Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 77
Like Tree14lubi to!

Temat: Nabicie Kllimy cena  

  1. #16
    kjk
    kjk jest teraz aktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    przyczyną dla której instalacje oparte na CO2 nie zdobyły rynku sto lat temu jest konieczność utrzymywania w parowniku ciśnienia około 6 barów
    Nie, to moim zdaniem nie tak. UE przekonuje nas od lat, że CO2 to trucizna i nasz najgorszy wróg, więc jak można go używać w klimatyzacji? Przecież by nas pozabijało

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Jak przyjeżdża klient starym, 15/20-sto letnim paździerzem z klimą , którą trzeba napełniać regularnie trzy razy w roku żeby coś chłodziła i zaczyna od "panie tylko tanio" , to jadą na żywca propanem.
    Jeżeli to nie miałoby jakichś istotnych skutków ubocznych to dlaczego nie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Poza UE czynnik chłodniczy R290 (propan) jest używany bez ograniczeń, aczkolwiek wcale nie powszechnie. W każdym razie dużo mniej niż by się mogło wydawać patrząc na ceny.
    Nie jest konieczna przeróbka układu który wcześniej pracował na R134a, ale producenci zalecają zmianę oleju i ewentualnie oringów (plus osuszacza, no bo jak olej to osuszacz też). Bez przeróbki też działa! z tym że warto pamiętać że propanu można (należy) ładować mniej o jakieś 25-30%, jeśli zapakujemy tyle co było napisane na tabliczce (dla R134A) instalacja będzie lekko "przeładowana".

  4. #18
    kjk
    kjk jest teraz aktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Poza UE czynnik chłodniczy R290 (propan) jest używany bez ograniczeń, aczkolwiek wcale nie powszechnie.
    .... zdaje się że np. w klimatyzacjach samochodowych w Australii...

  5. #19
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    w Australii
    Nie wiem, podobno, zobaczę na kangurzych stronach samochodowych. Na pewno w Rosji - w dużym procencie aut z klimą, i na pewno w Chinach. Podobno Brazylia też używa propanu w klimatyzacji, ale języka kompletnie nie znam i niewiele rozumiem z tego co piszą.
    Jeśli w Australii masowo używają propanu, to będzie dostępne sporo wartościowych informacji technicznych i opisów ewentualnych modyfikacji układu. Tyle że oni chodzą do góry nogami i mają kierownice po niewłaściwej stronie, więc z użyciem tych informacji może być mały problem

    Się douczyłem. Kangury używają mieszanki nazywanej zwykle "30" (albo -30) która składa się z propanu i izobutanu w jakichś proporcjach. Zastępuje R134a bez przeróbek, zalecana dawka to 30-50% wagi R134a stosowanej dla danego układu. A przy okazji ma wyższą sprawność. Czysty propan nie jest u nich zalecany do samochodowych układów, ale oczywiście też działa i jest używany w chłodnictwie/klimatyzacji.

    Ktoś w Brukseli musiał dostać dwa worki pieniędzy, bo jeden to za mało za nakaz używania R1234yf.
    Ostatnio edytowane przez ata ; 25-04-2018 o 11:59

  6. #20
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ata Zobacz post

    Ktoś w Brukseli musiał dostać dwa worki pieniędzy, bo jeden to za mało za nakaz używania R1234yf.
    Lobbing w Brukseli to norma i znam to z własnego doswiadczenia - mam styczność z firmą lobbującą na rzecz mojej branży. Tyle że mało skutecznie bo kasy mało na to idzie a konkurencja potrafi "inwestować" setki milionów euro rocznie.
    I miejcie swiadomość że o waszym życiu, klimacie, rozwiązaniach technicznych np. w samochodach i ważnych dziedzinach życia, decydują ludzie po szkole gospodarstwa wiejskiego (znam osobiście jedną pania europoseł) tylko dlatego że startowali z list znanych partii i ktos ich wybrał bo jeździła po kołach gospodyń wiejskich. I umowmy się że w większości się tam pchali nie po to aby cos zmienic na lepsze (no może początkowo ale potem są układy jak w każdym biznesie).
    Nie znają się na tym o czym decydują, nie są w stanie sami ocenić skutków, idą za tym co się dzieje w kuluarach albo co dostaną w papierach: wytyczne, opinie, ekspertyzy itp.
    Akurat Fiat do czynnika 1234 yf przyłozył rękę bo brał udział w testach i okreslił je jako pozytywne (brak niepożądanych zajwisk podczas zderzenia). To samo np. PSA.
    A mercedes powiedział że z ich testów wynika inaczej. Miał jaja albo nie potrzebował w PE układów. Cena czynnika to temat wtórny przy tych decyzjach w ogóle nie była brana pod uwagę.
    Godfrey lubi to.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2010
    Skąd
    Warmia
    Postów
    84
    Auto
    Panda?
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Nie wiem, podobno, zobaczę na kangurzych stronach samochodowych. Na pewno w Rosji - w dużym procencie aut z klimą, i na pewno w Chinach. Podobno Brazylia też używa propanu w klimatyzacji, ale języka kompletnie nie znam i niewiele rozumiem z tego co piszą.
    ...
    W Rosji to chyba mają ten stary czynnik roboczy, niestety wwóz do PL jest niemożliwy (parę osób już o to pytało).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    ...11 kg propanu technicznego , na stacji benzynowej kupisz poniżej 100 zł ,a wystarczy na napełnienie około 15 pustych układów. Można tanio? Można i jeszcze się zarobi
    Nie wiem czy to ten sam ale gaziarz który przywozi nam butle ma w nich mieszankę propan-butan. Ma też na naszą prośbę teoretycznie czysty propan, cenowo nie ma różnicy praktycznie, płomień w palniku kuchenki bardziej niebieski, bardziej kaloryczny chyba bo łatwiej rozgrzewa się stal, nam przydaje się na warsztacie. Tak więc jeżeli to ten sam to max 50zł za butle 11kg.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Słuchajcie, z tym propanem to nie jest taka prosta sprawa. I akurat to że w Rosji czy Chinach sobie nabijają tym klimę akurat nie znaczy, że tak można robić. Propan jest bardzo łatwopalnym i wybuchowym gazem. Jeśli napełnicie nim układ i pojawi się jakaś nieszczelność o co nie trudno, może doprowadzić to do pożaru auta.

  9. #23
    kjk
    kjk jest teraz aktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Aniversario Zobacz post
    Słuchajcie, z tym propanem to nie jest taka prosta sprawa. I akurat to że w Rosji czy Chinach sobie nabijają tym klimę akurat nie znaczy, że tak można robić. Propan jest bardzo łatwopalnym i wybuchowym gazem. Jeśli napełnicie nim układ i pojawi się jakaś nieszczelność o co nie trudno, może doprowadzić to do pożaru auta.
    A czytałeś o własnościach r1234yf? Bo ta palność propanu to przy tym pikuś jest. Z resztą Australia też używa propanu, a to jednak cywilizowany kraj.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Spoko, czytałem i wiem, że to gówno. Różnica jest jednak taka, że nie jest on łatwopalny tylko w momencie kiedy już dojdzie do pożaru auta i zetknięcia się r1234yf z ogniem zamienia się on w toksyczny i żrący gaz, a propan po prostu może doprowadzić do samego pożaru. Być może w Australii mają układy dostosowane do propanu tego nie wiem. Póki co to chyba już lepiej kombinować po prostu przejście na stary czynnik.

  11. #25
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Aniversario Zobacz post
    Propan jest bardzo łatwopalnym i wybuchowym gazem.
    R1234yf ma niższą temperaturę zapłonu, a podczas spalania wydziela fluorowodór (silnie żrący i toksyczny). Za to nie jest wybuchowy w znaczeniu stosowanym w przepisach. Jeszcze jakieś pytania?
    http://www.linde-gaz.pl/internet.lg....048_126062.pdf

    Tak na marginesie: proponuję unikać hipermarketów, bo chłodziarki w nich używane bardzo często są napełniane propanem i izobutanem (albo mieszankami). Na drodze też nie jesteś bezpieczny, ponieważ 15-20% poruszających się po ulicach pojazdów jest wyposażona w instalacje LPG (podobno około 3 mln). Wyobrażasz sobie jaki będą skutki rozszczelnienia takie chłodziarki? jedna iskra i ... To samo z LPG w samochodach, nawet podczas drobnych stłuczek często dochodzi do rozszczelnienia układu.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    a ktos mi powie po jakiego grzyba socjalistyczna repubilka europejska zastępuje się r1234a , za tani był , za mało szkodliwy ?

  13. #27
    kjk
    kjk jest teraz aktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Aniversario Zobacz post
    Być może w Australii mają układy dostosowane do propanu tego nie wiem.
    To należałoby ustalić. Jednak wiele wskazuje, że są to identyczne układy jak u nas.

    Cytat Napisał Aniversario Zobacz post
    Póki co to chyba już lepiej kombinować po prostu przejście na stary czynnik.
    Patrząc na to co się teraz dzieje z jego cenami, wcale nie jestem pewien, czy koszt przeróbki (ok. 1kzł) się zwróci w rozsądnym czasie.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Wplyw klimatyczny starego czynnika jest duza wyzszy niz nowego ( nie pamietam ale ponad 150 kontra kilka-kilkanascie) i o to chodzi w calej zabawie.

  15. #29
    kjk
    kjk jest teraz aktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Wplyw klimatyczny starego czynnika jest duza wyzszy niz nowego ( nie pamietam ale ponad 150 kontra kilka-kilkanascie) i o to chodzi w calej zabawie.
    Gdyby o to chodziło, to używalibyśmy CO2, który ma GWP=1. Lobby biznesowe i tyle....

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2017
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    29
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Tipo Kombi Lounge
    Rocznik
    2017
    No panowie ale co sadzicie za 550 gr czyniaka 300 zl robil ktos w innym aucie jak z cenami ?


 
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. cena fiatecuscan
    Napisany przez siwy700 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-11-2016, 08:00
  2. cena karty kodowej
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-11-2014, 09:54
  3. Alternator - cena i wymiana
    Napisany przez xgrey na forum Sedici
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-07-2014, 08:56
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 29-05-2013, 20:16
  5. Czy to dobra cena
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-10-2008, 19:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ile kosxtuje nabicie klimy w tipo

nabicie klimy r290

izobutan legnica

Nabicie klimatyzacja Punto 2

https:fiatklubpolska.pltipo-531nabicie-kllimy-cena-40955

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl