Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 51
Like Tree1lubi to!

Temat: Tipo przeróbka /wymiana zwyklych lamp na bixenon  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    169
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet S-Design LPG
    Rocznik
    2019
    Marx a gdzie na tych zdjęciach widzisz oznaczenie dc dr lub dc/dr wymagane do xenonow na legalu ?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A na pierwszym zdjeciu ostatnie trzy litery . Nie ma ich w lampach z odłyśnikiem. I liczba normatywna światła 30 (ale to do długich).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    O tutaj w kółku
    Fiatowi nie chciało się robić dwóch homologacji dla dwóch różnych reflektorów no to pierdolnął wszystko razem. Skutek jest taki że można tam pchać co się chce. Tyle że normalne soczewki mają trzonek h7 ale homologacja nie obejmuje trzonka (tzn w regulaminie UE nie ma na ten temat). Wsadzając palnik z trzonkiem h7 wsadzamy niehomologowane źródło światła, tak samo jak niehomologowaną żarówkę z marketu. To jednak inny ciężar gatunkowy niż niehomologowany reflektor do danego źródła światła zwłaszcza w kraju gdzie w odbłyśnikach i to czasami jeszcze z prążkowanymi kloszami siedzą xenony po 55w i wszelakie ledy.
    Na tej optyce do h7 najwyraźniej da się zrobić prawidłową geometrię wiązki z palnikiem kwestia dobrania chinola z odpowiednią ogniskową (coniektóre majfriendy nawet to podają)
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-09-2020 o 00:22

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    169
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet S-Design LPG
    Rocznik
    2019
    Na foto wyglada jak GCR. Aż poszedłem do siebie sprawdzić. Jest tak samo.

    Na 35 Wat przerabiasz z poziomowanim czy bieda 25 ? Ciekawe co na to komputer w samochodzie powie.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Komputer wyrzuci wielkie wąty zapewne ale to do ogarnięcia. Zobaczymy co chińczyki mają. A wgl zgodnie z tą samą logiką można zamienić d5s na d2s no ale graty trzeba dokładać. Nie wiem tylko czemu poziomowanie i mycie nie dotyczy fioletowych fabrycznych ledów które oślepiają tak że xenon z brudną szybą to pikuś przy tym.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-09-2020 o 00:34

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W takim przypadku D5S można.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nie wiem tylko czemu poziomowanie i mycie nie dotyczy fioletowych fabrycznych ledów które oślepiają tak że xenon z brudną szybą to pikuś przy tym.
    Ile lumenów dają? Poniżej 2000lm nie ma wymogu.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Bronckey Zobacz post
    Na 35 Wat przerabiasz z poziomowanim czy bieda 25 ?
    To samopoziomowanie w Tipo - ciekawy temat - z jakiego auta to wepchnąć?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-09-2020 o 03:10

  7. #21
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A w stilo nie było prawilnych ksenonow z poziomowaniem? To były czasy kiedy jeszcze nie pchali ksenonow słabszych by oszczędzić na poziomowaniu i myciu...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #22
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    W sumie wszystko jedno z jakiego auta, najważniejszy jest czujnik na wahacz. Do tego modul i tu sie zaczynają schody ale myślę nad patentem sterującym tzw. linijki diodowe. Za mlodych lat poczynilem tego trochę. Chodzi o to że zmieniające się napięcie zaświecało kolejne diody. Możnaby to spiąć z regulatorem w kabinie +/-. Ale to pierwsza myśl.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2019
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    33
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2016
    A tak z ciekawości zapytam zderzak przedni trudno ściągnąć słyszałem że przy błotniku użytkownicy mają problemy z tym.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    pewnie urywają ślizgacze :-). nic nowego trzeba troche pogłówkować.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jakby ktos chcial wiedziec jak to jest zrobione
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  12. #26
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dla interesujących się tematem wymiany lamp dodam że są dwie wersje soczewek - z chromowaną listwą ozdobną i taką szaro beżową tzn surowego tworzywa. Warto wziąć pod uwagę jak się kupuje używki. Ja musiałem zrobić upgrade jednej (usunąć chrom) mimo że były prawie z tego samego okresu. Gdyby mi sie chcialo rozbierać drugą to jakiś kolorek bym pierdolnął. Lampa złożona, sklejona na butyl, udało się niczego nie połamać ani nie pobrudzić. Lampy ze wszystkimi mocowaniami młodsze od mojego auta o 2 lata, ta nowsza z lipca 2019 -ktoś się nie nacieszył autem. Btw jak sie popatrzy na kostrukcje to widać ile zaoszczedzają w autach wsadzając bixenon czy bihalogen nie dając już wtedy odbłyśnika długich.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-09-2020 o 23:03

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    169
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet S-Design LPG
    Rocznik
    2019

    Tipo przeróbka /wymiana zwyklych lamp na bixenon

    Odbłyśnik długich jest. W bixenonie długie są na dwóch żarówkach. Xenon i h7 jak włączasz szperacz przy załączonych dziennych odpala się tylko żarówka i przesłona chodzi ale xenon nie pali.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tak tak w tipo jest ale wiele aut jak ma bix a nawet bihalogen to nie ma odblysnika albo jest sam odblysnik dla picu a nie ma żarówki np. octavia. Tylko soczewka. W autach ktore maja pojedyncze reflektory i mialyby h4 to jakis plus ale jak kastrują no to wiadomo ze z oszczednosci. W autach miejskich to moze nie ma znaczenia

  15. #29
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Bronckey Zobacz post
    W bixenonie długie są na dwóch żarówkach. Xenon i h7
    Proponuję zweryfikować wiedzę w tym temacie, bo nie jest tak jak podałeś.

  16. #30
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Opisal reflektor bixenonowy w tipo. Czyli te szpargaly co na zdjeciu ale przyslona na elektromagnesie. Najlepsze rozwiazanie ( no moze bixenon+ led bylby lepszy).Czyli bixenon sam w sobie czyli dlugie i mijania na palniku +h7 w pelnowymiarowych dlugich. Czyli cztery reflektory drogowe jak w starym porzadnym duzym fiacie . W sumie ciekaw jestem jak wyglada temat sygnalu dlugimi w kastrowanym bixenonie. Jak chcesz mrugnac dlugimi a nie masz wlaczonycg mijania. Przyslona to sie ruszy w ulamek sekundy ale palnik to sie chyba nie zdarzy zapalić.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 12-09-2020 o 16:32


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Parowanie lamp na tylnej klapie TIPO SW
    Napisany przez barfor_tipo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 94
    Ostatni post: 30-08-2022, 12:23
  2. Fiat tipo 2016- Wymiana lamp na xenon
    Napisany przez 4lifee na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 22-10-2020, 23:21
  3. Jak wyjac przetwornice bixenon
    Napisany przez faraon23 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-01-2018, 09:01
  4. Przeróbka odpływu na podszybiu.
    Napisany przez Marcin_Croma na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-07-2017, 00:21
  5. Fiat Tipo Bixenon
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-02-2017, 00:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-przerobka-wymiana-zwyklych-lamp-na-bixenon-47518

tipo xenon

xenon do tipo 2

przerubka h4 na XENON z poziomowaniem

wymiana klosza lampy tipo II

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl