Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
Like Tree14lubi to!

Temat: Tipo 2023 nowy konfigurator  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2018
    Skąd
    wro
    Postów
    214
    Auto
    tipo hb 1.4 95
    Rocznik
    2018

    Tipo 2023 nowy konfigurator

    Pojawił się nowy konfigurator...
    Podstawowe tipo HB 107 700

    https://www.fiat.pl/configurator/tip...my23/#/version



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Im się chyba oczka poodklejały w tym Stellantisie Dobre zioło wciągają..., samozaoranie patrząc na oferty np kijanek - uparłem się, bo porównywałem ceny - wybór jest oczywisty, teraz na pewno nie byłby okrojony 500X za masę cebulionów więcej
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-01-2023 o 22:28

  4. #3
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Gorzej jak wiedzą co robią... bo znają inne uwarunkowania cenotwórcze których jeszcze nie widzimy. Bo w sumie czemu mieliby zaorywać akurat tylko fiata ? Przykładowy 3008 ze 130 konnym benzyniakiem 1.2 zaczyna się od 147 tys.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 20-01-2023 o 22:54

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Przykładowy 3008 ze 130 konnym benzyniakiem 1.2 zaczyna się od 147 tys.
    W tej cenie jest wypaśny Sportage z TB 1.6, więc z czym oni do ludzi? Z badziewiem za masę kasy, w którym to rozpada się pasek rozrządu, a kawałki gumy zatykają smok olejowy? Do tego ta ich francuska inżynieria elektroniczno-elektryczna, czysta finezja w ich wykonaniu.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2020
    Skąd
    Nowa Huta
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2019
    To po prostu jest koniec masowej motoryzacji. Ceny są zaporowe, żeby przeciętny "Kowalski" nie był w stanie kupić sobie samochodu. Samochody będą dla bardzo zamożnych, reszta ma się posługiwać komunikacją publiczną.
    nightingale79 lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2022
    Skąd
    PL
    Postów
    26
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał Obłomow Zobacz post
    To po prostu jest koniec masowej motoryzacji. Ceny są zaporowe, żeby przeciętny "Kowalski" nie był w stanie kupić sobie samochodu. Samochody będą dla bardzo zamożnych, reszta ma się posługiwać komunikacją publiczną.

    A jaki w tym interes ma producent samochodów, który z nich żyje? Sorry, ale moim zdaniem bardzo wyssana z palca teoria spiskowa.

    Co do nowego cennika.
    Z tego co zauważyłem nie da się zamówić normalnego hatcha, tylko cross. Do tego zupełnie inna wersja wyposażenia jest jako bazowa. To też ma wpływ na cenę. No ale fakt, start od 107k za tipo to lekka przesada.
    gilbert3 lubi to.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2018
    Skąd
    wro
    Postów
    214
    Auto
    tipo hb 1.4 95
    Rocznik
    2018
    tylko cross, red i garmin, w dodatku benzyna jest tylko w cross a pozostałe są hybrydy. rewolucja to mało powiedziane

    z drugiej strony stellantis ma taką gamę marek, że musi się skonsolidowa, inaczej nie da rady

  9. #8
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Marcin_F10 Zobacz post
    A jaki w tym interes ma producent samochodów, który z nich żyje? Sorry, ale moim zdaniem bardzo wyssana z palca teoria spiskowa.
    No ale skoro można sprzedawac mniej a drozej to przy coraz trudniej dostepnej sile roboczej energii i surowcach to moze to jest lepszy deal niz tłuc dużo i tanio. Inflacja też ma coś do rzeczy, w niektórych krajach za cenę samochodu sprzed kilku lat dziś można kupić smartfona.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-01-2023 o 11:01

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2022
    Skąd
    PL
    Postów
    26
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No ale skoro można sprzedawac mniej a drozej to przy coraz trudniej dostepnej sile roboczej energii i surowcach to moze to jest lepszy deal niz tłuc dużo i tanio. Inflacja też ma coś do rzeczy, w niektórych krajach za cenę samochodu sprzed kilku lat dziś można kupić smartfona.
    Ty o niebie, ja o chlebie

    Oczywiście, że może być tak jak mówisz, ale to nie ma nic wspólnego z jakąś wymyśloną teorią (przedstawioną pare postów wyżej), że na auto ma nie być stać przeciętnego obywatela. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego choć efekt może być podobny.

    Modelem taki jak Tipo, Fiat nie celował w klienta premium. Jeśli nagle model biznesowy się im zmienił i chcą celować w innego klienta pod względem zamożności, no to może i tak być. Ale to nie jest żadna chęć ograniczenia dostępu do samochodów przeciętnym obywatelom, tylko zmiana wynikająca z obrachunków.
    Ostatnio edytowane przez Marcin_F10 ; 22-01-2023 o 17:33
    gilbert3 lubi to.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2020
    Skąd
    Nowa Huta
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2019
    Może mój wpis zabrzmiał jak teoria spiskowa, ale gdyby Fiat (i inne firmy motoryzacyjne) kierowały się tylko logiką biznesową, to czemu w przeciągu kilku lat tak drastycznie zredukowano oferty silników benzynowych, a silniki diesla wykreślono całkowicie? I jaki sens ma tak drastyczna podwyżka ceny? Jak kupowałem Tipo w 2020 to w salonie był naprawdę tłum klientów. Jak byłem w salonie w ciągu ostatnich 2 lat ( na przeglądach) to pustki i znudzeni sprzedawcy. To co to za biznes podnieść tak ceny i ograniczyć wybór silników i modeli (ostatnio wypadł sedan Tipo)?
    I przyznałbym Ci rację gdyby dotyczyło to tylko Fiata. Ale w innych markach jest podobnie.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2022
    Skąd
    PL
    Postów
    26
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał Obłomow Zobacz post
    Może mój wpis zabrzmiał jak teoria spiskowa, ale gdyby Fiat (i inne firmy motoryzacyjne) kierowały się tylko logiką biznesową, to czemu w przeciągu kilku lat tak drastycznie zredukowano oferty silników benzynowych, a silniki diesla wykreślono całkowicie? I jaki sens ma tak drastyczna podwyżka ceny? Jak kupowałem Tipo w 2020 to w salonie był naprawdę tłum klientów. Jak byłem w salonie w ciągu ostatnich 2 lat ( na przeglądach) to pustki i znudzeni sprzedawcy. To co to za biznes podnieść tak ceny i ograniczyć wybór silników i modeli (ostatnio wypadł sedan Tipo)?
    I przyznałbym Ci rację gdyby dotyczyło to tylko Fiata. Ale w innych markach jest podobnie.
    No ale jak Ty sobie to wyobrażasz, że nagle przyszedł ktoś i ten ktoś kazał producentom zmienić ofertę, tak aby przeciętnego obywatela nie było stać na samochód?

    Gwarantuję Ci, że w tak wielkich korpo wszystko jest rachowane na bieżąco. Ty patrzysz przez pryzmat tu i teraz, ale samochody są sprzedawane na rynki całego świata. Ktoś zrobił rachunek i przeliczył, że lepiej swoje nakłady pracy i pieniędzy poświęcić w inny model, inne rynki itp. itd. Dlatego może to inny koncern przejął Fiata ( i nie tylko), a nie na odwrót.

    Do tego chyba widzisz jak wygląda sytuacja ogólno rynkowa i inflacja na poziomie nastu procent to w niektórych sektorach pobożne życzenie. No i w skrócie dzięki temu produkty podrożały, w tym samochody.
    gilbert3 lubi to.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Marcin_F10 Zobacz post
    No ale jak Ty sobie to wyobrażasz, że nagle przyszedł ktoś i ten ktoś kazał producentom zmienić ofertę, tak aby przeciętnego obywatela nie było stać na samochód?
    No dokładnie tak jest . Ktoś kazał montować różne dodatki typu e calle asystenty, ktoś kazał aby auto nie emitowało więcej niż 95 gram co2 a jak emituje to płaci karę którą pokrywa klient, ktoś każe stosować drogą technologię (katalizatory/gpf, hybrydy,elektryki). Ok część jest po to abyśmy nie zdechli w smogu i syfie ale czy wszystko? Za chwilę ktoś wymyśli jakiś nowy podatek od auta i tak to się kręci.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 23-01-2023 o 00:10
    nightingale79 lubi to.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ok część jest po to abyśmy nie zdechli w smogu i syfie ale czy wszystko?
    Co ciekawe nikt się nie przejmuje tym co z chałup z kominów leci. Samochód przejedzie i już, a z chałupy całą dobę leci. W Toruniu dzielnica Wrzosy to koszmar zimą, chłodną wiosną i jesienią, jedzie się jak we mgle. Na Starówce też z kominów kwiatowe pyły lecą.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2022
    Skąd
    PL
    Postów
    26
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No dokładnie tak jest . Ktoś kazał montować różne dodatki typu e calle asystenty, ktoś kazał aby auto nie emitowało więcej niż 95 gram co2 a jak emituje to płaci karę którą pokrywa klient, ktoś każe stosować drogą technologię (katalizatory/gpf, hybrydy,elektryki). Ok część jest po to abyśmy nie zdechli w smogu i syfie ale czy wszystko? Za chwilę ktoś wymyśli jakiś nowy podatek od auta i tak to się kręci.
    Ale co ma ecall i tym podobne do wycofania przez FIATa wersji sedan, hatchback, czy bieda wersji wyposażenia (chociażby uzupełnionej o te wymagane obecnie systemy)? No nic. NIkt im nie kazał tego wycofać, sami podjęli taką decyzję, bo pewnie ktoś zrobił rachunek i tyle. Można było zachować w ofercie bieda wersję (uzupełnioną o wymagane dodatki) i tyle, ale jak widać nie opłacało się to. Więc po raz kolejny jest to efekt rachunku ekonomicznego producenta, a nie czujegoś widzimi się, żeby Kowalskiego nie było stać na samochód.

    Wiesz ile samochodów jeździło po drogach 30 lat temu, a ile obecnie? Zapewne wiesz. Ruch był zupełnie inny i nie widzę kompletnie nic złego w radarze odległościowym czy asystencie pasa ruchu. Nad ekologią też w jakiś sposób trzeba zapanować chociażby z racji ilości pojazdów. Myślę, że nikt nie chciałby znaleźć się w sytuacji, gdzie dziś każdy z pojazdów (przy obecnej ilości pojazdów w ruchu) byłby starym dieslem technologicznie z lat 70-80. Powodzenia mieszkańcom miast. Oczywiście, ta pseudo eko nagonka przybrała już skrajną pozycję, dawno już doszliśmy do sensownego maximum optymalnych możliwości, podczas gdy reszta rynków poza UE ma to daleko w dup*#

    Ale to nadal nie jest widzimisie ani żadna teoria spiskowa, żeby Kowalskich nie było stać na pojazd.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Co ciekawe nikt się nie przejmuje tym co z chałup z kominów leci. Samochód przejedzie i już, a z chałupy całą dobę leci. W Toruniu dzielnica Wrzosy to koszmar zimą, chłodną wiosną i jesienią, jedzie się jak we mgle. Na Starówce też z kominów kwiatowe pyły lecą.
    To chyba żyjemy w innej rzeczywistości.

    Mamy w Polsce regulacje co do paliw, które mogą być spalane, jak i wymagań kotłów. Jeden telefon od życzliwego sąsiada i masz straż miejską w kotłowni. W mojej miejscowości już w tym roku była kontrola kotłów grzewczych.

    I to samo się tyczy samochodów. Masz określone wymagania, tylko u nas w PL akurat mało kto je kontroluje. Ile razy na przeglądzie technicznym badali Ci spaliny? Mało kto może pamięta akcje sprzed kilkunastu lat, gdzie Inspekcja Transportu Drogowego latała po trasach z dymomierzami i wyrywkowo kontrolowana była jakość spalin. Pomijam fakt, że ich urządzenie nie spełniało żadnych norm, ale jak się chce, to można to weryfikować. A takich używanych, starych rupci diesli, których leją wtryski, żrą olej (te nowe też i owszem), do tego leje się z nich z każdej strony na ulicę - po prostu nie brakuje. Tak samo jak nie brakuje ludzi, którzy palą śmieciami.
    mihauu lubi to.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Marcin_F10 Zobacz post
    Ile razy na przeglądzie technicznym badali Ci spaliny?
    Raz, rok temu w GP, wyszły jak trzeba (diagnosta rzekł, cytując "rewelacja"), przy prawie 240tyś.km. Co jak co, ale o stan techniczny moich aut dbam. Nie mają prawa palić oleju. Przy moich mogą nie badać , ale jeżeli syf z rury widoczny leci, to jakoś te samochody musiały od diagnosty odjechać, albo jeżdżą bez przeglądu.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nowy konfigurator samochodu
    Napisany przez Szary83 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 06-08-2018, 22:25
  2. Nowy Fiat Tipo za 45 000 złotych
    Napisany przez grzes26 na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 14-12-2015, 10:27
  3. Nowy Fiat Tipo za 45 000 złotych
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-12-2015, 17:34
  4. Konfigurator felg - MULTIPLA
    Napisany przez WojoChoj na forum Kącik rozrywek
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-03-2013, 09:21
  5. Nie rozumiem, konfigurator felg
    Napisany przez Krystian.G na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-06-2012, 12:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-2023-nowy-konfigurator-51442

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl