Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree4lubi to!
  • 2 przez giannini
  • 1 przez SzpicBrodka
  • 1 przez giannini

Temat: Nowe Tipo czy warto brać diesla 1.6 Multijet po dużym rabacie?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    31
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM Sedan
    Rocznik
    2017

    Nowe Tipo czy warto brać diesla 1.6 Multijet po dużym rabacie?

    Witam,

    Zdecydowałem się na zakup nowego auta, wybór padł na Tipo z racji ceny Jeździłem na jazdach testowych 1.4 benzyna 95KM, przyznam trochę mało mocy, poprzednio jeździłem dieslem 105KM i obawiam się, że będzie brakować mi mocy. W jednym salonie w Polsce jest Tipo 1.6 Multijet 120KM w wersji POP, auto ma bardzo duży rabat, kosztuje nowe 54900zł.
    Ta sama wersja wyposażenia 1.4 95 KM benzyna i w tym samym kolorze, najtaniej znalazłem za 47200zł. Różnica jest 7700zł. Myślicie, że warto dopłacać ? W benzynie pewnie i tak z czasem będę myślał o gazie, koszt około 3000zł, więc teoretycznie diesel droższy ok 4700zł - zakładając koszty jazdy ON/LPG na tym samym poziomie a dynamika z pewnością nieporównywalna między 1.4 PB a 1.6 ON. Rocznie robię około 15 tys. km.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    178
    Auto
    Fiat 500X 1.6
    Rocznik
    2017
    Różnica w cenie niewielka, a kupując słabszą wersję będziesz miał żal, że tak zrobiłeś. Zdecydowanie diesel.

    Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    31
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM Sedan
    Rocznik
    2017
    Boję się tylko kosztów napraw diesla po gwarancji i problemów z DPF-em. Szkoda, że ten silnik ma DPF-a.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    15 tys to nie za wiele na diesla, pamiętaj o filtrze cząstek stałych, który przy malych przebiegach moze dać sie we znaki...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    31
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM Sedan
    Rocznik
    2017
    Poza tym jeżdżę trochę po mieście i nie mam garażu, w zimę benzyna zawsze lepiej pali. Ale frajda z jazdy 1.6 na pewno nieporównywalna.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    398
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Przy przebiegu 15 kkm rocznie Diesel trochę nie ma sensu. Gdyby ta wersja miała diesla 150KM, to bym się jeszcze zastanowił, choć DPF dyskwalifikuje ten napęd ze względu na to, że poruszam się w mieście.
    Odnośnie osiągów jeżdżę obecnie Cromą MJTD 150KM. Na jeździe próbnej jechałem T-Jet. O ile rzeczywiście 1.4/95 to rzeczywiście nie jest petarda, o tyle T-Jet jedzie bardzo przyjemnie. Co prawda 120KM to nie jest 150KM, ale różnica w wadze wyrównuje tą przepaść. Polecam Ci sprawdzić ten silnik przed zakupem.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Jeżeli dostaniesz dobrą cenę bierz diesela. DPF nie jest może najlepszym wynalazkiem do jazdy miejskiej , ale myślący kierowca nie będzie miał problemów. Podstawową zasadą , jak zacznie się wypalać , dać mu skończyć procedurę. W trasie jest to praktycznie niezauważalne , ale w mieście zauważysz kiedy się wypala. W fiatowskich silnikach charakterystyczny dźwięk wydechu i lekko podniesione obroty. Moja Alfa ma w tej chwili 208 tyś z czego ostatnie 60 tyś to głównie miasto i nie wiem co to problem z DPF. W mieście wypala mi się średnio co 250 - 300 km i po wypaleniu schodzi do 10% zapchania , czyli jak w nowym samochodzie.
    Jeżeli przesiądziesz się ze 105 konnego diesela (pewnie coś z grupy VW) do wolnossącej benzyny 1,4 95 koni , to będziesz przeklinał ten dzień. Ja gdybym dostał dobrą cenę na 120 konnego SW multijet , na pewno nie kupiłbym 120 konnego SW t-jet , a takim teraz się też poruszam.
    pchris i sebx_g1 lubią to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    31
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM Sedan
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Jeżeli dostaniesz dobrą cenę bierz diesela. DPF nie jest może najlepszym wynalazkiem do jazdy miejskiej , ale myślący kierowca nie będzie miał problemów. Podstawową zasadą , jak zacznie się wypalać , dać mu skończyć procedurę. W trasie jest to praktycznie niezauważalne , ale w mieście zauważysz kiedy się wypala. W fiatowskich silnikach charakterystyczny dźwięk wydechu i lekko podniesione obroty. Moja Alfa ma w tej chwili 208 tyś z czego ostatnie 60 tyś to głównie miasto i nie wiem co to problem z DPF. W mieście wypala mi się średnio co 250 - 300 km i po wypaleniu schodzi do 10% zapchania , czyli jak w nowym samochodzie.
    Jeżeli przesiądziesz się ze 105 konnego diesela (pewnie coś z grupy VW) do wolnossącej benzyny 1,4 95 koni , to będziesz przeklinał ten dzień. Ja gdybym dostał dobrą cenę na 120 konnego SW multijet , na pewno nie kupiłbym 120 konnego SW t-jet , a takim teraz się też poruszam.
    Czy we Fiacie jest jakiś wskaźnik zapchania DPF-a na komputerze w aucie ? Bo piszesz o tych 10% procentach.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2017
    Skąd
    ZBI
    Wiek
    51
    Postów
    30
    Auto
    Tipo HB Lounge 1.6 multijet
    Rocznik
    12.2016
    Fiatowskimi dieslami jezdze ponad 10 lat. Ostatnie 6 lat mialem bravo mjet 120km z dpf. Zrobilem ponad 160k km i nie bylo problemow z dpf. Obecnie jezdze tipo diesel z dpf. 13k km i zero problemow. Fakt.,ze raz duzo mialem jazdy po miescie i co kilka chwila gasilem i zapalalem auto, wtedy pokazal siebkomunikat zeby dokończyć wypalanie. Wyskoczylem na glowna droge, 4-5 bieg i obroty ok. 3k, ciaglej jazdy z 10,km i wszystko ladnie sie wypalilo. Kupilrm autko po rabacie, 17k mniej od katalogowej z przebiegiem 1200 km.
    pchris lubi to.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał malymiki83 Zobacz post
    Czy we Fiacie jest jakiś wskaźnik zapchania DPF-a na komputerze w aucie ? Bo piszesz o tych 10% procentach.
    Fabrycznie nie ma. Na "alfaholikach" jest chłopak elektronik , który robi tzw. DPF monitor. Profi wykonane urządzenie wielkości pudełka zapałek , wpinane na stałe w złącze OBD. Kombinacją przycisków na kierownicy można wyświetlić na wyświetlaczu komputera stan DPF.
    Widoczne wtedy jest:
    - stopień zapełnienia w %
    - przebieg od ostatniego wypalenia
    - średnią kilometrową z ostatnich 3 wypaleń
    A w trakcie wypalania , nawet kiedy nie wyświetlasz statusu , na wolnych obrotach zapala ikonę DPF. Zapobiega to przypadkowemu wyłączeniu silnika. Super przydatny gadżet.
    WojnA00 lubi to.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    398
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Żeby samochód sterował tym kiedy masz jechać a kiedy się zatrzymać... Powiem szczerze, żaden argument nie przekona mnie do auta, które muszę użytkować nie jak ja chcę, tylko jak chory ekolog zdecydował.

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    31
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM Sedan
    Rocznik
    2017
    Po analizie wybrałem jednak i zamówiłem dzisiaj 1.4 95 KM
    P.S. Jak ktoś szuka nowego diesla 1.6 z 2016r., bez przebiegu w Warszawie jest za 54900zł wersja POP + tempomat, radio z bluetooth+ sterowanie z kierownicy + pełnowymiarowe koło zapasowe.
    Salon dokłada jeszcze parctronic albo 1 przegląd gratis - po negocjacjach.
    Ostatnio edytowane przez malymiki83 ; 31-07-2017 o 23:20

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Twoja kasa , Twój wybór.


 

Podobne tematy

  1. 1.4 16V MultiAir - warto brać pod uwagę?
    Napisany przez Luke16 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 11-04-2017, 22:04
  2. Silniki diesla które warto kupić
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-07-2015, 22:32
  3. Warto brać to seicento?
    Napisany przez keflar na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-07-2014, 20:02
  4. Czy warto brac diesla ?
    Napisany przez lebron na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-06-2014, 00:18
  5. V-power, Verwa, ultimate do diesla - czy warto?
    Napisany przez yoyo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 17-11-2009, 10:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531nowe-tipo-czy-warto-brac-diesla-1-6-multijet-po-duzym-rabacie-37968

tipo dieselfiat tipo 1.6 multijet dpf opinieFiat Tipo 1.6 MultiJet opinie o dpfdpf fiat Tipo opinienowy fiat tipo 1.6 120 km forum1.6 tdi vs 1.6 multijettipo 1.6 problemtipo multijet 1.6fiat tipo 1 6 multijet vs forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl