Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2011
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.9 MTD 120 KM
    Rocznik
    2007

    zmiana oleju z 15W40 na 5W40

    witam,
    aktualnie mam zalany olej elf 15W40 w Stilo jtd 2003r. taki olej był zalany jak go kupiłem 1,5 roku temu. Zastanawiam się nad zmianą na olej 5W40 taki jaki rzekomo ma być. Czytałem dużo na ten temat na różnych forach. Większość ludzi odradza taka czynność lecz niektórzy piszą że nie ma problemu i historie o rozszczelnieniu silnika są wyssane z palca. Co o tym sadzicie i czy może ktoś wymieniał olej mineralny na syntetyk?

    pozdrawiam
    w.w.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Na pewno przeskok z 15w na 5w jest dość sporym ryzykiem.
    Dowiedzieć wypadłoby się czemu silnik został zalany takim olejem?
    Jeśli chcesz zmiany zrób to na początek na 10w.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał bikerww Zobacz post
    Większość ludzi odradza taka czynność lecz niektórzy piszą że nie ma problemu i historie o rozszczelnieniu silnika są wyssane z palca.
    Jedni i drudzy mają rację, ale nie potrafią się co do tego dogadać, ponieważ jednocześnie mówią o innych zjawiskach. Samego silnika ci nie rozszczelni, czyli nie rozwali uszczelek ani nie wyżre miski olejowej. Natomiast w starszych silnikach, które są mocno zanieczyszczone wewnątrz i mają sporo osadów/nagarów może dojść do sytuacji, kiedy rzadszy olej o mocniejszych właściwościach penetrujących i czyszczących zacznie usuwać ten osad/nagar, który blokował drobne nieszczelności.
    Wiesz o co chodzi, nie? Czy trochę zbyt pokrętnie to napisałem?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2011
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.9 MTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    mniej więcej wiem o co chodzi. auto jest z 2003 roku. czy to należy do starszych czy młodszych silników? Nadal więc nie wiem czy mogę zmienić olej na 5w40 i czy to polepszy jego pracę. Jeszcze jedno pytanie: czy na oleju aktualnym na którym jeżdżę czyli elf 15w40 mogę dalej jeździć? czy coś grozi silnikowi? czy silnik ma mniejsze osiągi?
    w.w.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Zmiana oleju na lepszy zawsze poleprza prace silnika, ale z tym 5W/40 raczej bym nie ryzykował, tak lukq napisał, na początek zmień na 10W/40, to tez dobry olej, a nic niepokojącego nie powinno sie stac
    Co do osiągów silnika, to nie ma różnicy jaki olej masz wlany, oczywiście nie licząc, ze na 15W ciężej "kreci" zimą
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #6
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał bikerww Zobacz post
    czy to należy do starszych czy młodszych silników?
    Jak chodzi o to w kontekście tego co napisałem, to odpowiedź może dać tylko mechanik zaglądając pod dekiel zaworów i na wnętrze miski olejowej, ale to sprawdzanie chyba nie miałoby sensu. Lej 10W i resztą się nie przejmuj, niczego nie zepsujesz a olejem 15W nie ma co silnika męczyć.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2011
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.9 MTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    "męczyć sinika"? czy to oznacza że 15w40 może "zniszczyć" silnik? Czy jak pierwsze zmienię na 10w40 to potem kolejno przejść na 5w40?
    w.w.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Ja nie wiem, co ty się tego 5W tak przyczepiłes oczywiscie po zmianie na 10W, jesli nic niepokojącego nie będzie sie dziac (wycieki) to można zmienić na 5W
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  10. #9
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał bikerww Zobacz post
    czy to oznacza że 15w40 może "zniszczyć" silnik?
    Nie, oczywiście że nie, chociaż właściwie to zależy w dużym stopniu od konstrukcji silnika, Porsche 911 GT2 zabiłbyś przy pierwszym odpaleniu. Ale trzymając się tematu: chodzi o to, że 15W jest gęstszy, przez co stawia większy opór, pogarsza osiągi oraz zwiększa zużycie paliwa. Co prawda w niewielkim stopniu, więc raczej tego nie zauważysz, tym bardziej, że ,,problemy'' z gęstym olejem występują głównie zimą i na nie rozgrzanym silniku.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2011
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.9 MTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    mówię o 5w40 dlatego że fiat rekomenduje właśnie taki. czy więc lepiej żebym zmienił olej czy jeździć na tym co mam.?
    w.w.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Zmień na początek jak pisałem na 10W, potem jeśli silnik będzie zachowywał się normalnie, nie będziesz miał wycieków, możesz zalać 5w przy kolejnej wymianie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2011
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.9 MTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    ok. a co jeśli zaobserwuję jakies wycieki? czy czekać mnie będzie remont silnika czy powrót do starego oleju? Czy zmiana oleju warta jest tego ryzyka?
    w.w.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Zmieniaj na 10w, jak silnik się nawet nie zapocił to przy kolejnej zmianie będziesz mógł bez obaw przejść na 5w.
    przeciekami się nie przejmuj, puki nie znaczysz miejsca parkingowego to nie jest to nic groźnego.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Spokojnie zmieniaj na 10W. Ja tez zmieniałem z 15W/40 na 10W/40 w Bravie i iompletnie nic się nie dzieje, a silnik nawet jakby ciszej chodził.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Olej 15W40 jest olejem mineralnym, wymiwna na 10W40 (półsyntetyk) może spowodować wypłukanie osadu z kanałów olejowych , a w szczególność na wale korbowym co wiąże się ze spadkiem ciśnienia oleju. Przejście na olej wyższej klasy jest uwarunkowane stanem technicznym silnika ( jeśli nie przekroczone jest ok 100kkm), można pokusić się na zmianę klasy oleju. W przeciwnym wypadku jak już wspomniałem może nastąpić wypłukanie osadu i spadek ciśnienia.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zmiana właściciela.
    Napisany przez egon na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-10-2011, 21:14
  2. zmiana nick'a
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-09-2010, 22:54
  3. Zmiana ogumienia
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-04-2009, 22:59
  4. zmiana silnika z 1.6 na 1.8
    Napisany przez krychal_xx na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-03-2009, 17:52
  5. Fiat Siena 1.6 na Castrolu Magnatecu 5W40 Jaka jest żywotnos
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2008, 17:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

olej 15w40

zmiana oleju z 15w40 na 5w40

15w40 na 5w40

fiatklubpolska.pl zmiana-oleju-z-15w40-na-5w40-14752

zmiana oleju na lepszy

jaki olej 5w40wymiana oleju stilo5w40 jaki to olejwymiana oleju 15w40 na 5w4015w40 olejoleje do silnika fiat stilo 1.9jtd 10w40 czy15w40jaki olej do fiata stilo 1.9 16v5w40jaki to olejzmiana 15w40 na 5w40zmiana oleju z 15w na 10w5w40 a 15w40zmiana oleju 15w40 na 5w40forum zmiana olejujaki olej 15w40 czy mozna zmienic olej 10w40na 5w40 czy nic sie nie staniezmiana oleju z 5w40 na 15w40skutki wymiany oleju 10w40 na 15w405w40 czy 15w40zmiana 10w40 na 5w40 fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl