No to trzeba coś wymyślić
No to trzeba coś wymyślić
zredagujmy wspólnie treść zgłoszenia, i każdy zainteresowany wyśle do Fiata.
np:
Szanowna Fabryko Fiat.
Jako skromny posiadacz najnowszego Państwa dziecka- Fiata Tipo, pozwalam sobie na zwrócenie uwagi, pomimo niezliczonej liczby plusów, na jeden irytujący minus.
Słynna dziura na drugim biegu, bo o niej tu mowa, pomimo zabiegów adaptacji przepustnicy w ASO, przysłania blask przecudnej, wielce przemyślanej konstrukcji.
Jednym kierowcom to przeszkadza, innym nie, jedni się przyzwyczaili, a drudzy nie.
itp. itd.
Jestem za. Firemanek to ty zredaguj dokument a reszta zajmiemy się indywidualnie
Ja bym jeszcze dodał, że ta dziura stwarza zagrożenie w ruchu, jest to nienaturalne spowolnienie, które może niemile zaskoczyć kierowcę.
To temat o nie tej dziurze chyba parę osób w tym i ja pisało do BOK Fiata. Potem dostałem wezwanie do aso, gdzie jednak nic nie stwierdzili - i na jeździe próbnej i sprawdzając podzespoły. Podczas rozmowy w aso powiedziałem, że wcześniej jeździłem gaznikowym CC 700, który lepiej reaguje na wciśnięcie gazu niż Tipo. To odpowiedzieli, że po przesiadce z samochodu z gazem na linkę, na gaz sterowany elektronicznie, pewne opóźnienie - zanim elektronika sobie wszystko poprzelicza - odbieram jako tę nieszczęsną "dziurę".
Dziwne też jest że niektórzy nie mają tej dziury a niektórzy tak. To gdzie jest błąd i co powoduje dziurę?
Ludzie wyladowali na ksiezycu majac komputer ktory dysponowal kilka kb pamieci a w fiacie kilka ghz szybkosci procesora oblicza gaz . Jak ich jeszcze raz spotkasz to im przekaz ode mnie ze sa regularnymi idiotami. Jak mozna byc takim debilem i wmawiac klientom takie farmazony. To nie kwestia szybkosci obliczen tylko swiadomy algorytm nieliniowej odpowiedzi ecu na wcisniecie pedalu. Niedowaiarkow zapraszam na przejazdzke mito. Zrozumiecie wtedy jak bardzo wykastrowano tipka. Ja to widze na codzien i dlatego tak boli. Dynamiczniejsze ruszanie nim bez szarpania to ekwilibrystyka a nie swobodna jazda. Chyba Jack znowu bedzie musial porzadkowac watki
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 16-11-2017 o 20:11
Po zgłoszeniu na stronie fiata, dziś odzew. Przekierowanie sprawy do dilera (dostałem kontakt do wyznaczonej osoby). Jako że nie mogłem do południa odebrać telefonu oddzwoniłem do dilera, który próbował się dodzwonić. Na moje słowa że dzwonie w sprawie brakującej osłony, Pan stwierdził że według niego to ona nie jest brakująca. Krótka rozmowa i przedstawieni faktów o tym że centrala przyznała się do błędu, na co Pan stwierdził że i tak oni mają tą osłonę sfinansowaną z fiata więc już mi zamówili i w ramach gestu handlowego to mi założą. Będę czekał ok. 2 tygodni bo nie jest dostępna tak szybko. Ogólnie reakcja centrali ok, ale samego dilera tak jak do tej pory byłem zadowolony, tak takie teksty obniżają ocenę. Tzn. mogę powiedzieć że diler jako sprzedawca ok, a serwis Gezet Szczecin funkcjonuje tak sobie (rozmowa z kierownikiem serwisu).
Skoro tipo tak dlugo przelicza ile wcisnieto gazu, to wole nie wiedziec ile sekund/minut po czolowce otworza sie poduszki
Tox88 no to mamy odrębne zdanie bo ja ogólnie złego słowa nie mogę powiedzieć o szczecińskim gezecie
Podrążę jeszcze temat opóźnienia na reakcję pedału gazu z przejścia z 1 na 2 bieg, bo mnie to dość mocno irytuje. Tak sobie głośno myślę, że jakby za przyczynę takiego stanu rzeczy było odpowiedzialne tylko sterowanie pedału gazu, to te opóźnienie były by wyczuwalne na każdym biegu, jak i podczas redukcji na 2 bieg a tak nie jest. Wychodzi mi na to, że będzie bardziej złożona sprawa niż tylko samo oprogramowanie pedału przyśpieszenia.
Na 1 i 2 biegu masz duze przelozenie a przez to duze hamowanie silnikiem i dlatego to czuc. Na innych biegach wplyw jest mniejszy. Gdy rozpedzasz sie na 1 ( a jeszcze lepiej wstecznym bo przelozenie jeszcze wieksze) i gwaltownie puscisz gaz czujesz to hamowanie a na 5 prawie wcale.
Przy okazji montazu oslony mam zamiar to zglosic choc znam dalszy scenariusz (tzn. szamanskie obrzedy z adaptacja przepustnicy itp.)
Odpowiedź na mojego maila z informacją iż część dilerów nie wie nic o dziurze pod kokpitem i darmowej osłonie. Odpowiedź z dnia dzisiejszego 11:55
"Dzień dobry Panie Tomaszu,
Bardzo dziękuję za wiadomość i zwrócenie uwagi.
Informacja o potencjalnym braku osłony kabli została przekazana wszystkim dealerom w kraju. Nieświadomość niektórych z nich mogła po prostu wynikać z tego, że nie zdążyli przeczytać wszystkich informacji.
W związku z Pana poniższym mailem poprosiliśmy managerów strefowych o ponowne przekazanie wiadomości dotyczącej modelu Tipo"
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
Tomasz jak zwykle zrobiłeś kawał dobrej roboty pomagając innym użytkownikom tipo.