Konkurencja ( cenowa) czyli elysee dostał 3 gwiazdki, ale testy testami kumpel po czołówce w elysee wyszedł bez szwanku.
Konkurencja ( cenowa) czyli elysee dostał 3 gwiazdki, ale testy testami kumpel po czołówce w elysee wyszedł bez szwanku.
Ten test to pikuś teraz postrach sieje crash test 1/3 przodu w przeszkodę.Jak oglądam te rozpadające się samochody to serce boli
Przecież go wzmocnili w stosunku do Sedana. To chyba dobrze.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ok, dzięki za wyjaśnienie, mam nadzieję że nie będę miał okazji sprawdzać wytrzymałości sedana.
Różnica w może wynikać z wyposażenia, sedan zaczyna się od wersji bieda, a HB ma być dostępne od wersji jednej wyżej. do tego jak wiadomo robione są na takiej samej płycie podłogowej, więc różnicy nie będzie. wyniki są dla mnie takie jak się spodziewałem. obejrzyjcie sobie 301 jak się składa to będzie widoczna różnica między autem a autem.
pozdrawiam
doda jeszcze, że płyta podłogowa jest produkowana z stali wzmocnionej aby była sztywniejsza. taka sama jest dla jeepa jak dobrze pamiętam.
Hatchback ma pewno był wzmacniany pod testy , bo takie były założenia Fiata że ma przyzwoicie wypaść. W sedanie nie było takiego ciśnienia bo nie miał być sprzedawany w całej Europie. Nie bez powodu nie robili na nim crash testu choć już długo jest w sprzedaży.
Na niektóry rynki hatchback tez będzie w wersji golas np. Francja, Turcja itd także ta teoria jest nietrafiona.
Jeśli dla kogoś bezpieczeństwo jest priorytetem to powinien poczekać na premierę pozostałych wersji nadwoziowych w Polsce.
Nie oszukujmy się 1150 kg wagi na tak spory samochód to bardzo mało a niska cena uniemożliwiała użycie drogich i lekkich materiałów. Tipo z założenia nie było projektowane jako super bezpieczny samochód i dobrze - dzięki temu nawet z podstawowym benzynowym silnikiem w miarę daje radę , jakby ważył pod 1300 kg już by nie było tak wesoło.
A macie jakieś źródło dot. tego, że hatchback jest wzmocniony?
Wzmacniany czy nie wzmacniany, sedan, hatchback, kombi, czy SUV innych renomowanych marek Audi, Volvo - każdy samochód z poduszkami i kurtynami jest bezpieczny ale do około:
- 90 km/h przy uderzeniu czołowym w nieruchomą przeszkodę
- 65 km/h przy zderzeniu czołowym z innym pojazdem jadącym w przeciwnym kierunku.
Nie ma się co oszukiwać - obejrzyjcie crash testy innych samochodów, w tym wspomnianych dużych SUV-ów. Wszystkie samochody wyglądają podobnie przy testowanej nominalnej 64 km/h i 50 km/h w testach zderzeń czołowych.
Panowie - rozsądek - to jedyna miara bezpieczeństwa. Myślicie że 5 gwiazdek uratuje komuś życie przy zderzeniu czołowym przy prędkości około 120-130 km/h?? Bądźmy realistami i nie podniecajmy się wzmocnieniami, większa o kilkanaście kilogramów wagą hatchbacka. Szerokiej drogi!