Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree3lubi to!

Temat: Problemy z automatem?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Tipo Sedan Lounge 1.6
    Rocznik
    2017

    Problemy z automatem?

    Już dziś trzeci raz samochód po odpaleniu i włączeniu na jakikolwiek bieg wydaje bardzo głośne dźwięki i drży. Działo się to za każdym razem po odpaleniu po zimnej, deszczowej nocy. Co dziwne hałas ustaje po ok 10 sek, brak wyświetlania jakiegokolwiek błędu czy problemów w działaniu auta. Przejechałem dopiero 1200km, a do ASO mogę podjechać dopiero w przyszłym tygodniu. Jakieś pomysły jak na razie?

    Edit:
    Chociaż przy wrzuceniu biegu zwiększają się też obroty, może któraś z rolek silnika...
    Ostatnio edytowane przez tadzio90 ; 11-12-2017 o 08:47



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Lubasz
    Postów
    225
    Auto
    linea
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał tadzio90 Zobacz post
    Już dziś trzeci raz samochód po odpaleniu i włączeniu na jakikolwiek bieg wydaje bardzo głośne dźwięki i drży. Działo się to za każdym razem po odpaleniu po zimnej, deszczowej nocy. Co dziwne hałas ustaje po ok 10 sek, brak wyświetlania jakiegokolwiek błędu czy problemów w działaniu auta. Przejechałem dopiero 1200km, a do ASO mogę podjechać dopiero w przyszłym tygodniu. Jakieś pomysły jak na razie?

    Edit:
    Chociaż przy wrzuceniu biegu zwiększają się też obroty, może któraś z rolek silnika...
    Witam ,cisza na forum ,wiadomo odwiedzić trzeba serwis coś już wiesz co i jaka przyczyna ,ja dochodzę do 2 tyś km ,mój pierwszy automat na razie zadowolony

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    41
    Auto
    TIPO LOUNGE 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Przekroczyłem 30 000 km, auto użytkuję od 12 miesięcy.
    Ze skrzyni automatycznej jestem bardzo zadowolony. Zarówno w lato jak i w zimę sprawuje się bardzo dobrze.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Tipo Sedan Lounge 1.6
    Rocznik
    2017
    Jak na razie problem z braku mrozów nie występuje, więc pewnie będzie mi dane na nie poczekać.
    Aczkolwiek kolega mechanik sugeruje, że może być to po prostu normalne działanie poduszek pod silnikiem w nowym samochodzie.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Jeżdżę Tipkiem w automacie od roku żadnych problemów ze skrzynią.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Lubasz
    Postów
    225
    Auto
    linea
    Rocznik
    2008
    To mój pierwszy automat ,kupiony we wrześniu na razie zadowolony skrzynia pracuje ok,spalanie ok teraz mam na komie 7,0 ,kiedyś sprawdzałem ręcznie kom zaniża o 0,3 do 0,5 l ale to ok, poczytałem instrukcję ,trochę w internecie o obsłudze skrzyni ale tego nigdzie nie wyczytałem jak ustawić ,mamy zimę może zdarzyć się że potrzebne będzie grzanie silnikiem na postoju ,lewarek ustawić na Neutral czy Parking aby skrzynia miała smarowanie najlepsze

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Tipo Sedan Lounge 1.6
    Rocznik
    2017
    Na postoju dłuższym, by ogrzać samochód zawsze najlepiej na biegu (D lub R) trzymać plus hamulec. Tylko na neutralu (N) skrzynia nie ma smarowania. Tak samo przed przejazdem kolejowy, trzymać cały czas na D (jeśli zmęczy się noga, jest też hamulec ręczny). Oczywiście dla zamknięcia bramy/garażu na tę chwilę musisz przełączyć na P, jednak lepiej zbyt długo włączonego silnika na nim nie trzymać, zużywają się tarczki sprzęgła.
    Dla dłuższej żywotności należy też pamiętać, aby na nierównej nawierzchni najpierw zaciągać hamulec ręczny, potem dopiero przełączać na postój, bo niepotrzebnie niszczy się zapadka blokady kół.
    Bieg Neutralny służy właściwie tylko na czas holowania na niewielkie odległości, jednak automaty i tak bezpieczniej jest przewozić na lawecie.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Lubasz
    Postów
    225
    Auto
    linea
    Rocznik
    2008
    To jak może się tak zdarzyć że będę stał w zaspie godzinę i aby nie zamarznąć silnik pracuje , najlepiej dzwignia na D i trzymać na hamulcu albo ręczny zaciągnąć

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał tadzio90 Zobacz post
    Na postoju dłuższym, by ogrzać samochód zawsze najlepiej na biegu (D lub R) trzymać plus hamulec. Tylko na neutralu (N) skrzynia nie ma smarowania. Tak samo przed przejazdem kolejowy, trzymać cały czas na D (jeśli zmęczy się noga, jest też hamulec ręczny). Oczywiście dla zamknięcia bramy/garażu na tę chwilę musisz przełączyć na P, jednak lepiej zbyt długo włączonego silnika na nim nie trzymać, zużywają się tarczki sprzęgła.
    Dla dłuższej żywotności należy też pamiętać, aby na nierównej nawierzchni najpierw zaciągać hamulec ręczny, potem dopiero przełączać na postój, bo niepotrzebnie niszczy się zapadka blokady kół.
    Bieg Neutralny służy właściwie tylko na czas holowania na niewielkie odległości, jednak automaty i tak bezpieczniej jest przewozić na lawecie.
    tadzio90, nie obraź się , ale gdybyś chociaż trochę znał budowę i zasadę działania, klasycznego hydraulicznego automatu, takiego jaki zamontowany jest w Tipo, to byś czegoś takiego nie napisał. Chyba, że to porady z FAKT-u , albo Super Expresu.
    Po pierwsze - Jeżeli silnik samochodu pracuje , czyli obraca się konwerter , pracuje również pompa oleju. W trybie N również. Dla skrzyni pracującej bez obciążenia ,z silnikiem pracującym na wolnych obrotach , to smarowanie jest w zupełności wystarczające. To podobnie tak jak w silniku , wolne obroty ciśnienie oleju 1,5 bara , wysokie obroty , ciśnienie oleju 5 barów.
    Po drugie - Tryb P , jest dokładnie takim samym trybem pracy jak tryb N (czyli wszystkie sprzęgła i hamulce zwolnione) , a różni się tylko i wyłącznie włączoną mechaniczną blokadą. Tarczki cierne , ani metalowe się nie zużywają, ponieważ w żadnym z tych trybów pracy, nie są uruchomione sprzęgła.
    Na jednym i drugim trybie , samochód może stać z uruchomionym silnikiem dowolnie długi czas.
    Także tipomirek, jak wpadniesz w zaspę , możesz przełączyć dźwignię na tryb P i stać , aż skończy Ci się paliwo
    bibi, kmlnvm i szutawaldemar lubią to.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    i mądrego dobrze posłuchać choć mam manuala
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Chyba, że to porady z FAKT-u , albo Super Expresu.
    Mniej więcej, podobne "porady" pojawiają się w motoryzacyjnych odpowiednikach w/w szmatławców co jakiś czas.

    Samochodów z przekładnią automatyczną używam od lat, pierwszy miałem jakieś 20 lat temu. Rozbierałem takie przekładnie (klasyczne, hydrauliczne), naprawiałem (co się dało i jak się dało), mam jakieś pojęcie (blade?) o ich działaniu.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Tryb P , jest dokładnie takim samym trybem pracy jak tryb N (czyli wszystkie sprzęgła i hamulce zwolnione) , a różni się tylko i wyłącznie włączoną mechaniczną blokadą.
    Dokładnie tak, jeśli silnik pracuje to pompa działa. Najczęstszym błędem jak traktowanie [P] jako hamulca postojowego, ta zapadka blokująca w żadnej przekładni nie jest przesadnie wytrzymała i można łatwo spowodować jej uszkodzenie (a naprawa kosztuje).


    Cytat Napisał tadzio90 Zobacz post
    Tylko na neutralu (N) skrzynia nie ma smarowania.
    Ta jasne, akurat.
    Korzystałem z [N] używając automatu zwykłego i CVT, jakimś cudem żaden nie umarł od braku smarowania. Neutral służy do używania tak samo jak w każdej innej przekładni, tak samo jak hamulec postojowy. Tak, wiem, teraz na kursach nauki jazdy nazywają go "hamulcem awaryjnym" i zabraniają używania (fakt że nowe auta miewają różne elektrycznie sterowane patenty które "wzbogacają wrażenia" z używania ręcznego, z czego cieszą się głównie mechanicy).
    Ciekawe że najprostszym sposobem dynamicznej (całkowitej) wymiany oleju jest rozłączenie wężyka do chłodnicy i włączenie [N] (plus uruchomienie silnika) -> olej leci równo, cała wymiana zajmuje pięć-dziesięć minut.

    Cytat Napisał tadzio90 Zobacz post
    samochód po odpaleniu i włączeniu na jakikolwiek bieg wydaje bardzo głośne dźwięki i drży. Działo się to za każdym razem po odpaleniu po zimnej, deszczowej nocy. Co dziwne hałas ustaje po ok 10 sek, brak wyświetlania jakiegokolwiek błędu czy problemów w działaniu auta.
    Spróbuj nagrać te dźwięki, tylko nie tosterem i najlepiej z otwartą maską. Pewnie nie zgadniemy co to, ale może akurat się uda.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    35
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2016
    "Dokładnie tak, jeśli silnik pracuje to pompa działa. Najczęstszym błędem jak traktowanie [P] jako hamulca postojowego, ta zapadka blokująca w żadnej przekładni nie jest przesadnie wytrzymała i można łatwo spowodować jej uszkodzenie (a naprawa kosztuje). "

    Ja robie tak, ze jak parkuje auto, wciskam hamulec noga i wrzucam (P) po czym puszczam hamulec, auto sie troszke ztacza i wyłaczam go nie urzywajac recznego. Mozesz napisać czy dobrze robie?
    Ostatnio edytowane przez Lukas18mu ; 27-07-2018 o 23:31

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2018
    Skąd
    Trójciasto
    Postów
    1
    Auto
    Station Wagon 95km
    Rocznik
    2017
    Źle.

    1) Parkujesz auto.
    2) Zaciągasz ręczny
    3) Puszczasz hamulec - pozwalasz zaprzeć się na ręcznym.
    4) Wrzucasz P.

    Jak robisz tak jak opisałeś, to cały ciężar auta opiera się właśnie na "zapadce"/blokadzie w skrzyni. Wystarczy, że ktoś delikatnie Cię stuknie na parkingu i może Ci uszkodzić P w skrzyni. Jak zrobisz tak jak opisałem, większość masy auta opiera się na hamulcu ręcznym.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Lukas18mu Zobacz post
    Ja robie tak, ze jak parkuje auto, wciskam hamulec noga i wrzucam (P) po czym puszczam hamulec, auto sie troszke ztacza i wyłaczam go nie urzywajac recznego. Mozesz napisać czy dobrze robie?
    Jeżeli stoisz na pochyłości to źle. Samochód trzymają tylko blokady w skrzyni , w takich przypadkach zawsze zaciągaj ręczny. Na równym podłożu , teoretycznie wystarczy samo P. To trochę inaczej niż przy manuału , gdzie na wyłączonym silniku i zapiętej 1 lub R , samochód trzymają opory wewnętrzne silnika i kompresja.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    35
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2016
    Tak robilem przez pół roku, raczej nie parkowalem na powierzchni pochyłej, mam tylko nadzieje ze nic sie w tej skrzyni nie zurzyło.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Holowanie Cromy z automatem
    Napisany przez Lucek_ na forum Croma
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 11-01-2022, 20:12
  2. Czy warto kupić nowe doblo 2 z automatem
    Napisany przez Lza na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-01-2016, 21:12
  3. Poszukiwanie Cromy z automatem prośba o opinie
    Napisany przez Wing_Z na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-02-2015, 18:08
  4. Zagrzebanie się automatem- błoto/śnieg
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 16-01-2015, 12:00
  5. Problem z automatem zawiesza między 3-4 lub 4-5
    Napisany przez michu na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-05-2013, 20:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531problemy-z-automatem-39533

tipo automat

fiat tipo automattipo automat opiniefiat tipo 1.6 automat opinietipo z automatemfiat tipo automat opiniefiat tipo 1.6 automat forumtipo 1.6 automatFiat tipo automat problemyTipo awaria utomatufiat tipo kombi automattipo automat czy manualfiat tipo 1.6 automat cenafiat tipo skrzynia automatyczna opiniefiat tipo 1.6 automatfiat tipo wymiana oleju w automacie site:fiatklubpolska.plskrzynia automatyczna fiat tipo opinieskrzynia automat tipotipo autonat opinieco za autumat pracuje w fiacie tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl