Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2021
    Skąd
    belgia
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    tipo 1.4 t jet
    Rocznik
    2018

    grzeje strasznie tunel środkowy tipo 1.4 tjet

    Witam

    zostałem szczęśliwym posiadaczem fiata tipo sw 1.4 tjet jak dla mnie mega maszyna ale ostatnio pojawił się mały problem, otóż teraz w ciepłe letnie dni gdy chwilę pojeżdżę
    nie wiem 20 może 30 min strasznie się nagrzewa taka metalowa puszka (może aluminiowa) pod deską rozdzielczą w tunelu środkowym i bije z tamtąd straszne ciepło że bez klimy na nogi nie da rady, w zimię nie było problemu bo długie spodnie i tak się włączało grzanie na nogi to ok, a teraz dramat, zara ładuję zdjęcietipo.jpg to nad palcem, i nie jest to osłonięte i można sie poparzyć nawet i nie wiem czy jest to normalne czy oznaka jakiegoś problemu, czy po prostu fiat na poziomie projektowania spartolił, bo brat mówił że może to być jakaś ekstra nagrzewnica a że nie jest osłonięta po prostu fiat , koś wie co to jest i czy to jest normale?

    Pozdro
    Ostatnio edytowane przez cudanakiju ; 04-07-2021 o 19:08



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,338
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    To jest nagrzewnica, jest ciepła bo płynie przez nią płyn chłodniczy. Normalne, że jest gorąca
    Taka konstrukcja nic nie poradzisz
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  4. #3
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,539
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Zeby w kabinie bylo cieplo w zimie to gdzies musi byc nagrzewnica. I jest wlasnie tam . Jedynie jak ustawiamy powietrze na zimne to po prostu przez nią nie leci. We wszystkich autach jakie znam jest tak samo (no ale wszystkich nie znam wiec może być różnie choć przy dzisiejszej unifikacji produkcji nie wydaje mi się. Ostatnie auto w ktorym widzialem sterowanie przepływam płynu do nagrzewnicy to była skoda 105-120. Jedyne comozna zrobic to to jakos dodatkowo zaizolować fabryczne waciki to badziew. Ja akurat z jednej strony juz mam filc(z okazji innej przeróbki.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,338
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ostatnie auto w ktorym widzialem sterowanie przepływam płynu do nagrzewnicy to była skoda 105-120.
    We Fiacie Uno też był zawór na przepływ płynu przez nagrzewnicę jak się zamykało pokrętłem ciepłe powietrze to właśnie zamykał zawór
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  6. #5
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,539
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Widać to są za drogie rzeczy na dzisiejsze czasy .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2021
    Skąd
    belgia
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    tipo 1.4 t jet
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    To jest nagrzewnica, jest ciepła bo płynie przez nią płyn chłodniczy. Normalne, że jest gorąca
    Taka konstrukcja nic nie poradzisz
    o znalałem sory jack the night za ten drugi post

    i nie spodziewałem się że to będzie takie nie osłonięte i takie ciepło z tego bije, brat mi też mówił że czasem w starych autach to nawet na linke było zamykanie obiegu na to a tu taki dinks

    dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,226
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Załóż zawór wod-kan na wejściu do nagrzewnicy, będzie po problemie. Nawet mi do głowy nie przyszło żeby sprawdzać jak ten tunel się nagrzewa.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,539
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No nie wiadomo co na to pompa płynu chłodzącego gdy termostat zamknie chłodnicę i odetniemy mały obieg. No niby nie daje ona jakiegoś mega ciśnienia ale czy się coś nie rozdupcy nie wiadomo. Stare układy mogły mieć jakiś bypass. Wolę mieć ciepło niż prysznic z gorącego glikolu

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    400
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Z ciekawości sprawdzałem, jest delikatnie ciepła obudowa, ale nie aż tak, żeby przeszkadzało, albo grzało po nodze.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Problem zaczyna się kiedy "uszczelki" z nagrzewnicy, taka badziewiasta gąbeczka, się wykruszy i jest nieszczelność między nagrzewnicą a obudową.

    Wtedy albo rozbiórka i wymiana gąbeczki na coś lepszego, albo łatanie otworów z wierzchu
    Przerabiałem już temat u siebie. Po uszczelnieniu tunel już się nie nagrzewa...

  12. #11
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    No i dzięki forum znowu się dowiedziałem, że mam kolejną usterkę/niedoróbkę, bo u mnie też jest gorące to miejsce pokazane na zdjęciu z 1 posta. Z tym, że nie odczuwam z tego powodu żadnego dyskomfortu, ale już będę w czasie jazdy się zastanawiał czy mnie to grzeje, czy nie. No i niesmak pozostał .

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,226
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    W 80% samochodów układ nagrzewnicy jest bez zaworów sterujących, czyli po prostu obieg płynu jest cały czas przez nagrzewnicę. Kwestia tego jak jest zaizolowana nagrzewnica. Ja nie odczułem w Tipo żadnych z tego tytułu nie dogodności, zresztą w żadnym aucie na to nie zwróciłem uwagi.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Kwestia ustawienia prawej nogi.
    Na początku użytkowania był dyskomfort. Grzało, nawet parzyło.
    Nauczyłem się z czasem tak trzymać nogę, że nie przeszkadza.
    W sumie rzeczywiście można tam wkleić filc


 

Podobne tematy

  1. Tunel środkowy
    Napisany przez Mati66622 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-04-2020, 22:41
  2. Tunel środkowy Marea
    Napisany przez Amariin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-01-2018, 21:20
  3. Kupię podłokietnik lub tunel środkowy
    Napisany przez damian398 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-10-2014, 17:24
  4. Tunel środkowy - jak zdemontować?
    Napisany przez mielinski na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-06-2012, 19:26
  5. Tunel Środkowy Seicento
    Napisany przez doctor82 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-10-2011, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531grzeje-strasznie-tunel-srodkowy-tipo-1-4-tjet-49033

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl