Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
Like Tree8lubi to!

Temat: Tipo T-jet lub M-jet  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2020
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2013

    Tipo T-jet lub M-jet

    Witam forumowiczów

    Zakładam ten sam wątek w tym dziale, bo w dziale od zakupu jakoś nikt nie zagląda więc podejrzewam że nie otrzymam tam żadnej odpowiedzi.
    Dlatego z góry bardzo przepraszam za zaśmiecanie i bardzo prosze o usunięcie tematu z tamtego działu.

    Kiedyś pisałem tu odnośnie zakupu fiata Bravo. Auto choć uznawane za budżetowe to podobało mi się a przynajmniej ten egzemplarz którym testowo jechałem. Był to M-jet 120 KM. Na postoju nie było słychać silnika, jedynie na wysokich obrotach, ale nie uznaję tego za wadę.

    A jednak 3-4 letniego Bravo nie kupię bo nie ma. Więc patrzę w stronę Tipo.
    Auto wizualnie bardzo mi się podoba (ogólnie design Fiatów i auto PSA jest IMHO najlepszy).

    Mam tylko dylemat między T-jet i M-jet oba po 120 km.
    Który byłby lepszą opcją ?
    Ogólnie to raz na jakiś czas (poza zimą ok 2x w tygodniu trasy po 90 km w jedną stronę) do pracy po 35-40 km w jedną stronę. Po mieście raczej mało jeżdzę, chociaż nie wykluczam że za parę lat coś się zmieni w moim życiu czy to praca czy miejsce zamieszkania...
    Pytam o porównanie dynamiki obu aut. Wiem że diesel ma o te 100 NM większy moment i to pewnie się odczuje, ale z 2 strony krócej pociągnie tak na jednym biegu.
    Wiem jaki "hałas" generuje M-jet ale nie jechałem nim po autostradzie, a diesle mają to do siebie że na autostradzie ich dźwięk maskuje się przez szum opon; w przeciwieństwie do benzyny która potrafi czasem irytująco "buczeć" na autostradzie (szczególnie gdy brak 6 biegu). A jak jest z T-jetem ? Który motor ciszej się sprawuje na autostradzie przy prędkościach 130-160 km/h ?
    Jak T-jet a jak M-jet daje radę przy pełnym załadunku samochodu ?

    Jak jest z awaryjnością M-jeta ? Jak drogie są naprawy i jak częste awarie ? Czy opłaca się w nim np wtryski regenerować, czy da się ? Jak z turbo ? Czy T-jet ma dwumasę ?

    W końcu jak jest ze spalaniem ?
    T-jet raczej poszedłby pod LPG, ale ile benzyny pali ?
    Ile ropy pali M-jet ?

    Jak wygląda sprawa wnętrza tipo ? Dużo ludzi narzeka że kiepskie wykończenie z tanich plastików. To czy tipo ma gorsze materiały niż bravo ? Bo to drugie auto którym jechałem miało w środku miękkie plastiki i bardzo przyjemne wnętrze, byłem mega pozytywnie zaskoczony.

    Będę niezmiernie wdzięczny za udzielone informacje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    41
    Postów
    1,582
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Tjet ma dwumas (mi padł po 60k km i 2 latach)
    Pełny daje radę, nie uważam by był głośny przy wyższych prędkościach, ale cichy też nie jest.
    Jak chcesz milsze wnętrze, to bierz wersję Lounge.
    Mój z fabrycznym lpg pali mi w trasie 8,5-10l po mieście żona spala około 11.
    Ps. Tjet ma biegów 7 sztuk

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    W woli przypomnienia to moja dwumasa padła po około 7-8 tys jakoś jak pamiętam, potem cała gama przygód z serwisami i wymianą bo fiata wstawia nie nowe a regenerowane części tam gdzie tylko jest taka możliwość. Inni pewnie też no ale nas interesuje fiat.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    U mnie 75kkm i dwumasa ok, ostatnio zacząłem ciężary ciągać na przyczepie wiec zobaczymy jak długo pociągnie. W drugim Tipo 1.4tjet w rodzinie przy ~10kkm była reklamowana dwumasa. Ostatnio właściciel tego Tipo spotkał gościa z ASO gdzie była dwumasa wymieniana i pracownik przekazał że FCA zlewa reklamację dwumas w 1.4tjet bo maja wysyp reklamacji w 1.6mjet

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    232
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Ja mam 1.6 Mjet.
    Dwumasa wymieniana 3 razy, będzie jeszcze jedna wymiana, ale zwlekam bo może w końcu coś poprawią. Uważam że jest to największa wada tego auta. Mogę przeboleć koszt naprawy, ale denerwuje mnie brak ,,dobrych" części.

    Spalanie w granicach 5,7 - 6,0 l (na autostradzie średnio przy 140 km/h wychodzi ok 6,2). Jak jadę zwykłymi krajówkami do 90 km/h to nawet miałem 4,3.

    Mój ma na liczniku obecnie 79 tys. Do tego czasu jeszcze padła sonda lambda (używka 80 zł) + standardowo łączniki stabilziatorów. Wtryski, turbo, dpf całkowicie bez problemów.

    Wtryskiwacze da się regenerować. Osobiście, to jest 5 "nowoczesny" diesel w rodzinie i w żadnym nie wymieniałem wtrysków i turo (sprzedaje przed osiągnięciem 200 k km). Z DPF nie ma kompletnie problemów. Wypala się średnio co 300 km (trasa 20 km do pracy) lub co 600 km (jazda autostradą). Czas wypalania to ok 10 minut i mi na trasie do prasy (19 km) wypala się bez problemu.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2020
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2013
    To troche lipnie to brzmi jak tak co chwilę pada dwumasa...
    A ile ta dwumasa kosztuje do T/M-jeta ?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    41
    Postów
    1,582
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Tjet sama dwumasa kosztowała mnie 1250

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2020
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2013
    No to serio kiepsko jak co 10kkm mam wydawac prawie 1,5 kafla...
    Czyli jednym słowem auto nie warte zakupu ?
    Czy da się jakoś z tym poradzic kupujac jakis dobry zamiennik ?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    232
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Do M-jeta też coś wychodzi około 1200-1300 zł. Na pocieszenie powiem że prócz hałasu nie występują wibracje, szarpanie itp. Jeżdżę już z taką 1,5 roku i nic się nie zmienia, rzekł bym że nawet jest cichsza ostatnio.

    Nie musisz wydawać co chwila 1,5k. Najlepiej jest zrobić to raz w ASO, a potem regularnie co 2 lata/40 k km reklamować. I w taki sposób zawsze będziesz miał nową xD. Ja zamierzam tak robić, dlatego po 3 zmianach pod rząd postanowiłem przejeździć trochę i teraz na koniec znów zareklamować.

    Dwuasy do Mjeta robi tylko Valeo, nie ma zamienników.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    U mnie też dwumasa nie miała podręcznikowych objawów, po prostu waliła hałasowała przy zmianie biegów. Ja mam już w to wywalone, rozpadnie się to będę myślał. Szkoda zdrowia. Ps Sławek tylko jeszcze traf na aso co tak ochoczo będzie chciało Ci skrzynię zrzucać skoro nie szarpie itp.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    232
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    U mnie też dwumasa nie miała podręcznikowych objawów, po prostu waliła hałasowała przy zmianie biegów. Ja mam już w to wywalone, rozpadnie się to będę myślał. Szkoda zdrowia. Ps Sławek tylko jeszcze traf na aso co tak ochoczo będzie chciało Ci skrzynię zrzucać skoro nie szarpie itp.
    Ja dałem auto do JATA w Świdnicy, nie było problemów z kolejnymi reklamacjami gdyż sam szef serwisu stwierdził że ,, to za dużo kosztuje żeby to można było olać". Nawet doszło do momentu że poprosił mnie żebym sam zamówił nową dwumasę gdzie chcę na ich koszt. Po paru dniach przyszła ,,nówka" i razem stwierdziliśmy że nie ma sensu tego zakładać. Widać że chłopaki tam chcą pomóc ale nie mają dobrych części.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    138
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Moja opinia nt tipo t-jet (lounge) jest zdecydowanie pozytywna, choć jak każde auto i tipo ma wady. Po ponad 2.5 roku jeżdżenia (33 tys km) miałem jedną "realną" zgłaszaną usterkę w ASO (wymiana sondy lambda prawdopodobnie po zatankowaniu trefnego paliwa) i jedną fake-usterkę (brak wchodzenia na wysokie obroty na postoju na zapiętym 1 biegu co jest normalnym zabezpieczeniem w tipo + człowiek uczy się całe życie i głupi umiera). Silnik oceniam na wystarczająco mocny w każdych warunkach na drogach publicznych i czuć, że auto chce jechać, a t-jet rozpędza je z lekkością. Spalanie od początku mam w okolicach 7.5l. Wnętrze trzeba samemu ocenić. Są różne gusta, ale daleki jestem od oceny "tandetne". Miękkie/twarde plastiki dla mnie nie mają znaczenia. Ważne, żeby nie tarabaniło i nie wyglądało jak w Dacii. A i jeszcze jedno. Silnik szybko się nagrzewa zimą.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    T-jet Lounge. 3,5 roczny. 64 tys. km - podkręcony do 144 Km. Żadnych usterek ... tfu..tfu.. tfu.. odpukać itd... Nawet łączniki oryginalne...

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    519
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Pietics mógł byś się podzielić wrażeniami po roku użytkowania od zrobienia moda? Ile przejechałeś od zmiany softu? Czy ponownie wybrał byś ten sam warsztat, były jakieś poprawki? Oczywiście w tym wątku aby nie zaśmiecać.
    https://fiatklubpolska.pl/silniki-be...a-z-lpg-44749/
    Ostatnio edytowane przez mechanizator9 ; 19-12-2020 o 22:45

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    75
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet HB (Easy + pakiety)
    Rocznik
    11.2017
    U mnie przebieg (mały) niecałe 31.000 km - też bez żadnych usterek (garażowany "w ciepłym") - jedynie wymiana lewej półosi
    "na gwarancji". Pozdrawiam.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zmiana radia na 5" w Tipo - Tipo
    Napisany przez onetek na forum Radio i nawigacja Tipo
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post: 12-05-2024, 22:05
  2. Montaż kamery cofania TIPO TIPO SEDAN
    Napisany przez TehegoZS na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-02-2022, 20:57
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  4. Składanie kanapy w TIPO Tipo
    Napisany przez leinad na forum Tipo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-01-2017, 16:00
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-t-jet-lub-m-jet-480382

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl