Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
Like Tree1lubi to!

Temat: Dwumasa Fiat Tipo 1.4 T-Jet  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019

    Dwumasa Fiat Tipo 1.4 T-Jet

    Czy zna ktoś jakiegoś mechanika na Śląsku który ogarnia dwumasy we fiatach? Mam już dość ASO i pseudo mechaników.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,219
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    A co tam można nie ogarniać? Wadliwa wymiana? Zmieniałem rok temu sam, bez większych kombinacji. Standardowe sprzęgło, standardowa wymiana. Chyba że jest problem w jakości samego nowego dwumasu, tu jest problem rzeczywiście z jakością części zamiennych. W dodatku do Tipo tjet jest dostępny tylko LUK, który jak to mówią dwumasa LUK-a już w pudełku stuka.

    Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
    Braval lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    A jak u Ciebie po wymianie? Jest ok? U mnie objawy są nietypowe na dwumasę ale myślę że to ona: nie ma drgań na wolnych obrotach (no może minimalne), nie ma stuku przy odpalaniu silnika i przy gaszeniu, nie ma stuków na wolnych obrotach, ale pogorszyła się kultura pracy silnika, szczególnie na niskich biegach (słychać silnik bardziej niż kiedyś), nie ma płynnego przyspieszania jest poszarpywanie i przy odpuszczaniu gazu też poszarpuje. A oryginał na pierwszy montaż kto robi? Też LUK?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,219
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    U mnie ok, czasami przy stałym obciążeniu w okolicy 2trpm słychac terkotanie cicho jak się radio ściszy. Od wymiany u mnie 35tkm. Jeżdżę nie przejmuje się. Napewno nie ma takich objawów jak zaraz przed wymianą.

    Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Czyli takie głośne terkotanie przy przyśpieszaniu, szczególnie na 1,2,3 biegu i poszarpywanie to może być dwumasa?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,219
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    W teorii może to być dwumas, ale ktoś to musi sprawdzić naocznie. Forum to nie wyrocznia że zdalnie uzyskasz trafne sugestie po opisie usterki.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Myślę że udało mi się nagrać to terkotanie. Najbardziej terkocze na 2,3 biegu przy przyśpieszaniu. Na pewno nie jest to "bzyczenie" silnika takie jak być powinno. Kiedyś tego nie było, praktycznie nie słyszałem silnika. Niestety mechanicy mówią że to nie dwumasa, bo nic nie stuka i nic nie puka. Ja niestety w to nie wierzę i wolę się upewnić zanim to dam do rozebrania. Filmik:

    https://youtu.be/jquNHWfItsg?si=0GNpMyxVpFtBL9k3

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Nikt nie jest w stanie po tym filmiku stwierdzić czy to dwumasa?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Po naciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym słychać delikatne terkotanie, po puszczeniu sprzęgła ustaje lub się zmniejsza. Czy to łożysko oporowe?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2021
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    38
    Postów
    44
    Auto
    Fiat tipo 1.4t Lounge
    Rocznik
    2020
    Misiek, udało Ci się ogarnąć temat?
    Jak masz/miałeś stuki terkotanie przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła to też bym w dwumas celował. I do łożyska i do dwumasu skrzynia w dół więc okrążę się na żywym organizmie.

    Widzę że jesteś z Gliwic a ja z Rybnika więc jak byś chciał coś kiedyś sprawdzić porównać w tipku ect to wal jak w dym. Pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A nie myślałeś o kolektorze wydechowym, w kwesti tej głośniejszej pracy silnika? bo w naszych tipkach wadliwe i niby lubią hałasować jak mają pęknięcia i wtedy silnik głośniej chodzi.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    PL
    Postów
    63
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Lamacait Zobacz post
    A nie myślałeś o kolektorze wydechowym, w kwesti tej głośniejszej pracy silnika? bo w naszych tipkach wadliwe i niby lubią hałasować jak mają pęknięcia i wtedy silnik głośniej chodzi.
    Cóż to za rewelacje o pękających kolektorach w Tipo? Od modyfikacji T-jeta do normy E5 (14 lat temu) są poprawione kolektory z nacięciami, których pękanie praktycznie się nie zdarza.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2021
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    38
    Postów
    44
    Auto
    Fiat tipo 1.4t Lounge
    Rocznik
    2020
    Żadne rewelacje, kolega w Euro 6d, już wymieniał, u mnie w E6d narazie mam nadzieję spokój, przy chipie dałem dodatkowo obniżyć temperaturę spalin o 250-300 stopni ( właśnie ze względu na kolektor- rada tunera) bo norma 6d zmusiła Fiata do podniesienia znacząco temp spalin.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,219
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Lamacait Zobacz post
    Żadne rewelacje, kolega w Euro 6d, już wymieniał, u mnie w E6d narazie mam nadzieję spokój, przy chipie dałem dodatkowo obniżyć temperaturę spalin o 250-300 stopni ( właśnie ze względu na kolektor- rada tunera) bo norma 6d zmusiła Fiata do podniesienia znacząco temp spalin.
    Kolektor wydechowy wymieniał? Nie spotkałem się z pęknietymi kolektorami pozmianowymi wydechowymi [czyli produkcja od 2010r], a przewinęło się przez moję ręce ok 30 używek. Czy wymieniał żeliwo w turbo, bo one niby pozmianowe a nadal pękają i ludzie jeżdżą bez żadnych objawów chyba że pęknięcie już jest znaczne. Ale widziałem tych turbin używanych też trochę, różne pękniecia które nie dawały objawów.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2021
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    38
    Postów
    44
    Auto
    Fiat tipo 1.4t Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Kolektor wydechowy wymieniał? Nie spotkałem się z pęknietymi kolektorami pozmianowymi wydechowymi [czyli produkcja od 2010r], a przewinęło się przez moję ręce ok 30 używek. Czy wymieniał żeliwo w turbo, bo one niby pozmianowe a nadal pękają i ludzie jeżdżą bez żadnych objawów chyba że pęknięcie już jest znaczne. Ale widziałem tych turbin używanych też trochę, różne pękniecia które nie dawały objawów.
    Teraz to Sam już zgłupiałem, bd się z nim widział to dopytam co by zamętu nie siać.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2023
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Tipo S-Design, 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał Lamacait Zobacz post
    Misiek, udało Ci się ogarnąć temat?
    Jak masz/miałeś stuki terkotanie przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła to też bym w dwumas celował. I do łożyska i do dwumasu skrzynia w dół więc okrążę się na żywym organizmie.

    Widzę że jesteś z Gliwic a ja z Rybnika więc jak byś chciał coś kiedyś sprawdzić porównać w tipku ect to wal jak w dym. Pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A nie myślałeś o kolektorze wydechowym, w kwesti tej głośniejszej pracy silnika? bo w naszych tipkach wadliwe i niby lubią hałasować jak mają pęknięcia i wtedy silnik głośniej chodzi.
    Wymieniłem dwumasę i sprzęgło. Zniknęło okropne rzężenie przy przyśpieszaniu na 2 i 3 biegu, teraz bardziej przypomina to dźwięk silnika, choć idealne nie jest. Zniknęło też terkotanie po naciśnięciu sprzęgła na wolnych obrotach, pedał sprzęgła chodzi lżej. I to tyle. Pojawiło się za to jakieś terkotanie w kabinie przy przyspieszaniu na wszystkich biegach. Niestety nadal szarpie jak diabli przy przyspieszaniu i odpuszczaniu gazu. Jedyne punkty zaczepienia to być może nieszczelna odma (nikt nic nie wie, tu jest temat https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/o...4-t-jet-53291/), a drugi punkt zaczepienia to korekty krótkoterminowe oscylujące wokół -10. Filtr powietrza nowy, dolałem do benzyny środka do czyszczenia wtryskiwaczy i nic. Powoli mam dość tego strupa i chcę go spalić.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Sedici 1.9 Multijet dwumasa
    Napisany przez krzych50 na forum Sedici
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-10-2022, 19:54
  2. [tanio odsprzedam] Croma dwumasa sprzęgło
    Napisany przez Mariusz? na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-12-2020, 09:38
  3. czy to może być dwumasa
    Napisany przez faraon23 na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-04-2018, 15:54
  4. dwumasa sprzeglo
    Napisany przez stachstachowiak na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-04-2018, 19:55
  5. 1.9 JTD bez dwumasa
    Napisany przez motokrzych na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-01-2017, 07:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl