Pfyy to i tak jest fikcja z tym przegladem blach. Jak sie nie upomnisz to ci pieczatki tam nie wbija, chyba ze takie wytyczne z gory sa.
Pfyy to i tak jest fikcja z tym przegladem blach. Jak sie nie upomnisz to ci pieczatki tam nie wbija, chyba ze takie wytyczne z gory sa.
Ja się upomniałem i nie wbili i tak bo niby tam robią adnotacje jak coś nie tak...
Lepszy
Power
Gamoniu
Przeczytaj ze zrozumieniem o co chodzi z tymi pieczątkami i kiedy się je wstawia, bo grubo się mylisz. Przejście przeglądu technicznego(czyli olej itd) oznacza również przegląd nadwozia i podwozia, a pieczątki w tamtych miejscach, o których piszesz, stawia się wtedy, gdy coś znajdą. No ale jak się klient uprze, to pieczątkę wstawią... Niejednokrotnie na forum to było powtarzane. Dane znajdziesz w instrukcji obsługi.
Przeczytaj opis na 38 stronie karty gwarancyjnej, dotyczącej przeglądów nadwozia. Pierwsze zdanie mówi wszystko o tych pieczątkach. Do tego mówi, że jeżeli uszkodzenia nie są objęte gwarancją, to należy naprawić i za to zapłacić. W miejscu na pieczątki też są wpisy, które jasno mówią, że wypełnia się tylko w przypadku znalezienia wad, których nie obejmuje gwarancja.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wiesz dokładnie na czym to polega? Doczytaj, bo przez 8 lat w żadnym TIPO i innych FIAT-ach dziura na wylot od wewnątrz nie wylezie. Rdza powierzchniowa do tej gwarancji nie zalicza się. Jasno jest napisane, że na perforację. Powierzchniową, to co najwyżej pod 3 lata na lakier może wciągną.
Dla mnie nie jest to argument i od tego roku świadomie rezygnuję z przeglądów ASO - przynajmniej chory nie będę na samą myśl wyjazdu, a potem uczenie jak należy moje auto podnosić, żeby nic nie pogięli. GP mam już 12 lat i purchli jakoś nie widać.
Zobacz jeszcze zapis na stronie 14 w PDF kiedy kończy się gwarancja na metalowe elementy, które wymieniono/naprawiono w ramach tej gwarancji. Podpwoiadając, z dniem końca 8 letniej gwarancji.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przestań bzdury pisać i ludziom mącić w głowie.
Niech każdy weźmie kartę gwarancyjną i sam się przekona o tym, co właśnie napisałem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dokładnie tak jest, nie "niby". Gwarancję masz, spokojna Twoja rozczochrana.
Czytanie Wam chyba oczy wypala
Ogólnie powinniście się cieszyć z braku pieczątek, bo jakbym ja do tego jako ASO podszedł, to kasowałbym za każde odbicie lakieru od kamyczka , a na masce, drzwiach itd uniknąć się tego nie da.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-03-2019 o 20:29
Czesciowo sie mylisz ksoazka gwarancyjna tipo jest inna troche niz 500, na 38 str nie mam zadnego opisu. A w miejscu na pieczatki jes tekst PRZEGLAD NADWOZIA PO WYKONANIU OKRESOWEGO PRZEGLADU TECHNICZNEGO gdzie wstawia sie pieczatke oraz opisuje czy trzeba cos zrobic , gdy nie to wpisuja BRAK.
Co wy macie z tym przyrównywaniem 12 letnich aut do obecnych?
Ostatnio edytowane przez bahamut24 ; 24-03-2019 o 20:31
Nie mylę się. Patrzę na jeden z wzorów w PDF, który jest wspólny dla wszystkich z danego roku Nie ma odróżnienia modelu auta Kolejny raz bajdurzysz.
Jedyne "odróżnienie" jakie jest, to dla Ulysse - 12 lat - i jest to jasno wyszczególnione w książce do 500, 500L, 500X, Tipo,..., ba, nawet w gwarze do GP Ulysse się pojawiło, a nigdzie żaden z tych modeli nie jest wymieniony (za wyjątkiem Ulysse), oprócz dołączonego certyfikatu gwarancji. Znajdź w gwarancji słowo Tipo. "Znajdziesz" tak samo jak ja do moich
Poczytaj to co napisano mniejszą czcionką, pod "Wykonano dnia".
Znajde Ci numer z najnowszej wersji, tylko czekam na otwarcie strony.
Strona z instrukcjami nie działa. Mam do dyspozycji 2 PDF, z 2015 i 2016 roku. Obie mają identyczne wpisy na stronie 38 - na kartce, w czytajce 40, tytuł "Przeglądy nadwozia", a potem "Wykonanie przeglądu" - i wszystko staje się dalej jasne, tylko trzeba przeczytać...
Wypisane "modele" masz na stronie 9 kartka/11 czytajka, 8 lat dla wszystkich modeli, 12 lat dla Ulysse. To tyle w książce gwarancyjnej tylko dla Tipo, bo takowej nie było i nie ma.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ano to, że przez 8 lat dziura w Tipo nie wylezie Producent już o to zadbał, żeby w tym czasie z tego tytułu nie dokładać
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-03-2019 o 20:58
No jakos jednak mam inaczej
20190324_195732~01.jpg
20190324_195739~01.jpg
20190324_195748~01.jpg
Ale ty zawsze wiesz lepiej...
Informowałem, abyś przeczytał to co jest pod "Wykonano dnia", ale widzę, że oporny jesteś. Mam pełną rację, co teraz sam udowodniłeś umieszczając zdjęcia
Napisz co widzisz pod "Wykonano dnia".
Ja widzę "Pojazd wymaga wykonania zaprawek/napraw nie objętych gwarancją".
Teraz przeczytaj jeszcze co masz na stronie 36 Ale tak kilka razy, żebyś zrozumiał
Dla mnie ten tekst pisany jest jasny i klarowny. Pola wypełnia się tylko i wyłącznie po znalezieniu wad nie objętych gwarancją, czy Tobie sie to podoba, czy nie
Pokazujesz tylko, że masz problem z interpretacją tekstu pisanego, a do tego wprowadzasz innych w błąd i jeszcze mi próbujesz wmówić, że widzę co innego.
Podsumowując. Ty jednak wiesz "jeszcze lepiej"
Stronki (numery) w druku mogą nie zgadzać się z PDF-ami, które mam na dysku, ale treść jest identyczna
Więc Panie i Panowie, nie ma co pienić się w ASO o te pieczątki, bo nie są potrzebne Jednak gdy jest potrzeba ich wstawienia, to przygotujcie portfele, bo wpisy nie dotyczą napraw gwarancyjnych Wniosek jest taki, że lepiej jak tam jest czysto
Do ważnej gwarancji na perforację potrzebne są tylko pieczątki z przeglądu technicznego, które są również potwierdzeniem przeglądu nadwozia, co na stronie 36 ze zdjęć widać jasno i klarownie.
Chyba, że chcecie, żeby ASO Wam wklepało każde odbicie, uderzenie od kamieni, ryski itd, ale to już koszta wchodzą, żeby tą gwarancję mieć
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-03-2019 o 21:30
Tylko ze w serwisie mowili ze wpis jest jednoznaczny z wykonaniem przegladu nadwozia i w przypadku braku napraw wystawiaja tylko pieczatke. Ciekawe jak pozniej udowodnisz ze wykonali przeglad? Strony w karcie gwarancyjnej sa numerowane wiec co mnie jak ty masz w pdf.
Nadal nie rozumiesz. Udowodnieniem są wpisy z przeglądu technicznego - takowe rozumiem posiadasz, wraz z fakturą - to są właśnie niezaprzeczalne dowody. To oni potwierdzają wykonanie przeglądu nadwozia i podwozia wbijając pieczątkę w przegląd techniczny (tam gdzie masz datę, przebieg, jaki olej itd) i wystawiając za to fakturę - przegląd nadwozia i podwozia należy do procedury, tak samo jak wymiana oleju, świec, filtrów, sprawdzenia oświetlenia, płynów, pasków, dzialania spryskiwacza, klaksonu itd. Liczy się to co jest w papierach, a nie co pierdzieli gość w ASO.
Co do PDF/druku nie ma to żadnego znaczenia. Nie chce mi się sięgać po moją papierową, bo w PDF jest to samo. W PDF też są numerowane, a że z przesunięciem.
Na forum również było, co mówią niektóre ASO na temat gwarancji na nowe wstawione na gwarancji rzeczy, jeszcze niedawno. Niejednokrotnie było na forum, że "nie leci" od nowa na 2 lata, co jest sprzeczne z zapisami w karcie gwarancyjnej i prawem.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-03-2019 o 21:50
Dla mnie jest logiczne, że jak oddam samochód na przegląd gwarancyjny, to jest równoznaczne z przeglądem mechanicznym jak i stanu nadwozia. Pieczątka wbita przez ASO potwierdzająca przegląd techniczny obejmuje całość samochodu.
Po okresie gwarancji mechanicznej, chcąc zachować gwarancję na blachy, to jeżdżę na przeglądy i wtedy mam wbijane pieczątki w miejscu przeglądów nadwozia.
Ostatnio edytowane przez kartonik ; 24-03-2019 o 23:12
Panowie za mocno się spinacie z tym kto ma rację.... Czy pieczątka czy bez! Jedno jest najważniejsze... Chcesz mieć conajmniej jakieś teoretyczne poczucie posiadania gwarancji na blachy to robisz przeglądy w ASO a jak nie chcesz to rezygnujesz. A czy ASO uzna ci ta gwarancja jak się do nich zjawisz z jakąś korozją to już inna bajka. Pisząc że Fiat przez te 8 lat nie będzie miał korozji to czysta teoria bez pokrycia. Jednemu wyjdzie drugiemu nie. Mi osobiście ASO w poprzednim aucie malowało z 2 lub 3 elementy gdy w moim już 8 letnim aucie wyszły jakieś rdzawe kwiatki na nadwoziu... Co roku robiłem przeglądy nadwozia.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka