Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
Like Tree9lubi to!

Temat: Nowe silniki hybrydowe w Tipo  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020

    Nowe silniki hybrydowe w Tipo

    Znalazłem informację o nowych silnikach w Tipo 1,5l 130KM 240Nm, miękka hybryda, 7-biegowa skrzynia 2-sprzęgłowa.
    Kilka informacji:
    "Fiat zaprezentował hybrydowe odmiany ostatnich niezelektryfikowanych modeli w swojej gamie. Mimo to wciąż będzie można zamówić Tipo z benzyniakiem lub dieslem. Włoska konstrukcja to tzw. miękka hybryda, wyposażona w zintegrowany rozruszniko-alternator generujący 15 kW. Silnik spalinowy może być jednak odłączany. Polskie przedstawicielstwo nie opublikowało jeszcze informacji o nowym wariancie, ale ceny z innych europejskich rynków wskazują, że tanio nie będzie."
    Niestety artykuł szybko zniknął.

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci...ie-150/xj1s3qm

    EDIT:

    Tu jest treść:
    https://motoryzacja.interia.pl/samoc...we,nId,5836348
    Ostatnio edytowane przez Yarpen ; 18-02-2022 o 07:57



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Yarpen Zobacz post
    Niestety artykuł szybko zniknął.

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci...ie-150/xj1s3qm
    Pewnie Stellantis zadziałał. Zaczęli od tego, że "FIAT upadł na głowę oferując w cenie hybrydowej Corolli". Osobiście gdybym miał wybrać hybrydowe, to na pewno nie wyjca skuterowego od Toyoty. Te ich nowoczesne sprawdzone rozwiązania z lat 80-tych - nie wiem, czy w najnowszych nadal nie ma automatycznego napinacza paska osprzętu... Widok śruby regulującej napięcie paska poprzez podciąganie alternatora rozwala.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-02-2022 o 08:00

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Najważniejsze jest to, że Stelantis inwestuje w Tipo i nie zamierza zaprzestać produkcji.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Yarpen Zobacz post
    Najważniejsze jest to, że Stelantis inwestuje w Tipo i nie zamierza zaprzestać produkcji.
    Co więcej na razie nie będzie tam badziewia PureTech od Puga.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    1.5 i tylko 130 KM? O co tu chodzi skoro 1.3 ma 150/180?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-02-2022 o 17:32

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    168
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet S-Design LPG
    Rocznik
    2019
    Jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie chodzi o ….. ekologię [emoji23]

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    1.5 i tylko 130 KM? O co tu chodzi skoro 1.3 ma 150/180?
    Gdzie widziałeś, że 1.3 ma 180KM?
    Z drugiej strony ten 1.5 ma o 10Nm więcej niż 1.4 MultiAir 140KM.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    168
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet S-Design LPG
    Rocznik
    2019
    Może i więcej ale 10 niutów przy dodatkowym elektrycznym wspomaganiu silnika spalinowego to praktycznie nic. Bravo t-jet miało 150 km i 230 nm

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Gdzie widziałeś, że 1.3 ma 180KM?
    Z drugiej strony ten 1.5 ma o 10Nm więcej niż 1.4 MultiAir 140KM.
    Wszędzie np. tu: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fiat...l_Small_Engine
    Wgl z tymi silnikami jak z tą zasraną pandemią-ta sama rzeczywistość zwrot narracji o 180 stopni. Najpierw pół litra i pincet koni bo pomiar spalania wg jakiejś chorej normy za chwilę zmieniają normę i nagle półtora litra i mocy tyle co litrówki niemal. No i dwa silniki pokrywające niemal ten sam zakres mocy. (ten 1.5 występuje też w wersji 160 KM).
    Ps nie chcę się czepiać ale stary jak węgiel t jet który u mnie ma 140 KM i 250 Nm napędza to auto nie mniej dynamicznie i niewiele drożej biorąc pod uwagę całą szopkę z serwisowaniem multiaira a po zapodaniu lpg nieporównywalnie taniej. To na ch.j mi taki postęp. Niby coś zyskujesz ale w sumie więcej zyskuje producent/serwis (jakoś się tu nasuwa znów analogia ze szczepieniami . Wiem że to zaczyna brzmieć jak gadka mojego teścia że najlepszy stary prosty VW ale coś w tym jest.
    Czekam na alfę kid czy jak to tam nazwą żeby się żona tym powoziła ale coraz bardziej wątpię w sens jej zakupu jak jedyną opcją będzie zakup z hybrid gratami.
    A wgl z innej mańki czemu do europy nie mogą trafić flat argo,cronos,pulse? Przy tak ubogiej palecie modeli jaka jest teraz to byłby strzał w 10. No tak zapomniałem - lepiej wciskać 500-tkę za ponad 60 kafli.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 19-02-2022 o 00:11
    nightingale79 lubi to.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    biorąc pod uwagę całą szopkę z serwisowaniem multiaira
    Jaką szopkę? Lanie dobrego oleju co maks. 15tyś., ustawianie co trzeba w ECU, co rozrząd filtr MA. Tyle z szopki. Pomijam śrubę na turbo, bo w T-Jet też jest. Napęd rozrządu prawie jak w 1.4 8V - w MA koło wałka nie robi za zmienne fazy - niedługo będę sam robił (tu z szopek wrzucenie do ECU opcji wymiany paska).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 19-02-2022 o 02:16

  12. #11
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No niby nic a jednak coś, jakieś koszty są. Zwłaszcza dla kogoś kto nie ma alfaobd/fes i jest skazany na ASO. Nie wiem jak tam teraz wygląda kwestia padu modułów itp ale silnik jest po prostu skomplikowany dając niewiele w zamian. To zależy co kto oczekuje od auta, niektórzy kupują bo lubią mieć nowości a inni chcą mieć względnie święty spokój. Fajnie byłoby mieć wybór tak jak Brazylijczyk czy Hindus a nie zbawiać świat.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 19-02-2022 o 20:30

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Zwłaszcza dla kogoś kto nie ma alfaobd/fes i jest skazany na ASO.
    Czyli wszyscy właściciele FIAT-ów, a ASO nie wie, że w MA jest flaga wymiany oleju (na gwarancji tam gdzie przeglądy robiłem musiałem się dopraszać), więc ten tego...

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    ale silnik jest po prostu skomplikowany
    Od razu skomplikowany, raptem nakładka na głowicę i soft Ewentualna wymiana też trudna nie jest, niestety trochę kosztowna.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nie wiem jak tam teraz wygląda kwestia padu modułów itp
    Turbiny szybciej padają, a i prawa poducha silnika
    Według niemieckich gazet mój MA już powinien mieć drugi moduł, a od 40tyś. ma drugą turbinę Na razie ta ostatnia działa bez zarzutu.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    dając niewiele w zamian.
    Czy niewiele w zamian? Tu można dyskutować. Zmiana skoku zaworów dolotowych, możliwość otwarcia zaworów w suwie ssania więcej niż raz. Na mojego z MPI nie narzekam, fajnie to działa.
    Można podsumować, że jest to silnik dla specyficznych osobników.
    Osobiście wyboru benzyn nie miałem. 1.6 E-Torq od razu odpadał. Tylko MA i nie żałuję. Nawet gdy padnie MA, to się zrobi i tyle. Ryzyko wkalkulowane w utrzymanie.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No czyli to jest trochę coś takiego
    https://m.demotywatory.pl/5119614.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Bronckey Zobacz post
    Jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie chodzi o ….. ekologię
    Nie o "ekologie" a o emisje CO2, czyli najwiekszy wal w historii ludzkosci. CO2, ktorego 3 mln lat temu w ziemskiej atmosferze bylo podobnie duzo co dzis i... poziom oceanow byl 25m wyzszy, srednie temperatury wyzsze o 3-4°C, a Antarktyka kilkanascie stopni cieplejsza Dla porzadku dodajmy jeszcze, ze stezenie CO2 bylo w historii tej planety i ponad 10cio krotnie wyzsze niz obecnie, i nie byly to czasy najwyzszych temperatur.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    jakoś się tu nasuwa znów analogia ze szczepieniami
    Bardzo dobrze sie nasuwa. W obu przypadkach przyjmuje sie z roznych powodow pewne bledne zalozenie bez jakiejkolwiek dyskusji i je forsuje po trupach. Pewnych ludzi do glosu sie nie dopuszcza i nie zaprasza, a jak ktos powie za duzo, to albo ma wypadek, albo samobojstwo w piatek, albo juz w mediach glownego nurtu wiecej nie wystapi. Za ekspertow robia politycy, dziennikarze, celebryci i pozyteczni idioci.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Gdzie widziałeś, że 1.3 ma 180KM?
    W Stanach poliftowe 500X i Renegade, w Europie np. mocniejsze wersje PHEV Jeepa.
    Silnik fajny i na lancuchu, moc nie tylko papierowa, bo porownywalne 2.4 potrzebuja do setki pol sekundy dluzej.

    MA jest niepotrzebna komplikacja i podniesieniem kosztu produkcji, czyli tez zakupu.
    Najlepiej widac to po 2.4, bo 90 KM z 1,2 litra to nawet Suzuki z VVT potrafi.
    Mignela mi gdzies informacja, ze ten 2.0T (GME - Jeep albo Alfa) juz bez MA pracuje.
    Owszem, MA jest czyms fajnym, ale czy zalety przykrywaja wady?...
    siwymw i nightingale79 lubią to.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2017
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    45
    Postów
    64
    Auto
    TIPO 2017 1,4 T LPG
    Rocznik
    2017
    A to nie mogą od dodge miękkiej benzyny pożyczyć nie jestem wymagajacy mi 3.6 v6 wystarczy
    matejpl lubi to.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nowe tipo piszczenie hamulców
    Napisany przez Natwill na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 24-08-2020, 23:06
  2. Nowe Tipo zakup opon w ASO czy sie opłaca
    Napisany przez tomasek_PL na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-01-2019, 23:20
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-04-2017, 23:09
  4. Nowe silniki FireFly z Bielska-Białej
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-12-2016, 20:54
  5. [elementy mechaniczne] FIAT PUNTO 99-2004r nowe silniki wspomagania 300 zł
    Napisany przez grzywa na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-01-2012, 00:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531nowe-silniki-hybrydowe-w-tipo-50011

silnik fiat 1.5 hybrid

silnik 1.5 fist tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl