Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
Like Tree4lubi to!

Temat: Klekot 1.3 - wrażenia z jazdy  

  1. #1
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016

    Klekot 1.3 - wrażenia z jazdy

    Nie jestem fanem diesli - samochody dla farmerów Jednak chwilowo poruszam się Tipo 1.3. Moc i przyspieszenie do 100km/h na papierze niby takie same jak 1.4. Jednak:
    - skrzynia 5-biegowa i znacznie większa elastyczność, nie trzeba ciągle mieszać lewarkiem,
    - sporo (prawie 2 razy) większy moment obrotowy daje wrażenie lepszego przyspieszenia - zaskakująco przyjemne wyprzedzanie tirów na 4. biegu; podkreślam, że nie robiłem pomiarów i piszę tylko o subiektywnym wrażeniu,
    - na trasie gdzie mój 1.4 łyka ok. 6l/100km (głównie krajówka, kawałek ekspresówki i kilka km w miescie) diesel wypił niewiele ponad 4l/100km,
    - z minusów: wyraźnie wolniej się nagrzewa.
    Podsumowując: mógłbym takim jeździć. Ale 10kzł więcej bym nie zapłacił



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    175
    Auto
    Opel Astra J Sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    - z minusów: wyraźnie wolniej się nagrzewa.
    Bo silnik diesla z założenia ma wyraźnie większą sprawność niż benzyna (stąd niższe spalanie).
    10k pln szybko się zwraca, jeśli ktoś robi bardzo duże przebiegi roczne (>30tyś. km) - nie tylko w samym paliwie (przy 30tyś. km przebiegu rocznego daje około 3000pln różnicy w paliwie przy założeniu 2l/100km różnicy (pesymistyczne) w spalaniu (rzeczywiste to bliżej 3l/100km różnicy)). No i kultura jazdy jest lepsza niż benzyny. Ja nowoczesne diesle bardzo lubię, nie tylko w trasie ale również w mieście (duża elastyczność), no ale do miasta to szkoda.
    Jeżdżę, więc jestem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    85
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    A jak sprawa się ma z wyciszeniem? Klekot jest głośniejszy?

  5. #4
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ovoc Zobacz post
    A jak sprawa się ma z wyciszeniem? Klekot jest głośniejszy?
    Na wolnych obrotach słychać charakterystyczny klekot, ale moim zdaniem nie jest dokuczliwy. Przy wyższych prędkościach dźwięk silnika jest zagłuszany przez szum opon (zimówki) i powietrza.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Wysoki moment obrotowy jakim dysponuje silnik diesla naprawdę daje radość z jazdy
    pchris lubi to.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Miałem go (w innym pojeździe ),ale z 6 biegową skrzynią .Sprzedałem tylko dlatego ,że trasy krótkie i to nagrzewanie denerwowało. Reszta całkiem spoko

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Klekot do miasta to tylko z automatem. W innym wypadku trzeba wachlowac biegami jak w zestawie z naczepa, bo poniżej 2 tys to nie zdrowo dla koła dwumasowego, a powyżej 3.5 tys juz nie jedzie. Jak ktoś lubi klekot warunkowo na trase.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Klekot do miasta to tylko z automatem. W innym wypadku trzeba wachlowac biegami jak w zestawie z naczepa, bo poniżej 2 tys to nie zdrowo dla koła dwumasowego, a powyżej 3.5 tys juz nie jedzie. Jak ktoś lubi klekot warunkowo na trase.
    Ciekawe rzeczy prawisz, ale oderwane od rzeczywistości. Celowość "dizla" do miasta pomijam. W uturbionych silnikach zakres obrotów przy normalnej jeździe to 1500-2100 obr/min, a w szczególności diesel. Gdybym moim MA miał po mieście jeździć z obrotami>2000, to musiałbym jeździć na góra trzecim biegu, żeby nie przekraczać prędkości

    Według różnych testów jest szkodliwe, ale przy obrotach<1500. Swoją drogą to wtedy jest szkodliwe nie tylko dla dwumasy, ale silnika, o ile ten nie jest do takich roboczych obrotów skonstruowany. Proponuję też zwrócić uwagę na to jak ECU steruje silnikiem, gdy obroty spadną do 1500.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-03-2017 o 14:55

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Jasne. Jako służbowe auta miałem astra h 1.3 cdti, Mondeo mk4 2.0tdci i ostatnio insignia 2.0 cdti automat. Prywatnie kiedyś Vectra c 1.9 cdti . W sumie przejechałem tymi samochodami powyżej 200 tys km i nie mówię o teorii tylko o praktyce i mało mnie jako użytkownika interesuje jak sterownik steruje silnikiem. Tylko jak ten silnik reaguje na ruch pedału gazu, koszty i czas jaki jest potrzebny na serwisowanie tego elementu.

    Naście lat temu miałem golfa 2.0. Na pierwszych dwóch biegach można było przejechać przez cały Kraków i to był idealny pojazd do miasta :-)
    Ostatnio edytowane przez Loczek30 ; 22-03-2017 o 15:08

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Jasne. Jako służbowe auta miałem astra h 1.3 cdti, Mondeo mk4 2.0tdci i ostatnio insignia 2.0 cdti automat. Prywatnie kiedyś Vectra c 1.9 cdti . W sumie przejechałem tymi samochodami powyżej 200 tys km i nie mówię o teorii tylko o praktyce i mało mnie jako użytkownika interesuje jak sterownik steruje silnikiem. Tylko jak ten silnik reaguje na ruch pedału gazu, koszty i czas jaki jest potrzebny na serwisowanie tego elementu.
    "Służbowe" - to wszystko wyjaśnia - można cisnąć po obrotach, ja nie cisnę, bo jeżdżę spokojnie. Do tego proponuję zapoznać się z przebiegiem krzywej momentu w silnikach z turbo: MJ, MA, T-Jet. Z Twoim tokiem myślenia na DK i DW nie mógłbym włączyć 6 biegu, bo silnik ledwie muskałby 2000 obr. Akurat MA 1.4 Turbo 140KM bardzo ładnie reaguje na gaz od 1500obr, a przy 1750 ma maksymalny moment i to bardzo fajnie jest odczuwalne. Nie wiem jak to jest w MJ 1.3, bo takim nie jeździłem, do tego diesel nie jest w moim kręgu zainteresowań, chociażby ze względu na smród.

    Należy też zwrócić uwagę na to, że jest dwumasa i dwumasa.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Naście lat temu miałem golfa 2.0. Na pierwszych dwóch biegach można było przejechać przez cały Kraków i to był idealny pojazd do miasta :-)
    Rozumiem, że reszta padła
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-03-2017 o 15:31

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Ze względu na charakter swojej pracy nauczyłem się, że kiedy mój rozmówca wie wszystko i jest "najmądzejszy" kończę z nim rozmowę ze względu na szacunek dla siebie i dla niego oraz szkoda mi czasu.

    Samochody służbowe szanuje bo nie są moją własnością, tylko narzędziem w pracy.
    Ostatnio edytowane przez Loczek30 ; 22-03-2017 o 15:37

  13. #12
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    diesel nie jest w moim kręgu zainteresowań, chociażby ze względu na smród.
    "Mój" 1.3 w środku trochę śmierdzi kotem, ale to chyba nie dlatego że dizel??

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Ze względu na charakter swojej pracy nauczyłem się, że kiedy mój rozmówca wie wszystko i jest "najmądzejszy" kończę z nim rozmowę ze względu na szacunek dla siebie i dla niego oraz szkoda mi czasu.
    To właśnie podkreśla Twój "szacunek" do innej osoby. Lepiej byś już nic nie napisał, ale musiałeś Mi to osobiście wisi, ale ktoś inny może jak najbardziej odczytać wypowiedź jako pogardę i odczyta, bo tak jest. Słabe szkolenie miałeś z komunikacji międzyludzkiej, albo nie uważałeś, albo...

    Co do wyrażenia "najmądrzejszy", to również pasuje do Ciebie. Typowe dla ludzi na stołkach, którzy nie przyjmują krytyki i mają swoje słowo jako jedyne i słuszne - na moje szczęście już z tego typu kierownictwem nie pracuję.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    "Mój" 1.3 w środku trochę śmierdzi kotem, ale to chyba nie dlatego że dizel??
    Wolę smród kota niż tego co wydobywa się z wydechu "dizla".

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Samochody służbowe szanuje bo nie są moją własnością, tylko narzędziem w pracy.
    Szczególnie,że nie Ty płacisz za niepotrzebnie przepalane paliwo, to można kręcić i do odcinki
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-03-2017 o 15:56

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    mógłbym takim jeździć. Ale 10kzł więcej bym nie zapłacił
    Pierwsze Tipo z którym miałem do czynienia to właśnie 1,3 dizel i zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. W tym czasie jeszcze jeździłem Lancią z 1,9 JTD. Zastanawiałem się poważnie ale aspekt ekonomiczny zwyciężył. Po pierwsze cena dużo wyższa po drugie dzisiejszy dizel do miasta się kompletnie nie nadaje i to sam sprzedawca mi potwierdził że jak nie chcę mieć problemu z DPF czy tam czymś innym (nie znam się) to żebym dizla odpuścił. 1,9JTD zniesie wszystko i wszystkich a 1,3 MJ już niekoniecznie Ale generalnie wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. Przejechałem trochę na autostradzie trochę po mieście i fajnie się to turla Ale cóż! 85% przebiegów moich to miasto i korki a jak już jadę w trasę to przeważnie w góry Więc zwyciężył mułowaty 1,4 16V z LPG.

  16. #15
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Wysoki moment obrotowy jakim dysponuje silnik diesla naprawdę daje radość z jazdy
    Ok, rozumiem, że diesel ma niskie obroty maksymalnego momentu i większy moment, ale mimo wszystko trochę dziwi mnie, że zgodnie z danymi katalogowymi przyspieszenie od 0 do 100km/h dla silników 1.3 i 1.4 jest praktycznie takie samo (różnica rzędu 0.2s), a mimo to diesel sprawia wrażenie bardziej żwawego.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Klekot hydropopychaczy
    Napisany przez Mateusz93r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-09-2015, 17:08
  2. Olej do Brava 1.4 i klekot
    Napisany przez czarek007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-06-2013, 19:47
  3. Wibracje, brak mocy i klekot
    Napisany przez Nikolai na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-03-2012, 00:10
  4. Fiat Freemont pierwsze wrażenia z jazdy
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-07-2011, 15:07
  5. Klekot podczas przyśpieszania
    Napisany przez 89marcin19 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-04-2010, 17:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531klekot-1-3-wrazenia-z-jazdy-36036

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl