Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 45 z 45
Like Tree5lubi to!

Temat: Tipo 2020 podsymowanie po 4 latach i 55555 km  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    415
    Auto
    Było - Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Pisze o koszcie przejechania 100 km - koszt z dystrybutora.
    Koszty utraty wartości i serwisów, to już indywidualna kwestia, uzależniona od wielu czynników i decyzji użytkownika.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,064
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Będzie dacia :-) duster lub bigster. Sam spoglądam w stronę bigstera :-)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    415
    Auto
    Było - Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Będzie dacia :-) duster lub bigster. Sam spoglądam w stronę bigstera :-)
    Poczekaj na recenzje, bo Bigster, bo to świeży model i możliwe, że jest jeszcze niedopracowany.
    Myślę, że wersja po lifcie będzie już lepsza.

    Pewnie patrzyłeś też na ofertę MG ZS w hybrydzie — cena zbliżona do Bigstera.

    Generalnie na rynku jest już mocna konkurencja w hybrydach w "normalnych cenach".
    Z fabrycznym LPG zostało tylko kilka modeli.
    Ostatnio edytowane przez Killer King ; 14-05-2025 o 07:04

  5. #34
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,064
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mnie interesuje tylko fabryczne LPG. Ma bezpośredni wtrysk i nowszej generacji instalacje ze stałym dotryskiem na poziomie 15%. Do tego miękka hybryda. Dużo tego ale nic lepszego przy LPG nie ma. Tanio też nie jest ale ja jeszcze tkwię w świadomości konsumenckiej z 2017.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    415
    Auto
    Było - Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Bigster jest już w wersja LPG

  7. #36
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,064
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Dlatego mnie tak interesuje.

    Dmc przyczepy 1500 a lekka 750

    W Tipo mam 1200 i 500

    Odkąd mam Tipo nie ciągałem przyczepy, parę razy platforma na rowery ale wymyśliłem sobie przyczepę kempingową.

    I tu bigster jak znalazł. Do 1500 dmc są większe i fajniejsze przyczepy. Do 1200 już mniejsz siłą rzeczy. Można kombinować z papierami ale takie coś to nie dla mnie.

    Szkoda że tylko 3 gary ale taki mamy klimat.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #37
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,303
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Dlatego mnie tak interesuje.

    Dmc przyczepy 1500 a lekka 750

    W Tipo mam 1200 i 500

    Odkąd mam Tipo nie ciągałem przyczepy, parę razy platforma na rowery ale wymyśliłem sobie przyczepę kempingową.

    I tu bigster jak znalazł. Do 1500 dmc są większe i fajniejsze przyczepy. Do 1200 już mniejsz siłą rzeczy. Można kombinować z papierami ale takie coś to nie dla mnie.

    Szkoda że tylko 3 gary ale taki mamy klimat.

    Tak tylko pociagnij te 1500kg, do tego opór wiatru dochodzi jeśli chodzi o kemping i itp. Oczywiście pojedzie, tylko czy to nie będzie męka na dłuższej trasie i w zwłaszcza w górach.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    415
    Auto
    Było - Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Tak tylko pociagnij te 1500kg, do tego opór wiatru dochodzi jeśli chodzi o kemping i itp. Oczywiście pojedzie, tylko czy to nie będzie męka na dłuższej trasie i w zwłaszcza w górach.
    Jestem ciekaw, jak 140 kucy poradzi sobie z tym.
    W trakcie ruszania oczywiście wspomaga system hybrydowy, redukując spalanie.

    Jedyne co ciągnę to przyczepkę — raz przekroczyłem i załadowałem 1000 kg.
    Była bieda uciągnąć pod górę przy 100 kucach.


    Optymalnie jest 600 max 700 (DMC 850-950) - to jest masa adekwatna do 100 kucy.
    Ostatnio edytowane przez Killer King ; 15-05-2025 o 13:28

  10. #39
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,064
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Lepiej ciągając przyczepę o dmc 1100 bigsterem 140 kucy niż Tipo 120 kucy

    W bigsterze zostaje zapasu do maxa 400 a w Tipo tylko 100

    A jak trafi się przyczepka 1300 to do Tipo już nie podłączę w bigsterze jeżdżę 200 zapasu zostanie. Takie niuanse :-)

    Jakby jeszcze był 4x4 z LPG to już w ogóle byłby ideał :-)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #40
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,303
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Lepiej ciągając przyczepę o dmc 1100 bigsterem 140 kucy niż Tipo 120 kucy

    W bigsterze zostaje zapasu do maxa 400 a w Tipo tylko 100

    A jak trafi się przyczepka 1300 to do Tipo już nie podłączę w bigsterze jeżdżę 200 zapasu zostanie. Takie niuanse :-)

    Jakby jeszcze był 4x4 z LPG to już w ogóle byłby ideał :-)
    To masz za stare Tipo tjet, pod koniec roku 2017r zmienił producent nr homologacji i mają DMC z hamulcem 1500kg. Ja mam auto z lutego 2017r, brat miał takie samo Tipo tylko inny kolor z listopada 2017r i miał O1 DMC 1500kg.

    Najlepiej sprawdzić i porównać. Masa, opór powietrza robi swoje. Jak byłem na zakupie auta pare lat temu brałem pod uwagę Astrę J 1.4t 140KM, gorzej się zbiera do Tipo 120KM nie czuć było jak dla mnie tych 140KM. Astra J jest dość ciężka, do tego inna charakterystyka silnika dołem ma niższe doładowanie niż tjet.

    Analizując motoryzacje i z tym co mam do czynienia, to mam obawy co do coraz młodszych aut i takie tyranie nimi z przyczepa i itp. Oczywiście można powiedzieć że kiedyś ludzie Fiatem 126 i Niewiadówka jezdzili do Grecji i też się dało.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 16-05-2025 o 06:35

  12. #41
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,645
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Jestem ciekaw, jak 140 kucy poradzi sobie z tym.
    W trakcie ruszania oczywiście wspomaga system hybrydowy, redukując spalanie.

    Jedyne co ciągnę to przyczepkę — raz przekroczyłem i załadowałem 1000 kg.
    Była bieda uciągnąć pod górę przy 100 kucach.


    Optymalnie jest 600 max 700 (DMC 850-950) - to jest masa adekwatna do 100 kucy.
    Do uciągu są Nm, nie kuce. Taki sobie przykład, silnik 1.8, 140KM, a moment 142Nm przy 3600obr... Chyba będzie słabiej to jechać od 1.4 140KM, gdzie przy 1750obr jest moment 230Nm? Trzeba patrzeć na obie wartości, a nie tylko kuce. Przy hybrydach w katalogach lubią koniki sumować, a to tak nie działa.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-05-2025 o 08:21

  13. #42
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,064
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mój tjet ma fabryczny LPG i dmc przyczepy może być przez to ograniczony. Tak samo jak w tej wersji nie można było dokupić aktywnego tempomatu, czy grzałki ptc. Nie mam również w komputerze pokładowym zasiagu i średniego spalania, chwilowego też brak. Takie sztuczne ograniczenia.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #43
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,149
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Nie mam również w komputerze pokładowym zasiagu i średniego spalania, chwilowego też brak. Takie sztuczne ograniczenia.
    też mam wersję Lounge, ale to wszystko miałem od nowości, i raczej dobrze to hula do dzisiaj....

  15. #44
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,064
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Miałeś to wszystko bo nie masz fabrycznego LPG. Fiat narzucił ograniczenie wyboru jak bierzesz fabryczny LPG to nie możesz mieć tych rzeczy o których wspomniałem wcześniej. Obecność fabrycznego LPG decydowała tu o wyposażeniu.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #45
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,149
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Miałeś to wszystko bo nie masz fabrycznego LPG. Fiat narzucił ograniczenie wyboru jak bierzesz fabryczny LPG to nie możesz mieć tych rzeczy o których wspomniałem wcześniej. Obecność fabrycznego LPG decydowała tu o wyposażeniu.
    O popatrz , tego nie wiedziałem, a siedzę na forum już dobre parę lat......


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Fiat tipo 2020 uConnect 7'' firmware
    Napisany przez sasa1996 na forum Radio i nawigacja Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-11-2024, 20:16
  2. Diagnostyka Fiat Tipo II rok prod. 2020
    Napisany przez Adrian1981 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-06-2024, 12:39
  3. Fiat Tipo 2020 złącze aux
    Napisany przez matrix3811 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-06-2024, 11:23
  4. Fiat Tipo 2020 problem z abs-em
    Napisany przez KonradWalczak na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-02-2024, 05:12
  5. Fiat Tipo po 24 latach, Zachar
    Napisany przez NimnuL na forum Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-06-2018, 22:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl