obejrzyjcie :
chyba trzeba bedzie sie przyjrzec naszym samochodom jesli mają z nami zostac na dluzej
obejrzyjcie :
chyba trzeba bedzie sie przyjrzec naszym samochodom jesli mają z nami zostac na dluzej
Stowarzyszenie Blechhammer1944
https://www.facebook.com/blechhammer1944/
Piękny materiał reklamowy ....
Dziwię się ludziom ,myślą że jak kupia nowe auto to będzie wieczne ...20 tys za konserwację
Chore ...
Ja to nie widzę tragedii mimo wszystko, głównie delikatne naloty w miejscu gumowych elementów, końcówki progów to wiadomo, trzeba uważać, ale znacznie gorsze rzeczy dzieją się w innych markach po tych 2 latach.
Co do progów ja w swoim oczyściłem i nałożyłem 2 warstwy zaprawki, nie widać praktycznie nic a nie zaszkodzi plus mini chlapacze. Wnetrze progów też pewnie idealne nie są, ale warto je oczyścić po zimie dobrze.
Szkoda że nie ma możliwości dopłacenia na etapie zamawiania auta, za wykonanie dodatkowego / porządnego zabezpieczenia antykorozyjnego.
Kwa uwielbiam takie filmiki: "kup fiata będzie fajnie mówili" . A w innym filmiku skandal że toyota tak zabezpiecza auta. A honda to rozpacz a koreańce o dramat itp. I ten dramatyczny ton jakby to jakiś wyrok śmierci był że na zgrzewach odchodzi kataforeza.
Ja zrobiłem konserwację zaraz po przyjeździe z salonu po 7 latach jest w stanie idealnym i co z tego?
W dwóch kolejnych autach kupionych w ciągu ostatniego pół roku również i też pewnie po 20 latach będą zdatne do jazdy ale tylko dlatego że mam kanał i jakąś drajvke do takich rzeczy. Gdybym nie miał nie chciało mi się to bym to olał.Przecież to jest rzecz o jakimś tam okresie przydatności do użycia, zardzewieje to ch..j trzeba kupić nowe. To nie maybach za dwie bańki żeby się nad nim modlić.
A piaskowanie auta w takim stanie to idiotyzm na całego chyba tylko po to żeby uszkodzić wszystkie fabryczne warstwy. 5 kolejnych lat by to auto jezdziło bez dotykania palcem.
A jak novol 650 to jakaś nowość dla tego gościa i leje na to polycote chgw po co to tez smuteczek. Te masy są od lat akurat lepszy jest wurth (używałem obydwóch, więcej masy stałej i mniej rozpucha) i ciut tańszy a i tak mówimy o śmiesznych pieniądzach rzędu 28-31 zł/kg a max co można zużyć na takie auto z nadkolami to jest 5-6 kilo.
BTW tak to wyglądało przed i po. A te warsztaty od konserwacji to chyba żyła złota - podstawowy sprzęt i podstawowe umiejętności coś tam rozkręcić, okleić papiurem, popsikać i skręcić a kroją hajs jak za jakiś high tech.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 05-07-2024 o 13:39
Kosmos jakiś. Ja za woski do podwozia i profili wew dałem w sumie około 500zl. progi wew, nadkola od wew, podwozie, drzwi od wew, mam zakonserwowane, zrobiłem to przy okazji wygłuszania. Wczoraj kolega Mi powiedział że był wycenić/zapytać o cenę wygłuszenia i kpl konserwacji Tipo SW. Zaśpiewali 8200 ,
Drogie mają te roboczogodziny.
Wczoraj ojciec za wymianę olej, filtry, świece dał 250zl, a mówiłem że mu to zrobię to się uparł
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Już widzę tą pozycję w cenniku âzrobimy to jak należyâ 8000zł
Swoją drogą pewnie niedługo i tego się doczekamy, że będzie dopłata za coś takiego.
W skodzie już trzeba zapłacić za: przystosowanie do montażu haka, nie dopłacisz za przystosowanie to se potem haka nie założysz
w astrze byla.doplata za pakiet akustyczny. przednia szyba, gumy w nadkolach cos tam jeszcze. w tipku szyba akustyczna w standardzie (przynajmniej moim bo chgw co tam nawyprawiali na przestrzeni lat-latwo sprawdzizc jest ikonka). a pozostałe wygluszenia na swoim miejscu.
Dobrze powiedziane, ja ostatnio malowałem próg, byl porysowany po poprzednim właścicielu, plus lekko 2 drobne ryski na drzwiach, znajomy pomalował próg, plus wyrównał minimalną wgniotkę której nawet ja nie widziałem, pomalował kawałek drzwi, przednich i tylnych przy tym progu, ładnie wycieniował, wziął mi za to 400zl po znajomości, inni "specjaliści" jak pytałem, to mówili 1200 około za samo malowanie progu, bo mówili, że on to do malowania progu musi ściągać drzwi, że Panie to jest skomplikowana robota😅.
Dajcie spokój z tymi warsztatami
Jak dla mnie ten filmik jest kolejnym potwierdzeniem że nie ma sensu robić konserwacji, ale nieświadomych klientów trzeba nagonić do warsztatu Podłoga w tipo wytrzyma szmat czasu. Najważniejsze to zabezpieczyć progi woskiem, gdyby gdzieś pojawił się problem z zaleganiem wody/piasku itp. Patrząc pod względem korozji na swoje 7 letnie tipo to mogę stwierdzić że korozji nie ma. Drobna powierzchniowe naloty (tylna belka, półosie, zwrotnica, okolice miejsc do podnoszenia auta do wymiany opon). Bardziej bym się obawiał że gamonie przy konserwacji coś spaprają z autem (odkręcą, ułamią, nie dokręcą, zapaćkają odpływy, zerwą zaczepy zderzaka). I gość narzeka na taniego fiata... niech pokaże jak corolla lub ravk-ka wygląda spod spodu
Uważam tak samo.
Lepszy
Power
Gamoniu
apropos zatkania odpływów jeden z tych warsztatów co na yt straszą ludzi piekłem wyśmiewał źle wykonane mastyki w toyocie że są.wykonane niechlujnie i nie do końca. I oni fachowcy to poprawią. Tak się składa że dwie takie konserwowałem (yaris i yaris cross-identyczne podwozia)i w obu tak samo. I już w pierwszej wiedziałem że to zamierzona sprawa-masa się kończy tuż przed końcem łączeń blach w najniższym grawitacyjnie punkcie właśnie po to aby mogła odpłynąć stamtąd woda.I ja fabryki akurat w tym temacie nie poprawiłem
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-07-2024 o 16:23
Macie źle zabezpieczonego fiata za 80 tys czy toyotę za 115?.?
To proszę tutaj Kałdi za ćwierć bańki: https://youtu.be/C-cPC0Yyvmg?si=ckbQlIM-BUPHmZkq .
Tak więc wszystko jeden ch.j. Współczuję ludziom którzy wydadzą tyle kasy i będą żyć w przekonaniu że kupili porządne auto i nie zajrzą tam i nie zabezpieczą tego. A raczej ich następcom którzy kupią takie auto od "pierwszego właściciela" za parę lat.
Tak więc tym którzy wyżywają się na popularnych markach jak te wspomniane na początku można podziękować. Ja słysząc że za rok zostanie z tego kupka rdzy pobawiłem suę w konserwatora. Tym od tych "lepszych" marek nikt tego nie powie.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-07-2024 o 23:49
A ja byłem na przeglądzie i diagnosta stwierdził, że podwozie w stanie idealnym i życzyłby sobie aby każde auto jakie jest u niego tak wyglądało.
Fakt garażowane ale lata także w czasie kiedy jest oberwanie chmury.
w lutym mija 8 lat kiedy mam swojego TIPKa
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
2017 i garażu nie mam , i chciałbym żeby mój hyundai z 2019 wyglądał tak jak tipo gdzie fiat ma prawie 2× więcej kilometrów.nie ma żadnej rdzy oprócz nalotu na tylniej piasty i oczywiscie kolektora wydechowego. Podobno fiat to ocynk buda