Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 95
Like Tree11lubi to!

Temat: Parowanie lamp na tylnej klapie TIPO SW  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    Beskidy
    Postów
    178
    Auto
    Tipo HB
    Rocznik
    2021
    Panowie i Panie. Tak sie składa że siedzę już sporo lat w biznesie oświetlenia samochodowego więc coś może doradzę. Skropliny i kondensa są zawsze naturalnym zjawiskiem u wszystkich producentów oświetlenia, wynika to z dużej różnicy temperatur między wnętrzem lampy/reflektora a temp. otoczenia (sprawdźcie sobie na googlach temp. trzonka żarówki i bańki szklanej) i co za tym idzie dużej różnicy ciśnień. Natomiast każdy reflektor/lampa jest projektowana tak aby mieć zdolność do samooczyszczania. W zależności od producentów rozwiązania wspomagające są różne np.to korki wentylacyjne labiryntowe, korki membranowe gore-tex, ale tez wymuszone obiegi przez fajki umieszczone w atrapie chłodnicy. Są też rozwiązania kamuflujące lecz nie eliminujące problem jak lakierowanie klosza od wewnątrz lakierem anti-fog (para nie osadza się na kloszu, skrapla się na korpusie)
    Więc okresowe występowanie zaparowania nie dyskwalifikuj lampy. Problem ten występuje szczególnie w okresie jesienno-zimowym i w specyficznych warunkach temperatura/wilgotność może się utrzymywać dłuższy czas. Jedynie stojąca woda świadczy o rozszczelnieniu komponentu i jest zasadnym powodem do reklamacji.
    Popatrzcie na ulicy...pierwsza liga też ma ten problem. Więc spokojnie. Optyka nie jest zagrożona, to tylko metalizowane tworzywo, zmieni się temp. i problem zniknie.
    marx30 i kartonik lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    I dzieki za pare slow ze zrodla. Tak jak juz pisalem nie badzmy bardziej papiescy od papieża z tymi wymaganiami.

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    Beskidy
    Postów
    178
    Auto
    Tipo HB
    Rocznik
    2021
    Jeszcze jedna sugestia patrząc na fotki i Wasze komentarze. Zaparowania z fotek są jak najbardziej normalne, nie widzę tam dużych skroplin więc jest to stan łagodny. Nie doszczelniajcie lamp, tylko zaszkodzicie. Punkty wentylacyjne są po to aby wysuszyć wilgoć, która zawszę będzie w stanie dostać się do wnętrza (np. odparowanie wody z typowego materiału korpusu PA który chłonie wilgoć z atmosfery). Z doświadczenia wiem że ASO które wymieniają takie refl./lampy ostatecznie same pokrywają koszty podmiany. Więc głowa do góry to nie wada, a fizyki się nie oszuka

  5. #64
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #65
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    To jest feature. To normalne Ch.., że za dwa, trzy lata żarówka wpadnie do lampy razem z gniazdem

  7. #66
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dla równowagi (patrz fotka)
    Tak, to w tej solidnej niemieckiej marce (w której z jakichś powodów pod koniec roku zdecydowano że ma być mniej ocynku na blachach (moze zeby nadrobic straty spowodowane awarią tłoczni) a kontrolę jakości robią pracownicy rotacyjni zatrudnieni przez pośrednika A...co za 13.5 zl/h- a wiem to z pewnego źródła). Przykro to mowic bo staram sie byc lokalnym patriotą. Akurat parowanie to drobiazg w porównaniu z kurzem jaki się zbiera w tych lampach i maluje w połączeniu z wilgocią przepiękne wzory. No i potem zdziwko że soczewki slabo świecą.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-02-2018 o 01:10

  8. #67
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Mnie tam nie wzrusza. W rodzinie mam nową corollę na wypasie i przez 1,5 roku 3ci komplet reflektorów wymieniają.

    Jest różnica pomiędzy lekką kondensacją, a tym co się dzieje w światłach cofania SW. Czasem auto mi chodzi przez 8h non stoper i odparować nie chce.

  9. #68
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jak by Ci te cofania jeszcze przez 8h świeciły cały czas to i by odparowały

    Ja nie zamierzam nic tu robić póki nie zrobi się basen :-) zdjęcia dałem poglądowo a to co zaobserwowałem pokrywa się z tym długim wywodem o parowaniu i konstrukcji lamp. Jak już pisałem wcześniej, u żony w c3 od 2013 lampy są prawie non stop zaparowane od środka i nic nie zardzewiało a jak się przepala żarówka to dlatego ze kupiłem i wstawiłem badziew najtańszy, teraz siedzą drogę żarówki i już któryś rok świecą.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    Beskidy
    Postów
    178
    Auto
    Tipo HB
    Rocznik
    2021
    Co do lampy SW, tutaj niestety nie jest lekko z punktu widzenia designu. Małe powierzchnie odbłyśników (=mała kubatura wnętrza lampy), dość dobre dopasowanie do nadwozia, małe szczeliny (=brak przepływu powietrza, wentylacja lampy słaba, reflektory mają łatwiej) więc kondensa jak na foto może wystąpić.
    Jeżeli auto stoi na zewnątrz a warunki temp/ciśn są niekorzystne stan ten może się utrzymywać długo. Jak macie możliwość włożenia do ciepłego garażu to powinno to odparować.
    Jeszcze nie miałem potrzeby grzebać w lampach Tipo i nie wiem jak dokładnie wygląda pokrywa żarówek + jakie tam siedzą korki odpowietrzające ale czasami konstrukcja też może przyczyniać się do zaciągania wilgoci (dlatego wchodzi się w korki gore-tex np. Nitto Denko cap).

  11. #70
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    W wersji SW są chyba takie same lampy tylne jak w HB.

  12. #71
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tak to wyglada
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    Beskidy
    Postów
    178
    Auto
    Tipo HB
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Tak to wyglada
    Z tego co widzę są korki labiryntowe, tzw kapelusze. Korki są dwa więc pewno wentylują górną i dolną sekcję lampy. Teoretycznie jest ryzyko że może następować tamtędy przeciek wody. We fiatach lampa nie jest doszczelniona do nadwozia jak np. w japońcach i woda spływająca po klapie omywa lampę i gdy jest zatkany/niedrożny dolny odpływ pod lampą przez np. błoto, liscie podnosi się poziom wody we wnęce lampy i przenika ona przez korki. Ale wtedy raczej było by dużo stojącej wody a nie skropliny/zaparowanie.
    Czasami też wiązka wychodząca z nadwozia tak się układa/zagina we wnęce lampy że dotyka korka, i wtedy w przypadku deszczu woda spływa po wiązce wprost do wnętrza lampy.
    Można bezkosztowo te dwie rzeczy sprawdzić (drożność, poprowadzenie wiązki). Ewentualnie po zdjęciu pokrywy żarówek, sprawdzić czy jest wyśrodkowany odcisk krawędzi korpusu na uszczelce, przy podwinięciu uszczelki też może coś się dziać. Ale znowu była by tam woda a nie skropliny.
    Generalnie sugeruje nie przeginać z tematem w żadną stronę, jeżeli w lecie wszystko było OK to ja bym żadnych drastycznych ruchów nie robił - wymieniał ktoś szybę jak mu paruje w zimie, chyba nie -włączamy wtedy nawiew, niestety lampy nie mają wiatraczka. W Tipo nie ma żadnej elektroniki (brak płytki PCB z ledami) więc za bardzo nie ma się co zepsuć, jak stoi woda to zaśniedzieją ścieżki przewodzące, ale to mówimy o lampie-akwarium a nie o skroplinach.

  14. #73
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A może wkleić kawłek goretexu w te kapelusze? Tak sobie gdybam u mnie nie parują ale auto stoi w garażu. Czy ja dobrze widzę: żeby wymienić żarówkę trzeba to rozkręcać?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-02-2018 o 17:09

  15. #74
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Raczej powinno być na zatrzaskach ale na twym zdjęciu są śrubki 🧐


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    Beskidy
    Postów
    178
    Auto
    Tipo HB
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A może wkleić kawłek goretexu w te kapelusze? Tak sobie gdybam u mnie nie parują ale auto stoi w garażu. Czy ja dobrze widzę: żeby wymienić żarówkę trzeba to rozkręcać?
    Nie da sie nałożyć to są inne korki.
    Nitto jest to tuba gumowa, na górze zaślepiona białą membraną i na to nałożony korek ochronny -na ogół szary. Wpisz nitto denko na googlarce. Kapelusz to zwykły plastik.
    Oczywiście na kominek w korpusie zamiast kapelusza można założyć nitto (o ile nie ma konfliktu średnic) i i tak też robią producenci jeżeli typowe testy np. próba deszczu/wentylacji statycznej/ kondensy /innych wychodzą negatywne na etapie badania/rozwoju wyrobu.
    Jest jedna uwaga, korek membranowy chroni przed dostępem wody bo membrana jej nie przepuszcza, ale też ogranicza naturalny przepływ powietrza przez lampę...co już pisałem zjawisko wentylacji/samooczyszczania. Więc nie zawsze jest lepszym rozwiązaniem ale zawsze można spróbować.
    Są też korki frmy GVS z membranami o różnej paroprzepuszczalności, więc to też jakaś opcja (nitto ma oryginalne gore, gvs - jakąś inną membranę).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    Raczej powinno być na zatrzaskach ale na twym zdjęciu są śrubki ��


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    pokrywa żarówek jest z tego co widze na śrubki. To lepsze rozwiązanie, zatrzaski klipy rzadko kiedy umożliwiają ponowne poprawne zamknięcie /doszczelnienie pokrywy. Uszczelka po czasie ulega wygnieceniu/kompresji i klipy nie doszczelniają jak należy, śrubkę zawsze da się mocniej/słabiej dokręcić. Wiec tu jest na +
    Ostatnio edytowane przez lanki ; 09-02-2018 o 18:53


 
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Napis Bravo na tylnej klapie
    Napisany przez Kubaa456 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-09-2017, 20:34
  2. Multipla napis na tylnej klapie.
    Napisany przez szlaufik na forum Multipla
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-01-2014, 22:00
  3. brak zasilania w doblo na tylnej klapie
    Napisany przez martind na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-06-2013, 23:44
  4. Zamek w tylnej klapie
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-07-2009, 15:08
  5. [blachy] Brzęczenie w tylnej klapie (kombi)
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-09-2008, 18:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531parowanie-lamp-na-tylnej-klapie-tipo-sw-38805

parujace lampy tipo

tipo zaparowywanie lamp

parowanie lamp fiat tipo

denko nitto co to jest w leflektorze

lampa tylna tipo

https:fiatklubpolska.pltipo-531parowanie-lamp-na-tylnej-klapie-tipo-sw-388055

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl