Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 59
Like Tree6lubi to!

Temat: Działanie systemu stabilizacji toru jazdy?  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2017
    Skąd
    śląsk
    Wiek
    40
    Postów
    197
    Auto
    PUNTO II FL 1.2 8v/TIPO HB 1.4 95KM
    Rocznik
    2005 FL/2017
    A sprawdzę...dam znać. U mnie Ci śniegu pod dostatkiem i pewnie rankiem będzie jeszcze więcej. Chodzi Ci o takie dynamiczne ruszenie z miejsca? Czy w tym czasie się też zapala kontrola trakcji tak?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    tak, czy koła będą obracały się w miejscu przy gwałtownym ruszaniu z za dużą ilością gazu
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    92
    Auto
    Tipo 1,4 16V 95KM / Panda 1,0 Mild Hybrid
    Rocznik
    2019 / 2022
    Chwile temu sprawdziłem działanie stabilizacji wracając z pracy, kontrolowane poślizgi przejechałem 3 razy. 60 km/h ostre manewry i auto "idzie" bokiem. W Toyocie w trakcie "interwencji" był sygnał akustyczny a interwencja delikatna, Ford zwalniał gwałtownie bez powiadomienia akustycznego tylko kontrolka optyczna. W innych pojazdach z kontrolą trakcji ogólnie przy ruszaniu była sygnalizowana optycznie przez kontrolkę.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Czyli co? W Twojej ocenie działa to słabo w tipo?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #20
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Czyli co? W Twojej ocenie działa to słabo w tipo?
    No przecież działa OK:
    https://www.youtube.com/watch?v=1deA2B2CA9U

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    92
    Auto
    Tipo 1,4 16V 95KM / Panda 1,0 Mild Hybrid
    Rocznik
    2019 / 2022
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Czyli co? W Twojej ocenie działa to słabo w tipo?
    Sądzę że nie działa w mym przypadku poprawnie, pierwszy raz przeżyłem szok w trakcie zjeżdżalnia na ślimaku z autostrady, było około 50 km/h padał deszcz i uciekł mi tył auta, wtedy sądziłem iż wina opon. Teraz z niedzieli na poniedziałek podobna sprawa, fakt było ślisko na skrzyżowaniu, dodam że jadący kolega z przodu Astrą też miał kłopoty ale jemu auto po prostu zwolniło (jak pytałem to zapaliła się kontrolka i tyle).

  8. #22
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Ja sie ogólnie nie znam ale Sobiesław Zasada zapieprzał w dużym fiacie bez tych wszystkich technologicznych udziwnień i było dobrze. Zdrowy rozsądek zawsze musi być zachowany.
    giannini lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Czlowiek Zobacz post
    Sądzę że nie działa w mym przypadku poprawnie, pierwszy raz przeżyłem szok w trakcie zjeżdżalnia na ślimaku z autostrady, było około 50 km/h padał deszcz i uciekł mi tył auta, wtedy sądziłem iż wina opon. Teraz z niedzieli na poniedziałek podobna sprawa, fakt było ślisko na skrzyżowaniu, dodam że jadący kolega z przodu Astrą też miał kłopoty
    Proponuję doskonalenie techniki jazdy. Każde przednionapędowe auto w zakręcie na śliskiej nawierzchni , przy gwałtownym odjęciu gazu , będzie miało tendencję do "jechania bokiem". Prosta fizyka , dociąża się przód poprawiając przyczepność i odciąża tył.

    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Ja sie ogólnie nie znam ale Sobiesław Zasada zapieprzał w dużym fiacie bez tych wszystkich technologicznych udziwnień i było dobrze.
    Każdy kto dobrze "ogarnia" samochód , pojedzie szybciej i precyzyjniej śliski zakręt bez systemów kontroli trakcji , niż z nimi. Trzeba tylko trenować , trenować i jeszcze raz trenować. Umiejętności same nie przyjdą.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Ja kiedyś jak miałem poprzednie auto a w nocy nasypało śniegu pojechałem sobie na parking TESCO 24H - a parking wielki - i z żonką robiliśmy na początki poślizgi niekontrolowane a potem już kontrolowane i powiem Wam, że po tym czułem się pewniej i bezpieczniej bo bardziej wyczułem auto.
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    44
    Postów
    127
    Auto
    Może tipo
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Każdy kto dobrze "ogarnia" samochód , pojedzie szybciej i precyzyjniej śliski zakręt bez systemów kontroli trakcji , niż z nimi. Trzeba tylko trenować , trenować i jeszcze raz trenować. Umiejętności same nie przyjdą.
    Nie jest tak pięknie jak mówisz. Kontrola trakcji pozwala wykorzystać przyczepność na max odpowiednio przyhamowując koła, sam tego nie zrobisz. Kiedyś w F1 jeden z zespołów zastosował "manualną" kontrolę trakcji, pozwalając kierowcy wybierać rozkład siły hamowania pomiędzy poszczególnymi stronami. Po sprzeciwie innych zespołów praktyki zakazano (obecnie mogą se tylko przód/tył regulować). Gdyby taka kontrola trakcji spowalniała bolid, konkurencja by nie protestowała.

    Technika w parze z umiejętnościami i rozumem pomaga, jak coś z tego zestawu usuniemy, już nie jest tak kolorowo

  12. #26
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Jazda samochodem z systemem kontroli trakcji wymaga praktyki, tak samo zresztą jak przesiadka do auta z ABS jeśli się wcześniej jeździło bez. W pewnych okolicznościach różnica w zachowaniu pojazdu będzie ogromna, i pomimo że kontrola trakcji pomaga utrzymać się na drodze (pomaga! naprawdę) to sam czynnik zaskoczenia zadziałaniem systemu i to co on robi może kierowcę zaskoczyć. Mnie na przykład Mazda 6 z systemem aktywnie rozdzielającym napęd na 4 koła mocno wystraszyła w zakręcie z częściowym (jednej strony pojazdu) poślizgiem, i to pomimo że mam dużą praktykę w jeździe Subaru AWD. Jak się czegoś nie sprawdzi w kontrolowanych warunkach to potem może być problem w sytuacji awaryjnej.
    Kontrola trakcji w Tipo jest stosunkowo prostym systemem, jego skuteczność mocno ogranicza konstrukcja zawieszenia (jedno koło tyle łatwo może stracić przyczepność w zakręcie). Pomoże w pewnych warunkach utrzymać się na drodze, ale po aucie z napędem na przód i sztywną osią tylną nie należy się spodziewać cudów. Dobrze że jest, i tyle.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Czlowiek Zobacz post
    Sądzę że nie działa w mym przypadku poprawnie, pierwszy raz przeżyłem szok w trakcie zjeżdżalnia na ślimaku z autostrady, było około 50 km/h padał deszcz i uciekł mi tył auta, wtedy sądziłem iż wina opon. Teraz z niedzieli na poniedziałek podobna sprawa, fakt było ślisko na skrzyżowaniu, dodam że jadący kolega z przodu Astrą też miał kłopoty ale jemu auto po prostu zwolniło (jak pytałem to zapaliła się kontrolka i tyle).
    No może i fakt że nie jest specjalnie restrykcyjna. Widać to na tych filmach z testami-niektóre auta mocno zwalniają i widać że hamuje po kilka razy. W tipku jakoś mniej

  14. #28
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Czlowiek Zobacz post
    Sądzę że nie działa w mym przypadku poprawnie, pierwszy raz przeżyłem szok w trakcie zjeżdżalnia na ślimaku z autostrady, było około 50 km/h padał deszcz i uciekł mi tył auta, wtedy sądziłem iż wina opon. Teraz z niedzieli na poniedziałek podobna sprawa, fakt było ślisko na skrzyżowaniu, dodam że jadący kolega z przodu Astrą też miał kłopoty ale jemu auto po prostu zwolniło (jak pytałem to zapaliła się kontrolka i tyle).
    Zasada jest taka, jeździ się tak, żeby system nie musiał działać. Po Twoim opisie widać jedno - przeginasz. Elektronika za Ciebie wszystkiego nie zrobi, jest pewna granica, po której przekroczeniu nic nie da się zrobić.
    Tak jak jeden z kolegów napisał - idź na kurs doskonalenia jazdy, bo słabo to wygląda...

  15. #29
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Nie wiem czy "Człowiek" przegina jak to pisze Krówka, ale ja osobiście jeżdżę spokojnie bez szarżowania i czasami nawet mogę powiedzieć dość często na mokrych zakrętach mam uczucie że dupa mi ucieka...... nie jest to przyjemne uczucie. W wolnej chwili spróbuję na suchym asfalcie wykonać "test łosia" i sam się przekonam co ten system jest wart. Na filnmie fajnie to wygląda ale w życiu codziennym już nie koniecznie...

  16. #30
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Jazda samochodem z systemem kontroli trakcji wymaga praktyki, tak samo zresztą jak przesiadka do auta z ABS jeśli się wcześniej jeździło bez. W pewnych okolicznościach różnica w zachowaniu pojazdu będzie ogromna, i pomimo że kontrola trakcji pomaga utrzymać się na drodze (pomaga! naprawdę) to sam czynnik zaskoczenia zadziałaniem systemu i to co on robi może kierowcę zaskoczyć. Mnie na przykład Mazda 6 z systemem aktywnie rozdzielającym napęd na 4 koła mocno wystraszyła w zakręcie z częściowym (jednej strony pojazdu) poślizgiem, i to pomimo że mam dużą praktykę w jeździe Subaru AWD. Jak się czegoś nie sprawdzi w kontrolowanych warunkach to potem może być problem w sytuacji awaryjnej.
    Kontrola trakcji w Tipo jest stosunkowo prostym systemem, jego skuteczność mocno ogranicza konstrukcja zawieszenia (jedno koło tyle łatwo może stracić przyczepność w zakręcie). Pomoże w pewnych warunkach utrzymać się na drodze, ale po aucie z napędem na przód i sztywną osią tylną nie należy się spodziewać cudów. Dobrze że jest, i tyle.
    W Tipo tak do końca tylna oś sztywna nie jest, ma belkę skrętną. Sztywna to jest np. w UNO. W przypadku np. MacPhersona z tyłu, zastosowany jest stabilizator i łączniki jak z przodu, belka skrętna sama w sobie jest stabilizatorem. Różnica w zachowaniu wynika z tego, że belka wprowadza zależność kół wobec siebie (zawieszenie zależne), W obu przypadkach jest możliwość uniesienia tylnego koła w zakręcie, co w dzisiejszych czasach producenci ograniczają systemem ESP niestety.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Działanie spryskiwaczy
    Napisany przez patpac na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-08-2017, 12:17
  2. Działanie pompy paliwa
    Napisany przez Eldo na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-11-2015, 12:15
  3. Dziwne działanie ABS-u
    Napisany przez wolf313 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-11-2012, 20:55
  4. ciągle działanie pompy Abs
    Napisany przez jacco_oo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-11-2011, 10:07
  5. Zmiana toru jazdy przy dodawaniu gazu
    Napisany przez bst3 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2010, 20:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531dzialanie-systemu-stabilizacji-toru-jazdy-39289

fiat tipo i system esp

kontrolka esp tipo

fiat tipo sedan systemy esp

https:fiatklubpolska.pltipo-531dzialanie-systemu-stabilizacji-toru-jazdy-392893

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl