Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
Like Tree2lubi to!

Temat: Dywagacje nt. temperatur oleju i płynu chłodzącego  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    51
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW Lounge T-Jet 1,4 120KM
    Rocznik
    2017

    Dywagacje nt. temperatur oleju i płynu chłodzącego

    Czy orientujecie się jakie temperatury oleju są przypisane do poszczególnych podziałek na wyświetlaczu w t-jet 120KM SW ? Nie ma takiego opisu w instrukcji I do czego jest potrzebny monitoring tem.oleju zwykłemu zjadaczowi chleba?
    Ostatnio edytowane przez piteros333 ; 17-01-2018 o 19:00



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,003
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Na przykład wiesz kiedy mozna osiągac wyzsze obroty silnika, na zimnym silniku jesli chodzi wlasnie o temp oleju a nie temp wody zaleca sie spokojną jazdę, w niższych partiach obrotów

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    51
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW Lounge T-Jet 1,4 120KM
    Rocznik
    2017
    A nie wiesz jakie temperatury oleju sa przypisane do poszczególnych podziałek?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,003
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nie ale dwie kratki podswietlone na cztery to odpowiednia temp oleju, takie wskazanie utrzymuje sie nawet po dlugiej jezdzie

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał piteros333 Zobacz post
    Czy orientujecie się jakie temperatury oleju są przypisane do poszczególnych podziałek na wyświetlaczu w t-jet 120KM SW ? Nie ma takiego opisu w instrukcji I do czego jest potrzebny monitoring tem.oleju zwykłemu zjadaczowi chleba?
    Jako, że MES obsługuje już ISO mojego ECU w MA, więc podaję (to samo powinno być w T-Jet):
    Jedna cegła 50stC
    Dwie cegły 70stC

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jako, że MES obsługuje już ISO mojego ECU w MA, więc podaję (to samo powinno być w T-Jet):
    Jedna cegła 50stC
    Dwie cegły 70stC
    A tak z ciekawości- jak trzeba męczyć ten silnik i auto aby złapać trzecią kreskę temp oleju??

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jedz na tor przy +35 i zrób 30 kolek na pełnej pi....
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    A tak z ciekawości- jak trzeba męczyć ten silnik i auto aby złapać trzecią kreskę temp oleju??
    kupujesz ciężką przyczepę kampingową, nawet jednoosiową i w letni upał 30 min jazdy w zakorkowanym mieście lub w górach powinno wystarczyć na silnik 1,4

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jako, że MES obsługuje już ISO mojego ECU w MA, więc podaję (to samo powinno być w T-Jet):
    Jedna cegła 50stC
    Dwie cegły 70stC
    Wg mnie nie. Przy normalnej eksploatacji zawsze świecą się dwie cegiełki. Teoretycznie powinno to odpowiadać nominalnej temperaturze pracy oleju , czyli około 100-110 st. Jeżeli olej miałby 70 st , znaczyło by to , że silnik jest bardzo niedogrzany. Przy dość mocnym traktowaniu silnika w upale w górach , tylko raz pojawiła mi się trzecia cegiełka , czyli pewnie miał że 130 st , a czwarta to pewnie 150.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Tu już chyba było gdzieś pisane, że te wskazania temp. oleju są orientacyjne, bo nie ma żadnego czujnika temperatury oleju, który by bezpośrednio informował o jego temperaturze.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Wg mnie nie. Przy normalnej eksploatacji zawsze świecą się dwie cegiełki. Teoretycznie powinno to odpowiadać nominalnej temperaturze pracy oleju , czyli około 100-110 st. Jeżeli olej miałby 70 st , znaczyło by to , że silnik jest bardzo niedogrzany. Przy dość mocnym traktowaniu silnika w upale w górach , tylko raz pojawiła mi się trzecia cegiełka , czyli pewnie miał że 130 st , a czwarta to pewnie 150.
    Podane informacje są odczytami z czujników i dotyczą MultiAir Turbo. Podajesz dane z czapy ("pewnie miał 130"), bez żadnego potwierdzenia. Nie zauważasz do tego jednej rzeczy, silniki T-Jet i MultiAir Turbo mają chłodniczki oleju, a termostat układu chłodzenia ma otwarcie przy 80stC.
    Jest jeszcze jedna sprawa, w T-Jet wycieli w Tipo czujnik temperatury oleju, więc wartości są wyliczane. Ja podałem faktyczne, na biegu jałowym - MultiAir posiada dwa fizyczne czujniki, jeden z nich mierzy temperaturę oleju modułu MultiAir. Nie sprawdzałem jak rosnie temperatura oleju w czasie jazdy.
    Podłącz sie MES-em i sprawdź wyliczoną temperaturę oleju.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-08-2018 o 22:51

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie wycieli czujnikow bo w tjecie ich nie bylo. W MA olej to juz nie tylko smarowidlo ale takze plyn hydrauliczny silą rzeczy jest ważniejszy niz w tjecie
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-08-2018 o 23:16

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie zauważasz do tego jednej rzeczy, silniki T-Jet i MultiAir Turbo mają chłodniczki oleju, a termostat układu chłodzenia ma otwarcie przy 80stC.
    Nie tylko t-jet i multiair , ale i wiele innych silników od kilkunastu , a nawet kilkudziesięciu lat. Uściślając nie jest to "chłodniczka oleju" , tylko wymiennik ciepła olej-płyn chłodzący. Na początku pracy silnika szybciej nagrzewający się i cieplejszy płyn podgrzewa olej , a później bardziej nagrzany olej , oddaje ciepło do płynu. Nie ma w tych silnikach termostatu w układzie smarowania , a przy 80 st otwiera się termostat płynu , który mnie w tym momencie nie interesuje.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Podłącz sie MES-em i sprawdź wyliczoną temperaturę oleju.
    Wyliczyć to można ratę kredytu , mnie interesuje faktyczna temperatura oleju w misce. Na pewno przy w pełni nagrzanym , długo pracującym silniku z temperaturą płynu 95 st , olej ma dużo więcej niż 70 st.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Nie tylko t-jet i multiair , ale i wiele innych silników od kilkunastu , a nawet kilkudziesięciu lat.
    Piszemy o dwóch konkretnych silnikach. Aż takim tępym ignorantem nie jestem, żeby tego nie wiedzieć.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Nie ma w tych silnikach termostatu w układzie smarowania , a przy 80 st otwiera się termostat płynu , który mnie w tym momencie nie interesuje.
    Czy ja gdzieś pisałem o termostacie w układzie smarowania? Może jeszcze napiszesz, że to ustawienie termostatu nie ma wpływu na niższą temperaturę oleju?

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Wyliczyć to można ratę kredytu , mnie interesuje faktyczna temperatura oleju w misce. Na pewno przy w pełni nagrzanym , długo pracującym silniku z temperaturą płynu 95 st , olej ma dużo więcej niż 70 st.
    To termometr w rękę i mierz W sofcie diagnostycznym i na zegarach w Tipo innej wartości jak "calculated" nie zobaczysz
    Jakie 95stC plynu chlodniczego w TB i 70stC oleju? Co za kit wciskasz? W przeciwieństwie do Ciebie widziałem kiedy wlaczaly się poszczególne cegły, do tego przy jakiej temperaturze płynu. Nie było to 95stC... Do tego zanim druga cegła remperatury oleju wyskoczy, to dobry kawalek trzeba przejechać, przy zewnetrznej 25stC okolo 10km...
    Jeszcze raz powtórzę, termometr w rękę i mierz, a nie kit osobie, ktora odczytala dane wciskasz, czyli "nie widziałeś tego co widziałeś, ale widziałeś to co mi się wydaje"...
    Jeszcze jedno, nigdzie nie napisałem do jakich wartosci rosla temperatura, a podalem wartości, dla ktorych wlacza sie pierwsza i druga cegła To tyle w kwestii wyliczania raty kredytu.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-08-2018 o 00:16

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jakie 95stC plynu chlodniczego w TB? Co za kit wciskasz? W przeciwieństwie do Ciebie widziałem kiedy wlaczaly się poszczególne cegły, do tego przy jakiej temperaturze płynu. Nie było to 95stC...
    To może oświecisz mnie jeszcze , jaką temperaturę ma płyn chłodządzy w TB przy w pełni nagrzanym silniku ?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dywagacje nt. strzałki i pokazywania biegu na wyświetlaczu zegarów
    Napisany przez giannini na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 26-08-2024, 16:17
  2. Dywagacje nt. kolegi z forum
    Napisany przez t.tomek na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 26-03-2017, 15:29
  3. Brava JTD problem z temperaturą.
    Napisany przez jakubus3 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-11-2015, 13:39
  4. Problem z temperaturą
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-05-2011, 10:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

temperatura oleju w pracujacym silniku

fiat tipo czujnik temperatury oleju

https:fiatklubpolska.pltipo-531dywagacje-nt-temperatur-oleju-i-plynu-chlodzacego-419792

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl