Mój ulubiony tester autostradowy wziął na warsztat TIPO.
https://www.youtube.com/watch?v=sIOrOBFc6-Q
Mój ulubiony tester autostradowy wziął na warsztat TIPO.
https://www.youtube.com/watch?v=sIOrOBFc6-Q
W sumie niby ta prędkość fabryczna została osiągnięta ale na codzień nikt tyle nie jeździ.
Zwłaszcza po podwyżce cen mandatów....
Dobrze się leci te 130 -140 po autostradzie szybciej to niestety i zużycie większe paliwa i głośno w kabinie .
Dla mnie się nie nadaje. Każdy ma inne potrzeby i oczekiwania itd.
Lepszy
Power
Gamoniu
Właśnie, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania.
Patrząc na ceny paliwa, koszt serwisu, to dobrze, że nie pchałem się w T-Jet.
Jaszcze bym musiał LPG montować po 3,30 za litr.
99% trasy max 60km/h od świateł do świateł, a Tira pod górkę i tak nie wyprzedzisz, bo droga na zakazie.
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 10-01-2022 o 20:49
Na taryfę po mieście się nada ale to jest kombi i tylko powietrze w zamyśle nie zawsze będzie wozić. Komplet pasażerów plus pełen bagażnik i dłuższa trasa na wakacje spędzona pewnie by była głownie na dvpie TIRa bo wychylić się pewnie strach. Znawca PB nie jestem ale dla mnie Przy TIPO w kombi i te diesle 120/130 km to jest minimalne minimum. A w wersji S design czy sport wypadało by dorzucić trochę mocy niż skupić się jedynie na czerwonej nici bo to takie sportowe...
Pomijając obecne zapewne chwilowe tarcze antyinflacyjne to ostatnio były proporcje ok. 6 zł za PB i ok.3,3 za LPG.Czyli róznica 2,7 PLN. Czyli paradoksalnie bardziej się opłaca założyć gaz niż powiedzmy przy parze np 4 zł za PB i 2 zł za LPG czyli róznica 2 zł. Wraz z różnicą cen i inflacją proporcje spalonego gazu do benzyny pozostają takie samewięc im większa różnica w zł między paliwami tym opłacalność montażu wieksza. Jak odwieszą sankcje na Białoruś to również bo to dołożyło ze 30 groszy na litrze.
Nie ma co tu odkrywać ameryki T-jetem jezdzi się o wiele lepiej (gość by się tak nie męczył przy tej próbie) ale przy obecnych cenach mandatów fantazję trzeba trzymać na wodzy.
Aż mnie zachęcił żeby się Tipkim gdzieś śmignąć dalej bo jeżdże ostatnio 500 na i powiem Wam że żałuję że tak późno wpadłem na pomysł tak małego auta na codzień. Jest super-zawracanie parkowanie itpno ale w trasie maks 110-120 żeby to jakoś grało.Zeby tam jeszcze ta litróweczka turbo była...
Ale co ciekawe przy 120 w tipo gość podaje 3200 obr byłem pewien że przełożenia w Tjecie są takie same a u mnie jest chyba 3000.
(BTW apropos tarcz: mistrzostwo swiata bronić ludzi przed problemem który samemu się stworzyło bo wysoki koszt paliwa przy obecnej cenie baryłki jest spowodowany nieudolnością NBP przejawiającą się w taniej złotówce i "rządowymi" opłatami akcyzami/paliwowymi itp.
A nie tym że ropa droga jak usiłują te tumany wmówić ludziom.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-01-2022 o 02:20
patrz a ja jezdzę po calej Polsce, 3 os plus pelny bagaj łącznie z dupnym rowerem w srodku i jakoś tirom na dupie nie wiszę.
Ale udowadnianie nikomu niczego nie ma sensu . Kazdy wie swoje.
Kolejna zbędna gównoburza ludzi którzy patrzą tylko na liczby na papierze i nawet nie mieli okazji tym wiecej pojezdzić.
Oczywiscie kazdemu wg potrzeb. Wiadomo ze tjet jezdzi "lepiej" ale rownie dobrze octavia RS jezdzi jeszcze lepiej i przy niej tjet tez "nie jedzie".
Tak sie mozemy licytowac az do poziomu Veyrona![]()
Tu chodzi tylko o to ze mozna po porstu realnie przyznać ze tym autem da się normalnie i bezpiecznie jezdzic pierdzielenia głupot o "byciu zawalidrogą". A że dla niektórych "normalnie i bezpiecznie" oznacza ze szybko ... to cóż.
Szkoda strzępić ryja
Ostatnio edytowane przez jacekviola ; 11-01-2022 o 13:00
Stowarzyszenie Blechhammer1944
https://www.facebook.com/blechhammer1944/
Cieszie się lepiej, że jeszcze was stać na normalne auto. Za parę lat, jak nam unia dokręci śrubę, będą elektryki dla najbogatszych, a dla plebsu tylko zbiorkom, rowery i hulajnogi.
nie wiem, gardzę górami i tam nie jeżdzę![]()
![]()
a tak poważnie - zdarzają się jedynie Góry Sowie ale to ciezko górami nazwać. Ale wtedy mam na pace jedynie generator, wodery, lampy, wykrywacze i czasem gpr - trudno żeby nawet tipek klękał. Troszkę wyżej trzeba go kręcić ale jedzie.
Cóż więcej mogę powiedzieć?
Stowarzyszenie Blechhammer1944
https://www.facebook.com/blechhammer1944/
Jak zwykle pierd....lenie o wyższości LPG, wszystko super jak nie zacznie sypać błędami jak choinka a potem tylko szukać cudotwórcy.
Bagażnika nie masz, bo w miejscu zapasu butla.
Jeździsz i czekasz aż padnie głowica.
Różnica na koszcie paliwa 10 zł, koszt zwrotu 4 lata przy moim aktualnych przebiegach, a co do tego jeszcze dołożycie to już nie piszecie.
A za 4 lata to już będę jeździł czymś innym.
W sumie autami z lpg zrobiłem ponad 300kkm. Punto 2 1.2 16v 200kkm, Tipo 1.4tjet ponad 100kkm obecnie. W żadnym nie miałem problemów z Checkami i itp, w żadnym glowicy nie robiłem. Liczyć umiem. Spotykam ludzi którzy się pytają, jak to jest z tym lpg rzeczywiście. Czy rzeczywiście auto jest słabsze, że czuć lpg i itp. Wiekszość włascicieli w wieloletnich autach z Reichu wcześniej przesiadła się chyba z Poloneza z silnikiem gaźnikowym z lat 90, jak słyszę takie pytania. Najwięcej do gadania zauważyłem mają wyznawcy "Panie gaz to do zapalniczek". Podstawa to kumaty monter i dobre podzespoły, wychodzę z założenia że oszczedzam przy dystrybutorze a nie na instalacji. Koło dojazdowe mam w dolnym bagażniku w Tipo SW, mam cały bagażnik dostępny.