Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 72
Like Tree4lubi to!

Temat: Trochę mieszane uczucia odnośnie Tipo (ASO Sieradz)  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Wieluń
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Tipo II sedan
    Rocznik
    11.2016

    Exclamation Trochę mieszane uczucia odnośnie Tipo (ASO Sieradz)

    Witajcie pokrótce postaram się Wam przedstawić zaistniałą sytuację.

    Auto zamówione i kupione w ASO Sieradz wszystko było pięknie ładnie kiedy jeszcze człowiek nie zapłacił, później się zaczęło od nagłej interwencji serwisu i przedłużania przetrzymywania auta w salonie gdyż stwierdzili zaraz po przedłużeniu gwarancji, że muszą coś w skrzyni biegów wymienić. No dobra niby wszystko miało być już pięknie LPG założone silnik 1.4 95km aż do momentu w sumie gdy zdecydowaliśmy się oddać do studia detalingowego auto na położenie ceramiki zabezpieczającej lakier. Okazało się mianowicie, że w ASO przy montażu tablic z przodu wywiercono aż 6 otworów, ewidentnie zwyczajnie "Mietek nie przycelował" i musieli poprawiać dziury oczywiście zostały. Z tyłu było już lepiej bo dziur jest tylko 5 niestety jedna z nich nawet nie była zabezpieczona i była goła przewiercona blacha czekać tylko na korozje... panowie przy tej interwencji w ASO odnośnie skrzyni porysali cały ten pas przedni zaraz za tym jak maskę się otwiera ale udało się to spolerować i doprowadzić do ładu. Gorzej z tylnym zderzakiem bo w lakier jest wtopiony włos w jednym miejscu, mało tego to tylna lampa była zdejmowana bo jest obczaśnięty kant z lakieru od zderzaka pod lampą. Niestety w studiu powiedzieli że najprawdopodobniej drzwi były zdejmowane i pół boku malowane bo odcienie się o jeden ton różnią ale na to aż tak twardych dowodów nie mam, przynajmniej jeszcze.

    No i sytuacja z dzisiaj, auto ma 970km przejechane, dziś zapalam po krótkim postoju przejechałem 300m dodaje mocniej gazu bo akurat nabierałem prędkości i słyszę PI PI PI PI i tak ciągle nieustannie pikał przełącznik LPG migając na wszystkie strony, wyłączenie silnika i uruchomienie ponowne nie pomogło dopiero ręczne przełączenie na benzynę i z powrotem poskutkowało trochę to dziwne. No i ostatnia kwestia przejechałem dzisiaj (i z w/w sytuacją) może z 10km po mieście, fakt że jest mróz auto było po myciu (było myte między 13-16) i że nie jechałem powoli ale znów jazda do 4k rpm do wyczynowych nie należy ale do czego zmierzam, wjeżdzając do garażu ujrzałem dym spod maski, biały dym. Trochę podniosło mi się cisnienie, wysiadłem otworzyłem maskę i sprawdzam o co chodzi czy to woda tam się dostała czy co ale patrze i nie widzę za bardzo, owszem na płycie podłogowej była woda (i coś czerwonego co do złudzenia przypominało płyn chłodniczy) dym okazał się raczej parą wodną ale nie był całkowicie bezwonny, patrzyłem w zbiorniczku poziom płynu się zgadza i nie doszedłem co to tak parowało, parowanie ewidentnie dochodziło z samej chłodnicy spod osłony.

    I co Wy o tym wszystkim sądzicie? w poniedziałek jadę do ASO na regulacje LPG i nie omieszkam wspomnieć o tych wszystkich rzeczach, nie wiem to normalne czy jakiś przewrażliwiony jestem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    34
    Postów
    21
    Auto
    Tipo POP 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Co do 1 części to bym chyba pisał pismo bezpośrednio do fiata skoro takie jaja.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Wieluń
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Tipo II sedan
    Rocznik
    11.2016
    Tylko zastanawiam się czego mam się domagać, nowego auta? czy rekompensaty jakiejś? I czy w ogóle mam do tego prawo, słyszałem jak mawiają że do ASO powinno się zabierać czujnik lakieru...

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja jak jechałem po odbiór swojego tipka zabrałem ze sobą profesjonalny czujnik lakieru i pomierzyłem całe autko. Na szczęście żaden element nie był lakierowany. Kolego WreX powinieneś zorganizować sobie czujnik lakieru i sprawdzić grubość powłoki lakierniczej wtedy będziesz miał pewność czy rzeczywiście auto było malowane czy nie. Jak będziesz w ASO to pokaż im te ponawiercane otwory i nie daj się spławić gadaniem że ten typ tak ma.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał WreX Zobacz post
    Z tyłu było już lepiej bo dziur jest tylko 5 niestety jedna z nich nawet nie była zabezpieczona i była goła przewiercona blacha czekać tylko na korozje.
    Co do przedniego zderzaka i tablicy to nie problem bo otwory są w plastiku.
    Co do tyłu, to się zastanawiam po co z tyłu wiercili, skoro te otwory na klapie bagażnika są już fabrycznie zrobione i włożone są w nie kołki do przykręcania śrub - z tyłu nic nie trzeba wiercić :
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Wieluń
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Tipo II sedan
    Rocznik
    11.2016
    Też nie wiem co autor miał na myśli, możliwe że im się kołek nie chciał wykręcić i wywiercili dodatkowy otwór nie mam pojęcia. A odnośnie przodu to niby nie widać i to plastik ale nie czepiałbym się jakby to było auto używane. A jeszcze nie wspomniałem że przewód LPG od korka pod wlewem (który jest również tak zamontowany że zaślepki od gazu nie da się odkręcić bo jest tak ciasno spasowane widać że nie trafili w otwór docelowy) lata luźno tam od wlewu do butli jest niczym nie przymocowany chyba to tak być nie powinno. Jeżeli przy mocniejszym przyspieszaniu poziom LPG spada o kropke albo dwie to możliwe że jest zamotnowana odwrotnie do kierunku jazdy? w sensie tak że przy niższym poziomie LPG może przełączać na benzyne? i jak to sprawdzić?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Przełączanie na benzynę z LPG uzależnione jest od ciśnienia w układzie wysokiego ciśnienia (butla-reduktor). Te kropki na wyświetlaczu mają swój oddzielny pływak w zbiorniku. Są to oddzielnie układy. Komputer od LPG sprawdza czy w układzie jest wystarczające ciśnienie i gdy dasz gazu do oporu to przy niskim stanie paliwa lpg może być chwilowo za niskie cisnienie. Wtedy przerzuci na benzynę z lpg. W samym komputerze też może być ustawione, że powyżej jakiejś wartości obrotów (np. 4000) przełącza na benzynę i spowrotem na lpg gdy obroty spadna. Najlepiej gdybyś się dowiedział jak Ci to skonfigurowali.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    A czy po odbiorze samochodu byłeś wyregulować LPG?

    Pytam, bo miałem tak samo w moim 500X (z tym, że to 1.4 140KM MultiAir). Odebrałem auto z zamontowanym LPG, po około 300 km zaczęły wariować wszystkie kontrolki, check engine itp. Przyczyną była niewyregulowana instalacja. Auto stało w salonie i tam montowali gaz. Jak odbierałem to wiadomo nikt nie zrobił jazdy próbnej i regulacji LPG (na trasie), bo klient ma dostać auto nowe. Po paru dniach wróciłem do salonu, serwisanci od gazu wyregulowali, pojechaliśmy na trasę z podłączonym komputerem od LPG i wszystko ustało.

    U mnie przyczyną była niewyregulowana instalacja po odbiorze z salonu.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    290
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    Moim przy gazowaniu zrobili 80km, ale za to zero problemów

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Wieluń
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Tipo II sedan
    Rocznik
    11.2016
    Zobaczymy co powiedzą w poniedziałek, dam znać, może trochę zdjęć zrobię w/w rzeczy.

    Teraz jeszcze takie pytanko do Was, to normalne, że w Tipo po popuszczaniu sprzęgła obroty rosną do 1,5-2k rpm? Oczywiście nie dotykając gazu.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał WreX Zobacz post
    Zobaczymy co powiedzą w poniedziałek, dam znać, może trochę zdjęć zrobię w/w rzeczy.

    Teraz jeszcze takie pytanko do Was, to normalne, że w Tipo po popuszczaniu sprzęgła obroty rosną do 1,5-2k rpm? Oczywiście nie dotykając gazu.
    Tak to normalne podbijanie obrotów, fajne na korki, nie trzeba dotykać gazu.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Jak Ty odbierałeś auto że nie zauważyłeś tej różnicy w odcieniach czy uszkodzeniach lampy czy lakieru ? Euforia Ci zdrowy rozsądek i obiektywną ocenę odebrała ? :/
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Wieluń
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Tipo II sedan
    Rocznik
    11.2016
    Nie ja odbierałem ten samochód a moi rodzice, dlatego doszło na 1 miejscu do tej sytuacji. Poza tym to nie są widoczne rzeczy, jeżeli auto nie jest na błysk zrobione w dobrym świetle to pewnych rzeczy nie zobaczysz, poza tym nie spodziewałem się że wypadałoby nowym autem na kanał wjechać i sprawdzać wszystko. Różnice w odcieniach zauważyli w autodeatlingu, a jest dość niewielka i trudno zauważalna. Lampa sama nie jest uszkodzona, tylko ewidentnie była wyciągana bo kant profilu zderzaka jest obczasnięty z lakieru. Poza tym za auto było wcześniej opłacone, zresztą jak można poczytać o podobnych cyrkach to producent zastrzega sobie że samochód trzeba odebrać i nie podlega wymianie na nowy co najwyżej na przywrócenie do stanu właściwego co się wiąże z pobytem na serwisie co jak się okazuje nie jest dobrą rzeczą.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    39
    Postów
    128
    Auto
    Fiat tipo 1.6 E-torq
    Rocznik
    2016
    Zgłoś się do turbo kamery. Oni chętnie Ci pomogą. Lubią takie akcje
    Aktualnie: Fiat Tipo (wersja Tipo) 1.6 E-torq
    Było: Citroen C4 1.6 Hdi
    Lanica Y 1.2

  16. #15
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Marny skąd masz miernik lakieru? ten profesjonalny


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Seicento trochę o karoserii
    Napisany przez Euzebiash na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-10-2016, 10:58
  2. Konkurs Zręczności Kierowców SIERADZ 18.11.2012 TEAM50
    Napisany przez PONTRIX80 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-11-2012, 21:54
  3. Diagnoza samochodu - Sieradz i okolice
    Napisany przez pik_38 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-12-2010, 19:23
  4. Trochę o zamiennikach
    Napisany przez rrrmaster na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-08-2010, 12:50
  5. Immobiliser - trochę klopotliwy
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 09-11-2008, 02:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo korozja

sieradz serwis fiata opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl