850/ V70 / XC60 , ale po seicento i wybrałem kompromis - najlepszy stosunek ceny do jakości i wymieniam 21 letnie auto na nowe ...jednak nie ukrywam, że wolałbym dalej jeździć tym 21 letni volvo lub innym volvo, ale nie można mieć w życiu wszystkiego.
Jeśli i tak planujesz założyć instalację gazową to bierz od razu T-jeta z fabryczną instalacją - wprawdzie wydasz na starcie 9,5 tys. więcej ale po dwóch latach na paliwie przy twoich przebiegach zaoszczędzisz 7-8 tys i nie będziesz musiał zakładać instalacji bo już ją bedziesz miał fabrycznie. Lepszy silnik wyjdzie Ci gratis. Nawet w kredycie opłacał by się taki manewr
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Decyzje już zostały podjęte i zależało mi jak najprostszym silniku. Wiem jak to jeździ i czasami lepiej mieć więcej niż mniej, ale na więcej wydatków nie mogę sobie pozwolić. Tak jak jest, tak zostanie. Wydatki, które wyszły są już maksymalne i nie do ruszenia - tak wydałem więcej niż planowałem. Trudno, niech stracę, ale nic już nie mogę zrobić-nawet jeśli bym bardzo chciał. :-)
Hehe, jak brałem swojego to akurat taki był na miejscu, więc po tygodniu już w nim jeździłem. I oglądając wiele aut na rynku TIPO to idealny kompromis między osiągami a ceną i wyposażeniem. mam full opcję bez grzanych siedzeń tylko wyszarpaną z salonu za 58tys w październiku, a że jeżdżę głownie miasto/krajówki to auto sprawdza się idealnie. na rasie fakt czuć brak mocy, ale jako kierowca jeżdżący wieloma autami, dorosłem do nowego, spokojnego, bo mam rodzinę na głowie. Auto idealnie pasuje, bo nie pozwala na jakieś agresywne czy głupie zagrania na drodze więc jest bezpieczne
Czas na podjęcie decyzji też niezły, bo auto wchodziło na rynek, teraz widać jak ceny wystawili na nowe. czekać tylko z rok i ceny jakie My daliśmy za nasze auta będą nieosiągalne.
Więc pozdrawiam kolegów i kilometrów bez zmartwień życzę.
Właśnie dzisiaj dowiedziałem się, że mój HB zostanie wyprodukowany w 6 tygodniu - czyli do połowy lutego
Stąd pytanie - wiecie może ile czasu zajmuje dopłynięcie (dojechanie) do dealera z fabryki? Bo rozumiem, że po drodze z Turcji Tipo jeszcze Włochy odwiedza później Bielsko/Tychy i dopiero docelowo dealer.
Dokładnie 3-4 tygodnie. W Tychach też potrafi czasem stać 2 tygodnie
Aktualnie: Fiat Tipo (wersja Tipo) 1.6 E-torq
Było: Citroen C4 1.6 Hdi
Lanica Y 1.2