Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 39
Like Tree3lubi to!

Temat: LPG lubrikacja  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    43
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    AFAIK, dotrysk działa przy dużym zapotrzebowaniu na moc... u mnie w Fiacie tak to działa... tylko ja mam V6 pod maską i nie mam Tipo... Dotrysk benzyny ma sens przy większym silniku, większym obciązeniu. Przy normalnym użytkowaniu auta - nie ma to chyba sensu i nadal uważam, że jest to szukanie problemu tam, gdzie go nie ma. Lubrykacja nie pomoże w niczym - zawory nie potrzebują i nigdy nie potrzebowały smarowania. Gdyby to było wymagane to takie silniki wtryskiem bezpośrednim dawno wypalałby się zanim by jeszcze opuściły fabrykę, że nie wspomnę o klasycznych silnikach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Powiem tak, jestem laikiem w tym temacie. Jak miałem Focusa instalator mówił tak:
    - Fokus ma delikatne gniazda zaworowe
    - Gaz nie smaruje tak dobrze jak benzyna
    - chcesz pojeździć powyżej 30kkm - zakładaj dodatkowe smarowanie.
    Pamiętam też, że sami producenci nie podchodzili ochoczo do LPG a nawet twierdzili, że lpg zniszczy silnik.
    Co Ty na to pääkäyttäjä?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Obecnie bardziej instalacje LPG skłaniają się w kierunku dotrysku paliwa nie tylko w celu zwiększenia mocy ,ale po to aby schłodzić zawory i gniazda.
    Taki dotrysk o wiele lepiej spisuje się np w Toyocie niż lubryfikator.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    43
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Cytat Napisał pelikan1 Zobacz post
    Powiem tak, jestem laikiem w tym temacie. Jak miałem Focusa instalator mówił tak:
    - Fokus ma delikatne gniazda zaworowe
    Widziałem niejedna zagazowaną Fokę. Wszystko da się ogarnąć, musi to być tylko łebski gazownik a nie "montownik".

    - Gaz nie smaruje tak dobrze jak benzyna
    O ile się nie mylę, to zawory (ich gniazda) nie są smarowane. Smarowane są jego prowadnice a za to odpowiada olej w silniku. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę co do konstrukcji silnika...

    - chcesz pojeździć powyżej 30kkm - zakładaj dodatkowe smarowanie.
    Bzdura - albo je smarujemy albo wcale. W Ulysse mam gaz, zamontowany w 2014. Od tamtej pory, zrobione na gazie jest 50 000 km. Wszystko jest OK.

    Pamiętam też, że sami producenci nie podchodzili ochoczo do LPG a nawet twierdzili, że lpg zniszczy silnik.
    Co Ty na to pääkäyttäjä?
    Farmazony. Jak założysz gaz, byle co i jeździsz potem na zbyt ubogiej albo za bogatej mieszance, to nie ma dziwu że silnik się przegrzewa/niszczy.
    Producenci, którzy montują fabrycznie instalacje to np. Fiat, VW (Skoda i Seat, z VW tylko chyba Caddy), Hyundai, Opel, Renault i Dacia, Kia i Peugeot.

    Ford (GM) marudzi na gaz, bo tam skąd pochodzi, gazu w autach jako tako nie ma a jeżeli jest to CNG. Przy IV i V generacji LPG, gaz da się założyć do wszystkiego. Jeden warunek - musisz trafić na kogoś, kto się na tym zna, dobierze odpowiedni zestaw a nie wsadzi byle co, zrobi kilometry węża, wsadzi byle jakie wtryskiwacze albo kiepski reduktor.

    Nieumiejętnie założona instalacja LPG wtedy faktycznie traktowana jest jak ciało obce i nie ma bata, żeby to działało poprawnie. Co do dodatkowego smarowania - zaprzyjaźniony gaziarz w Rybniku mówi, że wielu jego kolegów po fachu wciska smarowanie, bo chcą po prostu więcej na tym zarobić. Gdybym ja miał dodatkowy bajer pod maską, to zamiast 170 Zł (trzy filtry + diagnostyka i regulacja), płacę jakieś 250. Jak masz silnik w kiepskiej kondycji, to nawet smarowanie i litania zdrowasiek nie pomoże.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał pääkäyttäjä Zobacz post
    Producenci, którzy montują fabrycznie instalacje to np. Fiat, VW (Skoda i Seat, z VW tylko chyba Caddy), Hyundai, Opel, Renault i Dacia, Kia i Peugeot.
    Jeżeli chodzi o Skodę w Polsce, to aby sprzedać auto z instalacją LPG, ASO zamawia "zestaw" do montażu. Otrzymują przesyłkę od Landi, a w niej zestaw dedykowany dla danego auta. Owa dedykacja polega na tym, że absolutnie wszystko jest przygotowane tak, aby zminimalizować nakład pracy przy montażu. To znaczy kable i przewody przycięte na odpowiednią długość, właściwe uchwyty montażowe itp. itd. Sterownik zaprogramowany. Instrukcja dla analfabetów z obrazkami Jak ktoś nie wierzy, do sprawdzenia na gazeo.pl, film na jotubie.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    43
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Dokładnie, sam to kiedyś w Antoninku widziałem - gotowce pod producenta danej marki, zgodnie ze specyfikacją :-)

    Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    To inne pytanie: skoro mają gotówce to czy Panowie zserwisu Fiata montujący gaz magą spieprzyć robotę? Lub jakie jest prawdopodobieństwo, że spindolą?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    43
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Cytat Napisał pelikan1 Zobacz post
    To inne pytanie: skoro mają gotówce to czy Panowie zserwisu Fiata montujący gaz magą spieprzyć robotę? Lub jakie jest prawdopodobieństwo, że spindolą?
    Dają gwarancję na instalację? Odpowiem Ci inaczej: rower do sklepu rowerowego przyjeżdża w pudełku i nie jest do końca skręcony. W tymże sklepie, wyciągają rower z pudełka, skręcają resztę elementów i wystawiają na sprzedaż. Dlatego nie powinno winić się producenta rowerów, że sklep źle złożył rower do kupy.

    Inna rzecz - w salonie/serwisie Fiata tego nie montują. One zdaje się przyjeżdżają do salonu już gotowe. Nieliczne salony montowały gaz na własną rękę tylko po to, by klient nie tracił gwarancji na samochód, gdy sam się na to zdecyduje a dana marka nie ma w ofercie aut z LPG.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    A czy przez powiedzmy pierwsze 500-1000km. lub więcej nie powinienem samochodem jeździć wyłącznie na benzynie, unikając gazu? Jeśli dobrze zrozumiałem poprzednie wpisy nie ma znaczenia czy docieram silnik na gazie czy na benzynie?

  11. #25
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał pelikan1 Zobacz post
    Jeśli dobrze zrozumiałem poprzednie wpisy nie ma znaczenia czy docieram silnik na gazie czy na benzynie?
    Prawdy nie dojdziesz. Jest w tej kwestii wiele teorii i jeszcze więcej urban legends.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Ja od samego początku jeździłem na LPG. Wiadomo "kilka" kilometrów na Pb też zrobiłem i na 100% zawsze na zimnym silniku Pożyjemy zobaczymy!

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    43
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Cytat Napisał pelikan1 Zobacz post
    A czy przez powiedzmy pierwsze 500-1000km. lub więcej nie powinienem samochodem jeździć wyłącznie na benzynie, unikając gazu? Jeśli dobrze zrozumiałem poprzednie wpisy nie ma znaczenia czy docieram silnik na gazie czy na benzynie?
    Paliwo to paliwo. Szukasz dziury w całym.

    Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ZAFFERANO Zobacz post
    Jest w tej kwestii wiele teorii i jeszcze więcej urban legends.
    No właśnie. Już nawet nie chodzi o to czy zaczynać od benzyny tylko przy jakim przebiegu załączyć LPG? Ja jak Zafferano czekam aż się dobrze silnik nagrzeje i załączam ręcznie LPG. Pytanie czy dobrze? Lub czy nie jestem nadgorkiwy..

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Źle mnie zrozumiałeś Nie załączam ręcznie! Samo się przełącza jak osiągnie ustawioną w kompie temperaturę Gdybym miał tak robić jak Ty to chyba bym się nie zdecydował na LPG Za dużo naczytałeś się paniki i histerii! Weź chłopie jeździj normalnie i nie cuduj

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Mnie też źle zrozumiałeś. Docelowo nie mam zamiaru przelaczac ręcznie. Nie jestem szalony. Natomiast pierwsze 600 km. Rzeczywiście tak robię. Jak czytam to co piszę to sam się sobie dziwię co ja robię...


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl