Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
Like Tree3lubi to!

Temat: Odma Fiat Tipo 1.4 T-Jet  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    526
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Odma może być niedrożna. Jednak można ją wyczyścić, a nie kupować nowej. Prosta robota.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,620
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Odma może być niedrożna. Jednak można ją wyczyścić, a nie kupować nowej. Prosta robota.
    To nie jest odma jak w starym wolnossaku 1.2, czy 1.4. T-Jet ma separator. Rurę łatwo wyczyścić bez uszkodzeń, która idzie z separatora do rury przed turbo, ale separatora już nie, przynajmniej bez połamania otworzyć mi się separatora w MultiAir nie udało.

    Przy spuszczaniu oleju zawsze należy rozszczelnić korek/bagnet.
    Qvadrat lubi to.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,131
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    A tego nie idzie wyczyścić przez namoczenie w jakimś specyfiku, a później opłukanie dodatkowym środkiem czyszczącym? może coś jak zmywacz do hamulców...

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2014
    Skąd
    SK
    Postów
    6
    Auto
    Lancia Delta 1,4 T-Jet 150KM LPG
    Rocznik
    06.2010
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Mcgregor Zobacz post
    Witam. Dzisiaj w 1,4 t-jet wymieniałem u mechanika olej. Jak odkręcił korek miski olejowej olej spływał wolno a jak wyjął bagnet to olej spłynął szybko. Diagnoza mechanika to niedrożna odma. Pytanie jakie są inne objawy niedrożnej odmy w tym silniku bo jedyne co zauważyłem to to że po krótkim postoju po ponownym uruchomieniu silnika czuć intensywny zapach oparów gorącego oleju w kabinie a po kilku minutach jazdy ten zapach znika. nie wiem czy przed podniesieniem auta i odkręceniem korka miski olejowej mechanik nie powinien odkręcić korka wlewu oleju lub wyjąć bagnetu . Może odma jest sprawna . Jak uważacie? jak powinno to wyglądać.
    Cześć,

    Korek wlewu oleju odkręca się po odkręceniu śruby spustowej ze względów praktycznych, przy odwrotnej kolejności następuje natychmiastowy szybki wypływ oleju, Niezależnie czy odma będzie zatkana czy nie, olej będzie szybciej wypływał po odkręceniu korka wlewu.
    Można sprawdzić czy odma jest zatkana dmuchając i wciągając powietrze przez wężyk odpowietrzający separatora, powinien być drożny z wyczuwalnym lekkim oporem. Próbę wykonuje się na wyłączonym silniku.
    Można jeździć bez hamowania, ale warto mieć sprawne hamulce...

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    526
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Seperator czy odma, podobne działanie. Tak w ogóle o czym mowa. Ten seperatorr, można wyczyścić. Już chyba z 5 razy go czyściłem. Było w nim mnóstwo mazi, która po zamarznięciu sprawi poważny problem.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,620
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Ten seperatorr, można wyczyścić. Już chyba z 5 razy go czyściłem.
    Zatem tylko gratulować, że otworzyłeś 5 razy bez połamania (może w tym od T-Jet da się), bo w tym od MultiAir ciężka sprawa - twardy plastik, przy próbie przepchnięcia zatrzasków pęka dekielek, raz robiłem, spodziewałem się tego po lekturze w internetach, więc miałem drugi nowy na boku - przy okazji rozrządu - swoją drogą był czysty.
    Zazwyczaj przy masełku pierwsze co, to trzeba sprawdzić podczas jazdy jak termostat śmiga, sprawdzając parametry w MES, bo wskaźnik temperatury w zegarach będzie stał na połowie (czyli 70stC), a płyn chłodniczy będzie miał dokładnie tyle samo i nie będzie szło wyżej, a olej będzie miał za niską temperaturę - w moim tak było, po wymianie trzyma 78-82stC (T-Jet i MultiAir mają termostaty na 80stC).


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Fiat 500 odma olejowa
    Napisany przez 126p na forum 500
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-04-2023, 12:45
  2. Odma 1.4 16V
    Napisany przez siwymw na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 24-02-2023, 19:49
  3. Odma 1.4 16v
    Napisany przez k0yot na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-04-2018, 12:31
  4. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  5. Odma
    Napisany przez Jasio1025 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-03-2014, 08:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531odma-fiat-tipo-1-4-t-jet-53291

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl