Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 20 z 20

Temat: Tipo test Łosia  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    I jadąc w wakacje na niewielkim luku po deszczu też widziałem go na dachu.
    Widziałem zwykłe samochody na dachu, na prostej drodze, co z tego wynika? Myślisz, że jak w łuku w swoim Tipo depniesz awaryjnie po hamulcu to gładko będzie? Tył wyleci na zewnątrz aż miło przy okazji zmniejszając promień skrętu. Ogólnie dość ciekawe doświadczenie. Nie trzeba się specjalnie starać, żeby samochód położyć, chyba że ma środek ciężkości przy glebie.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-10-2021 o 01:22



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie chcę się już powtarzać ale każdego kredensa dużo łatwiej wywalić, jest to oczywiste i są tysiące przykładów niektóre nawet śmieszne. W stanach po rozpowszechnieniu się kredensów powstała nawet komisja ds dachowań. Ale to nie moj problem dopóki zdrowie pozwoli nie będę jezdzil samochodem dla staruszków bo jego jedyną zaletą jest łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie. Poza tym najczęściej twardy zawias co by się właśnie za łatwo nie wywracał , paliwożerność, większy hałas itp. Co najwyzej żonie kupię tonale czy raczej brennero jesli będą łaskawi w końcu to wypuścić, będzie miała do bulwarowego lansu. Choć nie wiem czy da radę pogodzić to z wożeniem pieseła w aucie, w punto reksio ma swój kingdom z tyłu.
    A odnosnie testu losia jest on srednio miarodajny bo np quashai przechodzi go tak samo jak porsche 911 i zeby to bylo miarodajne robi sie sine dwell, jest ustandaryzowany i robi go robot
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-10-2021 o 02:12

  4. #18
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    dopóki zdrowie pozwoli nie będę jezdzil samochodem dla staruszków bo jego jedyną zaletą jest łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie.
    Dla mnie główną zaletą jest to, że "kredens" nie szoruje czymkolwiek pod spodem, a w przypadku GP trzeba obrać tort jazdy, żeby osłona pod silnikiem nie była tylko z nazwy.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    paliwożerność, większy hałas
    To zależy O swoim "kredensie" nie napiszę, że paliwożerny i głośniejszy od GP 1.4 8V, co więcej im szybciej tym ciszej od wymienionego. Od Tipo 1.3MJ ciszej - takim miałem okazję jeździć, więc mam porównanie, ale wiadomo, Diesel.



    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nie chcę się już powtarzać ale każdego kredensa dużo łatwiej wywalić,
    To zależy Zglebionemu GP "kredens" w zakrętach nie ustępuje, ba, nawet więcej mogę sobie pozwolić ze względu na niższy profil gum. Wiadomo, wszystko do czasu, ale nie miałem sytuacji, żeby nadwozie mi zaczęło się kłaść, a styl jazdy "niekredensowy." Twardość zawiasu porównywalna z GP, czyli na torowisku luźne zęby wypadają w obu przypadkach.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    W codziennej jezdzie nie zdarza mi się nigdy szorować Tipkiem bo nie jest aż taki niski, owszem zdarzało się w alfie. Po lesie nie jeżdzę drogi mam asfaltowe i czasem gruntowe Więc uznaję to za złoty środek. I punto jest sporo twardsze od Tipo ale to i tak nic w porównaniu z małą 500. Tipo i inne podobne które w testach łosia nie wypadają rewelacyjnie jest po prostu wygodny i długa jazda nim nie męczy. Nie ma pierdyliarda drobnych drgań które występują w obu wcześniej wymienionych zwłaszcza 500 która proporcjami jest podobna do żelazka (też wysoko zawieszona jak na malucha) i właśnie dlatego musieli ja utwardzić.
    A moje ulubione acz śmieszne przypadki w tym temacie to wklejane już tu:

    .
    Strach tym jezdzić choć dzięki ESP test łosia przejdą.
    W stanach są nawet kancelarie prawne zajmujące się tym tematem :-), tzn wyciągające odszkodowania np. https://jrleach.com/car-accident-law...ver-accidents/.
    I pełno innych, niezłe jaja. Ciekawe czy ma to odzwierciedlenie w kosztach ubezpieczenia.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-10-2021 o 14:31

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Patrząc na pozostałe testy w tym serwisie, mam wrażenie, że ci goście jednak mają pojęcie o tym co robią i mimo braku laboratoryjnej dokładności sporo można się tam dowiedzieć.
    Jasne, z przyjemnością ich oglądam, ale na pewno nie stosują takiego samego ogumienia w każdym teście. Trochę to pomieszanie testu samochodu i testu założonych opon. Tu mi się wydaje, jakby to opony się poddały, przez uślizg, a nie zawieszenie https://youtu.be/zgp0SAJqE5g?t=26
    Jak inaczej wytłumaczyć różne wyniki dla samochodu, w którym nie zmieniali nic w zawieszeniu między generacjami.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Crash test Tipo!
    Napisany przez darekpowarzny na forum Tipo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 20-05-2017, 21:21
  2. Crash test Fiat Tipo (2016)
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-12-2016, 10:33
  3. Fiat Tipo - pierwszy test na polskich drogach
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-03-2016, 21:07
  4. Problem z półosia do Uno 1.5
    Napisany przez Kajurek29 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-10-2009, 11:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl