Mozna tez kupic tjet bez gazu i zalozyc gazownie u dobrego fachowca
Mozna tez kupic tjet bez gazu i zalozyc gazownie u dobrego fachowca
Wielkie dzięki za dyskusje i sugestie.
Potrzebuje kupić auto na firmę w leasing. Oczywiście cena ma znaczenie jak i późniejsze koszty użytkowania. Tipo w LPG wydawał się ideałem.
Powoli myślę o innych wariantach: Duster II 1,6 LPG, Astra Sedan 1.4 LPG. Jednak jeszcze nie zbadałem jakie tam są ograniczenia w kwestii instalacji fabrycznych.
Po głowie tez mi chodzi jakiś Diesel (nawet Tipo) albo skodzina.
Również szukam jakiejś benzynki, której spalanie byłoby zbliżone w okresie 4 lat do całkowitych kosztów LPG (instalacja, paliwo, przeglądy).
Ogladam Octavię, Ceeda a to straszne golasy.
Dustera w LPG odpuść. To silnik nissana. Straszne g. o droga eksploatacja.
Zapodaj kwotą, warunkami leasingu (wykup/wkład/okres) wymagania wyposażenia, trasa/miasto i coś pomyślimy
Kwota: 60-75 tys.
Okres leasingowania: 3 lata
Wpłata własna: 10%
Wykup: 1%
Takie podstawowe założenie.
Rata wychodzi okolo: 1400-1700 zł.
Co do potrzeb wyposażenia:
Bluetooth
Tempomat
Wszystkie szyby elektrycznie otwierane. (Samochód z korbami za 70 tysi to jakieś nieporozumienie)
Poza tym: kombi, ewentualnie hatchback z dużym bagażnikiem. Sedan - ostateczność, choć jak wspominałem przeglądam ostatnie oferty Astry J z 1.4.
Ostatnia rzecz co do wymagań auta: rozstaw osi min. 2630.
Mam 190 cm i przesuwanie fotela bo ktoś chce usiąść za mną wkurza mnie niemiłosiernie. W Tipo ustawiłem sobie fotel kierowcy, przesiadłem się do tylu i bez problemu mogłem siedzieć.
Obecnie robię 20 tys rocznie. Dane na podstawie ostatnich 6 lat. Nie zapowiada się mniej.
Trasa: dokładnie 50/50 miasto/trasa.
Raz na dwa miesiące wyjazd do Lwowa - 1000-1200 km minimum w sumie. Po Łodzi 1000-1200 miesięcznie.
Paskudny moment na zakup nowego auta, bo prawie wszędzie są FAP'y od tego roku. Zapewne pierwsze będą do d.... tak samo jak było z DPF'ami. Za rok, dwa lepiej. Benzyny z tego roku (2019) Ci osobiście nie polecę, bo jedna wielka niewiadoma jak FAP'y to się będzie sprawowało, działało i współgrało z LPG.
Benzyny pod gaz z ubiegłego roku to masz Hyundaia Elantrę:
https://www.otomoto.pl/oferta/hyunda...-ID6BzYg1.html
Za taką kasę to już lepsiejsza wersja nawet z automatem. Fajnie grają z LPG. Nie dużo palą (manuale, z automatem nie miałem styczności). 8 beny w mieście - krzywdy nie ma jak na pośredni wtrysk.
W tym roku był lift:
https://www.otomoto.pl/oferta/hyunda...tml#fb245a0b1e
Ale nic nie powiem o FAP (Czy jest) i o trwałości. Niby ten sam 1,6 mpi - ale na przykładzie Tipo się nauczyliśmy nowości.
Meganka w dieslu:
https://www.otomoto.pl/oferta/renaul...tml#94999be9b0
1,5 dCi dobrze znosi eksploatację po mieście. Benzyny niestety FAP od tego roku. Ubiegłoroczne to wtryski bezpośrednie - upierdliwe w LPG.
Clio będzie małe.
Grupa VAG odpada: Z wyprzedaży rocznika już w styczniu prawie nic nie było. Z tego roku benzyny to bezpośredni wtrysk / są dealerskie kity Landi ale wychodzi drogo w eksploatacji. Diesle VAG'a w tym roku to pierwszy rok z mokrym DPF'em (Elyos/Addblue) i będą się uczyć na klientach.
W sumie lyyypa.
Nie mam pomysłu po za Elantrą. Gdyby nie te FAP'y. A tak trzeba szukać w pozostałościach po zeszłym roku.
Dzięki za Twoją pomoc.
A tak zapytam o diesle: Tipo 1.6 Multijet, Ceed 1.6 CRDi SCR? Cenowo przekroczyłem budżet ale chciałbym poznać opinie.
Czemu taka negatywna opinia o Nowym Dusterze 1.6 LPG? Nie zmam jeszcze warunków gwarancyjnych ale w nim upatrywałem nadzieje w wyjściu z sytuacji.
A i prosiłbym o opinie nt Astry Sedan 1.4 LPG.
Myślałeś może o Rapidzie z 1.0 110KM? Koszty benzyny porównywalne z kosztami spalania Tipo z LPG. Na "długość" porównywalnie tyle samo miejsca jak w Tipo jak i bagażnika.
Myślałem. Jednak rapid w mojej opinii jej fatalny jeżeli chodzi o wygląd.
przeszła mi przez głowę nowa skoda scala. Tylko to będzie nowość. Rok temu miałem przyjemność jeździć Octavia z 1.0. Podczas przyspieszenia wydawał dźwięk kosiareczki. Przy spokojnej jeździe palił 5 litrów. Wzrastało przy wyzszych prędkościach.
Nie chcę obrazić nikogo ale to było totalnie nijakie auto.
Mi wizualnie też rapid się nie podoba i ten warkot 3 garów jest specyficzny. Ale na firmę i 3 lata, to bym mógł przymknąć na to oko.
U nas we firmie też parę rapidów jeździ i jak na razie są z nich zadowoleni.
A co z gwarancją? Nie zależałoby Ci na niej?
Witam muszę kolego napisać swoją opinię bo widzę tutaj nagonkę na tę instalacje. Posiadam Fiata Tipo 1.4 T-jet z fabryczną instalacją Tartarini kupionego w czerwcu 2018r.na dzień dzisiejszy mam przejechane 36000 km i nic,żadnych problemów. Powiem więcej poprzednie auta które miałem Punto Evo 1.4 Multiair i Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 170km(auta kupione jako używane) do których założyłem najnowsze inst BRC. Miałem co chwilę jakiś problem,to autu przeskakiwało na benzynę lub przechodziło w tryb awaryjny,za chwilę zapalony check itp.rzeczy. Punto jeździł jeszcze jak cie mogę ale Alfa poażka. Jak widzisz dużo jeżdżę i potrzebuję woła do roboty. W Tipo instalacja jest zupełnie automatyczna nic cię nie interesuje,nawet nie czujesz momentu przełączenia z benzyny na gaz lub odwrotnie a w w/w autach było różnie.Myśle że ten Fiacik mi posłuży.Pozdrawiam.
Wszystko sie zgadza tylko jest to instalcja od dealera Fiata (jesli masz Tartarini, ja takową rowniez posiadam), jest tu paru delikwentow co jak to przeczytają to im cisnienie skoczy bo instalacja fabryczna jest montowana na gratach Landi Renzo w Turcji.
I żeby było śmiesznie,auto zamierzam mieć ze 4 lata. 4*60tyś km rocznie = ? zobaczymy.