Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Posty od 76 do 83 z 83
Like Tree9lubi to!

Temat: Tartarini dotrysk benzyny.  

  1. #76
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Bo po co np. w ciepły letni dzień czakać z przełączeniem lpg do 40 stopni. I analogicznie w druga stronę - przy -30 temperatury otoczenia i gazu 40 stopni na reduktorze może byc za mało do dobrego odparowania gazu.
    Temperatura na reduktorze 40 stopni w gorące dni równa jest temperaturze 40 stopni reduktora przy - 30 . Jak już osiągnie temperaturę 40 stopni to te 40 stopni mai odparowanie gazu jest takie samo .Temperatura może delikatnie spaść już za parownikiem w przewodach ale nie na tyle aby się skroplił.
    Czas nagrzewania silnika jest inny podczas jazdy inny podczas postoju pojazdu inny podczas jazdy po mieście inny w trasie.
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 18-01-2018 o 09:22



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Temperatura na reduktorze 40 stopni w gorące dni równa jest temperaturze 40 stopni reduktora przy - 30 . Jak już osiągnie temperaturę 40 stopni to te 40 stopni mai odparowanie gazu jest takie samo .Temperatura może delikatnie spaść już za parownikiem w przewodach ale nie na tyle aby się skroplił.
    Czas nagrzewania silnika jest inny podczas jazdy inny podczas postoju pojazdu inny podczas jazdy po mieście inny w trasie.
    To że temperatura reduktora jest taka sama to nie wszystko.

    Temperatura wrzenia LPG (w zależności od proporcji mieszanki) to ok. - 20 st. C (dla mieszanki 30% propanu, 70% butanu). Więc teoretycznie przez wiekszą część roku nie potrzeba by ogrzewać w ogóle reduktora ale to nie takie proste bo gaz rozprężając się w reduktorze ochładza się. Im szybciej gaz się rozpęża tym bardziej ochładza reduktor.

    Mając to na uwadze oraz wydajność cieplną reduktora, jest różnica w ilości energii/ciepła w jednostce czasu (innymi słowy mocy cieplnej) jaką musisz doprowadzić do reduktora i odparowania gazu mającego +20 stopni a odparowania gazu który ma -30 stopni zwłaszcza przy dużych przepływach (patrz przysłowiowy pedał w podłodze). Wsadź sobie szklankę z szklankę z wodą o temp. 20 stopni i szklankę z lodem z zamrażarki na 10 minut do garnka z wodą o temp 40 stopni i zobacz czy ogrzały się do tej samej temperatury. Dlatego też gdy masz odwrotne zadanie tzn. osiągnąć określoną temperaturę w szklance w ciągu danego czasu projektujesz to tak zeby zadziałało zawsze i wychodzi że w garnku musisz miec wrzątek

    Dlatego też ustawia się te instalacje z zapasem (np.na ponad 40 stopni) na wypadek mało swiadomego kierowcy i skrajnych warunków (but w podłodze na dużym mrozie) choć na 90% przypadków wystarczyłoby pewnie z +25 stopni.
    Tak też mam ustawione w alfie +25 stopni ale te kilka dni w roku jak jest solidny mróz to LPG włączam ręcznie jak auto sie porządnie nagrzeje. Ale to ja biorę za to odpowiedzialnośc nie producent instalki.
    Kwestię elastyczności i trwałości membrany pomijam.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-01-2018 o 10:26

  4. #78
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2016
    Skąd
    Pomiechówek
    Wiek
    33
    Postów
    76
    Auto
    TIPO 1.4 95KM + LPG
    Rocznik
    04.2016
    Zaliczyłem podróż Tipkiem z gazem i dotryskiem w góry, trochę jazdy na miejscu, dom. Łącznie ponad 1000km, temperatura na miejscu około -7oC, samochód spalił 2l benzyny i około 100l LPG, w trasie 145km/h, żeby nie przekroczyć 4000RPM czasem tylko przy wyprzedzaniu, żeby szybko zjechać na lewy pas, przy przyśpieszaniu raczej wykorzystywanie możliwości silnika w pełni, ale też do okolicy 4000RPM. Nie wiem ile spalił by benzyny bez dotrysku, ale taka ilość nie stanowi problemu.
    TipoSedan lubi to.

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał f.lukas Zobacz post
    przy przyśpieszaniu raczej wykorzystywanie możliwości silnika w pełni, ale też do okolicy 4000RPM.
    No jak tylko 4 krpm to nie było to " wykorzystanie silnika w pełni" ..... Podkręć go do 5 - 5,5 tyś. to poczujesz w pełni nasz "potężny" moment obrotowy. Nie buj się , silnik się nie rozpadnie , wiem bo sprawdzałem :-) .
    FIAT TIPO 1,4 95KM w kolorze włoskich lodów Gelato

  6. #80
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2016
    Skąd
    Pomiechówek
    Wiek
    33
    Postów
    76
    Auto
    TIPO 1.4 95KM + LPG
    Rocznik
    04.2016
    Spoko też go czasem tak kręcę, wskazówka nie zagina się od czerwonego pola, a mówiąc "wykorzystanie silnika w pełni" miałem na myśli, że gaz był wciśnięty, a nie muskany.

  7. #81
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    No jak tylko 4 krpm to nie było to " wykorzystanie silnika w pełni" ..... Podkręć go do 5 - 5,5 tyś. to poczujesz w pełni nasz "potężny" moment obrotowy. Nie buj się , silnik się nie rozpadnie , wiem bo sprawdzałem :-) .
    Znam wykresy mocy i momentu naszego silnika ale mam "wrazenie", ze najlepiej przyspiesza jak zmieniam bieg na wyzszy w zakresie 4-4,5k a nie pod 6k - macie podobnie? Nie mierzyłem przyśpieszeń GPSem itp. - tylko takie subiektywne odczucie mam.

  8. #82
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Jako, że też wbrew własnej woli zostałem nieszczęśliwym posiadaczem Tipo (tfu... Tartarini Evo 01 w tej taczce) i zrobiłem na LPG 5 tyś. km. Postanowiłem podzielić się informacją o spalaniu pb przy tym słynnym dotrysku.

    Dziś ostatni raz na dłużej zapowiadający się czas zatankowałem pod korek i wyszło co następuje:

    Przez 5021km spalono 10,54l pb co daje nam 0,21l /100 km.

    Jazda typowo miejska (taxi). Przez większość czasu zmieniam biegi przy 3 tyś obrotów. Ostatnio sprawdzam spalanie zmieniając przy 4 tyś. Symbolicznie ciągnę do 5,5 tyś (manewry).

    Mamy zimę więc na pb chodzi dłużej. Jak jest już nagrzany odpala na LPG.

    Więc tak to wygląda. Wycieczka do kościoła koszyka zatem przy obecnej cenie pb 76 gr na 100km.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    118
    Auto
    Tipo 1.4 Sedan
    Rocznik
    11.2016
    Też już zaliczyłem pełen cykl po tankowaniu po włączeniu dotrysku benzyny przy okazji przeglądu. Niestety, brak mi narzędzi żeby coś precyzyjnie porównać, ale moja obserwacja jest taka, że przy podobnym stylu jazdy pełen zbiornik gazu wystarczył mi na przejechanie co najmniej 30 km więcej - zwykle jest to 550 km (jeżdżę praktycznie stałą trasę codziennie, mix miasta i trasy).
    Wydaje mi się, że te dodatkowe kilometry to przede wszystkim zwiększenie odcinka pokonywanego na Pb, zanim się nie rozgrzeje - wcześniej wystarczyło mi ok 1 km zanim się rozgrzał i przełączył, teraz to ok. 2 km.
    Podsumowując - przy moim sposobie jazdy i trasie ten dodatkowy koszt jazdy na benzynie jest symboliczny. Natomiast w ASO sprzedali mi historyjkę o przedstawicielu handlowym, którego zasięg "na gazie" dzięki dotryskowi benzyny miał się powiększyć o 40% - rzekomo dlatego, że głównie piłuje auto po autostradach i drogach szybkiego ruchu.


 
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456

Podobne tematy

  1. Nietypowy problem z instalacją Tartarini?
    Napisany przez peesiks na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-10-2014, 13:06
  2. problem GP instalacja tartarini
    Napisany przez maniacus na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-05-2014, 09:15
  3. etagas tartarini
    Napisany przez kieciu na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-01-2014, 10:21
  4. polecane serwisy Tartarini na slasku
    Napisany przez maniacus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-04-2013, 18:43
  5. Unoszaca się woń benzyny lub niedokońca spalonej benzyny
    Napisany przez Darksaience na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 27-08-2012, 12:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dotrysk benzyny punto 1.4 16v

czas dotrysku

fiat landi renzo dotrysk benzyny

tartarini uboga mieszanka

tartarini tipo

fiat tartarini opinie

tartarini lpg mieszanka zbyt uboga

fiat tipo tartarini opinie

Tipo tartarini opinie

dotrysk tartarini

fiat grande punto lpg lubryfikacja

lpg dotrysk benzyny

tartanini fiar

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl