Te bagazniki na klape to kupuje ktos kto ich wczesniej nie mial. To jest jeden z zakupow ktorego sie żałuje.
Te bagazniki na klape to kupuje ktos kto ich wczesniej nie mial. To jest jeden z zakupow ktorego sie żałuje.
Wychodzę z podobnego założenia, z tym że mam swoją przyczepką. Gruz, płytki, drewno nie ma problemu ładuje i wywożę. Zawsze można płacić za wszystko, ale akurat cenie sobie nie zależność i mam na to czas. W Tipo na razie nie mam hak-a, aczkolwiek chce zamontować i posmakować karawaningu. Do reszty zadań specjalnych z przyczepką mam Punto 2, małe zwinne a jak trzeba to z tonę pociągnie staruszek.
Nawet te najdroższe modele są tak beznadziejne? Np tego typu?
https://boxcars.pl/bagaznik-rowerowy...2-raceway.html
A ile by mi wyszło montaż porządnego wypinanego haka z wiązka plus montaż. Hak raczej wpinany pionowo bo gdzieś ktoś pisał że lepiej bo się mniej giba. Do tego platforma o matko pewnie żona mnie pogoni. Lubię dać więcej i mieć spokój i lubię być niezależny to fakt ale ostatnio poszło na wakacje itp a tu jeszcze lpg po głowie mi chodzi.
Hak:
- wypinany z dedykowaną wiązką ~1,5kpln
- stały przykręcany z dedykowaną wiązką ~1kpln
Podałem orientacyjne ceny za same haki, osobiście skłaniam się do wersji z stałym hakiem. Cen montażu nie znam, sam temat ogarniam. Sam hak mi nie przeszkadza, nie muszę go demontować za każdym razem. A jak trzeba odkręcić to raptem 2 śruby są. Nie jestem przekonany do tych wypinanych, jak jest z trwałością takiego zaczepu a nic tak nie wku..ia jak luz na haku lub zaczepie przyczepy podczas jazdy pomijając kwestię bezpieczeństwa.
Co do instalacji lpg, tutaj się dobrze sprawdza zdanie że im wcześniej założysz tym wcześniej ją "odrobisz". I w tym wypadku poszukaj sprawdzonego montera, ceną się nie sugeruj w tym wypadku oszczędza się przy dystrybutorze a nie na monterze.
Kazdy zostawia jakies slady na karoserii. Rys nie unikniesz. Czasem nawet wgniotki się zdazaja.tylnia wycieraczka czesto koliduje więc jak przez przypadek ją włączysz albo jak bedziesz miał włączone przednie i cofasz to się sama załączy i może się uszkodzić. Rowery też ciężko zgrać ze sobą tak aby nie obcierały jeden o drugi i takich minusów można mnożyć. Otwarcie klapy tez utrudniona... ogólnie jest to rozwiązanie dobre do firmowych aut z wiadomych przyczyn...
Najtańszy "stały" hak to przy okazjonalnym użytkowaniu nie jest problem. Demontaż wymaga odkręcenia 2 śrub - dosłownie kilka minut roboty. Jeżeli gniazdo el. jest ruchome i można je schować pod zderzak, to zupełnie nic nie wystaje, nic nie widać.
Popieram
Też mam platformę na hak na 3 rowery.
W razie czego wypożyczam przyczepke i nikogo się nie proszę.
No i montaż rowerów...
Nie dzwigam na 2,5 metra tylko na 30 cm...
A kręgosłup już nie ten co kiedyś...😂.
Ostatnio 3 osoby i 3 rowery i bambetle pod namiot na Mazury spalanie w/g kompa 6,1.
Pewnie naprawdę to 6,5 ale to i tak dobrze .
Pytanie z innej beczki.... czy mógłby ktoś udostępnić instrukcje z oryginalnego bagażnika Mopar i zdjęcia jak wyglądają łapy mocujące do dachu? Jakby był to HB to by było fantastycznie.
Możecie się pochwalić jaką platformę na hak macie i czy jest odchylana, czy klapa się otworzy, jak z wykonaniem. Jednak założyłem hak i teraz szukam bagażnika na 4 rowery. Nacisk pionowy haka to 90kg pionowo wypinany steinhofa. Na oku na tę chwilę mam:
1. Peruzzo como
https://adamot.pl/bagaznik-rowerowy-...rowery-61.html
2. Inter pack quatro
https://adamot.pl/bagaznik-rowerowy-...rowery-67.html
3. Norauto rapidbike-4r
https://www.norauto.pl/p/bagaznik-ro..._campaign=Klim
Budżet najlepiej do 1500 z możliwością może do 2tys.
Mam 3x thule na belki plus box ale na dach chce zostawić sam box na długie podróże.
Co macie i czy po raz drugi kupilibyście?
Waga platformy plus 4 rowery to bardzo blisko 90 kg ...
A nawet gdy są to elektryki z pewnością przekroczy...
Ja mam platformę Amos na 3 rowery i trochę tył auta pływa.
Nie wspomnę że przy 4 osobach, bagazach i platformie z 4 rowerami siądzie dupa jak nic ...
Żeby nawet pod górkę fikolka nie wywalił do tyłu...😁
W Hb...
Hak i platforma z rowerami to duża dźwignia z tyłu..
Dodatkowe wspomaganie w kierownicy...🤔
Wszystko zależy jak często korzystasz. Jeżeli używasz często to wygoda montażu/demontażu, jakość połączenia z hakiem i bezpieczeństwo są kluczowe.
Ja kupiłem ATERA Strada, rocznie robię z ok. 8tyś km z platformą, cenię sobie łatwość demontażu i solidność sprzętu. Zakup po 2 latach już mi się zwrócił.
Pamiętaj że to sprzęt na lata więc kupujesz raz i używasz 10 -20 lat w kolejnych samochodach, więc lepiej wydać raz i mieć porządny niż być niezadowolonym i męczyć się za każdym razem.
Moje doświadczenia, co się przydaje:
- łatwy montaż demontaż na haku. Jedziesz w teren i parkujesz w miejscu gdzie są krótkie miejsca parkingowe, nie ma problemu ruch dźwignią, 3sek i platforma w bagażniku. W tanich sprzętach masz do tego zestaw kluczy, kolegę do pomocy i dużo czasu. Ja zauważyłem że prosty montaż powoduje tez że częściej korzystasz z platformy.
- łatwe i solidne spięcie rowerów. Czyli system blokady koła paskami na zasadzie trytytki (z klamra zwalniającą). Jesteś w stanie dobrze, szybko i stabilnie unieruchomić rowery. System pasków parcianych to przy tym archaizm, a takie się zdarzają. Tak samo z ramionami trzymającymi ramę, dobry system łatwo dostosujesz do potrzeb, co ważne przy większej liczbie rowerów.
No i podstawa bezpieczeństwo -pooglądaj test łosia/przejazd przez śpiącego policjanta z tanimi bagażnikami.
- odchylanie, zwalniasz dźwignie odchylasz rowery i w kilka sekund masz dostęp do bagażnika
- pełne światła, z cofania i przeciwmgłowym. To tez bezpieczeństwo.
- jak na 4 rowery to patrz na wagę i nośność, moja Atera ma 66kg.
tipo.jpg
Lanki, Ty masz Atera Strada Sport M3? Z tego co widzę w necie to można rozbudować o 4 rower więc ok. Fajnie wygląda na fotce to połączenie.