Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 292 PierwszyPierwszy ... 567891757107 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 4380
Like Tree976lubi to!

Temat: Co dziś zrobiłem dla swojego Tipo ?  

  1. #91
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Ja też mam nadzieję że za jakiś czas warsztaty klimatyzacyjne będą przerabiać nowe układy na stary czynnik
    Słyszałem, że już są tacy którzy potrafią to zrobić. Z wymianą zaworów na starego typu wychodzi gdzieś w okolicy 1kzł.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Robs Zobacz post
    W ASO w Katowicach przegląd klimy w Tipo 1200 zł.
    Kurde - 1200 zeta ! A chciałem kupić samochód tani w eksploatacji ... Co to za środek w tej klimie ? Mam nadzieję że Polak potrafi i coś wymyśli bo to gruba przeginka. Normalnie nabicie klimy to przecież 150 - 200 zł .

  4. #93
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał largo Zobacz post
    no wiesz on ma audi A4 2,8 quatro chyba 93 rocznik jezdzi bez zarzutu tylko tak, ze zrobi sobie wszystko sam, olej co 15 tys. wymienia

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    o naszym tipo stwierdził że,to jest poparte faktami bo robi z samochodami,duzo tez z fiatami, ze zawieszenie mamy proste w wymianie i stosunkowo tanie w wymianie,prosty silnik,najczęstsze awarie wycieki z uszczelniacza półosi, wycieki z wybieraka skrzyni biegów ( oczywiście uszczelka), wymiana zawieszenia, tłumik szybko gnije fiat czesto daje tanszy zamiennik tez włoski ale nietypowo z fiata,a tłumika nikt z was niesprawdzi jak niema kanału i nikt na to uwagi niezwraca,troche oszukuja na czesciach, tłumik z włoch ale nie fiatowski orginał, akumulator wytrzymie ok 3,5 roku, przestane na magazynach, no niestety fakty sa takie.aha bagażnik - fiat siena miała 540 l. nasz ma 520l wiec mogło być troche wiecej, otwór bagażowy za niski, ale taki urok sedanów, szkoda ze ta osoba z tyłu w srodku co bedzie siedziała głowa głaszcze sufit noi ten czynnik w klimie, facet w serwisie powiedział mi ze 1500 złotych wymiana całego tak za 2 lata, troche dużo- serwis zajmujacy sie klimatyzacjami , nie ASO
    Z tym tłumikiem piszesz bajeczki. W Grande miałem 110000 km i 10 lat jeden fabryczny tłumik.

    Co do klimy to poza odgrzybianiem nigdy jej nie serwisowałem. Doradzili mi to goście z Fiata aby jej nie ruszać póki przestanie działać bo jak się raz otworzy to już zawsze będzie uciekał czynnik. I do końca była sprawna.

    Zawieszenie powinno wytrzymać 70000 bez żadnych napraw. Kompletny remont przodu (sprężyny, amorki, wahacze, drazki, tarcze, klocki, gniazdo amorka) to koszt 1500 i 4 godzinki pracy. Amorki fiatowakie i inne części ze średniej półki.
    Nie ma się co martwić na zapas

  5. #94
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał leinad Zobacz post
    Co do klimy to poza odgrzybianiem nigdy jej nie serwisowałem.
    Nie jestem mechanikiem, ale tutaj mam wątpliwości. Kompresor klimatyzacji potrzebuje podobno dodatku smarowania, który to uzupełnia się dopełniając klimatyzację. Jeśli "wychechłasz" wszystko z układu klimatyzacji istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia kompresora , a to już duuże koszty. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi .

  6. #95
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    Nie jestem mechanikiem, ale tutaj mam wątpliwości. Kompresor klimatyzacji potrzebuje podobno dodatku smarowania, który to uzupełnia się dopełniając klimatyzację. Jeśli "wychechłasz" wszystko z układu klimatyzacji istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia kompresora , a to już duuże koszty. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi .
    Użycie zwrotu "potrzebuje podobno dodatku smarowania" słabo wygląda. W układzie klimatyzacji jest olej PAG, zapisane na tabliczce, oleju się nie dopełnia, a wymienia, sprzęt od klimy oddziela olej od czynnika! Przed brakiem czynnika układ jest zabezpieczony! Dopełnienie klimy robi się gdy jej skuteczność jest mniejsza. Żeby klima sprawnie działała należy ją używać! W Grande Punto dopełniałem czynnik i wymieniałem olej raz, po 6 latach, przy około 120kkm przebiegu. Brakowało 20% czynnika - uzupełniałem, bo chłód był już nie ten. Teraz ma prawie 10 lat i 180kkm przebiegu, a klima śmiga aż miło! Grzebanie w układzie klimy co roku to głupota i strata pieniędzy przy szczelnym układzie. Wymiana filtra i ozonowanie wystarczą.
    ZAFFERANO, dziadeck i Yarpen lubią to.

  7. #96
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Tak jak krówka pisze. Co roku na pewno się tego nie robi.

    Dodam od siebie że w Grande Punto była wzmianka w instrukcji że klime nawet w zimie należy uruchamiać na 10 min (chyba) raz na tydzień (może zadziej).

    Ja bezwzględnie się do tego stosowałem i naprawdę do 110000 km jak sprzedawałem auto nic jej nie było. Oczywiście odgrzybiałem ją.

  8. #97
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    Kurde - 1200 zeta ! A chciałem kupić samochód tani w eksploatacji ... Co to za środek w tej klimie ? Mam nadzieję że Polak potrafi i coś wymyśli bo to gruba przeginka. Normalnie nabicie klimy to przecież 150 - 200 zł .
    Niewiele na to poradzisz, bo chyba wszystkie nowe samochody w EU mają już czynnik chłodzący r123yf, zamiast dotychczasowego R134a. Kto nie jest w temacie, niech sobie poczyta na necie o własnościach r123yf. W skrócie: straszne świństwo, które zawdzięczamy ekoterrorystom z Brukseli. W ciągu paru lat powinien jednak potanieć, albo będziemy kombinować. Wymiana nowego na stary wymaga dokładnego wypłukania układu, ale nie są potrzebne żadne inne przeróbki (tzn. wymienia się zawory, bo są "niekompatybilne").

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Grzebanie w układzie klimy co roku to głupota i strata pieniędzy przy szczelnym układzie.
    Niestety, samochodowa klima, w przeciwieństwie np. do lodówki, nie jest idealnie szczelnym układem. Czynnik przenika chociażby przez gumowe węże - czasem wolniej, jak u Ciebie, czasem szybciej. Nowy r123yf składa się z mniejszych cząsteczek, więc jest bardziej podatny na ucieczkę. Z drugiej strony, podobno (??) stosowane są bardziej szczelne przewody.
    largo lubi to.

  9. #98
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Użycie zwrotu "potrzebuje podobno dodatku smarowania" słabo wygląda.
    Krówka1978 ... hm .... jakby Ci to powiedzieć ... przecież ostrzegałem że nie jestem mechanikiem .... chyba ze to forum tylko dla fachowców ... to odsunę się w cień i będę tylko czytał wypowiedzi fachowców
    Dziękuję za wyczerpującą poradę.
    bibi lubi to.

  10. #99
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Mój kolega serwisant od klimy który zajmował się moją Lancią od strony utrzymania klimatyzacji w odpowiedniej kondycji i parametrach to człowiek o dobrym warsztacie, świetnej wiedzy i bardzo wysokich umiejętnościach. Twierdzi że może nowy czynnik jest drogi i bardziej kłopotliwy w przechowywaniu i utylizacji jednak jego parametry powodują że układy powinny być bardziej sprawne, szczelniejsze i wydajniejsze. Generalnie uważa że w nowym aucie jeżeli nic się nie wydarzy nie przewidzianego układ powinien wytrzymać 5 lat bez żadnej ingerencji w czynnik. Wszystko zależy jak bedzie klima traktowana i czy będzie regularnie użytkowana zgodnie z zasadami i instrukcją producenta.
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  11. #100
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał MICHO Zobacz post
    układy powinny być bardziej sprawne, szczelniejsze i wydajniejsze. Generalnie uważa że w nowym aucie jeżeli nic się nie wydarzy nie przewidzianego układ powinien wytrzymać 5 lat bez żadnej ingerencji w czynnik.
    Ciekawe, bo czytałem o nim zupełnie co innego. Wszyscy będziemy okazję sprawdzić w ciągu najbliższych lat, byle nie wprost na własnej skórze (silne własności żrące i parzące)

  12. #101
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Micho, coś słabą wiedzę posiada Twój znajomy o nowym czynniku klimy. 1234YF ma mniejszą sprawność od R134, więc jest tym samym mniej wydajny, a co za tym idzie potrzeba więcej energii na uzyskanie tego samego, co daje R134. Podsumowując podczas pożaru i kontaktu z wilgocią robi się z tego toksyczne gów.o, które trawi szkło, więc o płucach nie ma co wspominać. Temperatura samozapłonu to tylko 405stC.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-01-2017 o 21:36

  13. #102
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    nie wiem! Rozmowa była luźna i podczas pracy przy moim aucie jakieś pół roku temu w szumie wentylatora i kompresora do nabijania instalacji Może coś przekłamałem lub źle zrozumiałem Jutro do niego zadzwonię i sprostuję.
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  14. #103
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    jak sobie czytam o tym czynniku to bierze mnie przerażenie

    Nowy czynnik do klimatyzacji - cichy zabójca? | Autokult.pl

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    jak sobie czytam o tym czynniku to bierze mnie przerażenie

    http://autokult.pl/11721,nowy-czynni...-cichy-zabojca

    choć powiem szczerze, nigdzie nie ma żadnych info o wypadkach i konsekwencjach poparzenia fluorowodorem!?

  15. #104
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    To ja chyba coś źle zrozumiałem Te zalety które wymieniłem to raczej wymieniał dla tradycyjnego czynnika hehehe .....
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  16. #105
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    A ponadto twierdzę że unia europejska powinna zostać zniszczona.
    ZAFFERANO, dziadeck i aegea lubią to.


 
Strona 7 z 292 PierwszyPierwszy ... 567891757107 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Potrzebujesz profesjonalnych zdjęć lub klipu video swojego auta? ZAPRASZAM!
    Napisany przez Sapphiron na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-08-2012, 16:48
  2. Dołącz do grupy ze swojego województwa
    Napisany przez miszko na forum Strefy regionalne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-06-2011, 12:29
  3. Dziwny problem - nie moge wejsc na strone forum ze swojego k
    Napisany przez dudu$ na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-01-2011, 00:25
  4. Co się zrobiło?
    Napisany przez Nomis na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-10-2010, 13:32
  5. Ksenon zrobił się żółty
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-01-2010, 23:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

52084704

spinki fiat tipo nowy

https:fiatklubpolska.pltipo-531co-dzis-zrobilem-dla-swojego-tipo-34846182

https:fiatklubpolska.pltipo-531co-dzis-zrobilem-dla-swojego-tipo-348467

https:fiatklubpolska.pltipo-531co-dzis-zrobilem-dla-swojego-tipo-34846252

fiat tipo uszczelka maski

fiat Tipo klimatyzacja nabicie

uszczelka pokrywy silnika tipo

czarne klamki fiat tipo

tipo czunnik klimatyzacji

ile czynnika wchodzi di tipo

czynnik chlodniczy tipo

jaki czynnik klimy w nowym tipo

tipo 2 1.4 95 km obsluga klimy

jaki czynik chlodniczw w tipo

https:fiatklubpolska.pltipo-531co-dzis-zrobilem-dla-swojego-tipo-34846163#post387082

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl