Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 13 z 16 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni
Posty od 181 do 195 z 239
Like Tree58lubi to!

Temat: Tipo- testy, recenzje  

  1. #181
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Taka opinia,porównanie Tipo i Megane z FB:
    cyt:
    Megane kupiłem w tamtym roku nowe z salonu. Wersja Hatchback z silnikiem 1.2 Tce 130KM i skrzynia manual. Po miesiącu auto pierwszy raz trafiło do ASO z powodu źle spasowanej klapy bagażnika która przy otwieraniu i zamykaniu wycierala lakier (problem z klapa ma chyba każda Megane sądząc po wpisach na forum). Oprócz klapy krzywo była spasowana też maska i drzwi ale zgłaszałem tylko klapę bo nie chciałem żeby mi pół auta przedstawiali. Klapę naprawili więc wszystko ok. Po kolejnym miesiącu auto zas trafia do serwisu z powodu szarpiacego silnika. Silnik szarpal tylko jak był zimny i jak się jechało z jednostajna prędkością to wpadal w takie szarpanie jakby kangura robił. W ASO nie mieli rozwiązania, kazali czekać bo Renault zna temat i pracują nad rozwiązaniem. Chwilę się pocieszylem autem i zaś ASO ponieważ z okolic kratki nawiewu między kierownica a drzwiami słychać było cały czas odgłos chrobotania/brzeczenia czy tarcia. Okazało się potem ze to problem globalny, ten odglos maja Meganki z silnikami Turbo, w 1.6 Sce go nie ma. W Scenicu też występuje. Renault twierdzi że ten typ tak ma i nie ma podstaw do naprawy gwarancyjnej a chrobotanie cały czas słychać. W jednym przypadku po roku walki facet wywalczył że ASO wymienilo mu skrzynie biegów i dźwięk zniknął. Ja oczywiście zostałem olany i że ten typ tak ma. Później jeszcze doszło mrygajace oświetlenie ambient (globalny problem w Megane i TALisman), wymienione na gwarancji. Następnie problem zgłosiłem że po zaryglowaniu auta z hands free nie gaśnie podświetlenie wnętrza odrazu tylko świeci się jeszcze dłuższy czas przez co w półrocznym aucie akumulator był na padnieciu. ASO naladowalo akumulator, zrobili reprog i stwierdziło że za mało jeżdżę (do pracy w jedną stronę mam ok 14km). Reprog nie pomógł, problem dalej występował. Później udało się w 80% wyeliminować szarpanie silnika bo Renault wypuściło aktualizacje softu silnika. Później już miałem tak dość tego auta że wolałem Matizem żony jeździć do pracy niż Megane. W końcu wystawiłem auto na sprzedaż bo okazało się że zaś obciera klapa bagażnika. Po prostu miałem dość już tego auta. Nie mówię bo auto robiło wrażenie, dodatkowo lakier Niebieski Iron i pakiet GT Line do dawało pazura. Wnętrze z kubelkami, niebieskimi przeszyciami, bajka. Ale technicznie to jest taka padlina że dramat, nawet na forum Renault twierdzą że Megane 4 to największy bubel jakie Renault wypuściło. Jeszcze rozwalilo mnie to że nowe auto a przy dodawaniu i odejmowaniu gazu lewarek zmiany biegów potrafił się ruszać do przodu i do tyłu o dobry centymetr. Oczywiście w serwisie powiedzieli ze to normalne. Sprzedałem ja w maju i w maju też kupiłem Tipo. A Tipo mi się spodobało bo brat też sobie kupił i w sumie po jezdzie jego autem zdecydowałem że muszę go mieć .

    cyt:
    Akurat moja nie brała nic oleju ale zrobiłem nią tylko 12tys km. Ale przez ten czas nic nie ubylo. Spalanie niższe niż w Tipo bo jeżdżąc ta sama trasę Megane i Tipo to Megane paliło 7,5L a Tipo 8,5L. Na trasie po krajówkach paliła 5,5-6L a dziś ta sama trasę jechałem Tipo to mi wyszło 6,3L czyli nie ma źle. Ale Tipo dużo lepiej jedzie niż Megane pomimo mniejszej mocy ale to dzięki temu że Tipo ma krótsza skrzynie. W Megane na 6 biegu przy 3tys obrotów miałem 140km/h a w Tipo jest 120km/h

    Takie rzeczy w nowym aucie !!!
    Ostatnio edytowane przez jaroslawrak ; 03-07-2019 o 18:51



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #182
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    Beskidy
    Postów
    178
    Auto
    Tipo HB
    Rocznik
    2021
    Kupno auta to zawsze jest niestety pewna loteria. Jedni jeżdżą bez problemów inni źle trafiają. Czy to Mercedes czy Meganka czy Tipo zawsze można mieć pecha. Oczywiście szanse w tej loterii są różne w zależności od marki, modelu, silnika, skrzyni itd.

  4. #183
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Przecież to jest jeden c..j, auta z jednej półki a każde ma swój feler.Już to pisałem ale ludzie jak ludy pierwotne jarają się błyskotkami: a to że ma pasek z niebieskimi diodami w podłokietniku a to że te miękkie boczki, tu chromik, dach w innym kolorze itp. Normalna ludzka sprawa też to trochę mam i każdy z dziennikarzy również. Producenci to wiedzą no i się zaczyna festiwal pierdół które sprawiają że jedno auto uznawane jest za prestiżowe a inne budżetowe. Ten prestiżowy klient jakby zobaczył ile centów więcej kosztuje w hurcie ta ekoskóra na boczkach albo te linijki diodowe na bagażniku czy dynamiczne kierunkowskazy to by patrzał na to dokładnie tak jak na gadżety z aliexpress. A tak płaci gruby hajs i się cieszy prestiżem .
    A to i tak być może nasza "last chance to drive"
    I dlatego wolę te i tak żałosne (w porównaniu do v6 busso na przykład) cztery garki w tipo nawet na gazie niż to czym się zachwycają dziennikarze.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 04-07-2019 o 00:12

  5. #184
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Ktoś jakby narzekał że jednak nie kupił auta z silnikiem z Turbo i bezpośrednim wtryskiem:

    https://forum.autokacik.pl/index.php...ilnika-wg-pug/

    a temat z Megane 4 dobrze kojarzę
    kjk lubi to.

  6. #185
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Trudno go tak nazwać ze względu na cenę, czy coś innego?
    Jeśli testowali by go w wersji Pop to mogliby tak pisać, gdyż inni producenci nie mają tak skromnie wypsażonych wersji. W S-Design Tipo nie robi wrażenia ubogiego w stosunku do konkurentów ani pod względem wyglądu czy wykończenia, ale także pod względem wyposażenia. Brakuje mu wprawdzie kilku opcji ale żadnej istotnej.
    Niektórzy marudzą w Tipo na jakość wykończenia drzwi, że całe twarde tylko w środkowej części dają coś miękkiego. Niedawno jechałem jako pasażer w nowej Octavii w dobrej wersji wyposażenia ( 150KM, automat) i tam z tylu na CAŁYCH drzwiach był twardy jak skala plastik! To szokujące jak teraz niektórzy producenci oszczędzają na wykończeniu w tej klasie.




    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #186
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    363
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Seat leon - to samo. Twarde plastiki. Ale on to już prestiżowy. Mnie coraz bardziej drażnią te testy. Bo niektórymi autami mam okazje się przejechać i zupełnie to często nei przystaje do tego co tam piszą te gryzipiórki. Dla mnie to taka reklama pod pozorem obiektywnego testu. Nic to nie ma wspólnego z obiektywnością.

  8. #187
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał nightingale79 Zobacz post
    Dla mnie to taka reklama pod pozorem obiektywnego testu. Nic to nie ma wspólnego z obiektywnością.
    Znaczna część ludzi lubi być oszukiwana. Nie od dzisiaj wiadomo, że większość tych testów to materiał tworzony na zamówienie. Zwyczajna prostytucja.

  9. #188
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Dziś o 4 rano. Gdańsk-Białystok-Gdańsk Astra 2019 HB 1.4 150 automat, radar, dwustrefowa klima, atermiczne szybki i jakieś pierdoły. 21 tyś nalotu. WSZYSTKO twardy plastik włącznie z podłokietnikiem. I wcale mi to nie przeszkadzało. Auto 25 tyś więcej kosztuje niż exTipo i Duster. W kategorii plastyków w cenie faktycznie Tipo nie ma równych. Tylko plastikami się nie jeździ. Bardzo przyjemnie się jedzie. Jakbym robił z 15 tyś km/rok bym kupił.

  10. #189
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A chwilę temu wszyscy narzekali że w tipo plastiki najgorsze ever. Bo wzorek nie taki

  11. #190
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    A, bo wam zależy jak leży. Jak Tipo przyrównalywalem do Focusa czy Astry to " ło Panie! Tipo 40 tyś tylko kosztuje, budżetowy dupowoz". A jak w Niemcowi w prasie napisali, że Tipo budżetowe wozidło to "Ło Panie! SDesign! Przecież to zupełnie inne kurła auto! Luxus, blink blink I niczemu nie ustępuję temu i tamtemu."

    Nie dogodzisz. Ważne żeby ich dupowóz był wychwalany. Jakby było za co go chwalić to by chwalili.

  12. #191
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jak już ktoś zauważył za darmo nie ma chwalenia, nie tylko w tej branży.

  13. #192
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Jak wszędzie. W tych samych gazetach Tipo wtedy nie chwalili jak kupowałem swojego, a Ty Twojego. A był na szczycie sprzedaży. To samo z chociażby Dusterem/Sandero/500 - nikt tego w prasie nie chwali, bo w sumie nie ma za co - po za ceną zakupu. A floty i detaliści kupują jak porąbani. Od paru ładnych miesięcy Tipo w ogóle nie było w top 10. Teraz odbił - noc cudów była na początku czerwca - ale to detal. Floty całkiem zrezygnowały.

    https://www.samar.pl/__/3/3.a/104065...l?locale=pl_PL

    Uważam również po swoich doświadczeniach, że się sparzyliśmy mocno na początku. Jakby był to dobry samochód, tani w eksploatacji, niezawodny lub męczyły by go jakieś drobnostki to by bez marketingu się wybronił. A jest tak jak widać.

    Pozytywne recenzje nie robią słupków sprzedaży. Floty robią.

  14. #193
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Test w Motorze był niespójny i krzywdzący dla Fiata. Po pierwsze konkurował z modelami o 20 tys. droższymi ( z wyjątkiem Renault). Po drugie cześć ocen niesprawiedliwe (np. Wykończenie i ergonomia, wymiary wnętrza - najgorsze w stawce i to wyraźnie). Przy osiągach mierzyli tylko przyśpieszenie bez elastyczności a tu T-Jet pokazał by co potrafi. Najniższy komfort jazdy w Tipo ? Pierwszy raz spotkałem się z taką oceną. Tylko co się dziwić jak S-design jako jeden z niewielu miał w tym teście koła 18”.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  15. #194
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Ktoś jakby narzekał że jednak nie kupił auta z silnikiem z Turbo i bezpośrednim wtryskiem:
    https://forum.autokacik.pl/index.php...ilnika-wg-pug/
    A to jest naprawdę piękna afera z P208, gdzie jakiś czas po zakupie samochodu producent mówi nam, że celem uniknięcia demolki silnika musimy:
    - częściej robić przeglądy/wymiany oleju,
    - lać droższą benzyną,
    - dolewać jakiś szuwaks do paliwa.

  16. #195
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ale to wspólny mianownik nowoczesnych silników. W oplu trza specjalny olej lać co by był mniej podatny na spalanie stukowe. Podobne konsekwencje są w Tipo zestrojonym pod Euro6 tak że zawory gniazda na granicy wytrzymałości. Stare przysłowie mówi "auto pali paliwo albo zawory". A że Unia wymyśliła że paliwa ma spalać mniej to jest jak jest. Starym mercedesem pojedziesz na rzepakowym a tu jakieś mikstury robić. A nie będzie lepiej tylko gorzej i jak mówię że drugi słupek Tjeta kupić i postawić w kącie garażu i do emerytury ciorać to się śmiejecie.
    BTW dzis moj stał miedzy astrą, aurisem i poprzednim focusem powiem wam że patrząc z okna na tylny półprofil sobie pomyślałem "k.wa jednak to tipo najładniejsze.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 04-07-2019 o 23:18


 
Strona 13 z 16 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  2. Alfa Romeo Giulia – oblane testy zderzeniowe?
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2016, 21:07
  3. Alfa Romeo Giulia – oblane testy zderzeniowe?
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2016, 16:03
  4. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo kombi 1.4 95 km opinie

tipo kombi 2018

fiat tipo 1.4 95km opinie

lakier fiat p208

fiat tipo test dlugo

tjet zmienne fazy

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-testy-recenzje-3768613

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl