Konkretow nt Tipo brak a takie pitolenie tez napedza sprzedaz.
Plan produkcji jest znany gdzies go tu wklejalem. Ta generacja tipo ma byc chyba do 2021 z faceliftingiem w 2019. Nastepna pod znakiem zapytania. Zeby zdjac z produkcji obecny opracowany juz modelfabryka musialaby miec inny. A fiat raczej zaskoczony jest dobra sprzedaza ponad 130 tys sztuk to nie jest malo i przynosi zysk. Oczywiscie mniejszy niz np. Suvy a jakby mozna moce produkcyjne wykorzystac z wieksza rentownoscia to czemu nie. Tylko moda na suvy peknie jak banka mydlana przy pierwszym kryzysie paliwowym albo i bez niego jak sie rynek nasyci a tu konkurencja wieksza jak w kompaktach. Znam kilka osob ktore juz z suvow przesiadaja sie juz z powrotem do osobowek. Nacieszyli sie nowoscia i styknie. O oszczednosciach nad rozwojem tipo tez pisalem. Punto nie produkuja juz od marca (juz nie przyjezdzaja do PL -takie przynajmniej info o dealera jak bylem na przegladzie).
A dziwnym trafem znow to wkleja koles co od dwoch lat straszy GPF-ami w benzynach, wycofaniem silnikow a teraz wycofaniem modelu a w artykule nic na ten temat nie ma.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-05-2018 o 19:19
Niektórzy użytkownicy piszą za pieniądze to co m zlecono, tak jest na każdym liczącym się forum, takie czasy i marketing czy tam trolling...
Lepszy
Power
Gamoniu
Nie znam się na finansach, ale Fiat chyba wiedział za ile będzie sprzedawał Tipo i jakie będzie miał zyski. Chyba że liczył na większą sprzedaż..
JAK TEN ARYYKUŁ MA SIĘ DO TEGO ARTYKUŁU ??? https://www.fiat.pl/nowosci/tipo-kolejne-nagrody
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
różne głupoty robiły różne firmy. ale nie sądzę żeby Fiat wskrzesił Tipo po latach po to żeby zaraz go wycofać z produkcji zwłaszcza że sprzedaż rośnie i zaczyna zagrażać już nawet nie Dacii ale skodzie. Moim zdaniem pieprzenie. Ale jam tylko prosty człowiek jest.
Tu macie cos 100x bardziej wiarygodnego niz gazeta.
https://www.just-auto.com/analysis/a..._id180547.aspx
Ale trzeba sie troche wysilic a nie jak autor watku cytować artykuł na poziomie superexpresu
I update tego co napisalem powyzej tipo maja klepac do 2023 pozniej może Tipo 3, w tym facelif w 2020. Auto jest trzecim sprzedajacym sie modelem fiata we Wloszech. Ogolnie sprzedaje sie go wiecej niz np. 500x i 500L (liczone osobno). Jedynie sprzedaz moze byc troche mniej rentowna bo jest tanszy choc koszt produkcji tez nieco nizszy. Pamietajcie tez ze europa nie jest jedynym rynkiem dla fiata jest kupa modeli ktorych tu nie ma.Ale nawet jak produkcje skoncza jutro dla mnie to zaden problem. Moj stoi w garazu.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-05-2018 o 22:33
Bardzo ciekawy tekst, warto poświecić te kilkanaście minut. Nawet nie wiedziałem, ze po świecie tyle modeli fiata się produkuje :-)
Lepszy
Power
Gamoniu
A tu macie linki do oryginalnego materiału w bloombergu.
https://www.bloomberg.com/news/video...or-italy-video
https://www.bloomberg.com/news/artic...shift-in-italy
Ani jednego słowa na temat tipo poza tym że fiat jako koncern chce postawić na droższe luksusowe auta (co też wynika z tekstu powyżej)i wloskie fabryki beda dla nich zarezerwowane. Gimbus cos napisal w gazecie i tak sie tworzy materialy na zlecenie. Jak na razie po premierze masera levante sprzedaz jest daleka od zakladanej i sam cytowany Marchonne do udziałowców powiedział "spieprzyliśmy to". Nie mnie oceniac jego zdolnosci menadżerskie ale aż tak nie porywałbym się z motyką na słońce i nie stawiał na jedną kartę.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-05-2018 o 23:21
https://www.passioneautoitaliane.com...zione-per.html
https://www.passioneautoitaliane.com...in-italia.html
https://www.passioneautoitaliane.com...o-sono-le.html
Nuovo motore benzina 1.3 litri da 180 cavalli per Alfa Romeo Giulia? - QN Motori
Nowy silnik z trzema cylindrami z turbodoładowaniem o pojemności 1.0 turbo do samochodu Fiat i Jeep
Rodzina GSE obejmuje także 3 litry o pojemności 1,0 litra , który zapewnia 120 koni mechanicznych i 190 Nm momentu obrotowego. Wskazany do użycia przez Fiat Tipo, rodzinę 500, Jeep Cherokee i być może także Compass.
Skok technologii z Firefly jest świetny. Są to modułowe silniki . Oznacza to, że cylinder można dodawać lub usuwać w zależności od potrzeb (3 cylindry 1.0, 4 cylindry 1.3 itd.). Kompaktowe układy napędowe , które zapewniają niższą emisję spalin, lepsze zużycie paliwa . Ale moc i moment obrotowy są wyższe niż modele, które zastąpią.
https://www.autokopen.nl/autonieuws/...-turbomotoren#
Pierwsze dwa linki potwierdzaja to co napisalem i zacytowalem powyzej (za wyj.tego ze punto juz nie wysylaja) a wloskie fabryki maja peodukowac drozsze modele. Trzeci link i sam sobie przeczy napisane ze tipo i 500 ma byc modelem dlugookresowym mimo ze sa tanie. I to co nas wlascicieli Tipo powinno cieszyc wg jakiegostam szwabskiego magazynu tipo i 500 sa w czołówce pod wzgledem najmniejszej utraty wartosci. A o silnikach juz bylo. Wolnossaki juz jezdza np. W argo w brazylii. I osobiscie jednak wole 120 KM z t-jeta niz z litrowego firefly mimo ze on spali mniej. Wiekszy moment a na lpg tansza jazda. Ale przynajmniej fiat bedzie mial konkurencyjne silniki do innych marek. Tyle ze fajne dla pierwszego wlasciciela.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 19-05-2018 o 02:25
https://spidersweb.pl/autoblog/przyszlosc-fiata/
Znowu jakiś artykuł o końcu Tipo. Oglądał ktoś tą konferencje?
Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
Jest Tipo HB 1.4
W tym co linkujesz piszą o końcu Tipo. Z kolei tu Szef Fiata ogłosił nową strategię i plany koncernu na przyszłość. Co z fabryką w Tychach? - Auto i Samochody - najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji dziennik.pl - artykuł z 1 czerwca z informacją, ze nic na to nie wskazuje. Trzeba sięgnąć do jakichś bardziej wiarygodnych źródeł....
Gdyby nie Tipo, to pożegnałbym się raz na zawsze z Fiatem, mam nadzieję że Tipo doczeka godnego następce, bo poza 500 i 500X wszelkie wariację tego modelu do mnie nie przemawiają, przede wszystkim wizualnie. Jeżeli faktycznie tak będzie to trzeba odłożyć na bok sentymenty, i szukać za kilka lat czegoś godnego u konkurencji.