Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    7
    Auto
    GP
    Rocznik
    2011

    Awaria automatycznej skrzyni biegów

    Widzę, że jestem pierwszym użytkownikiem, który napisze o jakimś problemie z Tipo.

    Mam prawie na codzień do czynienia z Tipo w automacie. Kupiony na początku kwietnia. Przejechane niecałe 2000Km. Wczoraj stała się rzecz niesłychana bo ów Tipo odmówił posłuszeństwa a dokładniej jego skrzynka biegów.
    Objawy:
    Po odpaleniu i wrzuceniu 'D' ujechał 50m i nagle wyrzucił bieg. Skrzynia zaczęła się zachowywać jakby była na luzie mimo, że drążek stoi na 'drajwie'. Po wyłączeniu silnika nie można było wyjąć kluczyka. Po odpaleniu dalej to samo.
    Odłączenie akumulatora naprawiło problem na te 50m aby akurat powrócić na miejsce startu i znów to samo się zaczęło dziać.
    Podczas ruszania (w momencie jak działało) można było wyczuć lekkie cofanie się samochodu po puszczeniu hamulca tak jakby automat był niesprawny.

    Dzisiaj samochód dojechał o własnych siłach do ASO a tam rozłożyli ręce. Nie odnotował się żaden błąd, jeździli w tę i we w tę a auto chodziło bez zarzutów. Pod górkę już się nie cofało po włączeniu 'D'. Po wyjechaniu z serwisu na pierwszych światłach zdechł znów.
    A piać do serwisu i jazda wraz z Panem z ASO i... nic, wszystko działa idealnie. Samochodem wróciłem do domu i czekam kiedy znów to się stanie.

    Czy ktokolwiek ma pojęcie czego to może być wina?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    42
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Znajdź sobie serwis od skrzyń i spróbuj podjechać na diagnozę... panowie w ASO pewnie NIC nie zrobili.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    7
    Auto
    GP
    Rocznik
    2011
    No bo w sumie co mogli zrobić jak komputer nic nie pokazał... a i problem też wystąpił sporadycznie, akurat w tych niewłaściwych momentach. Może ktoś na forum się spotkał z takim problemem w innym samochodzie.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał dragon422 Zobacz post
    Po wyłączeniu silnika nie można było wyjąć kluczyka. Po odpaleniu dalej to samo.
    To akurat nie jest błąd, tak to działa gdy masz automatyczną skrzynie. Gdy masz drążek w innej pozycji niż P to nie dasz rady wyjąć kluczyka (przekręcić go do pozycji w której da się wyjąć).


    Cytat Napisał dragon422 Zobacz post
    Czy ktokolwiek ma pojęcie czego to może być wina?
    Możliwe, że to cofanie i brak napędu wynika z jego załączenia co by sugerowało problem ze sprzęgłem. Nie znam modelu skrzyni, ale w automatycznych skrzyniach jest sprzęgło zazwyczaj hydrokinetyczne. Czy ma być przenoszony napęd jest po prostu sterowane odpowiednimi zaworkami, możliwe, że tutaj coś szwankuje. Dziwne, że komputer nic nie zanotował. Jeżeli się przydarzy kolejny taki psikus to może nagraj film telefonem i pokaż jak się auto zachowuje. Zawsze to jakiś dowód w ręku i gdy oddasz ponownie auto do serwisu to pokażesz na dowód, że sobie tego nie zmyśliłeś.

    Dla przykładu Ci powiem, że 1994 moi rodzice kupili nowego Fiata Temprę w salonie w Kaliszu. Wyjechali i dojechali tyle, że do któryś tam świateł. Zapaliła się kontrola od ciśnienia oleju. Auto wróciło do warsztatu z powodu... uszkodzonej pompy oleju w silniku. Wymienili na nową i już do dzisiaj z nią problemu nigdy nie było.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    42
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Cytat Napisał dragon422 Zobacz post
    No bo w sumie co mogli zrobić jak komputer nic nie pokazał... a i problem też wystąpił sporadycznie, akurat w tych niewłaściwych momentach. Może ktoś na forum się spotkał z takim problemem w innym samochodzie.
    Nie o takie podłączanie do kompa mi chodziło. Serwisy skrzyń automatycznych podłączają się "pod skrzynię" i robią jej test.
    Jak zgubiłem olej, to jeżdżąc przez trzy dni, auto nie wyrzuciło żadnego błędu. Dopiero przypadek sprawił, że pokapowałem się, że dziwne zachowanie auta ma przyczynę w utracie oleju.

    Twoje błędy wskazują albo na tarcze sprzęgła albo na pompę skrzyni.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    7
    Auto
    GP
    Rocznik
    2011
    Nie no raczej ASO posiada Examinera i podłączali się pod skrzynię. Chyba tylko głupek szukałby błędu w silniku, chociaż nie wiadomo co za ludzie w tym ASO siedzą. Przecież zwykłym MESem można się podłączyć pod skrzynię biegów więc myślę, że oni też to zrobili. Poza tym kurde nie bardzo chce mi się płacić kasę serwisowi skrzyń skoro mam 2+1 lat gwarancji na samochód... Chyba dobrze, że ten rok dodatkowy utargowałem

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    42
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    W ASO usłyszałem kiedyś, że mam uszkodzony komputer poduszek. Panowie nawet nie przeczytali błędu a na mój wydruk z FES nie spojrzeli. Spędziłem dwie godziny na mrozie rozbierając tapicerkę, demontując konektor i czyszcząc jego połączenia. Kontakt sprej, laptop z FES, kumpel z rozgrzewającym grogiem i wyszło mnie taniej, jak wycieczka do ASO.

    A błędu nie znaleźli bo go nie było. Jak nie ma błędu to po co się starać? Diagnostyka skrzyni to nie podłączenie Examinera ze stwierdzeniem, że błędu nie ma.
    Jeżeli elektronika i sterowanie skrzynią działa a zawodzi np. pompa czy tarcze sprzęgła, błędu może nie być.

  9. #8
    volvgangster
    Guest
    kolego trochę to chaotycznie opisałeś .Ja miałem kilka samochodów z ASB .Samemu też grzebałem jak chcesz to przedzwoń opisz problem może pomogę.A tak na marginesie to masz gwarancję to się nie masz czym martwić. tel 666- 310-622

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    42
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Teraz zauważyłem, że to o nowe Tipo chodzi... Gwarancja jak kolega wyżej pisze.

    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    4
    Auto
    Chevrolet Lacetti 1,4 HB
    Rocznik
    2010
    A ja właśnie przymierzam się do kupienia Tipo z automatem, a tu czytam takie przygody. Robiłem rozeznanie odnośnie tej skrzyni i okazuje się, że jest to typowa skrzynia hydrokinetyczna o dużej trwałości do 300tyś. km. Tylko nie dowiedziałem się kto ją produkuje. Na zamówienie samochód mogę mieć na X-XI, ale ten okres mnie nie interesuje, i raczej w tym czasie zamówię to będzie do odbioru na wiosnę przyszłego roku.
    Będę śledził forum, żeby na starość nie wpakować się na jakąś "minę". Ale na starość i tak przesiądę się na automat tylko nie wiem w jakiej marce.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    42
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Tam siedzą dwie skrzynie - Aisin AW60T i dwusprzęgłowa FPT C635 (Fiat & Magneti Marelli).

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    4
    Auto
    Chevrolet Lacetti 1,4 HB
    Rocznik
    2010
    Zamontowana w Tipo skrzynia AWF6F25 jest przeznaczona do silników generujących do 300 Nm monemtu obrotowego, więc przy silniku 1.6 E-Torq wytwarzającym 152 Nm maksymalnego momentu obrotowego mamy spory zapas wytrzymałości przekładni. Prawdopodobnie przełoży się to na trwałość i bezawaryjność przekładni.

    Taką otrzymałem odpowiedź od dilera kiedy zapytałem o rodzaj skrzyni automatycznej w Tipo 1,6.

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    W sumie by się to zgadzało. Ta skrzynia to seria TF70 do 300Nm - Product Lineup | Drivetrain Products | Products | AISIN AW CO., LTD.


    Medium Torque Capacity FWD 6-speed Automatic Transmission (AWF6F25)

    Fuel economy and performance improved by enhancing efficiency and optimizing gear ratio
    Quick shift-response realized through the development of high-response hydraulic control system
    img_tf-70sc.jpg
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    57
    Auto
    TIPO 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Mam tipo 1.6 E-Torq .Kilka razy zdarzyło się - szczególnie jak jest gorąco tzn ponad 30 C to skrzynia blokuje się na biegu 2 czy trzecim i automat nie przełącza . Wrzucam na ręczne sterowanie na moment i następuje odblokowanie i dalej normalnie śmiga. Przejechałem już ponad 9 tys

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Odgrzeję trochę temat - czy Tipo z automatem ma chłodnicę oleju ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów - warsztat w kujawsko-pomorskim.
    Napisany przez mrozek na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-01-2017, 14:44
  2. lewarek automatycznej skrzyni biegów zablokowany
    Napisany przez guliwer na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-12-2014, 09:28
  3. Seriws skrzyni automatycznej w Lublinie
    Napisany przez Maciejoo_lkr na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-11-2014, 12:06
  4. awaria skrzyni biegów
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 16-05-2013, 22:01
  5. [skrzynia biegów] Wymiana oleju w automatycznej skrzyni bieg
    Napisany przez scWojtek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-12-2009, 11:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531awaria-automatycznej-skrzyni-biegow-32566

fiat tipo automat

tipo automat opinietipo automatfiat tipo automatyczna skrzyniafiat tipo 1.6 automat testfiat tipo 1.6 automat opiniefiat tipo 1.6 automatawf6f25 jaki olejfiat tipo skrzynia automatycznaTipo awaria utomatutipo 1.6 automatskrzynia automat tipodct skrzynia awariafiat tipo kombi automat opinieautomat w fiacie tipofiat tipo sw automattipo benzyna w automaciefiat tipo 1.6 automatic co ile wymiana oleju w skrzyniAWF6F25 wymiana olejutipo 1.6 automat aisinwymiana oleju w skrzyni automatycznej awf6f25zautomatyzowana skrzynia biegow fiat usterkiDdct tipo mroz awaeia skrzyniblad w skrzyni automatyczna po chipie fiat tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl