Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
Like Tree8lubi to!

Temat: Dziura podczas zmiany biegu z 1 na 2  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2016
    Skąd
    Jurków
    Wiek
    37
    Postów
    180
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016

    Dziura podczas zmiany biegu z 1 na 2

    Zakładam nowy temat bo posty są w różnych miejscach . Czy ktoś był w ASO z tą wadą mianowicie dziurą w mocy podczas zmiany biegu z 1 na 2 ? Dotyczy silnika 1,4 bez turbo .
    Ostatnio edytowane przez jabolek ; 18-08-2017 o 14:04



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    W jakim silniku? U mnie nie ma czegoś takiego, temat był wałkowany i jest to wyłącznie kwestia odpowiedniej zmiany biegów. Są krótkie ale nie powoduje to problemów, przynajmniej u mnie po przejechaniu już 3200km.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2016
    Skąd
    Jurków
    Wiek
    37
    Postów
    180
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Poprawiłem, 1.4 bez turbo

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał jabolek Zobacz post
    Poprawiłem, 1.4 bez turbo
    A gdy zmieniasz przy obrotach 3.5k z 1 na 2 bieg to też ta dziura ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ffun Zobacz post
    W jakim silniku? U mnie nie ma czegoś takiego, temat był wałkowany i jest to wyłącznie kwestia odpowiedniej zmiany biegów. Są krótkie ale nie powoduje to problemów, przynajmniej u mnie po przejechaniu już 3200km.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    A ja powiem znów swoje choć (pewnie to juz nudne) na wypadek gdyby ktoś jeszcze nie wiedział :-): to nie jest kwestia ani długości biegów ani mocy silnika tylko odpowiedzi ECU silnika na położenie pedału gazu spowodowane oprogramowaniem.
    W moim obecnym aucie (tzn Mito) z bliźniaczym silnikiem poczyniono coś co się nazywa przełącznik trybów jazdy (DNA od dynamic normal allweather). Ze to niby sportowe ma być czy coś. W trybie D auto wyrywa do przodu, w trybie N jes takie samo zmulenie gdy się puści gaz i zmienia bieg. Wręcz przysiady robi.
    Przełączenie trybów podczas jazdy ze stale wciśniętym pedałem powoduje że jest taki efekt jakby ten gaz wciśnięto mocniej. mapy "schodzą się" w okolicach >3 tys obr.
    O ile mnie pamięc nie myli na wloskim forum dawno temu czytałem że tunerzy od softu zmieniali te mapy (przy okazji odblokowywania mocy w tym silniku z78 na 95 KM bo na kilka rynków były właśnie wykastrowane) tak aby N nie zamulał aż tak.
    Ten sam efekt zmulenia jest w nowym GP.
    Jednym to przeszkadza innym nie bo maja inny styl jazdy i mocniej deptają w gaz przy zmianie biegów. A czuć to na najbardziej przy wysokich przełożeniach czyli między 1 i 2.
    Domniemanym lekarstwem jest zmiana softu (gdyby masowo wszyscy sie z tym udali do aso może byłaby jakaś kampania) lub "throttle controller" zgodny z fiatowkim standardem.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-08-2017 o 14:16

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2016
    Skąd
    Jurków
    Wiek
    37
    Postów
    180
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    wczoraj raz udało mi się trafić w obroty ok 2 tys obrotów i idealnie pojechał bez tego zamulenia

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    na początku nie przeszkadzało mi to teraz to czuć ewidentnie, wtedy czujesz bardziej bo chcesz buta a tu muł i dopiero po sek. rura jeżeli można to tak nazwać w 95km silniku

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    85
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jabolek Zobacz post
    wczoraj raz udało mi się trafić w obroty ok 2 tys obrotów i idealnie pojechał bez tego zamulenia
    Problem w tym, że taka sytuacja nie jest powtarzalna. Raz ci się uda, a innym razem po wrzuceniu dwójki reakcja wciśnięcie gazu będzie opóźniona. Najczęściej tak się dzieje przy spokojnym ruszaniu z miejsca, np. podczas jazdy w korku, gdzie nie ma sensu kręcić silnika do 3-3.5 tys. rpm.

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2016
    Skąd
    Jurków
    Wiek
    37
    Postów
    180
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    był ktoś z tym problemem w aso ?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    W T-Jet jakoś nie zauważyłem takiego problemu, na początku nie mogłem się przyzwyczaić do krótkich przełożeń, ale w miarę jeżdżenia problem całkowicie zniknął. W tej chwili w ogóle nie zauważam różnicy pomiędzy poprzednim a obecnym autem.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2017
    Skąd
    Radzyń Podl.
    Wiek
    41
    Postów
    58
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2017
    Dokładnie tez mi ta dziura przeszkadza

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jabolek Zobacz post
    Dotyczy silnika 1,4 bez turbo
    Cytat Napisał ffun Zobacz post
    W T-Jet jakoś nie zauważyłem takiego problemu
    Ludzie litości, jak nie wstawka o 500x to o innym silniku... Autor tematu chyba jasno napisał o co chodzi i czyje opinie go interesują (o jakim silniku)... Najgorzej ze takie "zrozumienie" to nie tylko na forum ale wszędzie w okolo tego coraz więcej...


    Postępuje intelektualna degradacja społeczeństwa...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Jak poczytasz od początku to zauważysz, że nie było wiadomo o jaki silnik chodzi, sam o to zapytałem. Zgadzam się z tobą, sam jesteś przykładem takiego "zrozumienia" jak również typowego polskiego ciskania się tam gdzie to nie jest uzasadnione. Powinieneś przybić piątkę z krówką, on też tak reaguje.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    O 13:04 autor w odpowiedzi na Twoje pytanie edytował pierwszy post i dopisał, ze chodzi o silnik bez turbo a o 17:07 smarujesz o tjet... Oj boli prawda, tak boli ze atakujesz na ślepo bez argumentów... I to ja niby czegoś nie rozumiem. Pytasz dostajesz odpowiedź a i tak smarujesz nie na temat, gratuluję. Nie masz żadnego argumentu, koncertowo dales ciała i teraz tylko sie bardziej pogrążasz... Do bledu sie nie przyznasz nigdy bo ich nie popełniasz, prawda? I to ja typowo po polsku sie ciskam, hehe dobre to...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Kolego Qvadrat, nadal brniesz nie zrozumiawszy tego co czytasz, zacząłem pisać w tym temacie nie wiedząc o jaki silnik chodzi, kolega jabolek uzupełnił wpis, poinformowałem jedynie, że w tjet to nie występuje, ale ty nadal się ciskasz, z czego mam się wycofywać? Z jakiej pomyłki? Atakuję? Gdyby tak było użyłbym typowych słów jak "Co ty do mnie rozmawiasz?" albo inny klasyczny epitet, a na koniec bym napisał "Nie chce mi się z tobą gadać" Właśnie 30 min temu zdałem SuSE Certified Administrator in Enterprise Linux 12 i nie zepsujesz mi dobrego humoru, proponuję wziąć na wstrzymanie i walnąć sobie piwko, ja właśnie zamierzam to zrobić , jak będzie okazja się spotkać to stawiam piwo na zgodę.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ffun Zobacz post
    Właśnie 30 min temu zdałem SuSE Certified Administrator in Enterprise Linux 12
    Gratuluję

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    O 13:04 autor w odpowiedzi na Twoje pytanie edytował pierwszy post i dopisał, ze chodzi o silnik bez turbo a o 17:07 smarujesz o tjet... Oj boli prawda, tak boli ze atakujesz na ślepo bez argumentów... I to ja niby czegoś nie rozumiem. Pytasz dostajesz odpowiedź a i tak smarujesz nie na temat, gratuluję. Nie masz żadnego argumentu, koncertowo dales ciała i teraz tylko sie bardziej pogrążasz... Do bledu sie nie przyznasz nigdy bo ich nie popełniasz, prawda? I to ja typowo po polsku sie ciskam, hehe dobre to...
    Ty, który nie jesteś agresywny. Korzysta się z opcji skoku do pierwszej nieprzeczytanej wiadomości, co więcej nie ma sensu czytania postów ponownie od początku do końca. Autor wątku lepiej by zrobił tworząc w wątku odpowiedni post w ramach uzupełnienia. Tego nie wziąłeś pod uwagę, a powinieneś!
    Tak, ciskasz się! Mnie się czepiasz, a sam nie lepszy jesteś.

    Ps. Teraz zauważyłem, że o zmianie autor poinformował, ale i tak mogłeś grzeczniej.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 19-08-2017 o 18:57


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dziura w mocy podczas zmiany biegu z 1 na 2 1.4 t-jet
    Napisany przez Loczek30 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 31-10-2017, 11:26
  2. Wibracje na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania.
    Napisany przez mwx na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-03-2016, 08:35
  3. Szarpnanie przy załączonej klimie podczas zmiany biegów.
    Napisany przez Adrian697 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-08-2015, 00:21
  4. Dziwne stukanie podczas zmiany biegów
    Napisany przez cenioormo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 05-05-2015, 12:10
  5. brava 1.6 16v zgasł podczas jazdy na biegu jałowym
    Napisany przez adisek007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-08-2014, 20:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo zamula na 1 biegu

stuki tipo biegi

stuki tipo zmiana.biegow

fiat 1.4 16v 95km muli przy starcie

turbo dziura przy zmianie biegow

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl