Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree2lubi to!
  • 2 przez steyr

Temat: LPG - instalacja z kontrola temperatury  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    38
    Postów
    47
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 2017

    LPG - instalacja z kontrola temperatury

    Hej,

    Jestem umówiony na montaż gazu, jednak w pracy został mi polecony inny punkt montażu gazu, ze słyszenia podobno dobry.
    https://gazautomix.pl/oferta/montaz-instalacji-lpg/
    Dzisiaj tam dzwoniłem dokładnie do AutoMix Skrzyszowa gdzie mam trochę ponad 1h drogi, po rozmowie z kimś z biura została mi polecona instalacja LPG "najnowszej" generacji marki premium z pomiarem temperatury (koszt 4500zł), udzielają 5lat gwarancji na wszystko, jeśli dobrze zrozumiałem bez limitu km, łącznie z remontem silnika jeśli owa instalacja uszkodzi gniazda/zawory, oczywiście przeglądy co 20k km, koszt ok.200zł.
    Niestety sprzedawca nie podał mi producenta/nazwy owej instalacji abym mógł sam poczytać coś więcej na ten temat, powiedział jedynie ze samodzielnie dobierają wszystkie komponenty instalacji do silnika według swoich wytycznych i według swoich doświadczeń używają elementów które się nie psują.
    I teraz czy ktoś wie co to za instalacja która na bieżąco kontroluje i reguluje temperaturę nie wiem czy spalin, czy spalania mieszanki paliwowo-powietrznej aby była identyczna jak przy benzynie, czy temperaturę silnika, czy jeszcze czegoś innego co ma wpływać na całkowicie bezawaryjną pracę silnika, bez żadnego negatywnego wpływu na prace silnika.
    Spalanie gazu prawie na tym samym poziomie co benzyna.
    Na YT https://www.youtube.com/@automixskrzyszow9518/videos na ich kanale, prezentowane są samochody z wyższej półki, jednak na żadnym filmiku nie widać co zamontowali, jak zamontowali, nie podają żadnych szczegółów instalacji LPG, jedynie dane dotyczące spalania gazu.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Iskiernik ; 15-03-2023 o 22:23



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    35
    Postów
    1,960
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Dobra bajka to podstawa. Nie masz oferty od nich? Powinny być wyszczególnione podzespoły. Cena 4500pln, drogo jak na wolnossacy silnik z Fiata o budowie cepa. W tym silniku wystarczy standardowy sterownik, dobre wtryskiwacze lpg i reduktor. Podstawa to prawidłowy montaż, i regulacja. Osobiście bym montował sterownik Alex Optima lub Lpgtech, wtryskiwacze Barracuda z Alexa, reduktor Shark 1200 lub z Staga AC R02. W okolicy Tych masz jeszcze Silesia Cars, aczkolwiek bliska osoba z rodziny montowała do Tipo 1.4tjet i po montażu jak były jakieś poprawki i itp to podejście na zasadzie że jedzą Ci z ręki na etapie oferty. Po montażu i zapłaceniu $ najlepiej nie stwarzaj problemów i przyjeżdżaj na co roczne przeglądy. Znajomy montuje instalacje lpg i prowadzi zakład, ale jest z Wieliczki. A4 masz dobry dojazd. Mogę z czystym sumieniem polecić. Ogarniał kilka sztuk Tipo, poprawia montaże i regulację salonowych Tartarini po AGŚ.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    Hej,

    Jestem umówiony na montaż gazu, jednak w pracy został mi polecony inny punkt montażu gazu, ze słyszenia podobno dobry.
    https://gazautomix.pl/oferta/montaz-instalacji-lpg/
    Dzisiaj tam dzwoniłem dokładnie do AutoMix Skrzyszowa gdzie mam trochę ponad 1h drogi, po rozmowie z kimś z biura została mi polecona instalacja LPG "najnowszej" generacji marki premium z pomiarem temperatury (koszt 4500zł), udzielają 5lat gwarancji na wszystko, jeśli dobrze zrozumiałem bez limitu km, łącznie z remontem silnika jeśli owa instalacja uszkodzi gniazda/zawory, oczywiście przeglądy co 20k km, koszt ok.200zł.
    Niestety sprzedawca nie podał mi producenta/nazwy owej instalacji abym mógł sam poczytać coś więcej na ten temat, powiedział jedynie ze samodzielnie dobierają wszystkie komponenty instalacji do silnika według swoich wytycznych i według swoich doświadczeń używają elementów które się nie psują.
    I teraz czy ktoś wie co to za instalacja która na bieżąco kontroluje i reguluje temperaturę nie wiem czy spalin, czy spalania mieszanki paliwowo-powietrznej aby była identyczna jak przy benzynie, czy temperaturę silnika, czy jeszcze czegoś innego co ma wpływać na całkowicie bezawaryjną pracę silnika, bez żadnego negatywnego wpływu na prace silnika.
    Spalanie gazu prawie na tym samym poziomie co benzyna.
    Na YT https://www.youtube.com/@automixskrzyszow9518/videos na ich kanale, prezentowane są samochody z wyższej półki, jednak na żadnym filmiku nie widać co zamontowali, jak zamontowali, nie podają żadnych szczegółów instalacji LPG, jedynie dane dotyczące spalania gazu.
    I zapomniałem dopisać, nie wierz w bajki że spalanie na lpg jest takie same jak na Pb. Chyba że chcesz szukać głowicy nowej. Należy doliczyć do 15%-20% większe zużycie lpg względem Pb, w tych samych warunkach ruchu. Lub też jest stały dotrysk Pb w całym zakresie mapy, ale wtedy dochodzi zużycie Pb dodatkowe.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    1,996
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Od siebie polece również GCS Tuning w Wieliczce albo GZW w Zbrosławicach. Prawdziwi fachowcy a nie instalatorzy za dyche

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2017
    Skąd
    krakow
    Wiek
    42
    Postów
    153
    Auto
    tipo 1.4
    Rocznik
    2017
    Steyr poproszę napisz namiary tego fachowca z Wieliczki od lpg.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    1,996
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tko17 Zobacz post
    fachowca z Wieliczki
    GCS Tuning

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    35
    Postów
    1,960
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    GCS Tuning
    Struna tylko stroi, nie montuje instalacji lpg.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał tko17 Zobacz post
    Steyr poproszę napisz namiary tego fachowca z Wieliczki od lpg.
    Napisałem priv.
    brylancik13 i tko17 lubią to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2022
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Croma 1.9jtdm
    Rocznik
    2006
    Hej, Automix ze Skrzyszowa sobie odpuść. Mają ładną siedzibę i tym kuszą klientów. Mam u nich instalacje i trochę już pojeździłem, część komponentów dawno zmieniona na nowe, ale ogólnie ich nie polecam. Strasznie drogo względem konkurencji, komponenty wrzucą generalnie najtańsze ze stag. Gwarancja faktycznie jest na 5 lat bez limitu kilometrów, ale ja ją odpuściłem jak koszt serwisu nagle skoczył do 320zł (w 2018r teraz pewnie taniej nie jest) - jeździłem wtedy dużo i musiałem 2x na rok taki serwis robić. Generalnie drogo jak na wymianę filtrów i podpięcie komputera (gdyby chociaż coś tam regulowali jeszcze). Dużo razy musiałem na poprawę regulacji jeździć, do tego cena serwisu i szef ekspert od nawijania makaronu na uszy skutecznie mnie zniechęciły. Inni robią taniej, a często lepiej - no ale zazwyczaj pracują w garażu, a nie przeszklonym biurowcu...


    Wysłane z mojego CPH1931 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    38
    Postów
    47
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 2017
    Po rozmowie dało się wyczuć, że z jakimś szefem rozmawiam, gatkę miał na prawdę dobrą, auto zastępcze nowa toyota aygo na cały czas montażu, auto od razu zatankowane na full, 5lat gwarancji, ale nie spodobało, że nic nie chciał powiedzieć o instalacji jaka marka, jaki producent i co to za instalacja marki "premium" która powoduje to, że gaz spala się w tej samej temperaturze co benzyna przez co nie występuje wypalanie gniazd i zaworów a tego boję się najbardziej bo remont silnika do tanich nie należy.
    Co prawda na rodzajach instalacji LPG się nie znam, ale chociaż poczytać warto co to za sprzęt.

    I teraz kilka pytań, z tego co wyczytałem:
    1. Auto-adpatacja czy regulacja, że tak powiem "na żywo" w trakcie faktycznej jazdy, faktycznego obciążenia czy taka auto-adaptacja na luzie wystarczy?
    2. Czyszczenie wtryskiwaczy podczas przeglądów okresowych? to przesada czy dobra praktyka?
    3. Filtry fazy ciekłej i gazowej z włókna szklanego? podobno lepsze nawet 100-krotnie w porównaniu do papierowych a cena śmieszna 36 i 18zł? przesada? na stag podobno wydłużona gwarancja z 2 do 3 lat na wtryskiwacze?
    4. Specjalne świece do gazu - w instrukcji obsługi do fabrycznej instalacji gazowej mamy świece "NGK IKR9J8" w moim 1.4 95KM obecnie są jak przypuszczam są "NGK - DCPR7E-N-10 - konieczna wymiana świec po założeniu gazu?
    5. Wymiana kabli i świec zawsze w komplecie co 20k km po zamontowaniu gazu?
    6. Wymiana oleju z 9.55535-S2 obecnie Selenia 5w40 na spełniający wymagania 9.55535-T2 np: MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2022
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Croma 1.9jtdm
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    Po rozmowie dało się wyczuć, że z jakimś szefem rozmawiam, gatkę miał na prawdę dobrą, auto zastępcze nowa toyota aygo na cały czas montażu, auto od razu zatankowane na full, 5lat gwarancji, ale nie spodobało, że nic nie chciał powiedzieć o instalacji jaka marka, jaki producent i co to za instalacja marki "premium" która powoduje to, że gaz spala się w tej samej temperaturze co benzyna przez co nie występuje wypalanie gniazd i zaworów a tego boję się najbardziej bo remont silnika do tanich nie należy.
    Co prawda na rodzajach instalacji LPG się nie znam, ale chociaż poczytać warto co to za sprzęt.

    I teraz kilka pytań, z tego co wyczytałem:
    1. Auto-adpatacja czy regulacja, że tak powiem "na żywo" w trakcie faktycznej jazdy, faktycznego obciążenia czy taka auto-adaptacja na luzie wystarczy?
    2. Czyszczenie wtryskiwaczy podczas przeglądów okresowych? to przesada czy dobra praktyka?
    3. Filtry fazy ciekłej i gazowej z włókna szklanego? podobno lepsze nawet 100-krotnie w porównaniu do papierowych a cena śmieszna 36 i 18zł? przesada? na stag podobno wydłużona gwarancja z 2 do 3 lat na wtryskiwacze?
    4. Specjalne świece do gazu - w instrukcji obsługi do fabrycznej instalacji gazowej mamy świece "NGK IKR9J8" w moim 1.4 95KM obecnie są jak przypuszczam są "NGK - DCPR7E-N-10 - konieczna wymiana świec po założeniu gazu?
    5. Wymiana kabli i świec zawsze w komplecie co 20k km po zamontowaniu gazu?
    6. Wymiana oleju z 9.55535-S2 obecnie Selenia 5w40 na spełniający wymagania 9.55535-T2 np: MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40?
    Ja niestety byłem młody, niedoświadczony i się na ta gadkę dałem nabrać. Chociaż wtedy bardzo dużo jeździłem (prywatne ~40kkm rocznie) i skusił mnie krótki czas oczekiwania na montaż - niecały tydzień. Sam montaż trwał jeden dzień, co też trochę jest podejrzane ( na pewno mieli czas, żeby zgodnie ze sztuką ściągnąć kolektor dolotowy przed wierceniem - o czym oczywiście zapytani przed montażem zapewniali). Też szef nie chciał przez telefon podać jakie komponenty będą użyte, bo "sami wiedzą najlepiej co do danego silnika pasuje, a nie będą konkurencji uczyć jak się instalację montuje". Ile ja się podczas wizyt serwisowych tam nasłuchałem takich bajek to głowa mała. Przy okazji gwarancji na głowicę, silnik itp, ciekawe czy powiedzieli, ze trzeba u nich robić co jakiś czas kontrolę luzów zaworowych, regulację i jakie to są koszta...

    Co do dalszej części to powiem tak ogólnie moje zdanie na temat LPG. Moje auto to Astra H 1.8 125KM ( wiem, nie to forum...). Zrobiłem nią na LPG 200kkm. Podstawa to dobra instalacja i najważniejsze - dobra regulacja. Oszczędzać trzeba na paliwie, a nie na instalacji. Nie wierzyć w bajki typu specjalny olej do LPG, specjalne świece, lubryfikacja do gniazd zaworowych itp. Najlepiej stosować po prostu to co producent do danego auta zaleca, ewentualnie korygować delikatnie odstęp na elektrodzie świecy jeśli coś nie gra.

    Ogólnie polecam poczytać LPG-FORUM, zobaczyć galerie z takim autem jakie masz i jakie tam są instalacje i problemy. Ja teraz jestem trochę mądrzejszy w tym względzie niż kiedyś.

    Trochę tu robię wrzutę, ale jak zobaczyłem AutoMix Skrzyszów, to wolę się podzielić swoimi przemyśleniami.

    Tak jeszcze BTW trzeba uważać na opinie o nich w sieci, bo jak ja zakładałem pare lat temu instalację LPG, to za pozytywne opinie w sieci na ich temat dawali chyba 30 albo 50% zniżki na najbliższy serwis instalacji.


    Wysłane z mojego CPH1931 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    51
    Postów
    442
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Z tym oszczędzaniem na paliwie też bym uważał.
    Lepiej zapłacić więcej za dobry gaz.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2022
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Croma 1.9jtdm
    Rocznik
    2006
    Tylko jak stwierdzić który jest dobry? Zrobiłem na LPG 200kkm i po prostu tankuję gdzie mi akurat trzeba. Nie widziałem nigdy różnicy pomiędzy różnymi stacjami. A jeśli jakieś są, to korekty w ECU załatwią sprawę - od tego są.

    Z tym oszczędzaniem na paliwie to oczywiście chodziło mi o korzyści z samej różnicy w cenie Pb-LPG.

    Wysłane z mojego CPH1931 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    51
    Postów
    442
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Dobry LPG ma mało zanieczyszczeń i spalanie jest niższe.
    Onegdaj tankowałem gaz tylko jednej stacji w moim mieście a na trasach tylko na Orlenach. Przy wymianie filtrów były czyściutkie.
    W robocie - LPG w butlach, do wózków- najlepszy był z BP.
    Ale to było ok. 10 lat temu.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    35
    Postów
    1,960
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    Po rozmowie dało się wyczuć, że z jakimś szefem rozmawiam, gatkę miał na prawdę dobrą, auto zastępcze nowa toyota aygo na cały czas montażu, auto od razu zatankowane na full, 5lat gwarancji, ale nie spodobało, że nic nie chciał powiedzieć o instalacji jaka marka, jaki producent i co to za instalacja marki "premium" która powoduje to, że gaz spala się w tej samej temperaturze co benzyna przez co nie występuje wypalanie gniazd i zaworów a tego boję się najbardziej bo remont silnika do tanich nie należy.
    Co prawda na rodzajach instalacji LPG się nie znam, ale chociaż poczytać warto co to za sprzęt.

    I teraz kilka pytań, z tego co wyczytałem:
    1. Auto-adpatacja czy regulacja, że tak powiem "na żywo" w trakcie faktycznej jazdy, faktycznego obciążenia czy taka auto-adaptacja na luzie wystarczy?
    2. Czyszczenie wtryskiwaczy podczas przeglądów okresowych? to przesada czy dobra praktyka?
    3. Filtry fazy ciekłej i gazowej z włókna szklanego? podobno lepsze nawet 100-krotnie w porównaniu do papierowych a cena śmieszna 36 i 18zł? przesada? na stag podobno wydłużona gwarancja z 2 do 3 lat na wtryskiwacze?
    4. Specjalne świece do gazu - w instrukcji obsługi do fabrycznej instalacji gazowej mamy świece "NGK IKR9J8" w moim 1.4 95KM obecnie są jak przypuszczam są "NGK - DCPR7E-N-10 - konieczna wymiana świec po założeniu gazu?
    5. Wymiana kabli i świec zawsze w komplecie co 20k km po zamontowaniu gazu?
    6. Wymiana oleju z 9.55535-S2 obecnie Selenia 5w40 na spełniający wymagania 9.55535-T2 np: MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40?
    Ad. 1 Regulacja podczas jazdy z podglądem na korekty STFT i LTFT i AFR. W Tipo jest sonda NBO, stąd w wysokim obciążeniu dobrze stroić z podglądem AFR.
    Ad. 2 Ale to za darmo? Bo jak tak to niech czyszczą. Dobrze że moje wtryskiwacze Barracuda po 105tkm o tym nie wiedzą, i nadal jeżdżą. Podstawa to dobre filtry i wymiana okresowa.
    Ad. 3 Tak, stosuje włókno szklane z KME w wszystkich swoich autach.
    Ad. 4 Ściema, montować to co zaleca fabryka.
    Ad. 5 Zmieniam co 30tkm na lpg w Tipo 1.4tjet, GP 1.4 77km, Punto 2 1.2 16v. Przewody WN jak są objawy to zmieniam. W Tipo nie masz problemów, bo nie ma WN.
    Ad. 6 Mam Tipo 1.4 tjet z lpg i od 142tkm nie widziało oleju spełniającego 9.55535-T2. Tankuje olej spełniający 9.55535-S2.


 

Podobne tematy

  1. Instalacja (dołożenie) czujnika temperatury zewnętrznej
    Napisany przez Nieczytelny na forum 500
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-01-2021, 21:56
  2. Kontrola akumlatora
    Napisany przez J@nusz na forum Uno
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-01-2021, 09:30
  3. Kontrola świateł
    Napisany przez Mati66622 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 19-09-2020, 16:01
  4. Zapalająca się kontrola :)
    Napisany przez divis1990 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-08-2014, 10:41
  5. kontrola wtrysków
    Napisany przez stefanek77 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 28-12-2013, 00:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl