Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
Like Tree1lubi to!

Temat: Stuki podczas zmiany biegów  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    Może i te skrzynie są mechanicznie trwałe ale ustępują precyzja montażu oraz płynnością zmiany biegów w stosunku do skrzyń biegów innych marek.
    W moim Tipo Tipo Sedan biegi zmienia się płynnie i bardzo precyzyjnie od samego początku a to mój pierwszy Fiat (mam porównanie tylko z drozszymi markami) - pewnie znów biedawersja niezawodna bo bez udziwnień



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    W moim Tipo Tipo Sedan biegi zmienia się płynnie i bardzo precyzyjnie
    ja nie mam zastrzeżeń do płynności i precyzyjności tylko do ogólnie pojętych stuków cokolwiek to znaczy

  4. #18
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jedyne wyjscie rozebrac sobie stara skrzynie i zobaczyc jak dziala. Wtedy bedzie jasne dlaczego stuka i dlaczego nie jest to powod do niepokoju. Mialem przyjemnosc dawno temu rozbierac skrzynie ze skodziny. Z nabozenstwem rozebralem i poskladalem walki z kolami zebatymi itp. po czym przechodzac kopnalem i sie rozsypaly po calym garazu. Jadna z wiekszych lamiglowek jakie mialem zeby z pamieci zlozyc to do kupy
    . Mozna tez podniesc kolo do gory i sobie pokrecic na biegu w ta i z powrotem. Uslyszycie te stuki.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 15-04-2018 o 23:47

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Mój Tipulec Tipo też wdzięcznie zmienia biegi. Precyzyjnie i szybko.
    Czasami jak wrzucam wsteczny, to nie chce wejść, ale wystarczy wysprzęglić i idzie. W serwisie mechanik mówił, że wtedy natrafia ząb na ząb, a po wysprzęgleniu koła zębate są w innej pozycji i wtedy na siebie zachodzą.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał zbychbor Zobacz post
    Mój Tipulec Tipo też wdzięcznie zmienia biegi. Precyzyjnie i szybko.
    Czasami jak wrzucam wsteczny, to nie chce wejść, ale wystarczy wysprzęglić i idzie. W serwisie mechanik mówił, że wtedy natrafia ząb na ząb, a po wysprzęgleniu koła zębate są w innej pozycji i wtedy na siebie zachodzą.
    Było pisane na forum i w instrukcji, że należy przytrzymać sprzęgło 2s, zanim wrzuci się wsteczny bieg w skrzyniach tej serii, aby nie wystąpił zgrzyt, czy utrudnienie wrzucenia. Użytkownikom od razu ustąpiły problemy z biegiem R.
    Co do serwisu, to pokazał człowiek swoją "wiedzę", szczególnie, że te skrzynie tak mają od początku produkcji, czyli od ponad 12 lat

  7. #21
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dopelniajac temat luz miedzyzebny w przekladniach isnieje prawie zawsze, jest potrzebny m.in. z powodu rozszerzalnosc temperaturowej, niedokladnosci obrobki itp. oblicza sie go i nie jest niczym niezwyklym w tipo.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,096
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Też to słyszę. Ale mam w głębokim poważaniu. Każda skrzynia wydaje jakieś dżwięki. Uważam że to normalne..... pamiętacie kwadratowe mosty w polonezach??/ to była rzeźnia. Pracowały po niewielkim przebiegu jak szlifierki kątowe bez obciążenia- albo jak ścigacz podczas wyprzedzania gdy wkręca się na 10000 obr.......

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Nie jest to normalne co poniektórzy starają sie tutaj udowodnić. Jeździłem wieloma samochodami, starszymi nowszymi i nigdzie takiego dźwięku nie było. Chodzi konkretnie o dźwięk przy wciskaniu sprzęgła. Jest to moim zdaniem wada i tyle

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2017
    Skąd
    gorlice
    Wiek
    32
    Postów
    54
    Auto
    Tipo 1.4 podtlenek lpg
    Rocznik
    2016
    Spróbujcie psiknąć wd 40 lub innym sprayem w poduszkę pod skrzynią biegów (tą pod akumulatorem) u mnie po tym przeszło na około 1 tyś km. Przy przeglądzie na 30 tyś będe się domagał wymiany.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Barci nie po to kupuje się nowe auto żeby wślizgiwać pod samochód na placu jak jakiś troll i psikać wd40. Jeśli ktoś ma kanał to jeszcze pół biedy.
    irytująca wada a jak jeszcze usłyszę od ASO że TTTM to bardzo duży minus dla Fiata choć ogólnie z tipo jestem zadowolony.
    Problem też będzie inny bo wytłumacz za parę lat przyszłemu nabywcy że takie zgrzytanie przy zmianie biegów ma być i jest to normalne...

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2017
    Skąd
    gorlice
    Wiek
    32
    Postów
    54
    Auto
    Tipo 1.4 podtlenek lpg
    Rocznik
    2016
    Kolego nikt nie mówi Ci zeby sie wslizgiwac co chwile i psikać, mnie tez to irytuje. Pozatym poduszka jest widoczna po otwarciu maski. Wystarczy sie schylić. A ten pomysl to mechanika z ASO ktory jako jedyny coś mi w tym kierunku zrobil. Bo dwoch pozostalych stwierdzilo ze nic nie slyszy. Poprostu ten sposob to prosta diagnoza tejnpoduszki, gdyz ona jest olejowa, gdy wyleje sie olej będą stuki i tarcia przy zmianie biegów. Ale jezeli ciężko ci tak prostą rzecz zrobic to dalej narzekaj, jezdzij i proś sie do ASO, bo niestety sami macie juz doswiadczenie jak z nimi jest. Najprosciej powiedziec tak ma byc.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    To sie zdecydujcie co wam stuka. Chyba umiecie odroznic stuk wynikajacy z zasprzeglenia od stuku wybieraka jak zatrzaskuje wodzik na walkach i od stuku wynikajacego z przemieszczenia sie skrzyni(bo to jedyne co moze pochodzic od poduszki) a na zadne znich nie pomoze wd40. Troche sie robi temat "bulgoce mi w kiblu myslicie ze powinienem reklamować nowo kupiony czajnik?".
    aegean lubi to.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Na pewno nie C 635. Do pelni szczescia potrzeba tylko short shifter. A odnosnie grande nie widze roznicy w pracy skrzyni w nim a mito gdzie skrzynia jest jak w tipku 95 KM. Oczywiscie w mito chodzi ciut ciezej ale puntolot ma 12 kkm a alfa 153 kkm i 8 lat wiecej. C635 jest inaczej skonstruowana bo moze przeniesc 300 Nm a nie polowe z tego jak w grande. Jest glosniejsza ale to zrozumiale.

    a fukstycznie fiat ma skrzynie C635 i 6 biegową wersje C514.610 (czy jakoś tam jej było) :-)

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    marx30 styka przy wciskaniu sprzęgła przy zmianie niskiego biegu, to nie ma problemu ze zdecydowaniem tylko wychodzi zę tych stuków jest kilka.
    Wiec jak jedna osoba mówi A a droga B to nie jest niezdecydowanie tylko inna informacja


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Stukanie i brzeczenie podczas zmiany biegów 1.3 multijet 90KM
    Napisany przez gamzaj na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-04-2018, 15:16
  2. Skrzynia biegów, zgrzytanie podczas zmiany biegów
    Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-03-2017, 15:53
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-03-2016, 22:21
  4. Szarpnanie przy załączonej klimie podczas zmiany biegów.
    Napisany przez Adrian697 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-08-2015, 23:21
  5. Dziwne stukanie podczas zmiany biegów
    Napisany przez cenioormo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 05-05-2015, 11:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531stuki-podczas-zmiany-biegow-40832

tipo stuki biegi

tipo stuki zmiana biegow

stuki zmiana biegow tipo

stuki jedynka dwojka tipo

co moze utrudniac plynna zmiane biegow

stukanie sprzeglo fiat 500

na 5 i 6 biegu jak odejmuje gaz i dodaje gaz rusza sie dzwignia zmiany biegow w fiacie tipo 1 4 2019

tipo stuki przy zmianie biegow

stuki przy zmianie biegow

stukanie przy zmianie biegow

stuki tipo biegi

tipo stuki

stuki fiat tipo biegi

stuki skrzynia tipo

stuki skrzynia c635

stuki tipo zmiana.biegow

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl