Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 32
Like Tree2lubi to!

Temat: Dywagacje nt. temperatur oleju i płynu chłodzącego  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Uściślając nie jest to "chłodniczka oleju" , tylko wymiennik ciepła olej-płyn chłodzący.
    Hehe, chłodnica klimy i płynu chłodniczego to też wymienniki ciepła. Też nagrzewaja się od powietrza (mają tę samą temperaturę na początku), a potem oddają... Jak są nazywane? Chlodnicami...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    To może oświecisz mnie jeszcze , jaką temperaturę ma płyn chłodządzy w TB przy w pełni nagrzanym silniku ?
    W czasie jazdy nie przekroczył mi 85stC. Na postoju nie sprawdzałem przy jakiej temperaturze włącza wiatrak chłodnicy. Z ciekawości zerkne do dokumentacji czujnika chłodnicy.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-08-2018 o 00:23



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Hehe, chłodnica klimy i płynu chłodniczego to też wymienniki ciepła. Też nagrzewaja się od powietrza (mają tę samą temperaturę na początku), a potem oddają... Jak są nazywane? Chlodnicami...
    Przeczytaj co napisałeś , a później pomyśl, co jest czynnikiem chłodzącym w chłodnicy klimy i wody , a co jest czynnikiem chłodzącym , czy grzejącym w wymienniku olej-płyn.
    Zacytuję Ciebie "nie widziałeś tego co widziałeś, ale widziałeś to co mi się wydaje"...

  4. #18
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Przeczytaj co napisałeś , a później pomyśl, co jest czynnikiem chłodzącym w chłodnicy klimy i wody , a co jest czynnikiem chłodzącym , czy grzejącym w wymienniku olej-płyn.
    Zacytuję Ciebie "nie widziałeś tego co widziałeś, ale widziałeś to co mi się wydaje"...
    Zgadza się, nie jest to chłodnica oleju, a wymiennik ciepła.
    Tak, błędnie napisałem.

    Co do czujnika temperatury chłodnicy - w MultiAir go nie ma. Sterowanie wiatrakiem jest realizowane poprzez czujnik płynu w silniku, niestety nie podają konkretnych wartości, dla których ECU włącza 1 i 2 bieg. Piszą tylko o niższej i wyższej temperaturze. Nowa rzecz do sprawdzenia. Pomijam sprawę klimy i wiatraka.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-08-2018 o 00:56

  5. #19
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    To może oświecisz mnie jeszcze , jaką temperaturę ma płyn chłodządzy w TB przy w pełni nagrzanym silniku ?
    termostat otwiera się przy 80 więc oscyluje wkoło tego.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    586
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Krowka jak zwykle najmądrzejsza...

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    Krowka jak zwykle najmądrzejsza...
    Coś nie pasuje? Przynajmniej konkretnymi liczbami operuję. Może coś mądrzejszego od siebie dorzucisz, czy za wysokie progi? Tak, to jest z premedytacją złośliwe. W takim razie pisz jakie są temperatury oleju, płynu chłodniczego, otwarcia termostatów, temperatura płynu chlodniczego/ciśnienie z klimy do włączenia poszczególnych biegów wiatraka do silników 1.4 16V, 1.4 T-Jet i 1.4 MultiAir Turbo - masz pole do wykazania się. Wskaż zatem gdzie błędy z temperaturami wpisałem, a oddam Ci screen z wykresami z MES, żebyś na ścianie wyniki przykleił i je zapamiętał. Więc masz coś mądrzejszego od siebie do dodania poza kretyńskimi stwierdzeniami?

    Ktoś prosił o sprawdzenie temperatur, więc to zrobiłem - dlaczego Ty się nie wykazałeś? Długo był post bez odpowiedzi w sprawie zaleznosci temperatury oleju i liczby cegiełek. Gdy soft mi to umożliwił natychmiast sprawdziłem, bo sam ciekaw byłem.

    PS. W 1.4 16V i T-Jet będziesz miał problem z rzeczywistą temperaturą oleju, ale liczę, że sobie poradzisz
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-08-2018 o 00:12

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    termostat otwiera się przy 80 więc oscyluje wkoło tego.
    Ja mam termostat o numerze 55202176, a on otwiera się przy 88 stopniach
    I wszystkie silniki 1.4 16V 95 koni mają termostat 88 stopni Celsiusza
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 08-08-2018 o 11:44
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    I wszystkie silniki 1.4 16V mają termostat 88 stopni Celsiusza
    T-Jet ma termostat 55215006, jest on ustawiony na 80stC. W dokumentacji jednak piszą o 88stC, co jest błędem - sprawdziłeś w tabelce i nie zagłębiłeś się w temat Błąd ciągnie się od Grande Punto, w którym swoją drogą jest też ten sam numer OEM termostatu. Termostat, gdy poszuka się po numerze OEM, w każdym sklepie jest opisany jako 80stC (są wyjątki, że ktoś opisał z babolem). Potwierdzą to również właściciele, którzy to sprawdzali, co też opisali chyba nawet w tym wątku (wskazania temperatury w połowie skali to 70stC w T-Jet i MA, co było dziwne i popchnęło któregoś z forumowych kolegów do zbadania tematu, w MA też wtedy sprawdziłem jak to wygląda - identycznie, poza innym numerem OEM termostatu).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-08-2018 o 08:35

  10. #24
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jakby ktos wnikliwie poszukał to temat z temp. płynu już jest. Założyłem go, zdziwiony właśnie że temperatura ledwie przekracza 80 stopni.
    I tak ma własnie być, turbo się rządzi troche innymi prawami jak widac. Wsadzenie 88 do T-jeta nie wiem jakby sie skończyło, moze nijak, może skróceniem żywota, może awarią.
    A konkluzja właśnie była taka że pokazywana na wyświetlaczu już jako optymalna temperatura to było ledwie 70 st własnie
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-08-2018 o 10:04

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    T-Jet ma termostat 55215006, jest on ustawiony na 80stC
    Ja nie pisałem o T-Jetie tylko o moim czyli silnikach 1.4 16v 96 koni.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  12. #26
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Ja nie pisałem o T-Jetie tylko o moim czyli silnikach 1.4 16v 96 koni.
    Poprzednio napisałeś
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    I wszystkie silniki 1.4 16V
    Niedawno dodałeś, że chodzi o 9(6) a raczej 5KM
    T-Jet to też 1.4 16V, stąd wstawiłem informację Ale nic nie zmienia faktu, że w dokumentacji jest błąd, więc w razie czego lepiej o tym wiedzieć.

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Poprzednio napisałeś
    Nie, miałem na myśli tylko silniki wolnossące

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Niedawno dodałeś
    No właśnie, po to aby uściślić T-Jet mnie nie interesuje - skoro go nie mam, to może tam nawet nie być termostatu
    krowka1978 i jacek2 lubią to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  14. #28
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    41
    Postów
    1,582
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Nie, miałem na myśli tylko silniki wolnossące


    No właśnie, po to aby uściślić T-Jet mnie nie interesuje - skoro go nie mam, to może tam nawet nie być termostatu
    a powinien, w końcu Twoja wiedza jest bardzo pomocna

  15. #29
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A nie jest tak ze jak mowa o 95km to się pisze 16v a o 120km to tjet albo turbo? Wszyscy tak tu piszą i jest jasne mimo ze tjet to tez 16v...

    Takie trochę czepianie się za słówka ma tu miejsce...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #30
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał JackTheNight
    T-Jet mnie nie interesuje - skoro go nie mam, to może tam nawet nie być termostatu
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 08-08-2018 o 14:30


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dywagacje nt. strzałki i pokazywania biegu na wyświetlaczu zegarów
    Napisany przez giannini na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 26-08-2024, 16:17
  2. Dywagacje nt. kolegi z forum
    Napisany przez t.tomek na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 26-03-2017, 15:29
  3. Brava JTD problem z temperaturą.
    Napisany przez jakubus3 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-11-2015, 13:39
  4. Problem z temperaturą
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-05-2011, 10:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

temperatura oleju w pracujacym silniku

fiat tipo czujnik temperatury oleju

https:fiatklubpolska.pltipo-531dywagacje-nt-temperatur-oleju-i-plynu-chlodzacego-419792

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl