Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
Like Tree3lubi to!
  • 2 przez marx30
  • 1 przez manio20

Temat: Zakup nowego Tipo, a trwałość i rdza  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    2
    Auto
    Albea 1.2 16v
    Rocznik
    2005

    Zakup nowego Tipo, a trwałość i rdza

    Witam szanownych użytkowników.

    Zamierzam kupić Fiata Tipo w wersji hatchback z silnikiem 1.4 120 KM T-jet. Widziałem, rozmawiałem. Sporo wiem, ale mam wątpliwości, co do ogólnej trwałości auta. Dlatego chciałbym zapytać się posiadaczy auta, jak to jest. Czy to moje wymysły i tak ma był czy może moje obawy są w jakimś stopniu uzasadnione.

    Otóż oglądałem model w salonie, zdjęcia aut od ręki na stronie fiata i egzemplarz, który miałbym kupić. Ten oglądany bez zastrzeżeń - ofoliowany, oklejony, generalnie nowy na parkingu, nie po jeździe, nie wystawowy, podobno przed kalibracją elektroniki (bo radio się nie włączało) itp. Przed kupnem coś tam robią i konfigurują elektronikę. Tak mówił sprzedawca.

    Pytanie mam co do rdzy - otóż w tym egzemplarzu oraz innych na zdjęciach widać rdzę przy felgach na piastach kół. Nie chodzi mi o tarcze, bo to wiadomo - stoi niezabezpieczone i nieużywane. Podczas jazdy tego problemu nie będzie. Ale czy w półrocznym aucie piasty powinny być już rude? W sumie nie wszystkie. Od kierowcy na pewno. Na zdjęcia z ogłoszeń też widziałem ten problem.
    Podobnie z turbo. Obudowa jest już w rude kropki, (dokładniej połowa obudowy). Na wystawie stoi też T-jet i ma jeszcze gorszą obudowę turbosprężarki, bo całą w gustownym kolorze rudawym. To tak ma być i się nie przejmować czy może np. gorsza partia aut? Zastanawiam się, bo jeszcze zimy nawet nie było i auto niejeżdżone

    Z wystawowego jeszcze lakier ze zderzaka się łuszczy pod maską w miejscu, gdzie opiera się maska. Po zamknięciu niewidoczne, ale zastanawiam się czy słaba jakość czy ktoś tego dokonał przy oglądaniu lub w transporcie.

    Także podsumowując mój przydługi wywód. Czy piasty powinny rdzewieć? Czy obudowa turbo powinna rdzewieć? I ogólnie jak oceniacie jakość wykonania?

    Przeglądałem inne wątki, ale postanowiłem założyć swój temat. Chętnie poczytam także o Waszych przemyśleniach dotyczących trwałości Fiatów Tipo. Może Wy zwróciliście uwagę jeszcze na coś innego w tym aspekcie. Za wszelką pomoc dziękuję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2018
    Skąd
    NML
    Wiek
    36
    Postów
    246
    Auto
    Tipo Sedan Tipo 1.4 16V FIRE
    Rocznik
    2018
    W moim piasty też zardzewiałe. Od początku nie, bo stał w garażu podziemnym ale mój ma pół roku jak go mam i piasty od dawna są zardzewiałe. Co do Turbo to nie wiem, nie mam. Turbo nie mam, nie rdzy. Z trwałością ogólnie się okaże, mam krótko auto to się nie wypowiem. Są mankamenty, ale każdy może trafić coś innego, albo nie trafić nic. Mi klima syczy, szybę dwa razy potyrałem. Raz po 5 miesiącach pękła od kamienia i na dniach miesiąc po zmianie dostałem znów i mam miniodprysk. Ale to mój pech, choć piszą niektorzy, że szyba z gównolitu. Pod maską nie widziałem by się coś łuszczyło.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Kolega pierwszy raz widział nowe auto stojące na stocku?
    Pewne elementy auta to żeliwo, staliwo itp. Materiały nie zabezpieczane w żaden sposób antykorozyjnie. Zanim przerdzewieje piasta, obudowa turbo, kolektor, wahacze itp. to prawdopodobnie większość aut z tego rocznika będzie na przetopie w hucie z innych powodów niż ww wymienione.
    krowka1978 i siwymw lubią to.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Subiekt Zobacz post
    podobno przed kalibracją elektroniki (bo radio się nie włączało) itp. Przed kupnem coś tam robią i konfigurują elektronikę.
    Wyłączenie trybu logistycznego.


    Cytat Napisał Subiekt Zobacz post
    Pytanie mam co do rdzy - otóż w tym egzemplarzu oraz innych na zdjęciach widać rdzę przy felgach na piastach kół. Nie chodzi mi o tarcze, bo to wiadomo - stoi niezabezpieczone i nieużywane. Podczas jazdy tego problemu nie będzie. Ale czy w półrocznym aucie piasty powinny być już rude? W sumie nie wszystkie. Od kierowcy na pewno. Na zdjęcia z ogłoszeń też widziałem ten problem.
    W czym problem? Osobiście nie widzę tu nic nienormalnego. Goła stal, żeliwo będzie zachodziło. Alusy dostaną dekielki, stalowe kołpaki i nie będzie widać.
    Złośliwie. Po roku wszystkie auta powinny być pożarte przez rdzę W końcu auto na stocku w różnych warunkach stoi, a jeżeli jest wilgotny okres, to tym bardziej ma to prawo przyrdzewieć.


    Cytat Napisał Subiekt Zobacz post
    Podobnie z turbo. Obudowa jest już w rude kropki, (dokładniej połowa obudowy). Na wystawie stoi też T-jet i ma jeszcze gorszą obudowę turbosprężarki, bo całą w gustownym kolorze rudawym. To tak ma być i się nie przejmować czy może np. gorsza partia aut? Zastanawiam się, bo jeszcze zimy nawet nie było i auto niejeżdżone
    Nie masz innych problemów? Popatrz jak wyglądają w Albei elementy kolektora wydechowego. Wniosek, turbina już przegnita A auto było jeżdżone, z lohry nikt go nie zniósł, ani na nią nie zaniósł. Turbina się grzeje, szczególnie po gorącej stronie.


    Cytat Napisał Subiekt Zobacz post
    Z wystawowego jeszcze lakier ze zderzaka się łuszczy pod maską w miejscu, gdzie opiera się maska. Po zamknięciu niewidoczne, ale zastanawiam się czy słaba jakość czy ktoś tego dokonał przy oglądaniu lub w transporcie.
    Wada lakiernicza.

    Jeśli już o korozji piszesz, to na nadwoziu znalazłeś Bo jeśli tak, to dopiero wtedy robi się problem.

    Rozumiem, że pierwsze nowe auto
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-12-2018 o 20:52

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    nie wiem gdzie jest turbo, nie wiem gdzie jest piasta, a może wiem tylko nie zwracam uwagi na to, jeżdżę, auto się toczy, na karoserię nie patrzę, ogólnie mi to zwisa skoro auto się toczy
    kammar lubi to.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Mam tipo t jet. Jest bardzo komfortowe. Ja wychodzę z założenia, że każda marka ma swoje wady i zalety. Np chciałem kupić Yaris. Jednak w tym samochodzie jest znacznie głośniej, nie ma turbinki i dlatego gorzej się zbiera. W takiej toyocie spalanie po mieście porównywalne z Tipo. Wiem, ponieważ syn nią jeżdzi. Fakt może jest bardziej wytrzymała, ale na moje potrzeby Tipo jest wystarczające.
    Faktem jest, że mam również punto od nowości. Wielu narzeka na ten samochód, ja nie mam na co. Jeżdzi bezproblemowo. Więc jak zadbasz o samochód, tak będziesz jeżdził.


 

Podobne tematy

  1. Trwałość kołpaków Tipo Tipo
    Napisany przez Yasiooh na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 28-02-2020, 09:09
  2. Zakup nowego Doblo
    Napisany przez mamaczita na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-02-2017, 21:59
  3. Zakup nowego 500L - ile można wynegocjować
    Napisany przez opek35 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2017, 22:12
  4. Remont silnika czy zakup nowego BRAVA 1,4 12v
    Napisany przez sandra_2013 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-11-2013, 20:11
  5. Zakup nowego telefonu :D
    Napisany przez tomasz985 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 08-11-2011, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo rdza

czy tipo rdzewije

fiat tipo street slabe blchy

co ma ocynkowe nowy fiat tipo

fiat tipo a korozja

czy fiat tipo ma ocynk

Tipo korozja

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl