Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
Like Tree3lubi to!

Temat: Tipo 1.4 T-jet z LPG od dilera  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Albea
    Rocznik
    2004

    Tipo 1.4 T-jet z LPG od dilera

    Cześć. Interesuje mnie opinia osób, które zakupiły Tipo t-jet z LPG ale już zamontowanym w Polsce.
    Jak wyglada eksploatacja? Wasze wrażenia? Problemy jak i pozytywne odczucia.
    Czy macie wydłużoną gwarancję?
    Dziękuję za wpisy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,114
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Jak założone Tartarini to kijem przez szmatę tego nie dotykaj jeśli sporo km jeździsz - chyba, że często przez Katowice przejeżdżasz.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Albea
    Rocznik
    2004
    Czemu taka zła opinia?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    35
    Postów
    1,186
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Kolegi koledzy nie polecają i dlatego te gorzkie slowa. Ja ostatnio wsiadłem do Taxi i mial chłop nalatane na LPG (1.4 95) prawie 90t km bez remontu i problemów. Moze w trojmiescie wilgotniejsze powietrze niż na południu albo tam taxiarze krzywo naciskają gaz w klapkach...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,114
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Jak założone Tartarini
    - Przegląd instalacji LPG 200 zł
    - Przywiązanie do serwisu (Tylko NIEKTÓRE Aso Fiata + Katowice)
    - Instalacja mało trwała i wrażliwa na jakość LPG
    - Ceny gratów do instalki 2-3 razy droższe od alternatyw - listwa 300-500/ reduktor 500-900 / regeneracja reduktora 500

    Kolegi koledzy babci Franki wyczytali (można samemu zadzwonić do serwisu, zapytać ile kosztuje przegląd lub cenę nowej listwy lub reduktora). Uprzedzam kolejne czepialstwo:
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    jeśli sporo km jeździsz
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    chyba, że często przez Katowice przejeżdżasz
    Za dużo informacji do wychwycenia było w jednym zdaniu.

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Ja ostatnio wsiadłem do Taxi i mial chłop nalatane na LPG (1.4 95) prawie 90t km bez remontu i problemów.
    Łooo Panie. Ja znam nawet takiego co ma nalatane 80 i nie dolewa oleju oraz jest zadowolony z auta. No i co z tego?
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 15-02-2019 o 04:23

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    35
    Postów
    1,186
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Tak sobie napisalem dla przykladu podobnie jak ty dawales przyklady ze swojej okolicy. Sam nie wiem czy nie będe na to kiedyś wyzywał, na to LPG w Tipo ale narazie ma za mało nalatane zeby coś zlego powiedziec, do tej pory jest OK ale szklanej kuli nie mam co by powiedziec co bedzie dalej

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,114
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Nie napisałem, że Tipo fe.

    Chodzi o konkretną instalację. U nas już ludzie są po pierwszych przeszczepach instalacji. O każdą pierdołe musisz jeździć do ASO, bo nic nie możesz podłączyć. Polityka Tartarini to >50 tyś. km to zużycie eksploatacyjne nie podlegające gwarancji. Koszty jak wyżej + robocizna ASO.

    Puki działa to dobrze. Jak zbliżamy się do końca gwarancji to naprawa instalacji nieopłacalna jeśli chcemy dalej eksploatować auto.

    I LPG nie wychodzi wtedy sensownie. W ciągu dwóch lat płacisz za instalację u dealera+drogi bieżący serwis+przeszczep w razie zużycia reduktora. My się władowaliśmy, warto poinformować dalej.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    35
    Postów
    1,186
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jesli bedzie tak jak mowisz czyli maly przebieg i tyle problemow to bedę mial podobne zdanie a nawet gorsze bo jak ja na tej instalacji nie zrobie bezproblemowo conajmniej 100 tys a juz nie mowie o sytuacji 50 lub ponizej to moze to gówno naprawie a moze wypierdole z auta.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,114
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Lubię Ciebie. Jesteś śmieszny i super.

    Koleś pyta czy warto brać Tipo z instalacją wsadzoną u dilera.

    Napisałem, że jak Tartarini to delikatnie odradzam. Ty masz Tartarini, Ja mam Tartarini. Jak kolega dopiero wybiera to warto mu napomnkąć o powyższym. Życzę Ci miliona km na Tartarini w Tipo 95km bez awarii.

    Nie zmienia to faktu, że jeśli ktoś nie ma zamiaru jeździć do Katowic na tani przegląd Tartarini i do speców od tych instalacji to eksploatacja, diagnostyka i ewentualne naprawy tej instalacji jest w p. droga względem konkrecji (droższej lub tańszej).

    Kwestia jej wrażliwości na nasze LPG/trwałości/kultury pracy itd to inny temat.

    Lepiej brać fabryczne, samemu gdzieś uzbroić lub mniej pazernego dilera który zakłada coś normalnego.
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 15-02-2019 o 09:39
    Tommylee1 lubi to.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    35
    Postów
    1,186
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nie rozumiem za bardzo o co ci chodzi bo podzielam twoje zdanie na temat tartarini, na razie nie mam za bardzo na co narzekac to sie dalej nie wypowiadam.
    Dodaj mu tylko informacje ze u dilera bedzie mial pseudo gwarancje, gdzies indziej od razu sie jej calkowicie pozbedzie a fajnie jest moc w innych tematach nie zwiazanych z gazem z niej skorzystac. Natomiast kazdy musi to przekalkulowac co chce i co mu sie oplaca. Koniec OT

  12. #11
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    30
    Postów
    1,729
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Nie rozumiem za bardzo o co ci chodzi bo podzielam twoje zdanie na temat tartarini, na razie nie mam za bardzo na co narzekac to sie dalej nie wypowiadam.
    Dodaj mu tylko informacje ze u dilera bedzie mial pseudo gwarancje, gdzies indziej od razu sie jej calkowicie pozbedzie a fajnie jest moc w innych tematach nie zwiazanych z gazem z niej skorzystac. Natomiast kazdy musi to przekalkulowac co chce i co mu sie oplaca. Koniec OT
    Wg prawana unijnego bedzie mial gwarancje nawet jak zalozy po za aso, tak samo jest z przegladami, mozna robic wszedzie byle zgodnie z wytycznymi koncernu

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Albea
    Rocznik
    2004
    Szukam auta na firmę w leasing. Tipo z LPG 1.4 T-jet wydało mi się idealnym rozwiązaniem: cena, przestronność, wyposażenie wygląd itd. No i możliwość zainstalowania LPG. Rocznie robię 18-20 tyś.
    W styczniu byłem mega napalony. Wszystko układało się idealnie. Zacząłem przeglądać to forum. Kilka negatywnych wpisów nt LPG w silniku 95 KM. Nic o T-jet. Ani o fabrycznym ani o dilerskim LPG.Z jednej strony powinno to cieszyć ale z drugiej wzbudzać zaczęło niepokój.
    Zadałem dilerowi z którym omawiałem sprawy zakupu auta pytanie o przedłużenie gwarancji po okresie dwóch lat.
    To co mi napisał:

    Podstawowa sprawa - w przypadku Tipo z instalacją LPG nie możemy przedłużyć 2-letniej gwarancji fabrycznej.
    Oferta wydłużonych gwarancji dotyczy wyłącznie aut bez instalacji LPG.
    W okresie dwóch pierwszych lat producent utrzyma ochronę gwarancyjną dla silnika zasilanego LPG pod warunkiem stosowania się do poniższych warunków eksploatacji:

    1. Paliwo gazowe LPG ( Liquid Petroleum Gas), zwane potocznie autogazem, jest znacznie bardziej „wymagające” niż benzyna, dlatego ważna jest dbałość o stan techniczny silnika a w szczególności o stan świec zapłonowych, przewodów zapłonowych, luzów zaworowych (w silnikach w których jest on kontrolowany i regulowany) a także o poprawną regulację zasilania. Konieczne jest zatem dokonywanie regularnych przeglądów w stacji posiadającej zarówno autoryzację producenta samochodów jak i producenta instalacji gazowej (brak takich przeglądów powoduje utratę gwarancji na instalację LPG oraz samochód).
    2. Pomimo tego, iż w głównej mierze pojazd będzie eksploatowany na paliwie gazowym należy pamiętać, że zbiornik paliwa podstawowego, czyli benzyny powinien być stale wypełniony, co najmniej do jednej trzeciej swej pojemności – nie przestrzeganie tego warunku może doprowadzić do szybkiego zużycia elektrycznej pompy zasilającej.
    3. Wymaganym jest, aby samochód np. co 3-4 tankowania paliwa gazowego przejeżdżał około 100 km na paliwie benzynowym – celem jest to, aby w trakcie eksploatacji samochodu nie występował zbyt długi zastój paliwa benzynowego, który może spowodować zatkanie przewodu, listwy lub wtryskiwaczy.
    4. Ponieważ w LPG oferowanym na niektórych stacjach zdarzają się zanieczyszczenia (głównie woda), należy liczyć się z okresowym czyszczeniem zbiornika autogazu.
    5. Opary wyciekającego LPG są cięższe od powietrza i mogą zbierać się w zagłębieniach, grożąc wybuchem, dlatego nie powinno się parkować samochodu z instalacją LPG na parkingach podziemnych lub nad studzienkami, kanałami bądź zagłębieniami terenu.
    6. Ze względu na wyższe temperatury spalania LPG zalecane jest stosowanie olejów syntetycznych lub półsyntetycznych, oleje mineralne w takich warunkach utleniają się szybko.
    7. Nowo zainstalowane układy sterujące zasilaniem LPG wymagają sprawdzenia i ewentualnie dostrojenia po przejechaniu kilkuset kilometrów. Przegląd ten wykonywany jest bezpłatnie po przebiegu około 1500 km od zainstalowania układu.
    8. Z uwagi na groźne konsekwencje nie przestrzegania podanych zaleceń eksploatacyjnych, usterki związane z pracą silnika na paliwie alternatywnym nie będą objęte gwarancjami producenta i sprzedawcy.

    Ta informacja totalnie mnie rozwaliła - ideał prysł. Dlatego też szukam opinii od tych co już użytkują. Boje się, że to zbyt krótki okres i mało jest info. Choć z pozytywne opinii e to też opinii :-). Dlaczego pisać tu tylko wtedy jak się coś popsuje.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,114
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Ciężko kolego coś Ci doradzić.

    Nie wiemy co to za auto. W jakiej cenie (czy to faktycznie taki deal, że warto brać i się trochę ewentualnie pomęczyć). Nie wiemy jaka konkretnie instalacja.

    Kilka przypadków było problemów z fabrycznym LPG w T-Jecie na tym forum - problemy z ciśnieniem i ASO które nie ogarniało.

    Niestety mail który dostałeś od dealera jest o tyle martwiący, że znany już Gdańsku i okolicach. Nie wróży nic dobrego. Od stycznia ubiegłego roku kupując w ASO Fiata z LPG dołożonym dostajesz ten świstek do podpisania (przy podpisaniu umowy/odbiorze auta) i w razie poważnych problemów z autem przez LPG zamyka roszczenia z tytułu gwarancji. Z początku myśleliśmy, że to jeden diler. Inne szybko podłapały temat - możliwe, że "odgórna" wytyczna ze względu na problemy tych aut z LPG.

    Inna sprawa, że jesteś z Warszawy i T-Jet pamiętaj SPORO pali w mieście.

    Jeśli koniecznie chcesz Tipo z T-Jetem myślę, że optymalnym rozwiązaniem jest wyrwanie jakiejś dobrej okazji bez LPG i np. coś takiego po 5-10 tyś. km.:
    https://motofocus.pl/informacje/nowo...-jak-to-dziala
    https://gazeo.pl/poradniki/dlaczego-...kul,10161.html

    Bezsens brać auto z dostawionym LPG u dealera, zrzekać się gwarancji z konsekwencji i za jakiś czas znowu inwestować i poprawiać po rzeźnikach.

    Oczywiście zaraz tutaj wyskoczą, że i tak masz gwarancję itd. itp. Tylko kto ma czas biegać po rzecznikach, sądach itd.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    1,107
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Ewentualnie jeśli Ci bardzo zależy na TIPO z LPG to szukaj z fabrycznym, tam nie ma takich obostrzeń i silnik podobno ma zawory i gniazda przystosowane do LPG (podobno!!)
    https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-t...tml#c81cc1c64a
    Tutaj znalazłem jedyną sztukę z fabrycznym LPG na otomoto
    (jako jedyne ogłoszenie po zdjęciach potwierdza, że ma fabryczny - przełącznik benzyna/lpg jako ostatni przycisk pod radiem, oraz wskazanie poziomu LPG na cyferblacie)


    tylko cena jest za cholerę nieatrakcyjna, bo ja SW w czerwcu 2018 taniej wyciągnąłem bez ksenonów, ale w innymi dodatkami
    Ostatnio edytowane przez Szary83 ; 18-02-2019 o 08:44

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    317
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Punkty 1-7 są do "przejścia". Pkt 8 bardzo nieciekawy dla klienta bo jak coś się stanie z silnikiem/głowicą to będą go mogli próbować użyć żeby nie naprawiać.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. tipo sw 2017 a tipo sw 2018??
    Napisany przez brumek83 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 06-06-2018, 20:13
  2. Trwałość kołpaków Tipo Tipo
    Napisany przez Yasiooh na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 30-11-2017, 01:47
  3. Naklejka reklamowa sprzedawcy (dilera)
    Napisany przez kolokwium na forum Tipo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-10-2017, 19:10
  4. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 17-07-2017, 23:31
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 17:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl