Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
Like Tree1lubi to!

Temat: Problematyczne ASO  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    B-stok
    Postów
    4
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2017

    Problematyczne ASO

    Mam do zaprezentowania przypadek, który wydaje mi się jest nietuzinkowy.
    Jakiś czas temu zostało zgłoszony przypadek uszkodzonego tunelu w Tipo (wybrzuszenie na wysokości podstawy hamulca ręcznego).
    Zgłoszenie zostało rozpatrzone pozytywnie.
    W międzyczasie wynikło kilka spraw, a cała operacja wymiany musiała zostać przełożona na inny termin (bliżej nieokreślony).
    Wraz z powoli dobiegającą do końca gwarancją producenta należałoby uporządkować kilka mankamentów jakościowych w samochodzie.
    Ponowna wizyta w autoryzowanym serwisie i małe zaskoczenie.
    Odmowa wymiany uszkodzonego elementu przed zbliżającym się powoli drugim przeglądem technicznym (od razu dodam, że zamierzałem go sobie darować, przynajmniej w ASO), który wypada za kilkanaście dni. Wymiana jest jedynie możliwa po opłaceniu przeglądu. Dla pokrzepienia zostało mi przekazane, że w samochodzie zostanie sprawdzonych szereg elementów wraz z zakończeniem gwarancji na części mechaniczne auta.
    Zawsze mi się wydawało, że reklama jest dźwignią handlu, a nie szantaż.
    To chyba nie jest normalne.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    330
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Które to ASO?
    Awanturę trzeba było skręcić, bo gwarancja nie jest rok, 11 miesięcy i kilka dni, tylko dwa lata, jeśli mają wątpliwości niech zajrzą w warunki gwarancji.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,460
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Polecam napisać do FCA Polska, opisując sytuację oraz ASO

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,224
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Niektóre ASO schodzą na złą drogę szukając oszczędności. Wkleję to fragment skargi klienta, kierowanej do głównego importera dość popularnej u nas marki."Na okresowym przeglądzie nie wymieniono mi filtra oleju, choć taka pozycja była na fakturze i została zapłacona. Zgaszałem przy przegladzie jeszcze inne usterki , które nie zostały usunięte . Co do opisanej sytuacji. Zawinił pracownik , który nie wymienił filtra oleju , gdyż (podobno) nie miał do tego typu silnika .Tłumaczenie oczywiscie smieszne. Pracownik miał ponieść konsekwencje . Jakie nie wiem. A żeby uniknąć kłopotów i skargi kier. zaproponował mi ponowną wymiane oleju. Filtr otrzymałem przy reklamacji (do samodzielnej wymiany). W cyklu zgłoszen usterek miałem też obijajacy się zawias drzwi bocznych i problem z domykaniem. Po oględzinach jaiegoś eksperta stwiedzono że jest to usterka powszechna /ten typ tak ma/, a czas na naprawy minął /6 mies/ .Usługa regulacji kosztuje. Teraz mogą co najwyżej bić młotkiem po zawiasie i liczyć że się uda naprawić. Stwierdzili, że mogłem zgłosić wcześniej reklamacje i kropka. Po calej dyskusji porosiłem o wgląd do systemu.Zanotowany był problem rok wczesniej . A pracownik to zaniedbał. Pojawiła się Pani ,grzecznie przeprosiła . Potem wyszedł kier. Tu znów kilka złych stwierdzeń .Oczywiscie sie nie zgodziłem z tymi faktami. I zagrosiłem tel do centrali. W miedzy czasie pojawił sie mechanik i coś ustawiał na rolkach .Jest lepiej. Całosc trwała 2 min. Na sam koniec okazało sie ze mam 4 lata gwarancji na te elementy .Gdy wyszło to na jaw to proponuje mi sie wymianę elementów jezdnych drzwi/ rolki i zawias/ Na koniec szef zarzadził mycie pojazdu , a ja dostalem, swiateczne pierniki. I tak mnie udobruchali. Ogólnie człowiek uczciwy dla serwisu to wróg."
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    177
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG / Doblo 1.4 t-jet 120KM
    Rocznik
    2011 / 2019
    Micr0mega
    Zadzwoń na infolinię bo tam siedzą ludzie we Włoszech i wszystko raportują dalej i napisz skargę do FCA które prześlę to do ASO do „rzecznika praw klienta”.Ogólnie niektóre ASO to tylko do stempelka w karcie gwarancjyjnej bo za wiele to tam sobą nie reprezentują.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,218
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    W Białymstoku jest tylko jedno aso fiata...

    Tyle razy po nich jechałem, ze tym razem sobie daruje...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    W tym aso rzecznikiem jest kierownik serwisu, przyłapałem go na kłamstwie prosto w oczy, od razu mu je udowodniłem, nie było żadnego przepraszam tylko dalsze miganie się i zmiana tematu.

    Skarga do fca to jedna z metod. Nic nie ugrasz ale moze uwalą im premie. Druga opcja na odegranie sie na nich to wystawienie ocen w ankiecie na poziomie 5. Tez premii nie będzie. Chamskie to ale jak Kuba Bogu...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #7
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Też się szarpałem z jednym (warszawskim) ASO. W końcu miałem dość i wykonałem telefon do centrali. Efekt czarodziejskiej różdżki. Przedmówca napisał, że to chamskie wyjście z sytuacji. Nie zgodzę się. Po chamsku pogrywa ASO kwestionując to, że coś co warunkuje umowa nam się nie należy. Otóż należy i dobrze o tym wiedzą. Musi im się kalkulować podejmowanie ryzyka, by zrobić z klienta jelenia. Jeśli nie będziemy takich sytuacji pozostawiać bez reakcji, przestanie im się to w końcu kalkulować i jakość obsługi na tym zyska.
    PS. W innym ASO nie mieli problemu z niczym. Zrobili wszystko jak prosiłem i nawet dali auto na czas wymiany.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,224
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jeśli użytkownik auta, po zakończonym okresie gwarancyjnym podjeżdża do pierwszego z brzegu warsztatu i mechanik mówi mu, że filtr pyłkowy oraz oleju nie były wymieniane od nowości (mają nr i rok prod), to jest ewidentny przykład "rzetelności" usług ASO ( a takie przypadki są mi znane). Nigdy też nie przyszło by mi do głowy nazwać chamem, kogoś kto upomni się o swoje, za co zapłacił i co było przedmiotem umowy.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    B-stok
    Postów
    4
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2017
    Wczorajszego dnia został wykonany telefon do centrali. Pani po drugiej stronie telefonu sporządziła notatkę i obiecała przekazać ją dalej. Czas odpowiedzi to 2-3 dni robocze, na chwilę obecną brak odzewu.
    Zakładam, że FCA płaci drobnymi za obsługę gwarancyjną swoich samochodów, jeśli ASO musi zniżać się do takich praktyk.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    177
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG / Doblo 1.4 t-jet 120KM
    Rocznik
    2011 / 2019
    Jeśli zgłosiłeś w ASO usterkę wcześniej to powinna wisieć w ich systemie do czasu rozwiązania, usunięcia. Mam pewną „usterkę" u siebie i wisi ona w systemie ASO i FCA do momentu jej rozwiązania. Najprawdopodobniej ASO przypuszcza, że jesteś u nich ostatni raz więc chce wyrwać na koniec jeszcze dodatkowe kilka złotych.

    Najchetniej widział bym twój wpis na wykopie, zaraz by się ASO obsrało po takiej reklamie, nawet bez podawania nazwy dilera.

  12. #11
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    41
    Postów
    59
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    Panowie ja domagając się normalnej pracy auta przeszedłem cała tą drogę - zarówno Fiat Polska, kilka ASO jak i telefon do Włoch. To co zrobili we Włoszech to jedynie było skierowanie informacji do wskazanego ASO o ponowne rozpatrzenie moich zgłoszeń - ASO wezwało "niezależnego" eksperta który w 40 minut bez użycia komputera i w ogóle niczego stwierdził że auto jest sprawne. Równie dobrze mógł nie przyjeżdżać tylko wysłać od razu opinię - efekt byłby ten sam. Na tej podstawie włoska infolinia powiedziała że przecież zgłosili prośbę do ASO o ponowne rozpatrzenie więc o co mi chodzi, a Fiat Polska zasłonił się "ekspertyzą". Po wielu miesiącach zostałem zrzucony na przysłowiowe drzewo z dalej niesprawnym autem. Finalnie pojechałem do innych ASO aż trafiłem na takie które naprawiło. I tu powstaje pytanie, kto powinien ponieść konsekwencje i pokryć moje koszty? - w końcu jak się okazało miałem rację i wada/wady były.

    Nie mówię , żeby nie dzownić, ale z perspektywy ilośći zrobionych kilometrów, zamiennych aut, kupionych interfacow i softu oraz opłat za przeglądy, stwierdzam ze taniej byłoby zrezygnować z gwarancji i pseudoprzeglądów tuż przed pierwszym z nich i naprawić z własnej kieszenie ewentualne usterki - wyszłoby taniej , a na pewno szybciej.

    Dla mnie marka Fiat jest teraz typowym przykładem "cmokania klienta do momentu zakupu" - potem radź sobie sam. Przykre i z pewnością jest to ostatnie auto tej marki, bo obsługa jest fatalna.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,224
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał cac Zobacz post
    Finalnie pojechałem do innych ASO aż trafiłem na takie które naprawiło. I tu powstaje pytanie, kto powinien ponieść konsekwencje i pokryć moje koszty? - w końcu jak się okazało miałem rację i wada/wady były.
    Koszt powinien zostać przerzucony na ASO, które nie wykryło i nie usunęło usterki. Problem w tym, że trzeba by dysponować opinią rzeczoznawcy, stwierdzającą jakie nieprawidłowości, wady i usterki występowały w pojeździe. Podejrzewam, że i tak niezbędne okazało by się pozwanie serwisu do sądu. Od obrony, lepszym rozwiązaniem wydaje się być atak. Znam przypadek, gdy klient postawił swoje auto przed wejściem do serwisu. Auto zostało oklejone napisami "stoję tu, bo nie potrafią mnie naprawić". Można też pokusić się o reklamację z "reklamą". W piśmie adresowanym do ASO wskazać na chęć zainteresowania sprawą rzecznika konsumentów - i w trosce o dobro warsztatu - podzielenia się uwagami na temat działalności serwisu na forach motoryzacyjnych, co powinno uchronić przedmiotowy serwis od ryzyka kontaktów z klientami.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,926
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    W piśmie adresowanym do ASO wskazać na chęć zainteresowania sprawą rzecznika konsumentów - i w trosce o dobro warsztatu - podzielenia się uwagami na temat działalności serwisu na forach motoryzacyjnych, co powinno uchronić przedmiotowy serwis od ryzyka kontaktów z klientami.
    Wiesz gdzie to oni mają?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał cac Zobacz post
    Dla mnie marka Fiat jest teraz typowym przykładem "cmokania klienta do momentu zakupu" - potem radź sobie sam. Przykre i z pewnością jest to ostatnie auto tej marki, bo obsługa jest fatalna.
    Myślisz, że w innych markach jest lepiej? Żebyś się nie zdziwił.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,224
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wiesz gdzie to oni mają?
    Jednostkowy przypadek mogą mieć gdzieś, ale kilka, czy kilkanaście przypadków już robi różnicę.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Myślisz, że w innych markach jest lepiej? Żebyś się nie zdziwił.
    Tak, w innych krajach jest inaczej - zwłaszcza tych zachodnich.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  16. #15
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Przykładem choćby awaryjny silnik forda, który w zachodniej Europie wymieniają na swój koszt, ale nie w Polsce...


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ducato - mega problematyczne
    Napisany przez Wooca$h na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-04-2019, 08:28
  2. Problematyczne palio
    Napisany przez Pussy_Wagon_Palio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-01-2015, 20:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl