Zakładam nowy temat bo posty są w różnych miejscach . Czy ktoś był w ASO z tą wadą mianowicie dziurą w mocy podczas zmiany biegu z 1 na 2 ? Dotyczy silnika 1,4 bez turbo .
Zakładam nowy temat bo posty są w różnych miejscach . Czy ktoś był w ASO z tą wadą mianowicie dziurą w mocy podczas zmiany biegu z 1 na 2 ? Dotyczy silnika 1,4 bez turbo .
Ostatnio edytowane przez jabolek ; 18-08-2017 o 14:04
W jakim silniku? U mnie nie ma czegoś takiego, temat był wałkowany i jest to wyłącznie kwestia odpowiedniej zmiany biegów. Są krótkie ale nie powoduje to problemów, przynajmniej u mnie po przejechaniu już 3200km.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Poprawiłem, 1.4 bez turbo
A ja powiem znów swoje choć (pewnie to juz nudne) na wypadek gdyby ktoś jeszcze nie wiedział :-): to nie jest kwestia ani długości biegów ani mocy silnika tylko odpowiedzi ECU silnika na położenie pedału gazu spowodowane oprogramowaniem.
W moim obecnym aucie (tzn Mito) z bliźniaczym silnikiem poczyniono coś co się nazywa przełącznik trybów jazdy (DNA od dynamic normal allweather). Ze to niby sportowe ma być czy coś. W trybie D auto wyrywa do przodu, w trybie N jes takie samo zmulenie gdy się puści gaz i zmienia bieg. Wręcz przysiady robi.
Przełączenie trybów podczas jazdy ze stale wciśniętym pedałem powoduje że jest taki efekt jakby ten gaz wciśnięto mocniej. mapy "schodzą się" w okolicach >3 tys obr.
O ile mnie pamięc nie myli na wloskim forum dawno temu czytałem że tunerzy od softu zmieniali te mapy (przy okazji odblokowywania mocy w tym silniku z78 na 95 KM bo na kilka rynków były właśnie wykastrowane) tak aby N nie zamulał aż tak.
Ten sam efekt zmulenia jest w nowym GP.
Jednym to przeszkadza innym nie bo maja inny styl jazdy i mocniej deptają w gaz przy zmianie biegów. A czuć to na najbardziej przy wysokich przełożeniach czyli między 1 i 2.
Domniemanym lekarstwem jest zmiana softu (gdyby masowo wszyscy sie z tym udali do aso może byłaby jakaś kampania) lub "throttle controller" zgodny z fiatowkim standardem.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-08-2017 o 14:16
wczoraj raz udało mi się trafić w obroty ok 2 tys obrotów i idealnie pojechał bez tego zamulenia
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
na początku nie przeszkadzało mi to teraz to czuć ewidentnie, wtedy czujesz bardziej bo chcesz buta a tu muł i dopiero po sek. rura jeżeli można to tak nazwać w 95km silniku
Problem w tym, że taka sytuacja nie jest powtarzalna. Raz ci się uda, a innym razem po wrzuceniu dwójki reakcja wciśnięcie gazu będzie opóźniona. Najczęściej tak się dzieje przy spokojnym ruszaniu z miejsca, np. podczas jazdy w korku, gdzie nie ma sensu kręcić silnika do 3-3.5 tys. rpm.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
był ktoś z tym problemem w aso ?
W T-Jet jakoś nie zauważyłem takiego problemu, na początku nie mogłem się przyzwyczaić do krótkich przełożeń, ale w miarę jeżdżenia problem całkowicie zniknął. W tej chwili w ogóle nie zauważam różnicy pomiędzy poprzednim a obecnym autem.
Dokładnie tez mi ta dziura przeszkadza
Ludzie litości, jak nie wstawka o 500x to o innym silniku... Autor tematu chyba jasno napisał o co chodzi i czyje opinie go interesują (o jakim silniku)... Najgorzej ze takie "zrozumienie" to nie tylko na forum ale wszędzie w okolo tego coraz więcej...
Postępuje intelektualna degradacja społeczeństwa...
Lepszy
Power
Gamoniu
Jak poczytasz od początku to zauważysz, że nie było wiadomo o jaki silnik chodzi, sam o to zapytałem. Zgadzam się z tobą, sam jesteś przykładem takiego "zrozumienia" jak również typowego polskiego ciskania się tam gdzie to nie jest uzasadnione. Powinieneś przybić piątkę z krówką, on też tak reaguje.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
O 13:04 autor w odpowiedzi na Twoje pytanie edytował pierwszy post i dopisał, ze chodzi o silnik bez turbo a o 17:07 smarujesz o tjet... Oj boli prawda, tak boli ze atakujesz na ślepo bez argumentów... I to ja niby czegoś nie rozumiem. Pytasz dostajesz odpowiedź a i tak smarujesz nie na temat, gratuluję. Nie masz żadnego argumentu, koncertowo dales ciała i teraz tylko sie bardziej pogrążasz... Do bledu sie nie przyznasz nigdy bo ich nie popełniasz, prawda? I to ja typowo po polsku sie ciskam, hehe dobre to...
Lepszy
Power
Gamoniu
Kolego Qvadrat, nadal brniesz nie zrozumiawszy tego co czytasz, zacząłem pisać w tym temacie nie wiedząc o jaki silnik chodzi, kolega jabolek uzupełnił wpis, poinformowałem jedynie, że w tjet to nie występuje, ale ty nadal się ciskasz, z czego mam się wycofywać? Z jakiej pomyłki? Atakuję? Gdyby tak było użyłbym typowych słów jak "Co ty do mnie rozmawiasz?" albo inny klasyczny epitet, a na koniec bym napisał "Nie chce mi się z tobą gadać" Właśnie 30 min temu zdałem SuSE Certified Administrator in Enterprise Linux 12 i nie zepsujesz mi dobrego humoru, proponuję wziąć na wstrzymanie i walnąć sobie piwko, ja właśnie zamierzam to zrobić , jak będzie okazja się spotkać to stawiam piwo na zgodę.
Gratuluję
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ty, który nie jesteś agresywny. Korzysta się z opcji skoku do pierwszej nieprzeczytanej wiadomości, co więcej nie ma sensu czytania postów ponownie od początku do końca. Autor wątku lepiej by zrobił tworząc w wątku odpowiedni post w ramach uzupełnienia. Tego nie wziąłeś pod uwagę, a powinieneś!
Tak, ciskasz się! Mnie się czepiasz, a sam nie lepszy jesteś.
Ps. Teraz zauważyłem, że o zmianie autor poinformował, ale i tak mogłeś grzeczniej.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 19-08-2017 o 18:57