Witamy na Fiat Klub Polska

- Forum
- Osobowe
- Tipo
- nowe tipo skrzynia 5 biegowa i zabezpieczenie przed wrzuceniem wstecznego
2lubi to! -
1 przez krowka1978 -
1 przez jacek2
-
Nowy klubowicz
nowe tipo skrzynia 5 biegowa i zabezpieczenie przed wrzuceniem wstecznego
Cześć,
zauważyłem, że w tipo 1.0 100KM jest skrzynia 5 biegowa, która nie ma żadnego pierścienia, czy przycisku robiącego za zabezpieczenie przed przypadkowym wrzuceniem wstecznego. Zresztą nie tylko w Tipo tak jest, w oplu corsie nowym też, w Hyundai i20 też.
Dziwne to dla mnie, bo w starych Punto , gdzie układ biegów był identyczny (wsteczny w prawo i do tyłu pod piątką) - takie zabepieczenie było. Trzeba było najpierw podnieść pierścień - inaczej wsteczny nie wchodził.
Myślicie że to zabezpieczenie jest jakoś wewnątrz skrzyni i nie jest już potrzebne, czy po prostu szukają oszczędności i wywalają to, co kiedyś było montowane w standardzie?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Moderator
W moim tipo 1.4 95 koni jest taki podnoszony pierścień.
Pewnie wynika to z tego że mam skrzynię 6 biegową, i 6-tka i wsteczny są w tym samym położeniu, dlatego jest pierścień.
Ty jak nie masz 6-tki to podczas jazdy nie wrzucasz 6-tki i nie masz nawyku wrzucania 6-tego biegu.
Może to o to chodzi.
Jakby był 6 bieg to by był pierścień.
Podobnie ze skrzyniami w tipo gdzie wsteczny wrzuca się jak pierwszy bieg, też pierścień, bo można się pomylić
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

-
Klubowicz
Jeśli wsteczny jest za 5, to raczej nie ma dużego zagrożenia przypadkowego wrzucenia R. W seicento 900 było tak samo, zrobiłem nim ponad 160 tys i ani razu nie zdarzyło mi się wrzucić wstecznego przy 100 km/h.
-
Master

Napisał
JackTheNight
Ty jak nie masz 6-tki to podczas jazdy nie wrzucasz 6-tki i nie masz nawyku wrzucania 6-tego biegu.
Może to o to chodzi.
Jakby był 6 bieg to by był pierścień.
Nadinterpretujesz, a żadnego znaczenia to nie ma, czy R w lewo obok 1, czy w prawo obok 4, czy 6. W GP w pięciobiegowej w 1.4 8V, R obok 4, jest pierścień. W UNO w 5 biegowej w 1.0 nie ma pierścienia (R obok 4), ale R w nim nie da rady wrzucić jeżeli auto się toczy - jest mechanizm w skrzyni (przynajmniej w roczniku 1993). W zastępczym Tipo 1.3MJ z pięciobiegową wrzuciłem 6 przy 80km/h, pomimo, że go nie ma (przyzwyczajenie)... Na szczęście zorientowalem się zanim puściłem sprzęgło... W tym konkretnym egzemplarzu zapiszczał w tym momencie dokładany sterownik czujników cofania
Zdarza się, że w moim GP chcę wrzucić 6, ale nie idzie 
Brak pierścienia, czy wciskacza, tudzież zabezpieczenia wewnątrz skrzyni, jest chamską formą oszczędności przy produkcji.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 21-06-2022 o 11:09
-
Doświadczony klubowicz
Zaczyna się debata nad wyższością Świąt Bożego Narodzenia, nad Świętami Wielkiej Nocy....
-
Master
-
Master
Ten pierscien dzwiga tylko kawalek plastiku ktory nie pozwala lewarka popchnac dalej w bok. Dziwna oszczednosc
Podobne tematy
-
Napisany przez brs3 na forum Tipo
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 21-07-2017, 21:45
-
Napisany przez kam2004 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 03-03-2015, 06:14
-
Napisany przez chrobry na forum Stilo
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 10-02-2015, 10:15
-
Napisany przez Krzysi3k na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 14-01-2015, 08:29
-
Napisany przez tomekbravo94 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 12
Ostatni post: 02-03-2014, 02:27
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:41.
W sieci od 2007 roku.