Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 131
Like Tree10lubi to!

Temat: Jaki fotelik samochodowy w kategorii do 36kg do Tipo?  

  1. #106
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    210
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Jako posiadacz i "użytkownik" fotelika Cybex pallas specjalnie wczoraj posadziłem mojego 15 miesięcznego malucha w tym foteliku i nie widzę możliwości, by poduszka obejmowała tylko okolice brzucha. U małego poduszka zaczyna już obejmować na wysokości ud, a kończy się prawie pod pachami. Nie ma też jakichkolwiek szans, by mały wydostał się lub wypadł z fotelika gdyby auto dachowało. Realnie jak dziecko podrośnie, to poduszki nie da rady używać, ponieważ nie będzie szans włożenia jej w prowadnice. Ale to tylko moje osobiste spostrzeżenia. Uważam, że nie ma fotelików idealnych, każde rozwiązanie ma swoje plusy jak i minusy, tak jak i statystyka, co z tego, że statystycznie więcej jest wypadków czołowych, jak rzeczywistość może być całkiem inna. Dobrze, że jest wybór i każdy może znaleźć coś dla "siebie".
    Ostatnio edytowane przez Robson_75 ; 29-06-2018 o 08:38



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,764
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Na tym polega marketing, pół biedy jak produkt przynajmniej dobry i spełnia swoje zadanie tak jak foteliki rwf, gorzej jak uderzają w sumienia rodziców i buble wciskają...

    Mam fotelik na 3 grupy wiekowe, w 1 grupie przypięty jest pasami tak ze ani drgnie a dziecko pasami z fotelika. W 2 i 3 grupie trzeba będzie przypinać dziecko razem z fotelikiem pasem z auta ale żeby na plecy dziecka w razie czego nie napierał fotelik, to przypnę go specjalnym pasem do isofixa, który będzie trzymał fotelik na miejscu przy fotelu cały czas, z dzieckiem i bez.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #108
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2018
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    38
    Postów
    52
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Foteliki tyłem to również marketing, granie na uczuciach rodziców, którzy w trosce o dzieci są w stanie płacić ponad 2 tys. za stelaż, trochę plastiku, styropianu i szmatki.
    Axkid Wolmax - 1100zł, Joie Every Stage - 700-800 zł, Diono Radian 600-700zł. Uważany za jeden z najbezpieczniejszych Axkid Minikid 1500 zł. Pozdrawiam 😉

    Ciekawe masz rozumowanie z tym kawałkiem szmatki i styropianu. Samochodowe opony to też kawałek gumy i prosta jak na dzisiejsze standardy technologia a komplet potrafi kosztować 1500 zł. Koszt wyprodukowania fotelika to nie tylko koszt materiałów, to także cały proces projektowy, setki testów, i drakońska kontrola jakości bo szanowani producenci muszą zmniejszyć do minimum ryzyko wpadki produkcyjnej (np. wadliwy materiał pasów czy kiepska partia pianki styropianowej nie trzymająca właściwości) a to kosztuje.
    Ostatnio edytowane przez maccacus ; 30-06-2018 o 11:48

  5. #109
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    155
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Axkidy zajmują tyle miejsca że minimum to superb, joie nie widziałem. Diono ma normalną cenę, tylko że znów trzeba mieć vana. Poza tym rwfy, oprócz tych najmniejszych nie powinny być montowane za siedzeniem pasażera, bo zasłaniają całą boczną szybę w aucie, a nie muszę mówić że widoczność przez tą szybę to kwestia BEZPIECZEŃSTWA. Poza tym pasażer też powinien mieć niezbędne minimum komfortu w trasie chociażby w postaci wygodnie ustawionego fotela. Generalnie upierając się na fotel tyłem do auta kompaktowego, mocowany na isofix przebijamy barierę 2000 złotych.

    Za komplet opon płaciłem i ponad 2000 złotych, na szczęście człowiek uczy się na błędach, dostrzega że nie potrzebuje wszystkiego czym chce się go uszczęśliwić i z wiekiem mądrzeje. Co nie zmienia faktu że jest pewna różnica pomiędzy kosztami produkcji opon i fotelika. Co w foteliku można drakońsko kontrolować? Tam jest kilkanaście elementów ruchomych, prostych jak budowa cepa, do tego oczywiście styropian i szmatka Największym kosztem może być zaliczenie testu plus, bo to rzeczywiście jest gwarantem dobrej sprzedaży.
    chrabol lubi to.

  6. #110
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2005
    Teraz ostatnio głośno jest o tych pasach smar kid belt, zastanawiam się czy to dobre rozwiązanie dla większego (10 lat) dziecka? Ma testy zderzeniowe, certyfikaty itp. sama nie wiem co mam o tym myśleć.

  7. #111
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Spełnia wymagania przepisów, więc mandatu się nie dostanie. Na pewno lepsze to niż calkowity brak czegokolwiek. Producenci fotelików oczywiście odradzają.
    Bardzo dobre dla taksówkarzy, którzy mogą wozić zgodnie z przepisami dzieciaki [emoji16]


    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  8. #112
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2018
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    38
    Postów
    52
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Axkidy zajmują tyle miejsca że minimum to superb, joie nie widziałem.
    Mam Minikida, siedzi bez problemu w Tipo a miejsca z przodu full więc nie wiem skąd masz te dane.

    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Poza tym rwfy, oprócz tych najmniejszych nie powinny być montowane za siedzeniem pasażera, bo zasłaniają całą boczną szybę w aucie, a nie muszę mówić że widoczność przez tą szybę to kwestia BEZPIECZEŃSTWA.
    Że co? Miałem go zamontowanego z boku za pasażerem i widoczność do tyłu jest ok w bocznej szybie drugich drzwi.

    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Poza tym pasażer też powinien mieć niezbędne minimum komfortu w trasie chociażby w postaci wygodnie ustawionego fotela.
    Wygodnie czyli wyłożone oparcie w pozycji półleżącej? Zgadzam się, wtedy będzie problem z miejscem nie tylko z RWF zamontownym na kanapie ale i kimkolwiek przewożonym na tejże kanapie z tyłu. Tyle tylko, że taka pozycja pasażera z przodu może i wygodna jest, ale z bezpieczeństwem nie ma nic wspólnego. Bezpiecznie to plecy jak najbliżej pionu (w granicach rozsądku oczywiście) - wtedy pasy bezpieczeństwa i airbag bedą pracowały najbardziej efektywnie. Jak widzę niektórych driverów wyłożonych w fotelach jak w leżakach na kanaryjskim hotelu to tylko mi się śmiać chce.

    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Co w foteliku można drakońsko kontrolować? Tam jest kilkanaście elementów ruchomych, prostych jak budowa cepa, do tego oczywiście styropian i szmatka Największym kosztem może być zaliczenie testu plus, bo to rzeczywiście jest gwarantem dobrej sprzedaży.
    To jest Twoje zdanie, być może zdrowie Twoich dzieci - każdy ma do tego prawo i jeśli przepisy nie stanowią inaczej róbta co chceta. A że przepisy dotyczące przewożenia dzieci w Polsce jak i UE są niesamowicie uproszczone i mało rygorystyczne, to już inna para kaloszy.

    A odnośnie Smart Kit Belta o który pytała koleżanka adela32 - jakąś tam homologację ma ale te "homologacje" bez problemu dostaje zarówno markowy fotelik jak i chińskie niewiadomo co z Tesco za 150 zł z poddupnikami włącznie... więc wnioski co do jakości tej homologacji łatwo wyciągnąć. Żadnych innych konkretnych testów to ustrojstwo nie ma. Co więcej w przypadku fotelików nie chodzi tylko o zabezpieczenie na wypadek uderzenia czołowego, wtedy ten SKB się jakoś sprawdza bo poprawia prowadzenie pasów na mniejszym ciele dziecka, ale takich zderzeń jest mało. Najczęściej są to wypadki czołowo-boczne gdzie w momencie zderzenia dochodzi do rotacji auta i przeciążeń bocznych - tutaj SKB leży na całej linii bo nie zapewnia żadnego podparcia bocznego w postaci zagłówków, boczków dla lecącego na drzwi dziecka. Może dojść do poważnych naderwań szyi, uszkodzeń czaszki uderzającej o boczki. Jako awaryjna opcja w taxi czy coś to spoko, od biedy. Ale napewno nie jest to alternatywa dla fotelików jak próbuje się reklamować ten produkt.

  9. #113
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    To ześ się Panie naprodukował, z zeszlego roku post szutawaldemara.
    Tak tylko jeszcze dodam ze są poddupniki czy tam podstawki na isofix spod pupy nie odjada.
    bartusssp lubi to.

  10. #114
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    poddupniki działają podobnie jak ten SKB, tylko, że poddupnik podnosi całe ciało, aby bardziej wpasowało się w pasy bezpieczeństwa, natomiast SKB obniża prowadzenie pasa, tak aby bardziej pasowało.
    Co do fotelików, to moja córcia ma RWFa Britaxa obrotowego (żona ma 3-drzwiowe auto, więc wożąc w nim musi mieć obrotowy, aby dziecko umieścić w foteliku)
    Przy zakupie zwracałem głównie uwagę na zabezpieczenia przed zderzeniami bocznymi. Miał być GB Vaya, ale ze względu na sposób obracania wygrał Britax, pomimo, że Vaya jest lepsza.
    Co do komentarzy na temat sensu używania RWFów i drogich fotelików każdy uważa jak chce.
    Ja staram się zabezpieczyć moje dziecko najlepiej jak mogę licząc, że nigdy z tych zabezpieczeń skorzystać nie będę musiał.

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    155
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Podsumowując najbezpieczniej nie jeździć samochodem. A kiedy przewozimy dzieci oddelegowujemy kogoś (może być żona) żeby szła przed autem wymachując czerwoną chorągiewką. A na poważnie każdy ma swój złoty środek, najgorzej jest popadać w skrajności.
    bahamut24 lubi to.

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    45
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Z tymi skrajnościami i przesadnym bezpieczeństwem to jest tak jak na tych pseudo dokumentalnych programach na tv...n i disco...ry. Wyburzają jakieś ruiny na pustkowiu, a grodzą teren na kilka kilometrów wkoło żeby kogoś cegła z drewnianej chaty w głowę nie uderzyła. Przeważnie nikogo nie uderza bo to pustkowie i żywego ducha, ale jaki dramatyzm, gdyby jednak uderzyła. Prosta rzecz urasta do mega problemu, a jakie to ekstremalne podróżować pół leżąc , przyjechać do domu i opowiedzieć kobicie ile to złego mogło przytrafić się po drodze.

  13. #117
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,764
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A iluż to budowlańców chodziło bez kasku po budowie bo przecież cegły nie spadają i jednak spadła...

    Byli już tu tacy o się chwalili ze nie zapinanaja pasów jak jeżdżą po swoim małym mieście o co się stanie...

    Nic się nie stanie dopóki się nie stanie, wtedy bieda i podwójna bieda jak się miało wyjebane na bezpieczeństwo...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ja tu znowu sprowadzę dyskusje do poziomu portfela, bo jak ktoś ma kasę i świadomość to kupuje drogie foteliki i uzasadnia to sobie i innym ze tak jest bezpieczniej i nie sposób odmówić mi racji, a jak kto kasy nie ma albo żałuje to kupuje tańsze albo najtańsze albo szuka alternatyw i tłumaczy to sobie tym ze nic się nie stanie i nie ma roznicy wiec po co przepłacać...

    Ja tak to widzę, może tak nie jest ale trudno doszukać mi się sensu innego niż ten w niektórych wypowiedziach.

    Ech...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #118
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2018
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    38
    Postów
    52
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    szutawaldemar, bartusssp nie wiedziałem, że warto chwalić się ignorancją w zakresie bezpieczeństwa. Może jeszcze dorzućcie słynne "a kiedyś to dzieci bez fotelików jeździły, matka Cie na kolanach ze szpitala wiozła a teraz wymyślajo, straszo..." - koronny argument.

    Nie chce mi się już dalej strzępić języka gdy zamiast rzeczowych argumentów snujecie sobie jakieś domysły na zasadzie "wydaje mi się, że...". Tak jak mój znajomy, który się zdziwił, że kupiłem jakiś dziwny fotelik z dziwnego sklepu, on ma z tesco, "jeździ powoli, ostrożnie, tylko 5 km do pracy". I co? Sam Bóg mu zagwarantował, że na tych 5 km do pracy nie wywali w niego zaspany kierowca wracający z nocnej zmiany? Kolega Qvadrat wyżej doskonale Waszą logikę podsumował.

    Jak chcecie, kliknijcie, poczytajcie, Norwegowie w 2015 roku mieli pierwszy raz rok, w którym ŻADNE dziecko w wieku do 10 lat nie zginęło w wypadku drogowym, m.in. dzięki cyt.:

    Po drugie mali Norwegowie podróżują w fotelikach ustawionych tyłem do kierunku jazdy aż do czwartego roku życia.
    KLIK: W tym roku w wypadkach w Norwegii nie zginęło ani jedno dziecko - brd24.pl

    Więc, gdy w takiej Norwegii, gdzie wypadków komunikacyjnych ogółem jest relatywnie mało w porównaniu do Polski, rodzice i tak troskliwie dbają o bezpieczeństwo dzieci (osiągając w końcu wielki sukces w postaci zerowej liczby ofiar śmiertelnych) to dziwi mnie, że w takiej Polsce, gdzie czasem strach jechać w trasę, ludzie wciąż tak ignorują i bagatelizują temat. Dla mnie koniec dyskusji, nie mam zamiaru się kopać z koniem. Materiałów w necie jest mnóstwo, od trudnych w odbiorze badań naukowych po łatwo przystępne felietony, chcecie poczytajcie, nie chcecie to olejcie temat i cieszcie się ze nie ulegliście tej podłej modzie na RWF. Obyście nigdy nie musieli testować swoich poglądów na własnej rodzinie.
    Ostatnio edytowane przez maccacus ; 20-02-2019 o 15:33
    Szary83 lubi to.

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    444
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    https://moto.wp.pl/tanie-urzadzenie-...5493335414401a
    ten smart kid belt to ściema, nie mają żadnego polskiego atestu. Co ciekawe nigdzie nie ma crashtest boczny z tym niby bezpiecznym zapięciem. Czemu w swych pseudo testach nie pokażą fotelika z isofix? no cóż reklama dźwignią handlu a pożyteczni idioci łykają każdą bujdę jak pelikany.
    Ostatnio edytowane przez juri ; 20-02-2019 o 18:23
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  16. #120
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Ciekawe ile osob przestrzega terminu ważności fotelika od daty wyprodukowania... ten smart kid belt jest dobry ale do taxi albo podrozy autokarem, moze przy starszym dziecku (>10lat) tez sie sprawdzi


 
Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. foteliki dla dzieci 15-36kg
    Napisany przez luk202 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-03-2016, 08:01
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-09-2014, 14:49
  3. Jaki fotelik 15-36 do Fiata 500L/trekking
    Napisany przez Kony na forum 500
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-04-2014, 14:14
  4. Warsztat Samochodowy
    Napisany przez Nogens na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-06-2010, 13:45
  5. Komunikator samochodowy
    Napisany przez Yarp na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-09-2008, 19:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo isofix

Czy fiat tipo 2017 posiada isifiks

tipo fotelik 36

axkid britax grande ounto

fiat tipo 2018 isofix

forum tipo isifix

maxi cosi tobi tipo

czy fiat tipo ma isofix

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl