Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 18 z 18
Like Tree10lubi to!

Temat: korozja w Tipo  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    To jest zdaje się mechanik a nie konserwator. I na pewno ma swoje skille. Ale tak jak wspomniałem jak gość jest podjarany ze jest coś takiego jak gravis 650 czyli masa polimerowa oparta na żywicach, jako alternatywa dla wszechobecnych bitumówno to pozwala mi sądzić że nie jest do końca w temacie konserwacji.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dzis po prawie 7 latach dokładnie przejrzalem podwozie tipolota. sciagnałem osłony itp. Diagnoza jest taka że zero korozji na podłodze poza powierzchniowo na kilku tych ogrągłych zgrzewach (coś jak w tym filmie). Miejsca te były pokryte dodatkowym barankiem i są w niezbyt eksponowanych miejscach i dookoła nich jest jak nowe. Więc choćby nie wiem co tam dać to pochodzi jakby z wewnątrz ze zmian w strukturze przy okazji podgrzania tego miejsca. Zabezpieczyłem to epoksydem. Trochę powierzchownej korozji na elementach zawieszenia, różnych blaszkach mocujących i krawędzi tylnej belki itp. Skorodowane kilka śrub których na początku nie pomalowałem. I najgorsze- osłony termiczne wydechu i ich śruby mocujące. Każde miejsce styku aluminium ze śrubą mocno skorodowane. Widać producentom to zwisa (bo nie tylko tak fiat robił) że tam powstaje ogniwo elektrochemiczne. Aluminium jakby odcięte nożem tam gdzie stykało się z nakrętką. Oczywiscie nie są to jakieś kluczowe miejsca ale trzymają te ekrany na swoich miejscach. Co się dało poodkręcałem i pozakładałem podkładki izolujące z laminatu. Na ogół gwinty urywały się w połowie i dało się je wykorzystać ale w jednym miejscu musiałem wkręcić nową śrubę. Muszę naruchać więcej tych podkładek i to samo zrobić w dwóch nowych autach póki ten proces się jeszcze nie zaczął. Ale ogólnie spód wygląda bardzo dobrze mimo że nie jest cały pokryty konserwacją. Chcąc niechcąc są na nim zacieki z wosku bo jak konserwowałem profile to wyplywało wszyskimi dziurami ale to wszystko na plus.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 31-08-2024 o 00:18
    Ponton93 lubi to.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2024
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    51
    Postów
    20
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Dobry wieczór.
    5 letnie Tipo zero korozji.
    Stoi na polu.
    Pozdrawiam.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. korozja
    Napisany przez idea rt na forum Idea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-03-2016, 11:07
  2. Korozja wtryskiwaczy w ducato
    Napisany przez szarlej na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-12-2014, 18:20
  3. Korozja przednich kielichów
    Napisany przez cyrro512 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-07-2013, 21:35
  4. Korozja w stilo Błąd konstrukcyjny?
    Napisany przez jacob na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-04-2013, 19:36
  5. [blachy] korozja atakuje
    Napisany przez jurgen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-08-2010, 11:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl