Wielkie dzięki.
Wielkie dzięki.
Co do zagranicy .
Nie obowiazuje LPG poza garanicami kraju możesz sobie zadzonić do Auto Gaz Ślask oni udzielaja gwarancje na tartarini ale tylko na Polskie
Na zagranice jest dodatkowa oplata . Mi tak samo powiedział diler przy zakupie że gwarancja jest na cała europe dopuki coś mi sie nie posulo w innbrucku to dowiedzialem sie żę gwarancja na LPg jest tylko w Polsce nie mam pakietu wykupionego .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dla wszytkich co maja LPG warto wyminić butlę standardowo montuja 32 l ale za 200zł doplaty montuja 73L ja otym nie wiedzialem pasuje to do tipo, 500x i renagde
Ja bede wymienial butle koszt to 600zł , jest przydatna żecz w trasie
32 ??? Skąd Ty wytrzasnąłeś taką butlę ? Toż to 25 litrów do tego wchodzi :/ Ja mam butlę 47 litrów a gazu wchodzi jakieś 35-36
FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
-------------------------------------------------------------
FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG
Ja mam 55 litrów butlę zamiast koła.
Mi seryjnie wrzucili 59l. Ale chyba dobrze trafiłem bo jak prosiłem o wlewamy pod klapka a nie w zderzaku to mi odpowiedzieli "panie kto tak jeszcze robi?"
Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka
Do tipo w kolo zapasowe bez problemu w chodzi 73L widziałem na własne oczy , do mojego też .
Jak ktos kupuje nowe auto to róznica miedzy 34l a 73 l jest 200zl tak to trzeba wyminić butlę wraz z osprzetem koszt 800zl , ja to chyba zrobię bo sie oplaca
Opłaca bo rzadziej będziesz na stacji? Poza wakacjami najdłuższą trasę robię 300km w jedna stronę wiec po drodze nie musze tankować ( standardowa butla starcza na 400-450 km) do pracy robię 300km tygodniwo, wiec co poniedziałek sobie zalewam. Większa butla była by fajna ale wymieniać będę po 10latach, wtedy się faktycznie opłaci.
pelikan1 Powiem tak: Mam instalację Tartarini jest ok jak na razie. Myślę ze przy prawidłowej eksploatacji to się nie zmieni. Jedyne co mi nie dawało spokoju do tzw. Docieranie. Wiem wiem zaraz się posypią na mnie gromy nie ma już docierania nie te czasy itp. Ale to jest mój samochód i właśnie taki sobie wymarzyłem Więc niech czarodzieje internetowi kolegi wujka Józka brata Marty ojca Franka który pracował w Bądzisławach Taty a Marcin powiedział dadzą innym użytkownikom decydować za siebie. Tym jakże optymistycznym akcentem postanowiłem przemyśleć sprawę w ten sposób: Samochód który kupiłem został zaprojektowany i wypuszczony na rynek jako ten który jeździ na benzynie. Wszelkie testy fabryczne docierania przechodził na tym paliwie i opuszcza fabrykę na tymże własnie magicznym płynie. Sam Fiat chwalił się tym że Fabryczne instalacje są montowane na wzmocnionych podzespołach zawory itd. Nie bez kozery w instrukcjach są umieszczone informacje takie jak
"Docieranie nowego"
samochodu
Podczas kilku pierwszych podróży
nie hamować gwałtownie, o ile nie
jest to konieczne.
W czasie pierwszej jazdy odparowują
olej i wosk pokrywające elementy
układu wydechowego. Po
zakończeniu pierwszej jazdy
pozostawić samochód na jakiś czas
na wolnym powietrzu i nie wdychać
oparów.
W okresie docierania zużycie paliwa i
oleju silnikowego może być
podwyższone.
Ponadto proces oczyszczania filtra
cząstek stałych w silniku
wysokoprężnym może uruchamiać
się częściej.
Filtr cząstek stałych w silniku
wysokoprężnym 3 155.
Funkcja Autostop może zostać
wyłączona w celu umożliwienia"
W/W cytat jest z innej marki natomiast Fiat też posiada podobne instrukcje.(jesteśmy na Forum fiat więc nie będę ich przytaczał hehe ) Mało tego jest wzmianka np. W silnikach z oryginalną instalacją o dotrysku Paliwa. Tak samo jak w instrukcji firmy Tartarini że dotrysk ten występuje, a prawidłową eksploatację uznaje się wtedy gdy na 3/4 zbiorniki gazu 100 km przejeżdża się na benzynie w celu zapewnienia optymalnej pracy silnika. Pytania O rodzaj Paliwa w pierwszych kilometrach w ASO lub dilera były oczywiste : Będziesz pan zadowolony Ale jakie to ma być zadowolenie ?? Takie jak właścicieli marki "Volkswagen" która tam no wicie rozumicie postanowiła poszperać przy oprogramowaniu no i ten Rzecz wiadoma że teraz instalacje LPG dobrze współpracują z autami ale nie wszystkich marek! Dlatego mój wybór padł na Fiata bo w tym przypadku instalacje się sprawdzają i Fiat jako pierwszy abo jeden z pierwszych salonów montował gaz w swoich silnikach. Ale jeżeli samochód wychodzi na benzynie a LPG jest dodatkowym wyposażeniem dodanym do oryginału wydaje mi się oczywistą sprawą przejechać kilka kilkanaście kilometrów na benzynie. Ktoś wyżej pisał o strzałkach w komputerze. Ja jako pedantyczny człowiek zwróciłem uwagę na to że strzałki te po przejechaniu powyżej 1000 km zachowują się inaczej niż na samym początku. Kolejna sprawa jeżeli ktoś kupi samochód na benzynie będzie nim jeździł te 4000 km na paliwie ale stwierdzi że bardziej ekonomicznie wyjdzie mu się LPG i pojedzie do serwisu założyć instalację serwis powie Panie absolutnie bo nie poruszał się pan od razu na gazie?! Nie założą i powiedzą Będziesz pan zadowolony Więc biorąc pod uwagę to że samochód został zaprojektowany na benzynie szczęśliwie się złożyło że toleruje LPG ale w instrukcjach wyraźnie pisze że co jakiś czas należy przejechać na Paliwie oryginalnym. Moje wątpliwości co do wyboru rodzaju Paliwa w pierwszym 1000 km były oczywiste benzyna. Wiec nie zaszkodzi przejechać te pierwsze 1000 na benzynie a na pewno nie będzie tragedii jeśli nie będziesz używał w tym czasie LPG. Proste Ps. Dopiero teraz zauważyłem że ten temat jest troszku stary hehe ale może komuś pomogę
Ostatnio edytowane przez Batman ; 29-05-2018 o 01:50
Mam pytanie odnośnie tankowania gazu w instalacji tartarini. Czy jeśli tankujecie gaz do pełna i zacznie Wam odbijać zawór bezpieczeństwa po określonym limicie to macie możliwość dalszego tankowania trzymając przycisk dystrybutora? Pytam dlatego, że u mnie jest taka sytuacja: tankuję gaz do pełna i zaczyna brzęczeć ale nadal gaz płynie do środka baku jak trzymam przycisk. W poprzednim aucie miałem tak, że nie było dalszej możliwości tankowania jak przycisk trzymałem to przez sekunde leciało i znowu odbijało i blokowało dalszą możliwość tankowania. W serwisie po pierwszym przeglądzie (1500 km) zdecydowali się żeby wymienić zawór ale niestety po wymianie jest tak samo jak wcześniej. Serwis twierdzi, że tak ma widocznie być ale mają jeszcze podpytać innych użytkowników gazu. Podobno ilość wlewanego paliwa po odbiciu znacznie zwalnia choć ja na razie tego nie zauważyłem.
Fiat Tipo SW 1.4 16V 95 KM LPG, POP, Brązowy Magnetico
Mam tartarini ale nie zauważyłem żeby nie odbijał zawór, jest ten charakterystyczny dźwięk i koniec tankowania auta. A czasem chciałbym troszeczkę tam więcej dobić szczególnie kiedy jestem na taniej a dobrej stacji benzynowej 😎
Dzięki za odpowiedź, tak właśnie myślę, że powinno być jak u Ciebie.. że jak pojawi się charakterystyczny dźwięk i stuk to odcina możliwość dalszego napełniania butli. U mnie jak trzymam przycisk to gaz płynie dalej. Może to nie wina zaworu.. albo mam wyjątkowego pecha, że drugi zawór robi tak jak pierwszy przed wymianą. Dodam, że tak jest na kilku różnych stacjach z lpg. Pozdrawiam
Fiat Tipo SW 1.4 16V 95 KM LPG, POP, Brązowy Magnetico
Batman dlaczego miałby się na Ciebie posypać gromy ? Przecież docieranie jest i żaden producent samochodów tego nie ukrywa ...
Nie wiem jak u mnie ale nigdy nie probowalem tankowac po odbiciu dystrybutora. Butla ma byc napelniona w max 80 procentach objetosci i przekraczanie tej granicy szczegolnie w lato jest srednio bezpieczne i mądre...