Jako że premiera Hatchbacka już niedługo i już sporo wiadomo o tej wersji zapraszam do dyskusji na temat - która wersja jest lepsza i bardziej praktyczna?
Czy warto czekać na Hatchbacka?
Jako że premiera Hatchbacka już niedługo i już sporo wiadomo o tej wersji zapraszam do dyskusji na temat - która wersja jest lepsza i bardziej praktyczna?
Czy warto czekać na Hatchbacka?
Na żywo jeszcze nie widziałem hatcha, ale od koleżanki, która była na szkoleniach w FCA, słyszę, że podobno brzydszy od sedana
wytapatapatane szklanym kafelkiem
Włoskie jest boskie
Kwestia gustu.Najładniejszy i tak będzie kombi
Hatchback ma T-Jet'a, kombi najładniejszy.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Hatchback wybralbym tylko ze względu na mocniejszy silnik, ale to już inne pieniądze.
Podsumujmy może różnice między wersjami:
wady wersji hatchback :
większa waga własna
nieco gorsze osiągi z tymi samymi jednostkami (pewnie ze względu na wagę)
wyższa cena
mniejsza pojemność bagażnika
zalety wersji hatchback
Wzmocniona konstrukcja by podnieść rezultaty testów zderzeniowych (stąd wyższa waga)
szersza gama silnikowa (T-Jet)
lepsze wyposażenie opcjonalne w bogatszych odmianach
większy otwór załadunkowy
światła LED do jazdy dziennej w wyższych wersjach wyposażenia
ładniejsza deska rozdzielcza w Lounge z 7 calowym ekranem.
Krótsza karoseria przy zachowaniu podobnych wymiarów wnętrza
to chyba tyle...
Były jakieś testy zderzeniowe sedana? Hatchback ma dość słabe, więc zastanawiam się jaki wynik mógł uzyskać sedan?
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Jedynie gorsze więc raczej testów nie będą robić
Hatchback ma jeszcze z tyłu tarcze - to chyba też zaleta.
Hatchback ma bogatsze wyposażenie, ale to nie ma nic wspólnego akurat z typem nadwozia, że akurat nadwozie typu HB ma zawsze lepsze wyposażenie niż sedan.
HB jest droższy, więc upchali w niego więcej.
Znam inne sedany jeszcze droższe przy których Tipo Sedan czy HB czy kombi nawet do pięt nie dorasta.
Sądziłem że będzie to wskazanie zalet i wad typów nadwozi, a nie porównanie wyposażenia auta
Jak na razie nadal nie odpowiedziałeś mi, co ty takiego wozisz w HB wykorzystując ten wielki otwór załadunkowy, czego ja nie zmieszczę do sedana ?
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 29-10-2016 o 21:12
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Ja mając kombi wkładam kosiarkę bez problemu. Zdecydowałem się na sedana i też pewnie ją włożę tylko będę musiał przy tym zdrowo majstrować. Hatchback jest dla mnie najgorszą opcją. I tu nie chodzi o kosiarkę co o ilość bagażu na urlop. Zawsze mam złożone tylne siedzenia i betów po linię okna. W kombi upcham bez problemu, w sedanie też ( pewnie z lekkimi problemami ) natomiast w hatchbaku już nie, za krótki i za mała pojemność.
Jeśli Tipo HB wyjdzie w wersji Abarth to będzie najładniejszy hot-hatch aktualnej dekady.
Osobiście wolę sedany i Tipo jest według mnie najładniejszym nadwoziem w klasie C na aktualnym rynku, natomiast z praktycznego punktu widzenia HB jest lepszy (a bagażnik jak na hatchbacka ma bardzo duży).
Mi nie chodziło o dyskusję teoretyczną w sensie "wyższości świat Bożego Narodzenia na Wielkanocą" tylko czy w Tipo bardziej sprawdzi się nadwozie Sedan czy Hatchback.
Mi pasuje bardziej hatchback, gdyż raz na jakiś czas zdarza mi się przewozić duże pudła kartonowe z zawartością dość delikatną, często zdarza sie, że nie wchodzi takie pudło przez drzwi na tylną kanapę. Wtedy w hatchbacku zdejmuję półkę i kładę siedzenia i po kłopocie, w sedanie było by pozamiatane. Do tego Sedan jest dłuższy od hatchbacka a mi zależy na jak najbardziej zwinnym samochodzie.
Sedan ma też swoje zalety w przypadku Tipo - niższa cena i przy spakowaniu wakacyjnym pewnie będzie luźniej w bagażniku chociaż na maks i tak nie można spakować, bo zawiasy wnikają do środka. W Hatchu zawsze można awaryjnie zdjąć półkę jak brakuje miejsca.
A ja tam pierwszy raz mam sedana. Zwykle miałem hatchback. I oczywiste jest że ten drugi jest bardziej praktyczny. Ale! W polskich urzędach sedan nazywany jest KAROCĄ a to już brzmi bardzo dostojnie!
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Dlaczego? :-)
Fiat Tipo | Branża czeka na Abartha
No dobra, Abarth to trochę grubo, ale może Fiat pójdzie po rozum do kieszeni i wyda coś mocnego i gorącego ...