Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    45
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2016

    Tipo 1.6 Multijet awaria .. ? Uszkodzona turbina ?

    Może ktoś z was miał taki problem ?
    Otóż jadąc spokojnie na 5 dodałem gazu aby wyprzedzić samochód wtedy szarpnęło samochodem spowolniajac go ( jakby redukcja na niższy bieg) przy czym wydał z siebie świst - gwizd, który słychać ciągle .. ktoś ma pomysł co mogło się stać? Między czasie próbuje dodać film

    https://vimeo.com/430125999?ref=em-share
    Ostatnio edytowane przez hkusmierz ; 17-06-2020 o 22:26



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,780
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Sprawdź te rury dolotu, którymi turbo tłoczy powietrze przez IC, pościskaj je ręką, szukaj pęknięcia. Pęknięty odcinek do wymiany. Zobacz tez, ze jak dajesz gazu i świszczy i ciężko przyspiesza to z tylu masz czarny dym, a jak go nie widzisz to w pupę dostaje kat i dpf. Nie jeździj autem w takim stanie.
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 18-06-2020 o 08:37
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Podłączyć kompa i sprawdzić parametry ciśnień powietrza oczekiwane i bieżące - wartości muszą się pokrywać, jeżeli tak nie jest, to wyżej już powiedziano, sprawdzić w pierwszej kolejności przewody. Przy okazji trzeba sprawdzić jakie błędy w ECU są, bo nie wszystkie skutkują check'iem. Podejrzewam, że może będzie na liście P0236.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2020
    Skąd
    łódź
    Wiek
    53
    Postów
    1
    Auto
    Tipo 1,6
    Rocznik
    2016
    Witaj
    U mnie to samo sie stało .Zaczoł gwizdac po czym stracił moc a po chwili przestał reagowac pedał gazu , dziś dzwonili ze wirnik sie rozsypał (60000 przebieg)

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    U mnie w Punto po odbiorze auta po stłuczce okazało się ,że max obroty to 3000 i brak mocy ,turbo zakleszczyło się w obudowie . Po rozebraniu stwierdzono ,że była już na wykończeniu ,auto miało 130 tys przebiegu.Widzę ,że coraz słabsze wstawiają elementy

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Po rozebraniu stwierdzono ,że była już na wykończeniu ,auto miało 130 tys przebiegu.Widzę ,że coraz słabsze wstawiają elementy
    Od razu słabsze, bardziej ekologiczne ku uciesze producentów

  8. #7
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Mowa o punto a to z montowanym silnikiem turbo pewnie skończyli produkować gdzieś w 2015. Czyli nie tak ostatnio. No chyba że to nawiązanie do tego mulijeta

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Punto też było Mjet ,ino silnik 1.3

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    45
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2016
    Zgadza się.. Turbo do regeneracji 100 tys przebiegu. Masakra co się Teraz produkuje to chyba przypadłość większości "nowszysch" samochodów

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,217
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał hkusmierz Zobacz post
    Zgadza się.. Turbo do regeneracji 100 tys przebiegu. Masakra co się Teraz produkuje to chyba przypadłość większości "nowszysch" samochodów
    Ty jesteś pierwszym właścicielem? Olej jak często był zmieniany?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    45
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2016
    Niestety jestem drugim właścicielem a olej był zmieniany zgodnie z ich zaleceniami w aso ( nie pamiętam przebiegów) ale to nie olej, połamało łopatkę z jakiegoś powodu

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,780
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A w mj nie ma przypadkiem takiej śrubki z sitkiem jak w tjet?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał hkusmierz Zobacz post
    połamało łopatkę z jakiegoś powodu
    Najczęściej śmieci w dolocie i zbyt rzadko wymieniany filtr powietrza.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    34
    Postów
    213
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Najczęściej śmieci w dolocie i zbyt rzadko wymieniany filtr powietrza.
    Po drodze jest jeszcze przepływka i EGR niskiego ciśnienia. Może od nich coś się oderwało

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    54
    Auto
    Tipo HB 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    A w mj nie ma przypadkiem takiej śrubki z sitkiem jak w tjet?
    Podpinam się pod pytanie. Ktoś się orientuje?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1,6 Multijet turbina
    Napisany przez gregorywos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 30-07-2019, 11:26
  2. Mega awaria tipo
    Napisany przez largo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 26-09-2017, 12:23
  3. Fiat Ducato 2.3 Multijet problem z turbina i erg
    Napisany przez zbyszek12 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-02-2017, 12:00
  4. Turbina fiat 1.6 multijet
    Napisany przez darco16v na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-04-2015, 22:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gwizdanie 1.6 multijet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl