Auto mam od 2017r. Pierwszy przegla klimy robiłem w 2020 i wtedy ubyło 30g. Stwierdziłem wiec że tym razem zrobie po 4 latach i się zdziwiłęm bo ubyło juz 100g...
Auto mam od 2017r. Pierwszy przegla klimy robiłem w 2020 i wtedy ubyło 30g. Stwierdziłem wiec że tym razem zrobie po 4 latach i się zdziwiłęm bo ubyło juz 100g...
No powoli zaczynam...słaba pogoda do takiej roboty..
Zimno strach plastiki rwać żeby nie popękały.
20240421_190446.jpg
Maty podgrzewam do jakiś 50-60st na zgrzewarce do flizeliny. To nie problem..
Latem mam garaż do postawienia i dach w domu do wymiany.. Będzie co robić.
A ostatnio jak bravo wyciszałem to zszedł się prawie tydzień. tu też tak przewiduje.
Jest co grzebać.
Ale po co kleisz piankę w bagażniku? Przecież musi byc do tego dostęp do butli itp a nie ma żadnej potrzeby żeby to było przyklejone bo przeciez nie spłynie itp.
Wystarczy warstwę położyc luźno. ja mam tam pod tym warstwę poroso, hałas stamtąd nie jest dokuczliwy.
Wgl bagażnik jest odcięty od kabiny gruba warstwa wygłuszenia jaka są fotele, słabym punktem jest górna półka (w hatchbacku) wystarczy wytłumic 0,25 m2 tej półki a nie 2m2 całego bagaznika.
Też nie bardzo wiem po co wyklejane są wszystkie blachy matą antyrezonansową tzn butylową choć to akurat widzę jest robione zawsze przez rózne firmy się tym zajmujące. Sporo to waży ma uzasadnienie na dużych połaciach blachy ale nie w kazdym zakamarku.
To nie zarzuty tylko pytania. Czy czegoś nie rozumiem?
Ja ogólnie uważam że z tymi kilkoma dodatkami jakie zrobiłem tipo (porosow bagazniku pianka kauczukowa + trochę maty butylowej na drzwiach i ich boczkach nie jest specjalnie glośne jeśli chodzi o hałasy trakcyjne i z zewnątrz.
Mam porównanie z hybrydą i to co się rzuca w uszy to jednak silnik. W toyocie bardziej słychac szum wyzszej czestotliwości w tipo niskie dzwięki ktore sa bardziej dokuczliwe i pochodza z przodu. Tam by chyba bardziej inwestować w maty pochłaniające niskie częśtotliwości (butylowe etc).
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 23-04-2024 o 11:40
Spoko, po to tu piszę żeby dyskutować o problemie i je rozwiązywać.
Porównanie toyoty do tipo nie ma sensu bo to są różne konstrukcje i różne problemy.
Co do klejenia to wydaje mi się że efekt tłumienia jest lepszy jeśli warstwy są ze sobą złączone.
Poprzednie auto-bravo-wygłuszałem w całości matą bitumiczną i pianką zamknięto komórkową.
Jak dla mnie słabo to wyszło bo pianka zamknięto komórkowa zatrzymuje dźwięk ale nie za bardzo go tłumi.
Wyszło tak że w aucie było ogólnie ciszej ale powstawał jakby rezonans...
Czasem przy otwartej szybie było w aucie ciszej niż przy zamkniętej.
Wydaje mi się że dźwięk który już wchodził do auta był jakby wzmacniany przez ta piankę.
Teraz próbuję pianką otwarto komórkową która niby tłumi dźwięk.
Kleje cały bagażnik bo często latam z położonym oparciem tylnych foteli.
Głownie skupiłem się na nadkolach. Coś tam jeszcze wrzucę w tylną klapę.
Jak dla mnie silnik w tipo(Ja mam 1l 100ps) jest dobrze wyciszony parę razy złapałem się lecę 100km/h na trzecim biegu i nie zwróciłem
uwagi na to bo prawie nie słychać silnika.
Mi głównie przeszkadza hałas od opon przy prędkościach 120-150 na trasach.
Poroso też wrzucam na prawie cały bagażnik i na nadkola.
Do butli we wszystkich swoich autach nie zaglądałem nigdy.
Po co ci do niej dostęp. Dekielek do wielozaworu odcinam na około żeby dało się go zdjąć i tyle.
Dostęp będzie potrzebny za 10 lat do wymiany butli.
Matą butylową też nie będę wszystkiego wyklejał.. Głownie płaskie powierzchnie i jakieś otwory.
W miejscach gdzie blachy są gięte mają dużą sztywność.
Ale nadkola chyba są głównym źródłem hałasu od kół więc je wyklejam w całości.
Do przodu zaraz się będę dobierał.
Ciekawe czy da się wsunąć pianki dość wysoko pod deskę bo na pewno jej nie będę rozbierał.
Ostatnio edytowane przez fiksiu ; 24-04-2024 o 09:38
Fiksiu, operację którą robisz mam już za sobą w Moim HB, jest różnica i to spora po zakończonej pracy.
Też dawałem bit maty ale bez pianki w bagażnik i wnękę bo LPG jeszcze nie mam. Nadkola tył od wew i zew zrobiłem. Przednie nadkola od zew. Dodatkowo piankę kleiłem na plastiki nadkoli. Drzwi bitmatą plus pianka i jest bym powiedział koncertowo. Dobrze zainwestowane pieniądze. Jak nawet żona âsłyszyâ efekty i mówi żebym jej w służbowym tak zrobił to znaczy że działa
Z podsufitką poległem bo zdjąć te plastiki ze słupków i ich nie poodksztalcac, nie połamać zaczepów to dla mnie wyższa szkoła jazdy. Działaj Panie bo watro
No przednie nadkola ciężko zrobić od wewnątrz.
Jest tam spory gruby element wytłumiający który bez zdjęcia deski jest raczej nie do ruszenia.
Przez co dostęp do nadkoli jest prawie zerowy.
Tył nadkola sporo poszło od wewnątrz maty i pianki, jest tam sporo miejsca, więc zobaczę jak to wyjdzie może od zewnątrz już nie będę robił.
Ale przód pewnie zrobię też od zewnątrz.
No powoli widać koniec.
20240426_142315.jpg
20240425_185902.jpg
Dobra robota ,czekam na relację z nadkoli przednich
Poszedłeś o krok dalej niż ja, i teraz się zastanawiam czy przez Moje lenistwo czy jak?
Podłogę zrobiłem tylko pod fotelami tył i gdzie sięgłem bez demontażu przednich.
Będziesz Pan zadowolony, wkład pracy przyniesie efekty. Good job .
U mnie dziś wpadł nowy siłownik https://youtube.com/shorts/WOsSYGbJ1kU?feature=share
A ja dzisiaj oczyściłem bębny i pomalowałem na czarny mat
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Od taka sytuacja zdarzyła się wczoraj.
avatar.jpg
A tak to standardowo dolałem trochę oleju - wychodzi gdzieś 50ml ma 1000 km, jak rozstałem się z Selenią.
Podsumowanie na 44444 km i prawie 3,5 roku jazdy:
Klasyka gatunku - łączniki stabilizatorów - czekam kiedy się odezwą - wymiana była prawie rok temu.
Spalanie BP według dystrybutora = 7 l., bez różnicy, czy lato, czy zima.
I to by było na tyle z wad.
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 06-05-2024 o 07:37
Widzę, że Fiksiu leci po całości. Ja narazie zrobiłem tylko drzwi. Czuć różnicę ale nie tak dużą jakbym się spodziewał. Pozostaje mi jeszcze bagażnik. Podłoga kusi ale nie wiem czy to mnie nie przerośnie